Skrevet av Emne: High Intensity Training - The MIKE MENTZER way!  (Lest 30716 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Har nettopp lest denne.

12 minutter trening - 3 harde øvelser og sett i uka er nok! (Personlig tror jeg dette MINST bør tredobles...he he  Grin)

Virkelig befriende lesning!

For en bok!

For en mann!

Flere som har lest den..?
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Viper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 495
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 495

har du linken også kanskje?? Cheesy
Our greatest glory is not in never falling,
but in rising everytime we fall...

-Confucius-

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

ikke alle har boken vettu! Host opp en link!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Har nettopp lest denne.

Anbefales til ALLE som føler seg forvirret av all den selvmotsigende og tilfeldige volum-trenings-hypen som er å lese i de fleste "bygger-bladene", og som ønsker seg kritisk informasjon basert på valide prinsipper og sunn fornuft.

Her er mange idéer å hente!

12 minutter trening - 3 harde øvelser og sett i uka er nok! (Personlig tror jeg dette MINST bør tredobles...he he  Grin)

Virkelig befriende lesning!

For en bok!

For en mann!

Flere som har lest den..?

Har ikke lest den, men jeg har sett filmen - har du det så blir du litt i tvil om hele mannen...... Rimelig nedkjørt virker d som - men så var han dau kort tid etter også da.......
Tror med tanke på hva Menzer dreiv med mht stereoider og narkotika at en skal tone ned heltedyrkelsen litt.......

At han laget mange og til dels svært gode artikler skal/kan jeg ikke ta fra ham.

Sikkert ei grei bok.

mvh
Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget PR

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 85


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Lånte den av HIT - han er som kjent HIT-junkie. Noe jeg for øvrig er i perioder selv (ikke lett å tro etter alt misshaget jeg har veltet ut av meg mht HIT her på sidene........)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Jeg har boka! Grei nok den, men treningsmetodene som er beskrevet passer ikke de som elsker å trene mye, sånn som meg. Mye fine bilder da!  Grin
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget PR

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 85

Utgaven som selges gjennom Amazon er paperback. www.mao.no selger innbundet utgave til kr 190,-. http://www.mao.no/cust/cdeploy?ecaction=ecproditemview&ecpid=2429743&ecpiid=2432704

Jeg har bestilt den i dag.

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

HIT eller HD er basert på filosofiske stress-modeller, og ikke på faktiske fysiologiske og biokjemiske prinsipper. I tillegg måles effektiviteten i henhold til styrke, baserer seg på utmattelse og hvor "hardt" man subjektivt trener - noe som er bortimot totalt irrelevant i forhold til hvordan mekanismene for hypertrofi egentlig fungerer. Man kan teorisere og filosofere alt man vil, men det kan trygt sies at Mentzer hadde få kunnskaper om hva som foregår helt ned på cellenivå etter ei treningsøkt.

90%+ av de som trener etter disse metodene får ganske så bra styrkeøkninger, mens økningene i muskelmasse uteblir.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget gamp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sitat
90%+ av de som trener etter disse metodene får ganske så bra styrkeøkninger, mens økningene i muskelmasse uteblir.

Børge A. Fagerli:  Er du ikke litt bombastisk nå?
Hvilket syn har du på treningsopplegget til Doggcrapp på Animalkits forum (dersom du kjenner til ham)?  Virker som om alle mulige slags folk har hatt stor framgang med det opplegget - også når det gjelder økning i muskelmasse, og er ikke det nokså HIT eller HD-inspirert?

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Re:High Intensity Training - The MIKE MENTZER way!
« #10 : 08. mai 2003, 23:40 »
Nei, hvis du ser godt etter vil du se at det ligner ganske bra på HST. Han trener hele kroppen 3 ganger i løpet av 9 dager, mot HST's 7 dager. Han er også nøye med å følge progressiv belastning, som er essensiell. Der jeg syns han roter seg bort - og som avslører styrkebakgrunnen hans - er når han krever trening til total utmattelse, og såkalte "cluster" reps - altså ta så mange reps du klarer med ei vekt, hvil i 10-20 sekunder, press ut noen til, gjenta. Mange har veldig bra framgang, mens noen finner at de akkumulerer nervesystemsovertrening og må derfor redusere treningsfrekvensen - som jo er å gå et skritt i feil retning.

Jeg er ganske bombastisk der ja, etter å ha lest erfaringene til folk på amerikanske treningsforum, etter å ha prøvd det selv, etter å ha sett og hørt resultatene til folk som har gått fra HIT til HST, og ikke minst etter å ha ervervet en forståelse for den underliggende fysiologien.

Les også HST FAQ - does HIT work
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:High Intensity Training - The MIKE MENTZER way!
« #11 : 09. mai 2003, 08:25 »
Nei, hvis du ser godt etter vil du se at det ligner ganske bra på HST. Han trener hele kroppen 3 ganger i løpet av 9 dager, mot HST's 7 dager. Han er også nøye med å følge progressiv belastning, som er essensiell. Der jeg syns han roter seg bort - og som avslører styrkebakgrunnen hans - er når han krever trening til total utmattelse, og såkalte "cluster" reps - altså ta så mange reps du klarer med ei vekt, hvil i 10-20 sekunder, press ut noen til, gjenta. Mange har veldig bra framgang, mens noen finner at de akkumulerer nervesystemsovertrening og må derfor redusere treningsfrekvensen - som jo er å gå et skritt i feil retning.

Jeg er ganske bombastisk der ja, etter å ha lest erfaringene til folk på amerikanske treningsforum, etter å ha prøvd det selv, etter å ha sett og hørt resultatene til folk som har gått fra HIT til HST, og ikke minst etter å ha ervervet en forståelse for den underliggende fysiologien.

Les også HST FAQ - does HIT work

Ikke verst det der!! Imponerende engelsk skriftlig foresten....

 Nå har ikke jeg noen tro på at hverken HIT, HST, GVT, EDT mm er veien til nirvana hver for seg. Men at trening til "subfailure" i perioder og på andeler av sett er viktig for framgang har i allefall jeg erfart at må til for å ha framgang.
Selv har jeg i årevis valgt en miks av ulike metoder der perioder med trening til failure og subfailure, med ulike repsantall er innbakt. Dels kjører jeg etter faste rutiner dels på følelse. Om dette systemet er suboptimalt er for meg irrellevant siden optimalitet mht trening ikke er livet om å gjøre, men heller en hyggelig fritidsgeskjeft........ Variasjon fryder!

Om jeg hadde vært i betydelig bedre form i dag om jeg hadde kjørt etter et HST-system fra dag en vites seff ikke, men det er tvilsomt. I beste fall hadde jeg nok nådd et platå noe tidligere.

mvh
Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget pain

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

SV: High Intensity Training - The MIKE MENTZER way!
« #12 : 01. oktober 2004, 20:05 »
mentzer på narkotika, hvor har du d fra?

bra bok, har den.

Svarer mange spørsmål

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: High Intensity Training - The MIKE MENTZER way!
« #13 : 02. oktober 2004, 21:32 »
Anbefaler denne boken: Beyond Brawn av Stuart McRobert.
Her er en link til en side med beskrivelse av boken og innholdet:

http://www.hardgainer.com/beyondbrawn.html
Treningsloggen min finner du her

Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

SV: High Intensity Training - The MIKE MENTZER way!
« #14 : 25. august 2005, 06:45 »
Nei, hvis du ser godt etter vil du se at det ligner ganske bra på HST. Han trener hele kroppen 3 ganger i løpet av 9 dager, mot HST's 7 dager. Han er også nøye med å følge progressiv belastning, som er essensiell. Der jeg syns han roter seg bort - og som avslører styrkebakgrunnen hans - er når han krever trening til total utmattelse, og såkalte "cluster" reps - altså ta så mange reps du klarer med ei vekt, hvil i 10-20 sekunder, press ut noen til, gjenta. Mange har veldig bra framgang, mens noen finner at de akkumulerer nervesystemsovertrening og må derfor redusere treningsfrekvensen - som jo er å gå et skritt i feil retning.

Jeg er ganske bombastisk der ja, etter å ha lest erfaringene til folk på amerikanske treningsforum, etter å ha prøvd det selv, etter å ha sett og hørt resultatene til folk som har gått fra HIT til HST, og ikke minst etter å ha ervervet en forståelse for den underliggende fysiologien.

Les også HST FAQ - does HIT work

Selve treningsprogrammet (ikke stretchingen) DC er er HIT program. DC-trening sier du er nesten det samme som HST.

HIT funker ikke for muskeløkninger for 90%.
DC funker for muskel og styrkeøkninger
HST funker for det meste

Ser sammenhengen, men ikke helt logikken!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!