avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 97351 ganger)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #75 : 01. mai 2005, 19:56 »
Nei.

Utlogget ekassi

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 316

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #76 : 02. mai 2005, 17:54 »

spesielt tyrkere har en tendens til å komme i flokk og det veit jeg at enkelte gym-eiere ikke er så begeistret for......

jasså?

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #77 : 02. mai 2005, 22:04 »
Jeg kommer som regel sammen med kameratene mine, men det er ingen som ser ut til å reagere på det...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #78 : 04. mai 2005, 22:23 »
Jeg er personlig for at det tas dopinstester på treninga. Det burde etter min mening være forbudt å bruke doping på trening uansett så det burde være en forutsetning i medlemskapet. Jeg skal for den del skrive under om jeg får spørsmålet, men jeg kan egentlig ikke se nytteverdien i dette. De som ikke underskriver blir automatisk stemplet som "bolere" og 100% av de som blir testet er rene. Hvem som vet han eller hun selv boler vil underskrive på en frivillig test?

Helt seriøst, jeg er for forslaget, men ser ikke nytteverdien, desverre Sad

Utlogget Adicted

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #79 : 04. mai 2005, 22:44 »
Liker at Antidoping er på banen her, å knallbra skrevet!

Kunne ikke vært mer enig!

Vi som ser på oss selv som seriøse treningsfolk, bør gjøre det vi kan for at slike ting ikke forekommer. Holdningskampanjen med de plakatene er kanskje litt "tafatte", men da er det desto mer viktig at vi gjøre vårt for å kanskje redde noen unna denne styggedommen!

Har du problemer med din venn, gi trompeter til hans barn....

Utlogget _Fade_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #80 : 05. mai 2005, 02:27 »
Det er spørsmål om hvilke rettigheter hvert enkelt treningssted har og hvilke rettigheter hver enkeltperson har. Det er snakk om å endre holdniger og om å oppmuntre "de svake" til fysisk trening. Denne tråden er utrolig bra og det har vært mange gode argumenter både for og imot.

Jeg føler at iceberg allerede har satt ord på hva også jeg mener og støtter ham fullt ut i dette emnet. Det er imidlertid en ting jeg kunne tenke meg å tilføye.
BamseBjørn har allerede vært litt inne på det, nemlig at folk blir utestengt på grunn av sin størrelse. La meg bare slå fast en gang for alle at ingen treningssentre vil ha gagn av å utestenge de som er størst eller sterkest. Disse personene har ofte mange år med erfaring bak seg og kan utgjøre en enorm kilde til inspirasjon og kunnskap for de andre på gymmet.
Jeg mener at mange helsestudioer trenger en "tro det beste"-holdning i stedet for å alltid anta det værste når en person har voldsom framgang. Det vil alltid være noen som bruker steroider og de vil ofte ha framgang. Men de virkelig kraftige rollemodellene vil være de som holder på år etter år og som virkelig er bra hele tiden. Derfor vil bruk av aas og jakten på kortsiktige resultater bli avslørt etter en tid. De som gjør jobben slik den bør gjøres derimot vil kunne være der og inspirere også neste generasjon av 16-åringer.

Steroidbrukende solbrune kjekkaser utgjør en fare for unge mennesker og deres bilde av hvordan en bra kropp bør se ut og hvor langt tid det bør ta. Men de får ikke bedre forbilder av at alle som er i unormalt god fysisk form blir stemplet som steroidbrukere.
Vi vil at alle skal vite at det går an å bygge opp en slik fantastisk fysikk som mange unge gutter drømmer om. Men det er ikke gjort på 3 mnd. For å bevise det trenger vi hjelp av de som har fått det til. La oss ikke støte de bort. For selv om det å avlegge en prøve kan sees på som en mulighet til å bevise ens uskyld, er det også en beskyldning. En beskyldning som mange av oss som har trent i noen år er så mektig lei av å høre; at vi ikke lenger orker å innlede en forsvarstale. Jeg kan akseptere at jeg blir spurt fra tid til annen. Men etter ni år med trening er ikke bevisbyrden på min side. Jeg er ren til det motsatte er bevist og ikke omvendt. For svarte  furious svingende!!
Heavy Stupid

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #81 : 08. mai 2005, 11:15 »
Jeg har et spørsmål til ADN:

Hvis dette med at dere skal innføre "frivillig" testing på treningssenterene blir innført, så blir det jo en vanskelig oppgave for Ola Nordmann her inne å vite om kosttilskuddet man kjøper er forurenset, og kanskje inneholder sporstoffer av prohormoner e.l. Det kan være et proteinpulver, en fettforbrenner, et kreatinprodukt osv.

Kommer dere til å være behjelpelig på noen måte her? Kan man henvende seg til dere og spørre om f.eks San Nutrition sin v12 turbo er trygg å ta med hensyn til pisseprøve?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #82 : 08. mai 2005, 11:33 »
Bruke penger på å teste privatpersoner som sikkert 90 % er reine?Huh?

Hvorfor ikke heller teste konkurrende  kroppsbyggere hvor sikkert 10 % er reine?


Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #83 : 08. mai 2005, 11:38 »
Hvordan finansieres dopingprøvene?

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #84 : 08. mai 2005, 14:15 »
Hvis man skal dope seg, kan man heller finne et harry lite treningsrom som ikke utfører tester, eller trene hjemme! Synes iallefall at de store treningssenterene skal være rene for slike ting..!
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #85 : 08. mai 2005, 14:30 »
Hvordan finansieres dopingprøvene?
Hvis det går utover senterets økonomi vil jeg heller ha nytt utstyr en ett 100% dopingfritt miljø....

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #86 : 08. mai 2005, 19:14 »
jeg synes det skal være opp til hver enkel om man vil dope seg eller ikke.. så lenge man holder det for segselv, og ikke presser det på folk som ikke har tenkt tanken på dop engang!
det er jo selvfølgelig ikke bra om kompisen din tar selvmord pga. depresjon som han har fått av AAS, eller om han får et infarkt.. men det er som sagt opp til hver enkel om han/hun vil hive innpå noe skumle greier, testing er nok ikke rette måten å takle det på. om man vil dope seg finner man en måte uansett..
selv hadde jeg ikke hatt noe problem med å skrive under (er en liten gutt Wink), men ville kanskje stått over av prinsipp.. vet ikke før jeg får lappen i hånda
 Doktor
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #87 : 08. mai 2005, 19:34 »
Bruke penger på å teste privatpersoner som sikkert 90 % er reine?Huh?

Hvorfor ikke heller teste konkurrende kroppsbyggere hvor sikkert 10 % er reine?



Antidoping Norge bruker ikke penger fra spillemidlene til å foreta kontroller på treningssentre. Disse kontrollene betaler treningssenteret for selv.

Antidoping Norge bruker sine midler på den organiserte idretten.
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #88 : 08. mai 2005, 19:37 »
Så hva skjer når senteret finner medlemmer som bruker ulovlige midler, blir de kasta ut da?

Skulle likt å se en sånn test på haralds gym Tongue

Utlogget Big T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

  • Lead with speed, follow with power
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #89 : 08. mai 2005, 19:42 »
Jupac  No no ALDRI diss Haralds Gym her... De kommer til å rive deg i filler!  Wink
Mvh Big T

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!