avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94543 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #60 : 01. mai 2005, 13:07 »
Det at noen sentre vil bruke denne kontrakten for å sile ut uønskede (dopingfrie) medlemmer er jeg ikke i tvil om.

Men har treningssentrene lov til dette da? Jeg opplever vel heller at treningssentrene "diskriminerer" oss litt sterkere enn gjennomsnittet ved ikke å kjøpe inn "utstyr for viderekomne" som tunge hantler, power-racks, skikkelige Olympiastenger og maskiner med Magasiner, framfor å hive oss ut uten plausibel grunn. Kjenner selv ingen som har blitt hevet ut pga. størrelse, men dette er kanskje et problem noen steder likevel?

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #61 : 01. mai 2005, 13:12 »
Dersom vi ser bort fra det sivilrettslige aspektet, så vil de praktiske følgende av testing for S6 alene være nok til å underbygge hele prosjektet.

Nå skal det ikke underslås at man neppe har vært meget opptatt av de praktiske aspektene rundt dette, da medlemmer som skal testes nok i relativ stor grad er ment å "siles" lang tid i forveien. Allikevel, hva skjer så den dagen en person tester postivt for S6. Det kan være at personen faktisk har inntatt medisin som han ikke er 100% sikker på hva inneholder. Hva slags rettsvern vil man ha dersom man bor på en liten plass og kun har ett sted å trene? Skal man måtte bruke penger på advokat, lege osv for å bevise sin uskyld? Dette er i sin ytterste konsekvens resultatet av et vanvittig forslag!

 Som aktiv utøver har man i alle fall et aparat rundt seg, og noen rettigheter (om en få)

(Dere får unnskylde at jeg flooder posten men dette engasjerer meg veldig  Deal )

Spørsmålet gjenstår; mosjonister må nå holde seg oppdatert opp mot denne modererte dopinglisten-og selv vurdere sin egen medisin og sine kosttilskudd.


Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #62 : 01. mai 2005, 13:16 »
Sitat
Men har treningssentrene lov til dette da? Jeg opplever vel heller at treningssentrene "diskriminerer" oss litt sterkere enn gjennomsnittet ved ikke å kjøpe inn "utstyr for viderekomne" som tunge hantler, power-racks, skikkelige Olympiastenger og maskiner med Magasiner, framfor å hive oss ut uten plausibel grunn. Kjenner selv ingen som har blitt hevet ut pga. størrelse, men dette er kanskje et problem noen steder likevel?

Kjenner selv til folk som har blitt kastet ut grunnet størrelse ja...men har var det et par andre faktorer involvert i tillegg. Men det er jo ikke verre enn at om man så blir nektet innpass på en av de store kjedene, så finnes det alltid steder der man er mer enn velkommen. Slik vil det være for framtiden også, med mindre ikke det kommer en lovendring inn i bildet da som kriminaliserer bruk av AAS...

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #63 : 01. mai 2005, 13:26 »


Men har treningssentrene lov til dette da? Jeg opplever vel heller at treningssentrene "diskriminerer" oss litt sterkere enn gjennomsnittet ved ikke å kjøpe inn "utstyr for viderekomne" som tunge hantler, power-racks, skikkelige Olympiastenger og maskiner med Magasiner, framfor å hive oss ut uten plausibel grunn. Kjenner selv ingen som har blitt hevet ut pga. størrelse, men dette er kanskje et problem noen steder likevel?

H

Nå henger jo størrelse og styrke litt sammen. Smiley Det sier seg selv at hvis man fjerner alt av hantler over 30kg, de fleste stengene, har de mest sykeste forbud som feks. ikke lov å trene markløft eller knebøy uten tilsyn av en instruktør så er det fordi man ønsker å bli kvitt de som er litt større eller sterkere en gjennomsnitte.

Jeg har ikke blitt diskriminert pga. str. (nå er ikke jeg spesielt stor heller), men når jeg spurte på et Elixia senter jeg trente tidligere om hvorfor de hadde fjernet alle hantler over 40kg så sa de at det var fordi de ikke ønsket kroppsbyggere der. Jeg har selv opplevd å få beskjed om at hvis jeg ikke satt  stanga kontrollert og lydløst ned når jeg trente markløft så fikk jeg ikke lov til å trene det lenger. Prøv å gjør det når man nettopp har tatt seg helt ut på et sett med mark.  :Smiley Og det var totalforbud mot å trene markløft i sokkelesten. (noe jeg alltid har gjort.)

Alt dette tullet gjorde at jeg innredet mitt eget "gym" hjemme. Det har kostet en del tusen... men det var verdt hver krone.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #64 : 01. mai 2005, 13:30 »


Nå henger jo størrelse og styrke litt sammen. Smiley Det sier seg selv at hvis man fjerner alt av hantler over 30kg, de fleste stengene, har de mest sykeste forbud som feks. ikke lov å trene markløft eller knebøy uten tilsyn av en instruktør så er det fordi man ønsker å bli kvitt de som er litt større eller sterkere en gjennomsnitte.

Jeg har ikke blitt diskriminert pga. str. (nå er ikke jeg spesielt stor heller), men når jeg spurte på et Elixia senter jeg trente tidligere om hvorfor de hadde fjernet alle hantler over 40kg så sa de at det var fordi de ikke ønsket kroppsbyggere der. Jeg har selv opplevd å få beskjed om at hvis jeg ikke satt stanga kontrollert og lydløst ned når jeg trente markløft så fikk jeg ikke lov til å trene det lenger. Prøv å gjør det når man nettopp har tatt seg helt ut på et sett med mark. :Smiley Og det var totalforbud mot å trene markløft i sokkelesten. (noe jeg alltid har gjort.)

Alt dette tullet gjorde at jeg innredet mitt eget "gym" hjemme. Det har kostet en del tusen... men det var verdt hver krone.

Ok, da henger jeg med. Dette har jeg også opplevd, og er en grunn til at jeg styrer unna SATS/Spenst etc. Jeg trodde du mente byggere som ble regelrett kastet ut. På en måte så blir de jo indirekte kastet ut med slike utstyrs- og lydrestriksjoner etc. - før eller siden så blir man jo for gammel til å leke med Barbie-dukker (les: Trene med max 30kg hantler  Grin .)

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #65 : 01. mai 2005, 13:32 »
Dersom vi ser bort fra det sivilrettslige aspektet, så vil de praktiske følgende av testing for S6 alene være nok til å underbygge hele prosjektet.

Nå skal det ikke underslås at man neppe har vært meget opptatt av de praktiske aspektene rundt dette, da medlemmer som skal testes nok i relativ stor grad er ment å "siles" lang tid i forveien. Allikevel, hva skjer så den dagen en person tester postivt for S6. Det kan være at personen faktisk har inntatt medisin som han ikke er 100% sikker på hva inneholder. Hva slags rettsvern vil man ha dersom man bor på en liten plass og kun har ett sted å trene? Skal man måtte bruke penger på advokat, lege osv for å bevise sin uskyld? Dette er i sin ytterste konsekvens resultatet av et vanvittig forslag!

 Som aktiv utøver har man i alle fall et aparat rundt seg, og noen rettigheter (om en få)

(Dere får unnskylde at jeg flooder posten men dette engasjerer meg veldig  Deal )

Spørsmålet gjenstår; mosjonister må nå holde seg oppdatert opp mot denne modererte dopinglisten-og selv vurdere sin egen medisin og sine kosttilskudd.



Fra ADN sin sider:

Følgende grupper trenger ikke søke om fritak, verken ordinært eller forenklet:

    * Barn under 13 år som ikke konkurrer internasjonalt,
    * Utøvere som kun deltar i bedriftsidrett
    * Mosjonister som ikke konkurrerer

Mao. er du mosjonist så vil det være nok at legen din i etterkant gir en attest om at du har hatt behov for disse medisinene. Det er klart at hvis noen av disse stoffene finnes i reseptfrie medisiner der man ikke har snakket med en lege i forkant kan man kanskje ha et problem, men jeg håper da virkelig ADN vil være litt mer fleksibel i forhold til mosjonister enn til aktive utøvere.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #66 : 01. mai 2005, 13:37 »


Ok, da henger jeg med. Dette har jeg også opplevd, og er en grunn til at jeg styrer unna SATS/Spenst etc. Jeg trodde du mente byggere som ble regelrett kastet ut. På en måte så blir de jo indirekte kastet ut med slike utstyrs- og lydrestriksjoner etc. - før eller siden så blir man jo for gammel til å leke med Barbie-dukker (les: Trene med max 30kg hantler Grin .)

H

Stort sett så er det indirekte ja, men en bekjent av meg som trente på det samme Elixia studioet (og var litt større...sånn ca. tric str.) fikk beskjed om at han "sikkert ville trives bedre på et litt annet type treningssenter" når han spurte om det samme. Det er fortsatt ingen direkte utkastelse, men det er søren meg ikke langt unna. Grin
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #67 : 01. mai 2005, 13:43 »
Kanskje vi skal lage en liten deal her?

Vi pisser i koppen, og vel så det, hvis treningssenterene kjøper inn ordentlig utstyr! Wink (Les: 60kgs hantler ++ )
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #68 : 01. mai 2005, 13:49 »


De fleste som håndterer 60kg's hantler pisser nok ikke i en kopp Wink
Si ikke det. Har man trent i en god del år er ikke det umulig, og hvertfall ikke for en del styrkeløftere her inne.

Der er faktisk her det starter: " De hantlene der er umulig å løfte uten dop!"... De er faktisk ikke det.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #69 : 01. mai 2005, 13:50 »
Kanskje vi skal lage en liten deal her?

Vi pisser i koppen, og vel så det, hvis treningssenterene kjøper inn ordentlig utstyr! Wink (Les: 60kgs hantler ++ )

DET kaller jeg en bra deal!!!  Cool



De fleste som håndterer 60kg's hantler pisser nok ikke i en kopp Wink

Kanskje du har rett i det, men langt fra noen umulighet å nå dit og vel så det uten noen uhumskheter innabords lell!  Wink

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #70 : 01. mai 2005, 13:55 »


Stort sett så er det indirekte ja, men en bekjent av meg som trente på det samme Elixia studioet (og var litt større...sånn ca. tric str.) fikk beskjed om at han "sikkert ville trives bedre på et litt annet type treningssenter" når han spurte om det samme. Det er fortsatt ingen direkte utkastelse, men det er søren meg ikke langt unna. Grin

På Elexia her i distriktet får du klar beskjed om at de ikke ønsker den type store/sterke folk inn - i allefall ikke mange av dem.....
Jeg for min del har en viss forståelse for det - set fra et bedriftsøkonomisk ståsted..... Dersom det kommert 10-15 styrkeløftere/kroppsbyggere på slike sentre så er det slett ikke noe god PR mht å få inn de store massene. Elexia i Mjøndalen tror jeg har 1500 medlemmer. På en god dag er det kanskje 20 stykker og trener der samtidig....... Det er ikke mer enn det er på en normal dag på mitt gym der det er 200 medlemmer eller så.....
De ønsker først og fremst medlemmer som ikke trener særlig mye (unngår slitasje på lokaler og utstyr) og folk som er av en normal kroppsform slik at andre ikke skal føle seg "støtt" eller "svake".

Så lenge det finnes andre typer gym i området synes jeg dette forsåvidt er greit, men i mange tilfeller er jo ikke valgene sååå mange liksom, og da ville jeg nok sett noe anderledes på det vil jeg tro......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #71 : 01. mai 2005, 14:13 »
OMG...så flott at du informer oss om dette da...ikke la tråden spore helt av nå da.

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #72 : 01. mai 2005, 14:17 »


På Elexia her i distriktet får du klar beskjed om at de ikke ønsker den type store/sterke folk inn - i allefall ikke mange av dem.....
Jeg for min del har en viss forståelse for det - set fra et bedriftsøkonomisk ståsted..... Dersom det kommert 10-15 styrkeløftere/kroppsbyggere på slike sentre så er det slett ikke noe god PR mht å få inn de store massene. Elexia i Mjøndalen tror jeg har 1500 medlemmer. På en god dag er det kanskje 20 stykker og trener der samtidig....... Det er ikke mer enn det er på en normal dag på mitt gym der det er 200 medlemmer eller så.....
De ønsker først og fremst medlemmer som ikke trener særlig mye (unngår slitasje på lokaler og utstyr) og folk som er av en normal kroppsform slik at andre ikke skal føle seg "støtt" eller "svake".

Så lenge det finnes andre typer gym i området synes jeg dette forsåvidt er greit, men i mange tilfeller er jo ikke valgene sååå mange liksom, og da ville jeg nok sett noe anderledes på det vil jeg tro......

Joda, og de samme bedriftsøkonomiske hensynene gjør at en del sentrums gym ikke er så glad når våre nye landsmenn kommer  i flokker på 5-10stk. og lager en del støy. (hvorfor de alltid må være minimum 4-5stk for å trene har jeg aldri skjønt.) Men de fleste ville reagert om det sto i VG at de fikk beskjed om at "vi ønsker ikke slike som dere her" Direkte eller indirekte.

Er det så mye bedre å diskriminere på str. enn på rase Wink Riktignok kan man jo slanke seg ned som JanB... men vil vi egentlig ende opp som en frustrert tynn yoga utøver som mimrer om gamle styrkeløft bragder bare for å få trene på et SATS studio?!?

Ang. litt tyngre hantler syns jeg de er greie å ha til ting som shrugs, utfall og farmers walks.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #73 : 01. mai 2005, 14:22 »
Kommer disse testerne til 3t? Skal skaffe papir på at jeg er bol-fri, og fri for aids før jeg blir 18år Wink
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #74 : 01. mai 2005, 14:32 »


Joda, og de samme bedriftsøkonomiske hensynene gjør at en del sentrums gym ikke er så glad når våre nye landsmenn kommer i flokker på 5-10stk. og lager en del støy. (hvorfor de alltid må være minimum 4-5stk for å trene har jeg aldri skjønt.) Men de fleste ville reagert om det sto i VG at de fikk beskjed om at "vi ønsker ikke slike som dere her" Direkte eller indirekte.

Er det så mye bedre å diskriminere på str. enn på rase Wink Riktignok kan man jo slanke seg ned som JanB... men vil vi egentlig ende opp som en frustrert tynn yoga utøver som mimrer om gamle styrkeløft bragder bare for å få trene på et SATS studio?!?

Ang. litt tyngre hantler syns jeg de er greie å ha til ting som shrugs, utfall og farmers walks.

Neida - saken er den samme den, og prinsipielt kan jeg jo ikke annet enn å være enig.

Spesielt tyrkere har en tendens til å komme i flokk og det veit jeg at enkelte gym-eiere ikke er så begeistret for...... og da er det nok brukt mang en usaklighet for å nekte dem adgang. Tror forøvrig det der med "rase-nekt" er vanligere på kjellergym, der det som oftest er èn person som står bak, og ikke en større kjede. Vil tro SATS o.l. er mer varsomme mht å utsette seg for et slikt rykte - dessuten er de så dyre at mange av de som de i utgangspunktet ikke ønsker inn der velger andre mindre gym lell........


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!