avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94532 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #465 : 14. mars 2006, 20:01 »
Som daglig leder har man sin fulle rett til å utestenge dem man vil. Men hva som står i kontrakten, er jeg ikke sikker på. 

Nei, det har han overhodet ikke. Er ikke dette et offentlig sted ? En påstand han ikke kan bevise kan han ikke legge til grunn. Hadde det der skjedd meg, hadde Elixia fått et søksmål i fanget og daglig leder hadde mest sannsynlig mistet jobben sin.

Videre finnes det ikke noe punkt i kontrakten som regulerer dette utover i verste fall påstand mot påstand. Og da taper daglig leder glatt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #466 : 14. mars 2006, 20:05 »
Nei, det har han overhodet ikke. Er ikke dette et offentlig sted ? En påstand han ikke kan bevise kan han ikke legge til grunn. Hadde det der skjedd meg, hadde Elixia fått et søksmål i fanget og daglig leder hadde mest sannsynlig mistet jobben sin.

Videre finnes det ikke noe punkt i kontrakten som regulerer dette utover i verste fall påstand mot påstand. Og da taper daglig leder glatt.

Faller ikke dette under diskrimineringsloven?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #467 : 14. mars 2006, 20:06 »
Nei da. Skjønner at ironi ikke er på sin plass.  Men unaturlig stor er et begrep jeg har vanskelig for å forstå. Alle som er over en viss størrelse boler?

Tydeligvis. Tongue

Hmm, føler litt sånn Børre/Kyrre-tendenser her..
-wow så svær han er
-han boler sikkert

Tjaa...nå var det også nevnt en ekstremt lav fettprosent her da. Ut ifra det, så kan man vel anta at den ligger under 7-8% hvertfall (?) Hvor mange beviselig rene utøvere kjenner dere som veier 120kg pluss med ekstremt lav fettprosent? Nei, jeg vet selvfølgelig ikke akkurat hvor store gutta det er snakk om var, men jeg vil helt klart påstå at det går an å utføre en _veldig_ kvalifisert gjetning på om enkelte bruker dop eller ikke, selv om man selvfølgelig aldri kan være 100% sikker. Om de bør utestenges av den grunn, er dog en helt annen sak...

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #468 : 14. mars 2006, 20:10 »
Det er jo nettopp det som er poenget. Ja det kan se ut som guttene brukte dop. Ja de kan ha en ufattelig lav fettprosent. Men hvor går grensen da? 100 kg med 7% kroppsfett? Da går man på steroider?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #469 : 14. mars 2006, 20:12 »
Nå er vel strengt tatt "ekstremt lav fettprosent" en definisjonssak..?
Han kan da likevel ikke kaste ut noen av den grunn. MEN han kan da kreve at de tester seg? Gymmet må betale testen, om jeg ikke husker helt feil..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #470 : 14. mars 2006, 20:13 »
Vel, når man veier rundt 120kg på 175-180cm høyde og med nesten ikke fett på kroppen, da vil nok fleste mistenke litt av hvert Wink Han som fortalte meg dette er forresten en god venn av meg som var på landslaget i styrkeløft på 70/80-tallet og brukte selv doping på denne tida (dette var vanlig da). Han er ganske erfaren når det gjelder å gjenkjenne slike ting - helhetsinntrykket var klinkende klart Wink

De er likevel uskyldige til det motsatte er bevist. Det og er rimelig klinkende klart...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #471 : 14. mars 2006, 20:16 »
Elixia er ingen rettssak, Warlock.
Nok et fantastisk innlegg fra din side. Fortsett sånn!

HVA er det egentlig du ikke skjønner....? Han kan ikke kaste ut noen på mistanke. DERMED, de er uskyldige i mistanken om dopingbruk så lenge det motsatte ikke er bevist, dvs så lenge de ikke tester positivt. Teskje, anyone..?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #472 : 14. mars 2006, 20:22 »
Det er jo nettopp det som er poenget. Ja det kan se ut som guttene brukte dop. Ja de kan ha en ufattelig lav fettprosent. Men hvor går grensen da? 100 kg med 7% kroppsfett? Da går man på steroider?

En absolutt grense som du helt opplagt skjønner umulig å sette, men det går an å bruke litt skjønn, spesielt om man vet litt hva som er sannsynlig og ikke. Jeg vil tro både du og warlock gjør en del rimelige antagelser i hverdagen, også når dere diskuterer andre personer, uten å hele tiden kunne bevise at dere har rett? De aller, aller fleste på dette forumet antar at gutta i Mr.Olympia er dopet (og er absolutt ikke redd for å si det), selv om neppe alle har innrømt bruk? De fleste antar også at russiske/ukrainske styrkeløftere på under 100kg som løfter totalt 1000+ er dopet (og er slett ikke redd for å dele antagelsene med andre)...hvor er forskjellen? Huh

Edit: _Nei_ jeg har ikke sagt at de bør kastes ut, da jeg ikke aner hva som er lov og ikke når det kommer til det.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #473 : 14. mars 2006, 20:31 »
Hehe, er gøy å se hvordan du hisser deg opp og hvordan du bestrider fakta i denne saken. Det skjedde. Og du spør meg om hva det er jeg ikke skjønner?

Hisser meg opp..? Jeg er vel ikke mye hissa opp jeg vel... biggrin Jeg sitter bare og ler her jeg sitter...
Javel..? Hvilke fakta er det jeg bestrider da..? Jada, veit at det skjedde. Jeg har da lest posten jeg og. Men det at det faktisk skjedde gjør det ikke noe mer lov å kaste de ut på mistanke, uansett om han er flink til å bedømme boler/ikke boler...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #474 : 14. mars 2006, 20:32 »
En absolutt grense som du helt opplagt skjønner umulig å sette, men det går an å bruke litt skjønn, spesielt om man vet litt hva som er sannsynlig og ikke. Jeg vil tro både du og warlock gjør en del rimelige antagelser i hverdagen, også når dere diskuterer andre personer, uten å hele tiden kunne bevise at dere har rett? De aller, aller fleste på dette forumet antar at gutta i Mr.Olympia er dopet (og er absolutt ikke redd for å si det), selv om neppe alle har innrømt bruk? De fleste antar også at russiske/ukrainske styrkeløftere på under 100kg som løfter totalt 1000+ er dopet (og er slett ikke redd for å dele antagelsene med andre)...hvor er forskjellen? Huh

Edit: _Nei_ jeg har ikke sagt at de bør kastes ut, da jeg ikke aner hva som er lov og ikke når det kommer til det.

Jeg sier meg ikke uenig i det SilentK skriver, Caepp. Bare i grunnlaget for utestengelse. At de var dopet er mulig det, men man kan ikke utestenge personer på dopspekulasjon. Med mindre dette er kontraktsbefestet. Eller tar jeg feil her UAC?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #475 : 14. mars 2006, 20:35 »
Jeg sier meg ikke uenig i det SilentK skriver, Caepp. Bare i grunnlaget for utestengelse. At de var dopet er mulig det, men man kan ikke utestenge personer på dopspekulasjon. Med mindre dette er kontraktsbefestet. Eller tar jeg feil her UAC?

TAKK!! Akkurat det er deg jeg og mener, silentk. Mente jeg var ganske tydelig i det jeg skrev, men ettersom du ikke skjønte hva jeg ville frem til så var jeg muligens ikke så tydelig likevel. Men NÅ skjønner du vel hva jeg mener..?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #476 : 14. mars 2006, 20:44 »
Men da er vi jo enige da. Smiley Så kjekt. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #477 : 14. mars 2006, 20:59 »
Jeg sier meg ikke uenig i det SilentK skriver, Caepp. Bare i grunnlaget for utestengelse. At de var dopet er mulig det, men man kan ikke utestenge personer på dopspekulasjon. Med mindre dette er kontraktsbefestet. Eller tar jeg feil her UAC?

Nei, du tar ikke feil. En kan ikke utestenges på slike spekulasjoner, som de heller ikke har noe med å komme med. Som du sier, dette er diskriminering på høyt plan. Det blir som å nekte "tjukke kjæringer" inngang til Badeland. Prøv det og se hva som skjer....

Jeg forstår utmerket at dere stiller spørsmålstegn ved grunnlaget for utestengelsen. Som jeg skrev tidligere så aner jeg ikke hva som står i kontrakten, om daglig leder kan bruke noe der som legitimerer en utestengelse av de som blir ansett som uønskede på senteret.

Det står ikke noe om dette, da det ikke er lov; ref. Markedsrådets avgjørelse. Videre er det ikke lov å teste, ref. samme avgjørelse, derfor blir dette påstand mot påstand. Å utestenge noe på slikt grunnlag er spekulativt og derfor diskriminerende. Diskrimering angår ikke bare innvandrere for å si det slik. Gymet taper rettsaken glatt her. Det eneste som kan virke "formidlende" er dersom vedkommende har hatt en "støtende oppførsel", men det bør det være nok av vitner til å bekrefte eller avkrefte. Men da står vi igjen med at man blir utvist pga. oppførsel og ikke doping.... Doping alene kan man ikke kastes ut for på en lovlig måte.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #478 : 14. mars 2006, 21:06 »
Kan selvsagt være - man kan alltids ytre at de er uønsket. Men selv dette er strengt tatt ikke lov så lenge ønsket er på dette grunnlaget.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #479 : 15. mars 2006, 00:04 »
Kan man utstenge dem for å gå med boletøy da?
Det ordner seg for greie gutter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!