Skrevet av Emne: Fokus på vekt  (Lest 1956 ganger)

Utlogget Adicted

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

Fokus på vekt
« : 13. april 2005, 23:58 »
Ligger stadig flat for alle flinke å fine folk her som står på  Bow

(Mulig dette ikke passer under denne topicen... men var den beste jeg fant)

Har bare en liten høne jeg gjerne vil plukke med den store stygge vekta alle henger seg opp i... Ja den er et bra verktøy ja, men....

Hvorfor ikke kutte litt ut tankene rundt vekta ? Vekta kommer, og med vekttrening, bra kosthold og målrettet trening så må man regne med at fasong og trivsel kommer lenge før vekta.

Vei deg... Les vekta å konstater... gjerne noter i treningsdagboka, men stol mer på følelsene hvordan du føler deg. Det er den som betyr noe + alle de fine kommentarene man får her og rundt deg Cheesy

Tipper mange vil få mer framgang om dem klarer å kutte litt bort tanken å om å "ååå jeg må ned til blabla kilo da... vil jeg bli bra da..." Tipper de fleste får en mye morsommere treningsøkt uten den i tankene å? men hva vet vel jeg

Ikke lett, men jeg er sikker på det hjelper Cheesy

Eller tar jeg fullstendig feil ?  blush


Har du problemer med din venn, gi trompeter til hans barn....

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Fokus på vekt
« #1 : 14. april 2005, 00:02 »
Jeg synes vekta er veldig fin å ha jeg. Sammen med et målebånd blir det et suverent verktøy. Er ikke så lett å bare stole på følelsen på en deff iallefall.

Utlogget Adicted

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

SV: Fokus på vekt
« #2 : 14. april 2005, 00:29 »
Enig i at den er et bra verktøy spes i deff sammenheng, men det er forskjell på å bruke den som et verktøy å ikke et "mål" mot bedre "former".


Bare en person kan stoppe deg fra å nå dit du vil... Deg selv Smiley



Har du problemer med din venn, gi trompeter til hans barn....

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Fokus på vekt
« #3 : 14. april 2005, 00:47 »
Knutty - er veldig enig med deg jeg - syns det du sier er veldig bra tanker. Ikke sunnt å henge seg for mye opp i vekta - det er tross alt bare et tall som ja - sier noe om hva hele deg veier, men ingenting om fordelig av knokler, muskler, fett, vann etc. Og det måler heller  ikke - i motsetning til hva mange synes å tro - ens verdi som person eller i hvilken grad man har rett til å føle seg vel med seg selv - er ikke sikkert man blir noe mer fornøyd med seg selv om man går opp eller ned noen kg.
Verdien man har er den verdien man gir seg selv - ikke hva bmi eller vekt sier om en. Det viktigste er at man trives og setter pris på det man klarer å prestere. Jeg er også helt sikker på at mange - meg selv inkludert- hadde hatt mye bedre utbytte og større glede av trening om de klarte å slappe litt mer av ifh til dette med vekt. Jeg har min egen lille teori om at kroppen gir fra seg mer energi og evnt kg man vil bli kvitt slipper lettere taket om man har et mer avslappet forhold til det hele og har det godt følelsesmessig med seg selv. For blir man for opphengt og går å bekymrer seg hele tiden, stresser man kroppen og kroppen går i forsvarsposisjon og vil ikke gi slipp og slappe av på en måte....
Men det er min lille teori Grin
Iallefall syns du fortjener honnør for innlegget ditt Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Fokus på vekt
« #4 : 14. april 2005, 09:34 »
Enig. Trivsel er en svært viktig (kanskje den viktigste?) motivasjonsfaktor, uansett hva du trener. Finn et program / treningsform som DU trives med og syns er gøy. Da får du forhåpentligvis gode resultater og i alle fall økt livskvalitet! Var selv en skikkelig "gymhater" på skolen, men nå er jeg blitt helt avhengig av trening! Elsker det! Stå på folkens!  Knebøy

Utlogget codey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 229

SV: Fokus på vekt
« #5 : 14. april 2005, 10:09 »
I noen idretter har man vektklasser, og vekta vil derfor være ganske viktig...

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Fokus på vekt
« #6 : 14. april 2005, 10:39 »
Selvsagt, nå tenkte jeg ikke på disse. Men for "mannen i gata" vil jeg si at trivsel er en av de viktigste "driverene".

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Fokus på vekt
« #7 : 14. april 2005, 15:16 »

Hvorfor ikke kutte litt ut tankene rundt vekta ? Vekta kommer, og med vekttrening, bra kosthold og målrettet trening så må man regne med at fasong og trivsel kommer lenge før vekta.

Er ikke enig i at fasongen du er ute etter kommer lenge før vekta. Det har iallefall ikke jeg opplevd.



Tipper mange vil få mer framgang om dem klarer å kutte litt bort tanken å om å "ååå jeg må ned til blabla kilo da... vil jeg bli bra da..." Tipper de fleste får en mye morsommere treningsøkt uten den i tankene å? men hva vet vel jeg

Ikke lett, men jeg er sikker på det hjelper Cheesy


Nok en gang ikke enig. Jeg synes det er mye morsommere å trene når jeg ser at vekten stiger (høst/vinter) for så å synke (vår/sommer), da føler jeg at treningen og kostholdet virker.


(Jeg er visst i det litt kverulante hjørnet idag Smiley)

Utlogget Adicted

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

SV: Fokus på vekt
« #8 : 15. april 2005, 21:55 »
Jeg har min egen lille teori om at kroppen gir fra seg mer energi og evnt kg man vil bli kvitt slipper lettere taket om man har et mer avslappet forhold til det hele og har det godt følelsesmessig med seg selv. For blir man for opphengt og går å bekymrer seg hele tiden, stresser man kroppen og kroppen går i forsvarsposisjon og vil ikke gi slipp og slappe av på en måte....
Men det er min lille teori Grin
Iallefall syns du fortjener honnør for innlegget ditt Smiley

Er ikke helt alene om den teorien der. Ikke tenkt akkurat den vinklingen der, men den var bra Cheesy

Må bare le av BMI måling... Ifølge den er jeg godt over grensen til farlig fedme blabla... Er som å si at alle som kjører bil i norge veier 75kg... se enda en vekt.. hehe

Takker masse for honnør å godord Mystique! *stolt newbie på forumet*  blush

Ok oyval.
SYnes det er morro å se synspunkter på teorien. Men er jo helt klart forskjellig hva mål å mening mm alle har. Du takler vekten å bruker det meget effektivt skjønner jeg, men er langt fra alle som er så flinke så ros til deg for det
 Bow

"Ta ansvar for egen helse" synes jeg burde blitt et bra motto i disse tider...
Har du problemer med din venn, gi trompeter til hans barn....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!