Skrevet av Emne: Jæren's sterkeste  (Lest 18146 ganger)

Utlogget MaNiaC

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

SV: Jæren's sterkeste
« #90 : 15. juni 2005, 22:28 »
Takk for støtten Joakim, håper det blir tatt seriøst av arrangørene. For tredjeplassen er min! dry

Jeg er tilbake neste år ja, og til da skal jeg få øvet en del teknikk og øke styrken betraktelig - var ikke nært dere jærbuere i helga Smiley
hvorfor tok du ikke det opp med arrangørene selv når vi va der da?

vegrum

  • Gjest
SV: Jæren's sterkeste
« #91 : 15. juni 2005, 22:31 »

hvorfor tok du ikke det opp med arrangørene selv når vi va der da?

si det si det, tenkte vel ikke akkurat så mye på det før jeg kom tilbake til motellet. Stusset bare en del akkurat idet jeg ble ropt opp på 4. plass. Har ingenting imot deg Maniac, men jeg gjorde det bedre enn deg på den dagen, og fortjener dermed 3. plassen.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: Jæren's sterkeste
« #92 : 16. juni 2005, 01:25 »
 Høres ut som merkelig dømming, kunne tenkt meg å sett resultatlister, vanskelig å si når vi ikke vet hvordan det gikk med alle. Siden det går på poeng spiller det også inn om det havnet noen mellom dere på noen øvelser, drar fort fra på poeng da. (men skal jo likevel litt til)
 PS. kan ikke du legge inn en video av deg når du tar hantel roing? 2+reps på 100kg? bra for en som ikke går en cm i farmers med 100kg i hånden
Jysla bra arrangement, mye publikum og deilig vær.

Må takke til alle de hyggelige deltagerne for en god velkomst ++ Spesielt til Joakim som kjørte og hentet meg både til konkurransen og festen etterpå. Gratulerer både til Joakim og Odd-Harald for seirene sine:)

Jeg for min del kom på 4. plass/sisteplass i juniorklassen... Og til tross for et sinnsykt bra arrangement osv. må jeg kritisere litt (ikke for å være dårlig taper eller noe); Jeg er sikker på at jeg fortjente 3. plassen.

Forklaring på hvorfor jeg fortjente 3. plassen:

Dekkvelt+kjetting: Jeg fullførte dekket, og drog kjettingen helt frem til dekket, 3. plass-mannen kom halvveis med kjettingen. 1-0 til meg

Farmers: Jeg klarte ikke øvelsen. 1-1

Stokkpress: Verken jeg eller 3. plass-mannen klarte denne. 1-1

Steinløft: Jeg klarte en stein, nr. 3 klarte ingen.. 2-1 til meg

Yoke-Race: Jeg fullførte de 30meterrne, det gjorde ikke nr. 3... 3-1 til meg

Conans Wheel: Gikk i bakken etter 30cm... det samme gjorde nr.3-mannen. 3-1...

Øvelsesresultatet var 3-1 til min fordel... Hvorfor jeg havnet på 4. plass er og blir et irriterende faktum for meg...




Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Joakim84

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

SV: Jæren's sterkeste
« #93 : 16. juni 2005, 13:55 »
Hei "vegrum"

PS! yoken og conans-wheelen var utlånet av meg personlig, ellers var jo Arild Gismervik  ansvarlig arrangør for stevne, og dekket veier nøyaktig 300kg, kjettingen 280kg, kullene 95-95-100-100-115kg, Stokken 85kg, Yoken 200kg, Conans-wheelen 185kg, Farmers-walk 2*100kg

PS! både jeg og Arild Gismervik, Børge Øvrebø, Frank Nagy, Tom-Harald Holta, kan bekrefte dette, for vi har jo hvert i bransjen i en mannsalder osv he-he-he!..

MVH: Strongman Kjetil Olsen   Smile



Dette er de virkelige vektene for de som lurer...dekk 300 kg,kjetting 200 kg (40kg pr løkke,5 løkker),100 pr farmer lodd,85 stokk repper, steiner (95-100-100-100-110)yoke race 225/235kg, conans wheel 150kg lodd på+ stangen i seg selv veier 85kg= 235 kg

Dette har blitt veid på forhånd...Den ene conanswheel ble leid av "crusifix",men den ble ikke brukt ettersom den var kortere enn den vanlige,og at dermed ville en utøver gått kortere runder og med mindre kg...men...super at du lånte oss utstyr "crusifix" Smiley
1 plass Jærens sterkeste mann 2009

Utlogget Joakim84

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

SV: Jæren's sterkeste
« #94 : 16. juni 2005, 14:07 »
Høres ut som merkelig dømming, kunne tenkt meg å sett resultatlister, vanskelig å si når vi ikke vet hvordan det gikk med alle. Siden det går på poeng spiller det også inn om det havnet noen mellom dere på noen øvelser, drar fort fra på poeng da. (men skal jo likevel litt til)
 PS. kan ikke du legge inn en video av deg når du tar hantel roing? 2+reps på 100kg? bra for en som ikke går en cm i farmers med 100kg i hånden


Det med at det gjerne kan være noen mellom deltagerene har mye å si...
1 plass Jærens sterkeste mann 2009

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Jæren's sterkeste
« #95 : 16. juni 2005, 14:24 »
Vegrum:

4 deltakere i juniorklassen.

Hvis du på de øvelsene du fullførte (og han andre ikke fullførte) kom på nest siste plass så blir regnestykket slik:

Etter dekkvelt har du 2 poeng.  Motstanderen får 1. Hvis motstanderen din vant farmers walk får han 4 poeng her, mens du bare får 1. 5-3 til motstanderen din. Etter stokkpress 6-4. Etter steinene 7-6 (du nest sisteplass og to poeng mens han 1 poeng). På Yoke-Race tok du to poeng igjen og han tok 1 poeng. 8-8 og "likt". På Conans Wheel ble det delt sisteplass og ett poeng på hver.

Resultatet i poeng blir altså 9-9, men ettersom motstanderen din vant en øvelse går han av med seieren. I dette tilfellet vil det si tredjeplassen.

Det kan være at poeng for seier, andreplass, tredje og fjerde ikke ga 4,3,2,1 poeng respektivt - men at diferansen mellom seier og andreplass i øvelsene var større i poeng enn 1 poeng. I såfall vant han kanskje med flere poeng.

Jeg har selv deltatt på to strongman-konkurranser og har opplevd denne poengtellingen  litt urettferdig. Er det 10 øvelser kan man i verste fall slå en person i 9 av 10 øvelser. Likevel taper man for den personen man egentlig har knust. Alt kommer ann på nivået på de andre utøverne. Hvordan man skal poengberegne slik at man føler konkurransen blir rettferdig for alle vet jeg ikke helt - så det kan være at dagens poengsystem er det beste.

Mvh,
Einar
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Julio Reyes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

  • "X" Strongman Period: 2000-2006 "No Pain No Gain"
SV: Jæren's sterkeste
« #96 : 16. juni 2005, 15:02 »
Hei igjen "vegrum"

PS! conans wheel var samme vekt som sist år, og da var det 2stk røde 25kg på hver side, er ikke mer en 100kg, + egenvekt på 85kg, og da blir det ikke tyngre en 185kg, ha en riktig god dag!..

MVH: Strongman Kjetil Olsen  biggrin

Ok Smiley Speakeren sa at dekket veide 350, og at kjettingen var på 300 osv. Men var det ikke 200kg + 85kg(stativet) på conanswheelen?
3*200kg Frontbøy
3*155kg Skråbenk
1*285kg Markløft m/drakt
7*52.5kg Skulderpress m/manualer

"There are apparently told in the oldest myths that the crazy barbarians can never succumb"

Utlogget Joakim84

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

SV: Jæren's sterkeste
« #97 : 16. juni 2005, 15:22 »
"crusifix": Det var 3, 25kg manualer på hver side
1 plass Jærens sterkeste mann 2009

Utlogget Julio Reyes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

  • "X" Strongman Period: 2000-2006 "No Pain No Gain"
SV: Jæren's sterkeste
« #98 : 16. juni 2005, 15:28 »
OK! "Joakim84"

PS! men har du fått fatt i stevne-resultatene, og får lagt ut desse her ??..

MVH: Strongman Kjetil Olsen Smile

"crusifix": Det var 3, 25kg manualer på hver side
3*200kg Frontbøy
3*155kg Skråbenk
1*285kg Markløft m/drakt
7*52.5kg Skulderpress m/manualer

"There are apparently told in the oldest myths that the crazy barbarians can never succumb"

Utlogget Joakim84

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

SV: Jæren's sterkeste
« #99 : 16. juni 2005, 15:34 »
OK! "Joakim84"

PS! men har du fått fatt i stevne-resultatene, og får lagt ut desse her ??..

MVH: Strongman Kjetil Olsen Smile



hei "crusifix"

Jeg har sendt mail til stevnearrangørene,men har ikke fått noe svar enda..
Skal sende en mail til nå
1 plass Jærens sterkeste mann 2009

Utlogget Julio Reyes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

  • "X" Strongman Period: 2000-2006 "No Pain No Gain"
SV: Jæren's sterkeste
« #100 : 16. juni 2005, 17:13 »
Hei igjen "Joakim84"

OK! det er kjempe greier det..

MVH: Strongman Kjetil Olsen  Smile

hei "crusifix"

Jeg har sendt mail til stevnearrangørene,men har ikke fått noe svar enda..
Skal sende en mail til nå
3*200kg Frontbøy
3*155kg Skråbenk
1*285kg Markløft m/drakt
7*52.5kg Skulderpress m/manualer

"There are apparently told in the oldest myths that the crazy barbarians can never succumb"

vegrum

  • Gjest
SV: Jæren's sterkeste
« #101 : 18. juni 2005, 11:18 »
Høres ut som merkelig dømming, kunne tenkt meg å sett resultatlister, vanskelig å si når vi ikke vet hvordan det gikk med alle. Siden det går på poeng spiller det også inn om det havnet noen mellom dere på noen øvelser, drar fort fra på poeng da. (men skal jo likevel litt til)
 PS. kan ikke du legge inn en video av deg når du tar hantel roing? 2+reps på 100kg? bra for en som ikke går en cm i farmers med 100kg i hånden



Jeg kan love deg at de to repsene med over 100kg er sanne, mange vitner på Kompleksklubben den dagen. Regner med jeg hadde klart 2 reps til hvis ikke låsene hadde sprunget av. Kan godt filme det, må bare starte med roingen igjen, lenge siden sist. Latsene har alltid vært en av mne sterkere sider, gjorde 20-30 reps med 100kg i sittende kabelroing, og 150-60kg i Dorian-roing - men det er lenge siden jeg var på topp... Smiley

Utlogget MaNiaC

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

SV: Jæren's sterkeste
« #102 : 18. juni 2005, 14:11 »
visste ikke at det fantes 100 kilos hantler.

vegrum

  • Gjest
SV: Jæren's sterkeste
« #103 : 18. juni 2005, 14:48 »
Brukte en vanlig enkel hantelstang, og lastet på vekter. Men låsene får problemer med å sitte godt på når det blir mange vektskiver på hver side.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Jæren's sterkeste
« #104 : 18. juni 2005, 17:30 »
Hvis man regner med 30 minutter kjøretid fra stevnested, så tar det TOTALT 1 time å få ut en skikkelig resultatliste!!  Deal

Sjekk denne tråden! Wink
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=26909.new#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!