Skrevet av Emne: Glykogen lagring  (Lest 1154 ganger)

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
Glykogen lagring
« : 15. april 2005, 23:08 »
Hvor mange gram rene karbohydrater (fructose, glucose, sucrose) kan man anta er nødvendig, for å fylle opp de tomme glykogenlagrene per kilo muskelmasse?  what

Jeg tenkte at når jeg avslutter deffen min, kan jeg begynne å innta nøyaktig mengde karbohydrater for kun å fylle opp glykogenlagrene i musklene. Dette vil forhåpentlig føre til at jeg får maks energi under treningsøkten, og muskelbyggende effekt uten å øke i fettprosent.

Noen teorier?
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Glykogen lagring
« #1 : 16. april 2005, 11:36 »
Om du øker i fettprosent eller ikke, er nok ikke så enkelt som det du skisserer der. Men hvor mange gram man som trengs for å fylle opp, er jeg ikke sikker på. Men du må huske på at leveren også har et betydelig lager og forsyner seg den også. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

JohnBlond

  • Gjest
SV: Glykogen lagring
« #2 : 16. april 2005, 15:18 »
I leveren er det ca. 100 gram glykogen og i musklene ca. 300-500 gram. Det er store variasjoner i mengde muskelglykogen.

I "The Ketogenic Diet" kommer Lyle McDonald med følgende anbefalinger:

Forutsatt at glykogenlagrene er tilnærmet tomme (etter 3 treningsøkter) anbefaler han at man carb-loader med 8-10 gram karbohydrater per kg deffet kroppsvekt (lean body mass) i løpet av de første 24 timene. Med dette oppnås det fulle glykogenlagre. I de neste 24 timene anbefaler han et karbohydratinntak på ca. 5 gram per kg deffet kroppsvekt for å oppnå superkompensasjon (mer enn normalt fylte glykogenlagre). De første 24 timer anbefales karbohydrater med rask GI, og de neste 24 timer anbefales det lav GI. Han anbefaler at man får i seg karbs hver andre time. Før du legger deg spiser du en lav-GI karbkilde som sørger for jevnt opptak av karbs for glykogensyntetisering gjennom natten.

Dersom man ønsker å bevare ketose anbefales det ikke å innta fruktose eller sukrose (som er en disakkarid som brytes ned til glukose og fruktose). Fruktose fyller opp glykogenlagrene i leveren og signaliserer at kroppen skal ut av ketose. Brød, ris og andre kilder til komplekse karbohydrater er bra da disse brytes ned til glukose. Som rask GI karbs kan man bruke ren glukose.

Utlogget MartialArtist

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

SV: Glykogen lagring
« #3 : 16. april 2005, 15:21 »
Hva vil deffet kroppsvekt si? Den kroppsvekten man har deffet bort alt? Tongue

JohnBlond

  • Gjest
SV: Glykogen lagring
« #4 : 16. april 2005, 15:23 »
Hva vil deffet kroppsvekt si? Den kroppsvekten man har deffet bort alt? Tongue

Deffet kroppsvekt er det du vil veie når du er deffet og har minimalt med fett på kroppen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!