Skrevet av Emne: Irrasjonelle jenter  (Lest 1209 ganger)

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Irrasjonelle jenter
« : 27. april 2005, 10:38 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104176


hvorfor blir jenter i slike forhold..? hvorfor ikke bare kutte det hele relativt kjapt etter første episode? og hvertfall etter nummer to..?

har alltid undret meg over slike episoder..


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Irrasjonelle jenter
« #1 : 27. april 2005, 10:48 »
For å si det på den måten; hadde det vært å bare "kutte det hele relativt kjapt" hadde man nok sett mindre av slikt... Dessverre! Menn som mishandler damer har liten kuk!!! furious
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: Irrasjonelle jenter
« #2 : 27. april 2005, 10:50 »
Det største problemet i dette tilfellet er vel mannens irrasjonalitet ...

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Irrasjonelle jenter
« #3 : 27. april 2005, 10:51 »
Hmm, faktisk flere menn enn man skulle tro som befinner seg i slike forhold også men det blir det ikke snakket så mye om. Faktisk ganske mange menn som blir både psykisk og fysisk mishandlet i forhold.

For de som selv ikke er/har vært i et slikt forhold er løsningen veldig enkel, nemlig å bryte ut og stikke. Er nok vanskelig for folk flest å sette seg inn i situasjonen men med litt psykologikunnskaper kan man kanskje forklare noe.

Uansett syns jeg det blir feil å kalle de irrasjonelle jenter, er vel heller mishandleren som er irrasjonell. Utrolig hvor dyktig mishandleren kan være på å bryte ned "offeret" sitt psykisk og knekke all selvtillit. Redselen for hva som kan skje når man stikker er også noe man bør tenke på. Mange ting som spiller inn her, orker ikke gå inn på alle. Prøver ikke her å si at man bør fortsette å være i et forhold der man blir mishandlet, prøver bare å få frem at det ikke alltid er så lett å bryte ut på egenhånd som mange tror. Er selvfølgelig ille at offeret ikke klarer å dra men jeg syns det er enda mer skummelt at mennesker er istand til å mishandle partneren sin på den måten.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Irrasjonelle jenter
« #4 : 27. april 2005, 10:53 »
Det største problemet i dette tilfellet er vel mannens irrasjonalitet ...
...og selvbilde, og innlærte reaksjonsmønster, og personlige erfaringer, og... Sad
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Irrasjonelle jenter
« #5 : 27. april 2005, 10:54 »
At det fins menn som er i dårlige forhold, gjør det ikke MER logisk at en kvinne forblir i et forhold hvor hun blir slått. Det er elendig logikk....

Et individ, som forblir samboende med en partner som er voldelig og/eller mishandlende, ER irrasjonell. Forelsket, kanskje.... Glad i, kanskje... Dum, kanskje... OG irrasjonell!  Smiley

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Irrasjonelle jenter
« #6 : 27. april 2005, 10:56 »
såklart det er irrasjonellt og latterlig å mishandle sin partner (det være seg kvinne/mann), men det ser jeg på som noe de fleste her er enige om.. så det er ikke det jeg vil diskutere her..


men ja, må da være mye lettere å da bryte ut i starten? når disse tendensene kommer frem enn å bli mer "nedbrutt" ettersom tiden går? Og såklart det kan være mange ting som gjør dette vanskelig, men dog.. har man gode venner, familie og et nettverk rundt segs kal det være nok å støtte seg på til at man klarer å si "du er en idiot, ferdig, slutt" eller noe annet passende.. Jeg skjønner bare ikke slike som lever i et forhold av det som nesten kan defineres som tortur over flere år. Jeg kan også forstå at det er lett å gå i "jeg elsker deg, skal aldri gjøre det igjen"-fellen og bli "blindet" av følelser, men etter noen repitisjoner av dette må det jo gå et lys opp?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Irrasjonelle jenter
« #7 : 27. april 2005, 10:58 »
At det fins menn som er i dårlige forhold, gjør det ikke MER logisk at en kvinne forblir i et forhold hvor hun blir slått. Det er elendig logikk....


Mente det ikke på den måten, at menn også blir mishandlet gjør det selvfølgelig ikke mer logisk at kvinner ikke klarer å bryte ut av slike forhold. Nevnte det bare for å få frem at dette ikke bare er et problem som gjelder kvinner. Ble vel heller litt provosert av at det blir tatt som en selvfølge at offeret er kvinne.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Irrasjonelle jenter
« #8 : 27. april 2005, 10:59 »
Det ble ikke tatt som en selvfølge at offeret var en kvinne, men når dagens eksempel er en kvinne (og forøvrig prosentandelen nok heller i den retning) fant jeg det mer naturlig å ta med det som eksempel.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Irrasjonelle jenter
« #9 : 27. april 2005, 11:11 »
Jeg tror man kan sammenligne den funksjonen som får offeret til å bli i forholdet, med samvittighetsfunksjonen. Når man har tøyd grensa si 1 gang, så skal det litt mer til, neste gang før grensa er nådd...

Så hvis offeret IKKe bryter ut når helvetet starter, så vil det bli vanskeligere og vanskeligere senere. Og overgriperen/kjæresten blir mer og mer dreven i faget å slå og be om unnskyldning....

Det er MANGE kvinner som har fortvilte historier om årelange nedverdigende forhold....  Sad

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Irrasjonelle jenter
« #10 : 27. april 2005, 11:16 »
det kan jo forsåvidt sammenlignes med det endel bekjente av meg (ja, jeg setter igang med anekdotiske bevis jeg også Tongue ) som har partnere som er utro.. gang på gang.. på gang.. på gang.. og det er alltid den siste gangen. Jeg har forøvrig selv vært i den situasjonen, og det er utrolig lett å lyve til seg selv og si at "det er nok sant den gangen her".. livsløgnen er jo kjekk å ha.. Smiley men likevel, på et eller annet tidspunkt må man jo bare ta tak i seg selv, fortelle seg selv at man _er_ sterkere enn det der.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Irrasjonelle jenter
« #11 : 27. april 2005, 12:05 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104176


hvorfor blir jenter i slike forhold..? hvorfor ikke bare kutte det hele relativt kjapt etter første episode? og hvertfall etter nummer to..?

har alltid undret meg over slike episoder..

Blir forbanna når jeg leser sånt... Banker dama om og om igjen.. Offentlig uthengelse, sier jeg bare.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!