Skrevet av Emne: Snart uvenner (trenger svar på treningsspørsmål)  (Lest 6492 ganger)

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Snart uvenner (trenger svar på treningsspørsmål)
« #30 : 17. september 2005, 09:09 »
Jeg så nylig stillingsannonnse for senteret på aetat https://www.aetat.no/sbl/as/stillingssok/stillingsannonse.do?id=971898. For de som ikke gidder å se på linken kan jeg sitere det som var komisk (som viser til det Avhengig sier)

Ønskede kvalifikasjoner:
Erfaring innen trening er fordelaktig men ikke et krav, serviceinnstilt. Utdanning vil bli gitt.
I Bergen jo Grin Da får jeg ta stillingen og lære de litt trening Tongue Hoho



Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Snart uvenner (trenger svar på treningsspørsmål)
« #31 : 17. september 2005, 12:11 »
avhengig - du får nok ikke jbb der - da må du få fikset de edlere delene dine først Wink

Er det forresten lov å starte treningsentre "bare for kvinner" eller "bare for menn"?


Ponine: hva hypermobilitet angår har så har du iallefall rett - du bør trene endel styrke for å stabilisere de leddene du er hypermobile i + stabeliseringstrening er veldig viktig. Nå vet ikke jeg hvor hypermobil du er, men det er vanlig for jenter å være litt hypermobil både i albu og knær så da, men er du veldig hypermobil ut over dette bør du satse på styrketrening og stabiliseringstrening ja.
Men da bør man kanskje ikke kjøre vekttrening med så veldig tunge vekter - det har iaf en i klassen min fått beskjed om.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Snart uvenner (trenger svar på treningsspørsmål)
« #32 : 17. september 2005, 16:51 »
avhengig - du får nok ikke jbb der - da må du få fikset de edlere delene
Det var ironisk da!
Jeg er svømmetrener jeg...
Det med mine edle deler skjønte jeg ikke helt...

Edit: Tog an no Tongue Er ikke så kjapp...

JohnBlond

  • Gjest
SV: Snart uvenner (trenger svar på treningsspørsmål)
« #33 : 17. september 2005, 16:53 »
...
Det med mine edle deler skjønte jeg ikke helt...

Et tips Wink 
...
Er det forresten lov å starte treningsentre "bare for kvinner" eller "bare for menn"?
...

Utlogget Ponine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 34

SV: Snart uvenner (trenger svar på treningsspørsmål)
« #34 : 17. september 2005, 19:02 »
avhengig - du får nok ikke jbb der - da må du få fikset de edlere delene dine først Wink

Er det forresten lov å starte treningsentre "bare for kvinner" eller "bare for menn"?


Ponine: hva hypermobilitet angår har så har du iallefall rett - du bør trene endel styrke for å stabilisere de leddene du er hypermobile i + stabeliseringstrening er veldig viktig. Nå vet ikke jeg hvor hypermobil du er, men det er vanlig for jenter å være litt hypermobil både i albu og knær så da, men er du veldig hypermobil ut over dette bør du satse på styrketrening og stabiliseringstrening ja.
Men da bør man kanskje ikke kjøre vekttrening med så veldig tunge vekter - det har iaf en i klassen min fått beskjed om.

Jeg mener at det er akkurat like mye "likestillingsfiendtlig" å utelukke menn som å utelukke kvinner. Det finnes faktisk en mannegruppe med et damenavn (akkurat som "Ottar")..tror det er litt humoristisk, men de har lagt inn klager til likestillingsombudet på noen saker. Tror faktisk at likestillingsombudet har uttalt at ho venter på klager på "Shaping" da ho ble spurt ved åpningen.

Men altså...jeg så ikke i annonsen at ikke menn kunne søke...så jeg lurer litt på hva de skal gjøre dersom en mann, med trenerutdanning og erfaring søker og resten av søkerne er jenter som har null peiling. Er ikke lov å diskriminere pga kjønn. Uansett. Men som min nabo sa " man slipper kjøttmarkedet". Og ho mente at siden han jeg hadde som PT hadde så bra utstråling så var han "farlig" rofl

Jeg er visst hypermobil strengt tatt overalt, unntatt fingrene. Jeg trener primært med såpass tunge vekter at jeg klarer 8-10 repetisjoner. Har fått beskjed om å trene ekstra masse rygg fordi den er spesielt mobil, samt en del kjernemuskulatur.

 

Utlogget Ponine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 34

SV: Snart uvenner (trenger svar på treningsspørsmål)
« #35 : 18. september 2005, 00:02 »
Mystique: Lurer på om jeg kan være så frekk og spørre hvordan det er med hypermobilitet og tøying jeg. Èn fysio har sagt at jeg skal kutte all tøying, en annen har sagt det er bra å tøye men ikke tøye til det ekstreme. (Altså sånn som ble gjordt da jeg trente kampsport)...så jeg er litt rådvill. For øyeblikket tøyer jeg kun store muskelgrupper etter utholdenhetstrening og ingenting etter styrke..sånn bare for å høre på begge  :Smiley

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Snart uvenner (trenger svar på treningsspørsmål)
« #36 : 24. september 2005, 13:49 »
Ikke tøye hypermobile ledd nei....skal sjekke for sikkerhets skyld i notatene mmine, men mobilisering og tøying av hupermobile ledd mener jeg sterkt  er fy fy Wink

Som sakt du bør drive med styrke - og stabiliseringstrening. Dette også for å forebygge skader. Er man hypermobil gjør ligamenter og sener nemlig gjerne ikke jobben sin for de er for slakke og det er da lettere å få skader når det ikke er noe som holder ordentlig igjen for uønskede bevegelser.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!