avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94515 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #180 : 23. juli 2005, 22:32 »
OK, glemte spritgrensen, takk for den. Men; hva er egentlig forskjellen, når man i utelivet kan nektes inngang på ting som antrekk?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #181 : 24. juli 2005, 03:10 »
OK, glemte spritgrensen, takk for den. Men; hva er egentlig forskjellen, når man i utelivet kan nektes inngang på ting som antrekk?
Må si meg enig i den. Hvis du på et utested kan nektes inngang på grunnlag av at skoene ikke er fine nok, så er ikke det noe bedre enn at du på et gym kan nektes inngang pga at du "ser ut som en boler".

Hvis det er lovstridig så er det ihvertfall veldig mange potensielle søksmål i dette landet.
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #182 : 24. juli 2005, 11:07 »
OK, glemte spritgrensen, takk for den. Men; hva er egentlig forskjellen, når man i utelivet kan nektes inngang på ting som antrekk?

Dette hører gamle tider til, og er ikke noe du opplever nå. Med mindre du er bedt til en fest og det er angitt antrekk.

Mulig dette har vært oppe før, men: Er det diskriminering at enkelte uteplasser opererer med f.eks. 23-årsgrense, når lavalderen for alkoholbruk er 18 år?

Hva er forskjellen mellom dette og å nekte "dopere" å trene på gymmen?

Skal du først tenke slik, så er det 20 år for å drikke sprit - men dette er vel i så fall diskriminerende i seg selv da siden man er myndig når man er 18. Tross alt kan man (i teorien) bli statsminister når man er 18, men å drikke spirt - nei fy, det må man vente 2 år med.

Så hva som er diskriminerende kan nok diskuteres.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #183 : 24. juli 2005, 12:07 »
Dette hører gamle tider til, og er ikke noe du opplever nå. Med mindre du er bedt til en fest og det er angitt antrekk.

Det er nok sant at dette ikke oppleves så veldig ofte i dag. Men faktisk så er de aller fleste utesteder privateid, om ikke alle Huh , så da er det fritt frem for eieren å velge inngangskriterier. Om inngangskriteriene er kostyme/kleskode, kroppsfasong, drikkevaner, hårfrisyre, generellt utseende eller alder så er dette fastsatt av eieren som vil ha en spesiell type klientell på sitt sted.
Folk kan jo faktisk bli plukket ut av køen foran et utested for å bli sluppet raskere inn dersom de går rett inn under eierens kriterier. Eller man kan også bli sendt videre uten en gang å ha vært i nærheten av døren....

Diskriminering?? Ikke etter min mening.

Treningssenternes eiere kan også fritt velge hvem de vil skal trene eller ikke på et treningssenter. Man kan nekte Ronnie Coleman å trene hos seg fordi han er for stor. Om han har valgt å bli så stor er ikke treningssenternes problem.

Så hvis noen stakkarslige ungdommer eller mannen i midtlivskrisa har begynt å bruke steroider eller lignende så er det deres valg og passer ikke dette med et treningssenters regler så er det synd for de trenende som må finne seg et annet sted å trene.

Soje

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #184 : 24. juli 2005, 12:40 »
Problemet kommer vel når treningssentre vil kaste ut medlemmer de allerede har pga de tror de muligens bruker dop eller vil nekte utøvere fordi de tror de kanskje/mulig bruker dop. Det er vel synsingen som blir problemet.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #185 : 24. juli 2005, 13:33 »
De selvfølgelige tilfellene av unggutter som blomstrer opp på 3-4 måneder er jo klare så er lite å diskutere, men som du sier Cain, synsing er farlig her. Det er derfor de fleste treningssentere er rimelig selektive før medlemsskap tegnes. Etter at begge parter har undertegnet kontrakt så er problemet at treningssenterne ikke i alle tilfeller trår varsomt nok frem.

I tvilstilfeller er det jo ofte at folk faktisk er rene og har full kontroll på trening og kosthold. Og da er det jo faktisk bare positivt å ha de på et senter som gode forbilder.

Soje

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #186 : 24. juli 2005, 13:36 »
OK, jeg er med på forskjellen mellom det å nekte noen, og det å kaste noen ut basert på mistanke. Likevel, det er jo den samme mistanken som eventuelt skulle være grunnlaget for å nekte noen innmeldelse i det hele tatt.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #187 : 24. juli 2005, 14:15 »
Det er nok sant at dette ikke oppleves så veldig ofte i dag. Men faktisk så er de aller fleste utesteder privateid, om ikke alle Huh , så da er det fritt frem for eieren å velge inngangskriterier. Om inngangskriteriene er kostyme/kleskode, kroppsfasong, drikkevaner, hårfrisyre, generellt utseende eller alder så er dette fastsatt av eieren som vil ha en spesiell type klientell på sitt sted.
Folk kan jo faktisk bli plukket ut av køen foran et utested for å bli sluppet raskere inn dersom de går rett inn under eierens kriterier. Eller man kan også bli sendt videre uten en gang å ha vært i nærheten av døren....

Diskriminering?? Ikke etter min mening.

Treningssenternes eiere kan også fritt velge hvem de vil skal trene eller ikke på et treningssenter. Man kan nekte Ronnie Coleman å trene hos seg fordi han er for stor. Om han har valgt å bli så stor er ikke treningssenternes problem.

Så hvis noen stakkarslige ungdommer eller mannen i midtlivskrisa har begynt å bruke steroider eller lignende så er det deres valg og passer ikke dette med et treningssenters regler så er det synd for de trenende som må finne seg et annet sted å trene.

Soje

I utgangspunktet er jeg fullstendig uenig med deg Soje, og jeg hadde (for eksemplet sin del) gladelig trekt deg for retten - og tro meg, du hadde blitt dømt for diskriminering dersom jeg nektes hos deg fordi jeg er for stor, bruker noe du ikke liker - eller rett og slett fordi du ikke liker meg som person. Det hjelper ikke om det er privateid eller ikke da så lenge det er et offentlig sted. Dersom det derimot er en lukket klubb, så stiller ting seg litt annerledes naturlig nok, og grenseskillene her er små. Men du kan aldri nekte noen et medlemskap basert på utseende, for hva er forskjellen på å være farget og å veie 120 kg rippet ?? Diskrimineringsmessig er det ingen forskjell overhodet, og begge hadde gladelig vunnet i retten. For prøv å dann et treningssenter i Norge med kun adgang for hvite. Du kommer ikke langt, og forskjellen finnes ikke her.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #188 : 24. juli 2005, 15:05 »
Mitt spørsmål er da: Har utestedene lov til å "diskriminere" slik de gjør, og hvorfor kan ikke treningssentrene gjøre det samme?

Mulig jeg er på jordet nå, men da får dere heller berike meg Grin
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #189 : 24. juli 2005, 15:08 »
Vel, UAC kan gjerne anmelde meg når jeg står i døra og nekter å slippe han inn fordi han ikke har et antrekk som passer utestedets profil, men han vil nok desverre aldri komme noen vei.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #190 : 24. juli 2005, 15:23 »
Vel, UAC kan gjerne anmelde meg når jeg står i døra og nekter å slippe han inn fordi han ikke har et antrekk som passer utestedets profil, men han vil nok desverre aldri komme noen vei.. Smiley

Kun på antrekk så er det jo greit nok, det kan vi muligens være enige i. Noe annet har jeg heller ikke hevdet. Poenget mitt er at grenseskillene her er meget små. Og nekter du meg fordi jeg fyller ut dressen min litt mer en gjennomsnittet - vel da er det du som ikke kommer noen vei, rent prinsipielt selvfølgelig.

Mitt spørsmål er da: Har utestedene lov til å "diskriminere" slik de gjør, og hvorfor kan ikke treningssentrene gjøre det samme?

Mulig jeg er på jordet nå, men da får dere heller berike meg Grin

Treningsenterene avgjør på bakgrunn av utseende - det er forskjellen. Hadde de krevd at du skulle trene i en rød Adidasdress så blir saken en annen. Men de kan ikke pålegge deg å ha skjegg liksom.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #191 : 24. juli 2005, 15:23 »
Hører nå at de i disse dager skal sette i gang en landsdekkende kampanje i regi av Antidoping Norge for å "bekjempe" doping hjemme i Norge. Medlemmer på flere av de store treningskjedene oppfordres til å skrive under på en egenerklæring som sier at urinprøver kan og vil forekomme. SportsClub i Rogaland med Bjørn Maaseide i spissen er en av kjedene som kommer til å henge seg på denne kampanjen.
[www.antidoping.no]

På mange måter et bra tiltak, men jeg vil tro at dette opplegget fort kan føre til mistenkeliggjøring av folk...

Synts dette bare virker dumt jeg... Hvordan skal det liksom foregå? Plutselig mens du står å trener kommer det en opp til deg og ber deg ta en tur på do for å pisse på glass?  Undecided

Tror det ville hatt en større effekt om Antidoping fikk til en kampanje hvor studioene måtte henge opp store plakater med de fæle sideffektene med doping. Og ved siden av en plakat med tips om hvor viktig kosthold er eller noe  Tongue
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #192 : 24. juli 2005, 15:29 »
Treningsenterene avgjør på bakgrunn av utseende - det er forskjellen. Hadde de krevd at du skulle trene i en rød Adidasdress så blir saken en annen. Men de kan ikke pålegge deg å ha skjegg liksom.....
Hva er forskjellen mellom å kreve at man skal avgi dopingprøve for å få trene en plass og å måtte kle seg etter den og den dresskoden for å slippe inn på en uteplass?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #193 : 24. juli 2005, 15:32 »
Hva er forskjellen mellom å kreve at man skal avgi dopingprøve for å få trene en plass og å måtte kle seg etter den og den dresskoden for å slippe inn på en uteplass?

Vært på et utested som forlanger at du blåser en promillekontroll før du slipper inn ??

Forskjellen her ligger i lovverket. De har IKKE LOV til å kreve noen dopingkontroll ut i fra Norges Lover. AAS er per. definisjon heller ikke forbudt å bruke for andre enn konkurerende utøvere. Så der har du den forklaringen.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #194 : 24. juli 2005, 15:33 »
Det er ikke forbudt å ha en promille mer enn så og så. Men man foretar dog en uformell "alkoholkontroll" på utesteder og nekter folk som er for fulle.. Smiley men men.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!