avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94538 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #195 : 24. juli 2005, 15:34 »
Vært på et utested som forlanger at du blåser en promillekontroll før du slipper inn ??

Forskjellen her ligger i lovverket. De har IKKE LOV til å kreve noen dopingkontroll ut i fra Norges Lover. AAS er per. definisjon heller ikke forbudt å bruke for andre enn konkurerende utøvere. Så der har du den forklaringen.
Er det forbudt å troppe opp i mokkasiner og skinnvest, da?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #196 : 24. juli 2005, 15:36 »
Det er ikke forbudt å ha en promille mer enn så og så. Men man foretar dog en uformell "alkoholkontroll" på utesteder og nekter folk som er for fulle.. Smiley men men.

Men det går på synsing av deg som vakt. Jeg har selv jobbet med kontroll slik som går på synsing og kjenner til det der. Men noen blodprøve kan du ikke kreve av noen...

OK, litt søkt eksempel men uansett.....


Er det forbudt å troppe opp i mokkasiner og skinnvest, da?

Prinsippielt dersom jeg var en gymeier kunne jeg nektet deg å trene der på det grunnlaget ja.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #197 : 24. juli 2005, 15:37 »
Prinsippielt dersom jeg var en gymeier kunne jeg nektet deg å trene der på det grunnlaget ja.
Takk! Og det er dette jeg ikke skjønner.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #198 : 24. juli 2005, 15:40 »
Takk! Og det er dette jeg ikke skjønner.

Poenget her ligger i rassismeparagrafen rett og slett. Dette blir på samme måte som jeg kan forlange at du har dress for å slippe inn på utestedet mitt, men jeg kan ikke forlange at du skal skifte hudfarge, droppe 15 kilo muskler eller skifte kjønn for å komme inn.

Ser ikke forskjellen her jeg altså, men det er sikkert en eller annen jurist her inne (eller juristspire) som kan forklare denne paragrafen bedre enn jeg kan.

Cain ?? Studerer ikke du dette da.... ?? :Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #199 : 24. juli 2005, 15:42 »
Joda, og jeg har akkurat lest rasismeparagrafen og diverse forskrifter, og jeg ser ingen regler som skal tilsi at de utestedene som har en liten komersiell alkotester og iblant bruker den for å overbevise gjester om at de er for fulle gjør noe ulovlig.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #200 : 24. juli 2005, 15:44 »
Nei, og det er jo greit nok. Men da vet du jo også at man ikke kan nekte noen for kroppstype, hudfarge, kjønn osv......

En liten alkoholtest er så, jeg har tross alt nektet MANGE i min tid jeg. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #201 : 24. juli 2005, 15:45 »
joda, kroppstyge, hudfarge og kjønn er jeg helt og holdent med på, selv om det dog er utesteder som har forskjellige regler for menn/kvinner faktisk.

det er selve testprinsippet jeg tenker på.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #202 : 24. juli 2005, 15:49 »
Testprinsippet er jo så sin sak, men lovverket er tross alt ikke likt. Det er lov å teste noen for alkohol, mens det er forbudt å teste uorganiserte mennesker for doping - trass i at begge deler er lovlig å bruke.

Verre er det liksom ikke..... selv om en kan lure på hvorfor det er en forskjell her.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #203 : 24. juli 2005, 16:00 »
 Mange rare ting man blir nektet på studio. Singlet, dongeribukse(ikke godt å trene i, men ok til biceps trening) lage lyder når man løfter, klirring i vekter når man løfter mark, ta bilder av seg selv i garderoben. Listen er vel mye lenger men poenget er at man kan bli utestengt for hva som helst annet, så hva skulle stoppe de fra å kreve dopingkontroll?
 PS. har ingenting imot dopingkontroll da jeg skal konkurere, men liker ikke overformynderi og siden det uheldigvis er lovlig å bruke AS så må hver og en bestemme selv. Mener også at man burde kunne trene i de klærene man ønsker selv, lage litt lyder(trenger ikke høres ut som hulken) og løfte så tungt at det blir litt klirring når man legger ned vektene. Men er og blir opp til eierene å bestemme hvilket klientell de ønsker akkurat som i utelivs bransjen.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #204 : 24. juli 2005, 16:12 »
Prinsippielt dersom jeg var en gymeier kunne jeg nektet deg å trene der på det grunnlaget ja.

Et gym er ikke noe offentlig sted så lenge det kreves at man er medlem av stedet for å trene der.
Hva er forskjellen mellom mokasiner og størrelse? Følgene er ikke værre enn at man må se seg om etter et annet sted å trene.

Soje

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #205 : 24. juli 2005, 16:30 »

Hva er forskjellen mellom mokasiner og størrelse? Følgene er ikke værre enn at man må se seg om etter et annet sted å trene.

Soje

Hva er forskjellen på en person på 130 kg muskler og en på 130 kg og sterkt overvektig ?? Tro meg - nekt han feite typen og du havner i trøbbel. Forskjeller her er ingen, det er tross alt slik man er kroppslig og det er det ikke noe man kan gjøre noe med. Naturlig nok. Dette blir det samme som å nekte noen pga. hudfarge, kjønn, religiøs overbevisning etc....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #206 : 24. juli 2005, 16:54 »
Forskjellen er at han på 130kg sterkt overvektig ville veid ca 80 kg med samme fett% som han med 130kg muskler.

Det er tross alt slik man har blitt kroppslig og er et valg man har tatt tidligere i livet. Man er et produkt av sine tidligere spise og treningsvaner og er dermed noe man er direkte eller indirekte skyld i selv.

En privat klubb kan sette medlemskriterier. Hos noen er det økonomi eller klær. Hos andre er det muskelstørrelse. Kanskje det heller skulle ses på som positiv tilbakemelding.

Jeg har fått klar tilbakemelding fra min sjef jeg, om å holde meg innenfor en viss vektgrense hvis jeg vil jobbe der.....

Det er dessverre slik at et visst monn av synlig muskelmasse er til bry for den store massen av medlemmer.

Soje

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #207 : 24. juli 2005, 17:12 »
Jo da, men man kan ikke dømmes for slikt. Overvekt er man pga. sykdom eller fordi man mer eller mindre vil selv - hva er forskjellen ?? Skal man f.eks. nekte en spydkaster å trene et sted fordi han er kraftig og lever av å kaste spyd ? Lovstridig ganske enkelt.

Hvordan jeg ser ut, selvvalgt eller ikke og uavhengig av hvordan jeg måtte ha kommet dit, så kan man i forhold til norsk lov IKKE nekte noen å trene noe sted, ta med deg rassismeparagrafen og likestillingsministeren så har du en god sak for å si det slik.

Vil også si det slik at din arbeidsgiver er på tynn is med det han pålegger deg. Jeg tror faktisk ikke det er lov av han å si noe slikt, og at han overhodet ikke kan si deg opp på et slikt grunnlag. Min påstand er at du vinner den rettsaken. Det blir som å ikke å ansette en kvinne fordi hun er gravid..... selvvalgt er det jo, men alikevel ikke mulig å nekte å ansette henne på den bakgrunnen; uansett.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #208 : 24. juli 2005, 17:52 »
Selvsagt burde man ikke kunne hive ut noen fordi man synes de var for stor eller så for dopa ut. Hva om en person innrømmer dopbruk overfor eieren, kan han da hives ut?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #209 : 24. juli 2005, 18:04 »
Jeg mener nei, saken stiller seg jo prinsipiellt ikke noe forskjellig i mine øyne men ser jo at ting er noe mer kinkig. Men så lenge det ikke er ulovlig så tviler jeg på at det skal ha noe å si egentlig, særlig pga. at man ikke kan nekte noen å trene på denne bakgrunnen (ref. Markedsrådet).
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!