avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 97054 ganger)

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #90 : 08. mai 2005, 19:43 »
Så hva skjer når senteret finner medlemmer som bruker ulovlige midler, blir de kasta ut da?


Ja.

Skulle likt å se en sånn test på haralds gym Tongue

Vi også...
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #91 : 08. mai 2005, 19:44 »
Så hva skjer når senteret finner medlemmer som bruker ulovlige midler, blir de kasta ut da?
Skulle likt å se en sånn test på haralds gym Tongue

gymmet jeg trener på er/var kjent for mye doping.. så en dag kom en ny mann inn i bildet, og sa; "her skal det ikke være noe doping  No no, her vil vi bare ha rene og pene folk. så om dere vil trene her må dere pisse i denne lille bøtta." Og vips var det tomt for alt av ulumske greier..  Wink folka som ikke ville være der lengre fant seg et nytt sted. så jeg sier igjen;

om man vil dope seg finner man en måte uansett..
 Doktor

er jo bare å skifte gym eller å begynne hjemme.. ser liten vits i å teste folk på et gym  Undecided
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #92 : 08. mai 2005, 19:48 »
Jupac No no ALDRI diss Haralds Gym her... De kommer til å rive deg i filler! Wink

Vakke no diss, var bare at jeg tror neppe eierne ville gått med på det.

Men det blir jo latterlig da å begynne å kaste ut folk.  Blir dem kastet ut fra det stedet så går dem et annet sted og da kommer sikkert dopingjegerne dit også.

Så valget er å holde seg dopingfri å få lov til å trene ute blant vanlige folk eller gjemme seg nedi kjelleren med As og vektene sine?

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #93 : 08. mai 2005, 20:04 »
Antidoping Norge bruker ikke penger fra spillemidlene til å foreta kontroller på treningssentre. Disse kontrollene betaler treningssenteret for selv.
Antidoping Norge bruker sine midler på den organiserte idretten.
så det ender med at brukerne av treningsentrene må betale testene selv gjennom økte priser ?
jeg tror dere selger et produkt få mennesker som trener på hobbybasis vil ha.
jeg bryr meg mer om prisene på treningsenteret, enn om noen jeg ikke kjenner eller bryr meg om tar en intramuskulær injeksjon en gang i uka.
jeg kan ikke komme på en ting som bryr meg mindre enn hva folk gjør i sitt eget hjem, så lenge de ikke plager andre.

og bare for å være krystallklar på mitt ståsted i fohold til doping i konkurranseidrett som er "dopingfri": fullstendig forkastelig og det gjelder forøvrig alle typer juks etc.
fks skyhøye budsjetter og skøytedrakter utviklet av nasa.
kun ved et _likt_ utgangspunkt kan en konkurranse være uten juks. (les samme utstyr osv)

men mennesker som trener litt på fritiden og noen som konkurrerer mot andre driver med to forskjellige ting.

folk kan for min del sitte hjemme og teste seg selv 24 timer i døgnet så lenge jeg ikke blir mistenkeliggjort pga at nekter å la meg teste,og synes testing er fullstendig latterlig, for jeg har ingenting å bevise.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #94 : 08. mai 2005, 20:22 »
Jeg har et spørsmål til ADN:

Hvis dette med at dere skal innføre "frivillig" testing på treningssenterene blir innført, så blir det jo en vanskelig oppgave for Ola Nordmann her inne å vite om kosttilskuddet man kjøper er forurenset, og kanskje inneholder sporstoffer av prohormoner e.l. Det kan være et proteinpulver, en fettforbrenner, et kreatinprodukt osv.

Kommer dere til å være behjelpelig på noen måte her? Kan man henvende seg til dere og spørre om f.eks San Nutrition sin v12 turbo er trygg å ta med hensyn til pisseprøve?


BUMP!

De nye "grensebrytende" kreatinene kan kanskje gi utslag på disse testene?
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #95 : 08. mai 2005, 20:42 »

jeg bryr meg mer om prisene på treningsenteret, enn om noen jeg ikke kjenner eller bryr meg om tar en intramuskulær injeksjon en gang i uka.
jeg kan ikke komme på en ting som bryr meg mindre enn hva folk gjør i sitt eget hjem, så lenge de ikke plager andre.
<KLIPP>

Er vi enige om følgende:

1. Bruk av AAS er skadelig, også i små mengder, selvom det ikke er straffbart å bruke
2. Personer som bruker AAS er ikke med på å skape ett positivt og sunt treningsmiljø?
3. Hvis du først bruker AAS er sannsynligheten stor for at du vil påvirke de rundt deg til også å gjøre det

At du ikke har/ønsker å vise omtanke ovenfor personer som er i ferd med å ta "feil valg" eller allerede har gjort det får stå for din regning. Jeg tror mange her er uenige med deg. Ihvertfall er jeg det. Jeg bryr meg om de jeg trener sammen med!

Det eneste man fokuserer på i denne tråden er at det skal gjennomføres frivillige kontroller på treningssentre og man inntar automatisk holdningen at man blir mistenkliggjort dersom man ikke ønsker å la seg teste.

Vi snakker her om 1 kontroll i året hvor fire personer blir testet i utgangspunktet. Så snakker vi om daglig forebyggende arbeide for å skape ett sunt treningsmiljø hvor man AKTIVT tar avstand fra all form for doping, uavhengig av om man driver konkurranse eller ikke.

Mange stiller seg også spørsmålet hvorfor man skal la seg teste, man er jo ren! Samtidig er det mange som gir uttrykk for at man føler seg mistenkliggjort fordi man er stor. Hadde det ikke vært all right å få ett bevis på at man er ren?

Jeg synes det er utrolig tøft å se styreløfterne trene med t-shirts hvor det står "STERK, BLID OG DOPINGFRI" Utrolig bra signaleffekt å se de store utøverne med de t-thirtsene...

Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #96 : 08. mai 2005, 20:44 »


Vakke no diss, var bare at jeg tror neppe eierne ville gått med på det.

Men det blir jo latterlig da å begynne å kaste ut folk. Blir dem kastet ut fra det stedet så går dem et annet sted og da kommer sikkert dopingjegerne dit også.

Så valget er å holde seg dopingfri å få lov til å trene ute blant vanlige folk eller gjemme seg nedi kjelleren med As og vektene sine?

Hvis du er i ett miljø som aktivt tar sterk avstand fra dopinbruk så blir kanskje veien i kjelleren litt lengre?
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #97 : 08. mai 2005, 20:54 »
nå tenker jeg først og fremst på andre og ikke på meg selv.

Jeg bare tenker fremover, vil det ende med at kroppsbyggere på elitenivå må trene på et fellesgym og at dere da har samlet missbrukerne på et sted?

Blir jeg bedt om å ta en test på gymmet, så skal jeg med glede pisse  3 og 4 kopper, men synes det er rart og tragisk at privatpersoner skal testes mens det sies at kroppsbyggerforbundet ikke har penger til å teste utdøverne der?Huh

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #98 : 08. mai 2005, 21:14 »


Er vi enige om følgende:

1. Bruk av AAS er skadelig, også i små mengder, selvom det ikke er straffbart å bruke

Høyst sansynelig - i allefall mens en bruker det. Hva som skjer seinere er jo ikke så lett å spå i liksom

2. Personer som bruker AAS er ikke med på å skape ett positivt og sunt treningsmiljø?

Det er nå så ymse da. Dopede personer kan som udopede personer være enten gode eller dårlige inspirasjonskilder. Bjørn Dæhlie var nå en inspirasjonskile - høydehusdopet eller ikke...... I de fleste tilfeller aner en jo ikke uansett om de hva slags status de har lell. Alle er jo rene når du spør dem liksom..... Det der med sunnhet har en jo heller ikke noe begrep om all den tid en ikke vet om personen er dopet eller ikke. Dessuten er det flere sider ved akkurat det begrepet enn kun doping. Toppidrett som du sikkert er veldig hypp på er vel noe av det mest usunne en kan bedrive uten å droge seg ned totalt.....

3. Hvis du først bruker AAS er sannsynligheten stor for at du vil påvirke de rundt deg til også å gjøre det

Det presset der tror jeg er sterkt overdrevet. Det største presset får en sikkert gjennom det kamerater forteller. Men at et gym fullt av dopere øker tilgjengeligheten og mulighetene er vel ikke så mye å diskutere liksom.



Jeg synes det er utrolig tøft å se styreløfterne trene med t-shirts hvor det står "STERK, BLID OG DOPINGFRI" Utrolig bra signaleffekt å se de store utøverne med de t-thirtsene...

Kule T-skjorter det der, men det forhindrer ikke at 90% av norges befolkning sikkert tror de doper seg lell. Blir noe angstbitersk over det synes nå jeg. "Se på meg, dere bare mååååååå tro at jeg er rein asså!!!! liksom.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #99 : 08. mai 2005, 21:32 »
Kanskje på tide med narkotester også, for ikke å si AIDS test.
Det blir nok det neste....

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #100 : 08. mai 2005, 21:34 »


Høyst sansynelig - i allefall mens en bruker det. Hva som skjer seinere er jo ikke så lett å spå i liksom

Alle senvirkninger er ikke kjent, men at det har senvirkninger er utvilsomt. Selv har jeg møtt mange av de fra østblokken som ble systematisk dopet på slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet.

Ingen tvil om at de har lidd av bivirkninger!


Det er nå så ymse da. Dopede personer kan som udopede personer være enten gode eller dårlige inspirasjonskilder. Bjørn Dæhlie var nå en inspirasjonskile - høydehusdopet eller ikke...... I de fleste tilfeller aner en jo ikke uansett om de hva slags status de har lell. Alle er jo rene når du spør dem liksom..... Det der med sunnhet har en jo heller ikke noe begrep om all den tid en ikke vet om personen er dopet eller ikke. Dessuten er det flere sider ved akkurat det begrepet enn kun doping. Toppidrett som du sikkert er veldig hypp på er vel noe av det mest usunne en kan bedrive uten å droge seg ned totalt.....

Alle saker har flere sider, men... Smiley

Alle sier ikke at de er rene, mange mener jo tydeligvis at bruk av AAS er greit...


Det presset der tror jeg er sterkt overdrevet. Det største presset får en sikkert gjennom det kamerater forteller. Men at et gym fullt av dopere øker tilgjengeligheten og mulighetene er vel ikke så mye å diskutere liksom.


Og de kameratene som oppfordrer til bruk, bruker antagelig selv... ?




Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #101 : 08. mai 2005, 21:36 »
nå tenker jeg først og fremst på andre og ikke på meg selv.

Jeg bare tenker fremover, vil det ende med at kroppsbyggere på elitenivå må trene på et fellesgym og at dere da har samlet missbrukerne på et sted?

Målet er vel å skape holdninger som gjør at færre doper seg, ikke at de finner andre steder å dope seg?


Blir jeg bedt om å ta en test på gymmet, så skal jeg med glede pisse 3 og 4 kopper, men synes det er rart og tragisk at privatpersoner skal testes mens det sies at kroppsbyggerforbundet ikke har penger til å teste utdøverne der?Huh

Du må huske at treningssenteret betaler for tester på treningssenteret, ADN betaler for tester i organisert idrett.
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #102 : 08. mai 2005, 21:46 »
Alle sier ikke at de er rene, mange mener jo tydeligvis at bruk av AAS er greit...


En ting er jo hva de sier her på forumet. På gymmet og ute blandt vanlige folk tror jeg nok de fleste har en eller annen form for "skam-følelse", som gjør at de i allefall ikke går rundt og skryter av det.

Dessuten er det vel fullt mulig å bruke den type doping og fortsatt være innbitt motstander av doping i organisert idrett....... Fair play - og alt det der.....

Jeg for min del bekymrer meg ikke så mye for doperne. Mitt inntrykk er i alle fall at det er færre som bruker det i dag enn i de glade 80-åra o.l. Dessuten er det nok for de fleste en nokså kortvarig greie. Til de finner ut at det slett ikke er noe vidundermiddel liksom......... Den store majoritten av helsestudiotrimmerne er i allefall ikke den gruppen jeg ville bekymret meg mest for mht dop-problemer i samfunnet liksom.......


Og de kameratene som oppfordrer til bruk, bruker antagelig selv... ?

Det er vel rimelig å anta det vil jeg tro.....



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #103 : 08. mai 2005, 21:48 »
Alle, det vil si de fleste, er nok enige om at AAS,etc er skadelig og at man bør holde seg langt vekk.
Men det å teste vilkårlige mennesker som da blir mistenkeliggjort og som også kan uskyldig ende opp som en "dopingtatt" er nok på grensen av hva som er lovlig....


Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #104 : 08. mai 2005, 22:05 »
Alle, det vil si de fleste, er nok enige om at AAS,etc er skadelig og at man bør holde seg langt vekk.

Flott!

Men det å teste vilkårlige mennesker som da blir mistenkeliggjort og som også kan uskyldig ende opp som en "dopingtatt" er nok på grensen av hva som er lovlig....

Teste vilkårlig blandt de som har sagt seg villig til å bli testet!

Mistenkliggjort? Tvert imot! De kan bevise at de er rene!

Jeg er ingen jus-ekspert, men kan garanetere at de som er det har sett nøye igjennom dette. Det er trossalt frivillig å la seg teste på treningssentre!

INGEN vil bli "dopingtatt" hvis det foreligger tvil!

Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!