Skrevet av Emne: Hva har du gjort for andre i det siste?  (Lest 3738 ganger)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #30 : 17. april 2005, 15:31 »
spoiler..? altså, jeg mener seriøst at folk faktisk kan gjøre sine "gode gjerninger" i fred uten at de må spre det til resten av verden for å skryte av at de faktisk er så flinke, veldedige og supre mennesker.. men såklart, jeg er jo "off topic" når jeg ikke er enig i at selvskryt er velskryt bah..? eller hva?

og for alle de nye medlemmene som virker å ha som hobby å svare på alle mine poster med en "du tror visst du vet best du"-sutring. Ja, jeg tror på meningene mine og jeg står for meningene mine, om dere ikke tåler at jeg faktisk har sterke meninger kan dere la være å lese postene mine, så enkelt er faktisk det.. Smiley

Ok.

 Offtopic

Utlogget Xvani

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #31 : 17. april 2005, 15:48 »
Det som er synd er at det ryktes at de veldedige organisasjonene tar ganske en stor andel av pengene vi donerer til seg selv Undecided Noen som vet hvor mye det er?
De skal være non-profit.............. Dvs de tar bare det de trenger for å kunne drifte.
Og reklame, men de mener at de får inn mer penger ved reklame - slik at det er de "fattige" som tjener på det i det lange løp.

Det som er verre er at f.eks Telenor tar 10/20 % av alle som ringer inn og gir 100kr eller whatever til disse organisasjonene...
Jeg er kanskje liten, men jeg er stor der det trengs!

Prissammenligning av proteinpulver!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #32 : 17. april 2005, 16:05 »
Hva jeg har gjort for andre i det siste??

- Revet kjeft med Cain!  rofl

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #33 : 17. april 2005, 21:19 »

De skal være non-profit.............. Dvs de tar bare det de trenger for å kunne drifte.
Og reklame, men de mener at de får inn mer penger ved reklame - slik at det er de "fattige" som tjener på det i det lange løp.

Det som er verre er at f.eks Telenor tar 10/20 % av alle som ringer inn og gir 100kr eller whatever til disse organisasjonene...

det er jo ekstremt stor forskjell på hva som faktisk brukes til adm da, fra 0-4% hos ting som kirkens nødhjelp til opptil 40% når det gjelder røde kors. Jeg velger hvem jeg gir penger til utifra hva man faktisk ser fungerer. Nå har selvsagt røde kors et langt større ansvarsområde og langt fler folk som skal administreres, men en så stor prosentvis forskjell skal ikke finne sted synes jeg.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget stayXgold

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 874
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 874

SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #34 : 17. april 2005, 23:13 »
Enig i det som skrives om egoisme her. At innerst inne gjør vi alle disse gode gjerningene for å tilfredsstille oss selv. Å gi noe, for så å se noen andre bli glade, og deretter få noe tilbake enten i form av matrielle ting, status, kjærlighet eller for den saks skyld respekt er nok hovedgrunnen. Se bare på hvor mye penger som ble gitt fra Norge etter tsunami situasjonen, mye mer enn f.eks Island. Tror ikke den gjennomsnittlige Nordmannen er så mye mer generøs og rik en Islending, men de kjørte så mye propaganda på det i Norge, og når Ola og Kari Nordmann gir 1000 kroner, kan ikke naboene Reidar og Reidun Nordtangen være noe dårligere osv. En gir penger og får da god samvittighet ovenfor seg selv, føler at en er like bra Ola og Kari, kanskje hvis han gir et par hundrelapper bedre er en faktisk bedre osv.

Men for all del, sier ikke folk skal slutte å gjøre gode gjerninger, det er utrolig viktig. Verden hadde blitt et vanskelig sted hvis alle hadde vært helt kaldhjerta. Jeg liker for øvrig den egositiske følelsen jeg får når jeg hjelper noen som har det verre enn meg jeg Wink
Perseverance
Against all opposition
Crushing all limitaions
Pure strength through solitude
Discipline and determination

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #35 : 17. april 2005, 23:31 »
At innerst inne gjør vi alle disse gode gjerningene for å tilfredsstille oss selv. Å gi noe, for så å se noen andre bli glade, og deretter få noe tilbake enten i form av matrielle ting, status, kjærlighet eller for den saks skyld respekt er nok hovedgrunnen.

Enig i det, men jeg synes ikke det er noe galt i at både en selv og den en gjør en god gjerning for trekker fordeler av den gode gjerningen, bevisst eller ubevisst. Fordeler for begge perter er tross alt bedre enn fordeler for kun en av partene, faktisk dobbelt så bra!  Smiley

Mange gjør også "gode gjerninger" fordi deres religion eller livssyn dikterer dem til det, og enkelte er til og med villige til å ofre livet sitt gjennom disse. Det underliggende motivet er selvfølgelig en bedre tilværelse etter døden, "himmelsk status".

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #36 : 18. april 2005, 01:17 »
Enig i det, men jeg synes ikke det er noe galt i at både en selv og den en gjør en god gjerning for trekker fordeler av den gode gjerningen, bevisst eller ubevisst. Fordeler for begge perter er tross alt bedre enn fordeler for kun en av partene, faktisk dobbelt så bra! Smiley

Akkurat. Dessuten, hvordan unngå til syvende og sist å handle i egen favør når en ikke har noe annet utsyn enn ens eget? Selv hvis empati er tilfelle, så oppnår en ved å lindre en annens smerte også å lindre sin egen, den man lider med ham/henne. Når en annen blir glad for ens gode gjerning blir en selv glad på deres vegne, og dermed selv tilfreds.

It's impossible to be selfless when one cannot escape one's self.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #37 : 18. april 2005, 08:52 »
Jeg har ikke gjort noenting for andre i det siste, i allefall ikke som jeg deffinerer som gode gjerninger. Jeg hjalp ei gammel, funksjonshemmet dame som trynte med gåstolen sin utafor McDonalds for et par uker siden, men mener at det er mer folkeskikk en godhet som får en person til å hjelpe en annen person på den måten. Jeg satt jo faktisk bare en meter unna og var eneste person som var der akkurate da. Seff hjelper man den stakkars dama, hu kunne jo nesten ikke å gå!
En "god" gjerning kan jo være så mye, kommer helt an på øyet som ser... Noen kaller det en "god" gjerning, andre kaller det folkeskikk.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #38 : 18. april 2005, 10:43 »
Enig med Warlock her, men det er jo bra at man gjør NOE, uansett om man kaller det god gjerning eller folkeskikk. Godt å se at det finnes så mange positive mennesker her inne. Man trenger ikke anstrenge seg så mye for å gjøre noe bra heller. Det kan faktisk holde med et smil og "heisann!" til naboen eller noe sånt, så føler vedkommede seg plutselig litt bedre... En liten sak som kan "make my day" for begge. Trenger mer positivitet og medmenneskelighet i samfunnet! Det skal så lite til før det får positive ringvirkninger!

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Hva har du gjort for andre i det siste?
« #39 : 18. april 2005, 11:01 »
og for alle de nye medlemmene som virker å ha som hobby å svare på alle mine poster med en "du tror visst du vet best du"-sutring. Ja, jeg tror på meningene mine og jeg står for meningene mine, om dere ikke tåler at jeg faktisk har sterke meninger kan dere la være å lese postene mine, så enkelt er faktisk det.. Smiley
Det er ikke bare nye medlemmer som er lei av holdningen din. Se på deg selv istedet for å alltid rakke ned på andre og tro at du er et høyere vesen.
sjokk og vantro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!