Skrevet av Emne: Vondt i nakken!  (Lest 1934 ganger)

Utlogget craig bellamy

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Vondt i nakken!
« : 12. mai 2005, 21:43 »
Eg sko stå opp i dag, før eg reiste mg opp så strakk eg meg i sengå.  Kjennte et seig knekk i  nakken, nå greie eg nesten ikkje å bevega hodet, gjør vondt viss eg bevege mg generelt.
Någen så vett ka det kan ver? ka eg kan gjør for at d ska bli bedre?

Utlogget Mystique

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

SV: Vondt i nakken!
« #1 : 12. mai 2005, 22:21 »
Du har sikkert bare lagt litt forkjært - det kan være ganske vondt av og til, men går over etter en dag eller to....prøv å massere deg selv litt i nakken, legg varmepakning på slik at du får slappet av og ta tiden til hjelp. Hvis det ikke går over etter noen dager eller du opplever annet ubehag ( nummenhet e.l) bør du selvsagt oppsøke lege/ fysioterapeut  så raskt som mulig. Men det er sikkert bare en spent/ forstrukket muskel...

Utlogget 25årstrening

• Tungvekter
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

« #2 : 12. mai 2005, 22:26 »
Ja, gode råd fra Myst. Nå skal det sies at det er ganske vanlig at det bygger seg opp en spenning i skulder/traps som kan gi seg utslag i slik nakkekink. jeg var voldsomt plaget av dette i en periode da jeg ikke trente med vekter. Men da jeg begynte å trene shrugs igjen (særlig hantelshrugs) forsvant dette fullstendig. Når du kan bevege nakken ordentlig igjen, kan du jo prøve det.
Ta en tur til kiropraktor hvis det er riktig ille...

Utlogget Jaa

• Forumavhengig
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

« #3 : 12. mai 2005, 23:20 »
Bare en uskyldig kink. Går sikkert over etter etpar dager.
Hvis ikke, så kan du oppsøke en manuellterapeut eller kiropraktor, så knekker de opp den derre nakken din!
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Mr Benkpress

• Global Moderator
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

• Trying is the first step towards failure
« #4 : 12. mai 2005, 23:25 »
kiropraktor eller massasje terapaut som berhersker strain counterstrain fikser dette rakst. Lege og fysioterapaut er bortkasta tid og penger.... Med mindre du har behov for å bli pådytta masse unødige medisiner eller bli fortalt at du må legge på varmepakning og gå ut og gå med staver...
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Rørosingen

• Aktivt medlem
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

« #5 : 13. mai 2005, 08:51 »
Ikke bli provosert min kjære Mystique, som yrkeskollega må vi stå sammen mot slike kommersielle avarter som her blir representert. Mr 800 sliter med senvirkninger av sin seksuelle debut som allerede er beskrevet i off topic...
Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

Utlogget Jaa

• Forumavhengig
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

« #6 : 13. mai 2005, 11:29 »
strain counterstrain fikser dette rakst.

Det er flott at massasjeterapeuten har funnet en metode som virker på absolutt alt, selv om kunnskapsgrunnlaget mangler til å kunne avgjøre hva som er årsaken til problemet. Gratulerer:) Sånne behandlere stoler vi på...eller ikke.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Mystique

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

« #7 : 13. mai 2005, 15:06 »
Joakim: hehe blir jeg så ofte tydelig oppgitt av folk som ikke har litt tro på fysioterapeuter en gang og heller anbefaler folk å gå til noen som kanskje har hatt et helgekurs eller to i mirakelmassasjetrisk så de kaller seg for massasjeterapeuter ditt von datt at du måtte komme meg i forkjøpet å roe meg ned ? Wink

Satt faktisk i går og tenkte jeg skulle skrive noe, men lot være Wink
Ferdig med studiene nå eller?
Her nærmer eksamen seg med stormskritt æsj-  og alt blir ekstra mye morsommere enn å lese - f.eks å pusse kobberkjeler og komfyrer hehe - helt håpløst. men har nå ca 10 dager igjen til første eksamen da så det er vel på tide å slenge seg for fullt over bøkene.  Fysiologieksamen neste tirsdag Cry så anatomi 3, juni - der sliter jeg maks! og fysioterapi 9.juni....er vel ganske godt forberedt på at det blir en koselig sommer med bøker og jobbing ja...Tongue Men skal ikke ta sorgene på forskudd - gruer meg nok mest til anatomieksamen egentlig, selv om jeg ikke ligger så imponerende bra an til de to andre eksamnene heller....

Har du forresten hørt  noe om at det skal være så vanskelig å få overflytting fra de andre skolene her i norge til oslo?  Var i praksis nå over påske og fikk da vite at Bergens skolen var langt mindre ansett enn osloskolen, at det var mye vanskeligere å bytte fra bergen til oslo enn omvendt og at arbeidsgivere mye heller ville ansette enn som hadde gått i oslo enn  en som hadde gått i Bergen om karakterene var like gode ? Sad

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!