Skrevet av Emne: Filmer om 2. Verdenskrig  (Lest 3783 ganger)

Utlogget HOTSHOT

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 166

SV: Filmer om 2. Verdenskrig
« #30 : 15. april 2005, 17:27 »
da ville vel mini serien  om Auschwitz som går hver onsdag kl 21:30 passe deg glimmrende? what
Can you feel the pump ?

Utlogget Grandiosa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 363

SV: Filmer om 2. Verdenskrig
« #31 : 15. april 2005, 18:06 »
Har selv hatt særemne om konsentrasjonsleirer. Da leste jeg boka "Det angår også deg" av Herman Sachnowitz. Selv om du skal se filmer og lage film. Anbefaler jeg deg å lese den boka fordi den setter deg utrolig godt inn hvordan forholdene var i konsentrasjonsleirer. 
Benk: 5x100kg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Filmer om 2. Verdenskrig
« #32 : 15. april 2005, 18:07 »
Har selv hatt særemne om konsentrasjonsleirer. Da leste jeg boka "Det angår også deg" av Herman Sachnowitz. Selv om du skal se filmer og lage film. Anbefaler jeg deg å lese den boka fordi den setter deg utrolig godt inn hvordan forholdene var i konsentrasjonsleirer.

Ja skal se etter den. Bare for å klare opp for de som lurer, jeg skal lage film og skrive et hefte men jeg legger størst vekt på heftet Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Filmer om 2. Verdenskrig
« #33 : 15. april 2005, 18:10 »
Den boken er vannvittig god Giggs. Virkelig fryktelig lesning. Leste boken selv rett etter jeg var på besøk i Auswitch og Birkenau m.fl. Det var grusomt å se konsentrasjonsleirene.

Hauger med hatter, hauger med proteser, hauger med briller. Birkenau var omtrent like stor som 200 fotballbaner slått sammen, tror jeg det var.

Men det verste jeg såg, var en kvinneleir. Det var en trang passasjer, eller blind gate, mellom en høy mur og et høyt hus. Når soldatene skulle ha det litt morro, valgte de ut et par kvinner, jaget de inn i den gaten (og det betydde da at de ikke kunne komme seg noen vei) og skjøt de en etter en. Tenk det. Du løper mot i en blindgate, ingen utvei, og bak deg kommer kulene...

Den leiren var egentlig den værste. Neste alle tok til tårene der.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Grandiosa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 363

SV: Filmer om 2. Verdenskrig
« #34 : 15. april 2005, 18:15 »
Den boken er vannvittig god Giggs. Virkelig fryktelig lesning. Leste boken selv rett etter jeg var på besøk i Auswitch og Birkenau m.fl. Det var grusomt å se konsentrasjonsleirene.

Hauger med hatter, hauger med proteser, hauger med briller. Birkenau var omtrent like stor som 200 fotballbaner slått sammen, tror jeg det var.

Men det verste jeg såg, var en kvinneleir. Det var en trang passasjer, eller blind gate, mellom en høy mur og et høyt hus. Når soldatene skulle ha det litt morro, valgte de ut et par kvinner, jaget de inn i den gaten (og det betydde da at de ikke kunne komme seg noen vei) og skjøt de en etter en. Tenk det. Du løper mot i en blindgate, ingen utvei, og bak deg kommer kulene...

Den leiren var egentlig den værste. Neste alle tok til tårene der.

Har hatt sykt lyst selv å reise til Polen. Men vi dro aldri dit på klassetur Sad
Har lest "Det angår også deg" et par ganger. Det er trist lesing. Har aldri tenkt over hvor grusomt jøde utrydelse var før jeg leste den boka.

En annen god bok som omhandler konsentrasjonsleirer er "Jeg vil leve" av Oscar Magnusson.
Benk: 5x100kg

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Filmer om 2. Verdenskrig
« #35 : 15. april 2005, 23:05 »
Slux, glem nå endelig ikke mennesker med utviklingshemming, funksjonshemmede, sigøynere, ikke-heterofile, osv. Listen er lang, og ingen ble nok behandlet hverken bedre eller verre enn andre.

Jeg så en gang et reknestykke over hvor mye en psykiatrisk pasient kostet i året i syltetøy - I SYLTETØY?! Det aller verste var at det ikke engang var snakk om et overslag, men et (i takt med tysk nøyaktighet) eksakt tall bak likhetstegnet i mark og pfennig. 'Imponnerende' er kanskje ikke rette ordet, men man blir i beste fall helt målløs.

6 millioner jøder - og mange, mange andre mennesker som ofte blir avglemt i statistikkene.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Filmer om 2. Verdenskrig
« #36 : 15. april 2005, 23:08 »
Ja det er helt sykt hvordan de tenkte. Leste at de hadde matteoppgaver til grunnskoleelever som så sånn ut:

Om et sykehus for mentalt skadede koster 50 000 riksmark, hvor mange bolighus til 12 000 riksmark ville man få da? (er ikke helt nøyaktige tall)







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Grandiosa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 363

SV: Filmer om 2. Verdenskrig
« #37 : 16. april 2005, 00:11 »
Listen er lang, og ingen ble nok behandlet hverken bedre eller verre enn andre.

Det var faktisk folk som ble behanldet bedre enn andre.

Kverrulant :p
Benk: 5x100kg

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Filmer om 2. Verdenskrig
« #38 : 16. april 2005, 09:45 »
Hehe, det kommer kanskje an på hvordan man ser på det, men jeg er enig i at min formulering gav rom for den! Det jeg mente var bare at noen grupper går igjen når man snakker om dem som faktisk ble myrdet, mens andre havner fullstendig i skyggen, f.eks. mennesker med utviklingshemming. Jeg mener dette ikke bør tilskrives annet enn at dette er grupper som ikke er like sterk til å "tale sin sak" blant historieskriverne.

På den annen side har man selvsagt angivere og frivillige blant fangene som meldte seg til tysk tjeneste. Disse kunne ofte være verre enn nazistene, da de forbrilsk forsøkte å bevise sin lojalitet overfor dem ved å oppføre seg svært hardhendt overfor sine medfanger.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!