Skrevet av Emne: hvor stor er det mulig å bli uten dop?  (Lest 89702 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #15 : 25. april 2005, 17:11 »
Har en rette genene og gjer alt det rette så kan en bli ekstremt stor uten dop. Det er fint mulig å bli på størrelsen som Arnold en gang hadde uten juks. Å sjå like bra ut er det dog ikkje alle forunt.

Absolutt, men det skal veeeldig heldige gener til for å holde på Arnold-nivå av muskler på en deff.

Dopede byggere har tendens til et kraftigere skulderparti (delts/traps) - relativt sett - enn ikke-dopede byggere, da delts og traps har spesielt stor tetthet av testosteronreseptorer, så det skal litt til å komme på "nivå" her som rein. Dopede byggere har også tendens til kraftigere midje- og kjevemuskulatur, hvilket må sees på som en ulempe.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #16 : 25. april 2005, 17:30 »


Kroppen til 50 Cent skal du være veldig genetisk heldig for å oppnå uten "hormonassistanse", etter mitt skjønn. Ingen sitter vel inne med illusjoner om at han er ren Wink

Han er nok mer uren på annet enn doping vil jeg tro.......
Slett ikke dårlig form på fyren dah, men direkte svær kan man vel ikke si at han er, men det er klart at dersom vinkelen det tas bilder på er gunstig så kan han sikkert se brutal ut.
Soje er større for å si det sånn....... sånn for sammenligningens skyld mener jeg....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #17 : 25. april 2005, 17:32 »


Absolutt, men det skal veeeldig heldige gener til for å holde på Arnold-nivå av muskler på en deff.

Dopede byggere har tendens til et kraftigere skulderparti (delts/traps) - relativt sett - enn ikke-dopede byggere, da delts og traps har spesielt stor tetthet av testosteronreseptorer, så det skal litt til å komme på "nivå" her som rein. Dopede byggere har også tendens til kraftigere midje- og kjevemuskulatur, hvilket må sees på som en ulempe.

H

Det avhenger vel litt av type dop det der vil jeg tro....... Det der med delts og traps trur jeg forøvrig er rimelig spekulativt....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #18 : 25. april 2005, 17:38 »


Det avhenger vel litt av type dop det der vil jeg tro....... Det der med delts og traps trur jeg forøvrig er rimelig spekulativt....

Naturlig reseptorkonsentrasjon støtter HITman's utsagn.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #19 : 25. april 2005, 18:27 »


Naturlig reseptorkonsentrasjon støtter HITman's utsagn.

Ja jo ja det med reseptorer er sikkert sant nok, men finnes det empiriske bevis på at en på to ellers identiske personer har målt at delts og traps hadde vokst uforholdsmessig/betydelig mye mer på den dopede karen, ikke bare sammenlignet med den andre udopede fyren men aller helst sammenlignet med andre dopede muskelbuker som er belastet like optimalt......

Slik HITman fremstiller det skulle en nesten tro det var så betydningsfullt at enhver dopet utøver har vanvittige skuldre og traps - hvilket de åpenbart ikke har liksom...... Dersom det skulle stemme så forklarer det om ikke annet mine og Sojes halstarrige trapser......  Grin


Dette tror jeg uansett er vanskelig å bevise - all den tid en i praksis aldri har gode nok refferanser (identiske personer), og fordi traps og delt jo er rimelig forskjellige fra person til person uavhengig av dopingstatus liksom.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #20 : 25. april 2005, 18:35 »
Dessuten er vel ikke den type forsøk så veldig populære å forske på skulle jeg tro, her snakker vi jo i så fall om langtidsbruk mener jeg... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #21 : 25. april 2005, 20:34 »
Selvsagt kan man bli stor uten dop, gitt gener og langsiktig hardt arbeid.
Men det er helt riktig som det er sagt at flere typer steroider gir en oppsiktsvekkende uttelling på enkelte muskelgrupper. Jeg har sett enkelte konkurrerende byggere i Norge som hevder de ikke bruker AAS og som ikke har denne karakteristiske looken i det hele tatt. Disse er nok et eksempel på at gode genetiske forutsetninger og langsiktig arbeid kan gi særdeles imponerende resultat. Jeg er virkelig imponert over noen av disse, spesielt en fremragende norsk bygger som jeg faktisk tror ikke har brukt noe som helst.
Men de fleste langtids-brukerne av midler med sterk virkning på AR, og som har litt muskelmasse er relativt lette å kjenne igjen i bar overkropp...

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #22 : 25. april 2005, 21:17 »
Hadde vert "gøy" å testa det på en del tvillingpar, samme kosthold og trening, den ene gjengen med dop i alle mulige former, den andre helt reine, kun proteiner og carbo i tillegg til vanlig mat.
Men da måtte en vel gjort det i en eller annen banan republikk Smiley

Så alle tvillinger meld dere på!

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #23 : 25. april 2005, 21:29 »
Mange har vel hørt om Ove Rytter, en svenske som med rimelig sikkerhet ikke har brukt dop, han var ganske stor og markert på sitt beste.

Arnold er jo et fint eksempel på den dopa byggeren, ganske stor og markert på det beste han også Smiley

I mine øyne holder det med Ove Rytter kropp, men nå er ikke jeg bygger, så jeg veit jo ikke hva dere ønsker å bli, stor, større, størst!?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #24 : 25. april 2005, 22:31 »
Men de fleste langtids-brukerne av midler med sterk virkning på AR, og som har litt muskelmasse er relativt lette å kjenne igjen i bar overkropp...

Jeg tror alikevel du skal ha relativt sett mye muskelmasse dersom det skal skille seg ut som noe kjennetegn. Er det koblet til det litt "androgene" utseendet, ser ut som om de har 185 over 99 i blodtrykk og et snev av hydrocephalus liksom, så er det seff en helt annen sak......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #25 : 25. april 2005, 23:34 »
Slik HITman fremstiller det skulle en nesten tro det var så betydningsfullt at enhver dopet utøver har vanvittige skuldre og traps - hvilket de åpenbart ikke har liksom......

Det var i så fall ikke meningen å fremstille det slik. Selv om skulderpartiene hos et stort antall utøvere i gjennomsnitt har større tetthet av androgenreseptorer enn f. eks. beina, er det selvfølgelig store individuelle forskjeller fra person til person.

Her er en interessant studie som ikke bare bekrefter dette med ulik tetthet av androgenreseptorer i trapezius sammenlignet med lårmuskulatur, men også viser at tettheten av androgenreseptorer i trapezius faktisk kan øke på AAS, mens tilsvarende ikke er tilfelle for lårmuskulatur:

Histochem Cell Biol. 2000 Jan;113(1):25-9. Related Articles, Links 

 
The expression of androgen receptors in human neck and limb muscles: effects of training and self-administration of androgenic-anabolic steroids.

Kadi F, Bonnerud P, Eriksson A, Thornell LE.

Department of Integrative Medical Biology, Section for Anatomy, Umea University, 901 87, Umea, Sweden. fawzi.kadi@anatomy.umu.se

The purpose of this study was to investigate the immunohistochemical expression of androgen receptors (AR) in human vastus lateralis and trapezius muscles and to determine whether long-term strength training and self-administration of androgenic-anabolic steroids are accompanied by changes in AR content. Biopsy samples were taken from eight high-level power-lifters (P), nine high-level power-lifters who used anabolic steroids (PAS) and six untrained subjects (U). Myonuclei and AR were visualised in cross-sections stained with the monoclonal antibody against AR and 4',6-diamidino-2-phenylindole. The proportion of AR-containing myonuclei per fibre cross-section was higher in the trapezius than in the vastus lateralis (P<0.05). In the trapezius, the proportion of AR-containing myonuclei was higher in P compared to U and in PAS compared to both P and U (P<0. 05). On the contrary, in the vastus lateralis, there were no differences in AR content between the three groups. Myonuclear number in both muscles was higher in P compared to U and in PAS compared to both P and U (P<0.05). In conclusion, AR content differs greatly between human neck and limb muscles. Moreover, the regulation of AR-containing myonuclei following training and self-administration of androgenic-anabolic steroids is muscle dependent.


H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget MagnusF

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #26 : 26. april 2005, 00:41 »
Mange har vel hørt om Ove Rytter, en svenske som med rimelig sikkerhet ikke har brukt dop, han var ganske stor og markert på sitt beste.

Arnold er jo et fint eksempel på den dopa byggeren, ganske stor og markert på det beste han også Smiley

I mine øyne holder det med Ove Rytter kropp, men nå er ikke jeg bygger, så jeg veit jo ikke hva dere ønsker å bli, stor, større, størst!?


ove rytter har skrevet en bok om dop misbruken sin han holdt på og dø så han måtte slutte.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #27 : 26. april 2005, 07:59 »


Det var i så fall ikke meningen å fremstille det slik. Selv om skulderpartiene hos et stort antall utøvere i gjennomsnitt har større tetthet av androgenreseptorer enn f. eks. beina, er det selvfølgelig store individuelle forskjeller fra person til person.

Her er en interessant studie som ikke bare bekrefter dette med ulik tetthet av androgenreseptorer i trapezius sammenlignet med lårmuskulatur, men også viser at tettheten av androgenreseptorer i trapezius faktisk kan øke på AAS, mens tilsvarende ikke er tilfelle for lårmuskulatur:

Histochem Cell Biol. 2000 Jan;113(1):25-9. Related Articles, Links

 
The expression of androgen receptors in human neck and limb muscles: effects of training and self-administration of androgenic-anabolic steroids.

Kadi F, Bonnerud P, Eriksson A, Thornell LE.

Department of Integrative Medical Biology, Section for Anatomy, Umea University, 901 87, Umea, Sweden. fawzi.kadi@anatomy.umu.se

The purpose of this study was to investigate the immunohistochemical expression of androgen receptors (AR) in human vastus lateralis and trapezius muscles and to determine whether long-term strength training and self-administration of androgenic-anabolic steroids are accompanied by changes in AR content. Biopsy samples were taken from eight high-level power-lifters (P), nine high-level power-lifters who used anabolic steroids (PAS) and six untrained subjects (U). Myonuclei and AR were visualised in cross-sections stained with the monoclonal antibody against AR and 4',6-diamidino-2-phenylindole. The proportion of AR-containing myonuclei per fibre cross-section was higher in the trapezius than in the vastus lateralis (P<0.05). In the trapezius, the proportion of AR-containing myonuclei was higher in P compared to U and in PAS compared to both P and U (P<0. 05). On the contrary, in the vastus lateralis, there were no differences in AR content between the three groups. Myonuclear number in both muscles was higher in P compared to U and in PAS compared to both P and U (P<0.05). In conclusion, AR content differs greatly between human neck and limb muscles. Moreover, the regulation of AR-containing myonuclei following training and self-administration of androgenic-anabolic steroids is muscle dependent.
H

Interessant studie det der, men hvor avgjørende betydning har den forskjellen egentlig?
Det står antagelig mer om det i selve artikkelen, men det antydes ikke noe om det i abstractet, annet enn at det er statistisk signifikante forskjeller i antall AR mellom ulike grupper og muskler, men statistisk signifikans behøver som vi vet ikke bety et plukk i den virkelige verden.


Det vi veit om dopede utøvere generellt er i allefall at det ikke er trapsen du først og fremst legger merke til muskulært sett for å si det sånn...... Jeg vil heller si at det er ryggen mer i sin helhet, lårene og brystet. Tja alt i grunn.......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #28 : 26. april 2005, 16:04 »


ove rytter har skrevet en bok om dop misbruken sin han holdt på og dø så han måtte slutte.

Er det fakta, eller bare tatt ut av løse lufta?

ja, ja, skinnet kan bedra, man skal ikke skue hunden på hårene osv...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: hvor stor er det mulig å bli uten dop?
« #29 : 26. april 2005, 16:04 »
Det er nok fakta det. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!