avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94546 ganger)

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Dopingkontroll på treningskjeder
« : 29. april 2005, 17:52 »
Hører nå at de i disse dager skal sette i gang en landsdekkende kampanje i regi av Antidoping Norge for å "bekjempe" doping hjemme i Norge. Medlemmer på flere av de store treningskjedene oppfordres til å skrive under på en egenerklæring som sier at urinprøver kan og vil forekomme. SportsClub i Rogaland med Bjørn Maaseide i spissen er en av kjedene som kommer til å henge seg på denne kampanjen.

Sitat
Dopingkontroll er et kjent og effektivt virkemiddel i dopingkampen innenfor idretten. Som et ledd i Antidoping-programmet skal det minimum gjennomføres én dopingkontroll, der det tas 4 prøver, per år. Hensikten med kontrollene er å avsløre dopingbruk, men også å forebygge og avskrekke fra dopingbruk.

For å ha hjemmel til å ta dopingkontroller av medlemmer i treningssentre har Antidoping Norge utarbeidet en Egenerklæring om dopingkontroll.


Alle medlemmer av senteret skal presenteres for erklæringen og målet er at så mange som mulig skriver under. Undertegning av erklæringen er frivillig. En positiv prøve vil gi treningssenteret mulighet til å heve kontrakten med medlemmet.

Alle treningssentre som blir med i programmet vil få tildelt et sertifikat som bekrefter deltakelse i antidoping-programmet.
[www.antidoping.no]

På mange måter et bra tiltak, men jeg vil tro at dette opplegget fort kan føre til mistenkeliggjøring av folk...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Dopingkontroll
« #1 : 29. april 2005, 17:55 »
Hadde ikke hatt noe i mot å skrevet under på noe sånt, er helt "ren" jeg... Smiley Og kanskje vil det gjøre at andre tenker seg om før de begynner med dop og...? Ikke veit jeg...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Smilejærvo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 971
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 971

  • Tidligere Steinkjer SK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #2 : 29. april 2005, 17:59 »
Hadde ikke hatt noe problem med å skrevet under jeg heller Smiley Synes det er flott med noe slikt jeg!  2thumbsup
Tidligere perser styrkeløft:
Juniorløfter, klasse 72, trent i 8 måneder.

Knebøy: 125 kg
Benk: 75 kg
Mark: 155 kg
Sammenlagt: 355 kg

Med utstyr!



Konkurrerende utøver i Styrkeløft

Studenten

  • Gjest
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #3 : 29. april 2005, 18:05 »
Skriver gjerne under på en slik kontrakt hvis jeg får det spørsmålet. Som medlem av en styrkeløftklubb så har jeg jo allerede signert en erklæring til forbundet, så hvorfor ikke på treningsstudioet og...

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #4 : 29. april 2005, 18:10 »
er det skattepenger som skal benyttes til å bevise at personer som skriver under på at de er "rene" faktisk er "rene" ?

jeg hadde heller sluttet å trene der jeg trener enn å skrive under på noe som helst, ikke fordi jeg bruker noe, men fordi det er min sak og min kropp.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #5 : 29. april 2005, 18:25 »
Hører nå at de i disse dager skal sette i gang en landsdekkende kampanje i regi av Antidoping Norge for å "bekjempe" doping hjemme i Norge. Medlemmer på flere av de store treningskjedene oppfordres til å skrive under på en egenerklæring som sier at urinprøver kan og vil forekomme. SportsClub i Rogaland med Bjørn Maaseide i spissen er en av kjedene som kommer til å henge seg på denne kampanjen.


[www.antidoping.no]

På mange måter et bra tiltak, men jeg vil tro at dette opplegget fort kan føre til mistenkeliggjøring av folk...

Nå er jeg imot formynderi så dette hadde jeg sagt nei takk til..

Men så trener jeg på sats,og der står det ikke noe om doping i kontrakten..






Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #6 : 29. april 2005, 18:47 »
Jeg ville naturligvis ikke skrevet under på noe slikt.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #7 : 29. april 2005, 18:50 »
Sitat
Nå er jeg imot formynderi så dette hadde jeg sagt nei takk til..

Men så trener jeg på sats,og der står det ikke noe om doping i kontrakten..

Ikke enda nei, men jeg vil nok tro at SATS er en av de kjedene som vil hoppe på en slik kampanje etterhvert...

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #8 : 29. april 2005, 18:53 »
Skrive under på noe slikt, og bli like hysterisk som styrkeløfterene på at det kanskje er sporstoffer av ditt og datt i kosttilskuddet? trukke det gitt...

Og skriver man ikke under, er man stemplet som aas-bruker med en gang.

Ser absolutt ikke poenget med å teste folk som ikke konkurrerer.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #9 : 29. april 2005, 21:49 »
Siden eg er styrkeløfter så skriver eg glatt under Smiley
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Selected

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 517
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 517

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #10 : 29. april 2005, 21:52 »
ville heller ikke skrevet under.
Å ta det valget å starte med doping for å bli størrer er sikker ikke lett og ta.
At du da skal bli bedt om å pisse i en kopp der du trener synes jeg blir bare teit. Folk må få drive på med sitt, jeg gir vell en lang faen i at han som kjører knebøy ved sidnav meg bruker doping. Så la folk få drive på med det de vill. Jeg synes heller at det burde være mere informasjon om hvordan du skal bruke doping på en tryggere måte(redusere bivirkninger istedet for å kjøre på med all skremmselse propagandaen)

Hilsen Lommerusk. Som tok det standpunktet om at han aldri skal starte med doping da han begynnte på treningstudio, men lar andre som har tatt en annet valg få holde på med sitt.
DIE HARD

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #11 : 29. april 2005, 22:01 »
<SNIP> jeg gir vell en lang faen i at han som kjører knebøy ved sidnav meg bruker doping. Så la folk få drive på med det de vill. Jeg synes heller at det burde være mere informasjon om hvordan du skal bruke doping på en tryggere måte(redusere bivirkninger istedet for å kjøre på med all skremmselse propagandaen)</SNIP>

Flott at flere har tatt standpunkt mot doping. Samtidig er det litt skremmende at man viser så liten omtanke for sine treningskamerater.

Er det virkelig helt greit at han ved siden av deg doper seg med de kortsiktige og langsiktige bivirkningene det vil medføre? Er det greit at en 27-åring propper seg full med så mye AAS og tener så hardt han kollapser med hjerteinfarkt? Er det greit at de som doper seg får bli rollemodeller for unge mennesker som begynner å trene og enda ikke har latt seg friste til å dope seg?

Dette handler ikke om å pisse i en kopp, det handler om å ta ansvar for sitt eget treningsmiljø!
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #12 : 29. april 2005, 22:05 »
Flott at flere har tatt standpunkt mot doping. Samtidig er det litt skremmende at man viser så liten omtanke for sine treningskamerater.

Er det virkelig helt greit at han ved siden av deg doper seg med de kortsiktige og langsiktige bivirkningene det vil medføre? Er det greit at en 27-åring propper seg full med så mye AAS og tener så hardt han kollapser med hjerteinfarkt? Er det greit at de som doper seg får bli rollemodeller for unge mennesker som begynner å trene og enda ikke har latt seg friste til å dope seg?

Dette handler ikke om å pisse i en kopp, det handler om å ta ansvar for sitt eget treningsmiljø!

Kunne ikke vært mer enig!
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Smilejærvo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 971
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 971

  • Tidligere Steinkjer SK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #13 : 29. april 2005, 22:08 »


Flott at flere har tatt standpunkt mot doping. Samtidig er det litt skremmende at man viser så liten omtanke for sine treningskamerater.

Er det virkelig helt greit at han ved siden av deg doper seg med de kortsiktige og langsiktige bivirkningene det vil medføre? Er det greit at en 27-åring propper seg full med så mye AAS og tener så hardt han kollapser med hjerteinfarkt? Er det greit at de som doper seg får bli rollemodeller for unge mennesker som begynner å trene og enda ikke har latt seg friste til å dope seg?

Dette handler ikke om å pisse i en kopp, det handler om å ta ansvar for sitt eget treningsmiljø!

 Bow Honnør!
Tidligere perser styrkeløft:
Juniorløfter, klasse 72, trent i 8 måneder.

Knebøy: 125 kg
Benk: 75 kg
Mark: 155 kg
Sammenlagt: 355 kg

Med utstyr!



Konkurrerende utøver i Styrkeløft

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #14 : 29. april 2005, 22:15 »
I samme slengen synes jeg også det er naturlig at vi følger med på om våre treningskamerater
-røyker
-drikker
-er kraftig overvektige

 Vi har alle et soleklart ansvar for vårt treningsmiljø. Norges helsestudioforbund og Landsforeningen for Hjerte og Lungesyke går nå sammen om en kontrakt som binder medlemmene til å testes for kolesterolnivå i blodet dersom man får mistanke om at en person har høye nivåer av dette. Dersom man nekter å ta denne testen vil personen bli utestengt fra all trening. Vi må bidra med holdningskapende arbeid slik at ungdom ikke fristes til å velge fet mat og røyke/drikke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!