avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 96823 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #210 : 24. juli 2005, 18:08 »
Jeg ser ikke forskjellen. Jaja.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #211 : 24. juli 2005, 18:09 »
Jeg ser ikke forskjellen. Jaja.

Ehh.... er vi ikke enig da ?? Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #212 : 24. juli 2005, 18:10 »
Joda, dette er ikke rettet mot deg, jeg bare slang det ut til alle og ingen.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #213 : 24. juli 2005, 20:54 »
Husk at jeg mener at dette bør skje før tegning av medlemsskap da! Ikke når medlemmet allerede er medlem. Da stiller saken seg litt anderledes.

Når Mr Huge kommer inn på senteret vil samtalen bli til at vi ville anbefale han et annet senter der vi vet at kompetansen og interessen for bygging er større enn her. Dette er et familiesenter og en del personer som trener her vil nok desverre reagere på hans størrelse og form.

Dersom Mr Suddenly Huge har trent på senteret en stund ville nok samtalen bli til at vi ville anbefale han et annet senter der vi vet at kompetansen og interessen for bygging er større enn her. Dette er et familiesenter og en del personer som trener har desverre reagert på hans plutselige størrelse og form.

Soje

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #214 : 24. juli 2005, 21:25 »
Husk at jeg mener at dette bør skje før tegning av medlemsskap da! Ikke når medlemmet allerede er medlem. Da stiller saken seg litt anderledes.

Når Mr Huge kommer inn på senteret vil samtalen bli til at vi ville anbefale han et annet senter der vi vet at kompetansen og interessen for bygging er større enn her. Dette er et familiesenter og en del personer som trener her vil nok desverre reagere på hans størrelse og form.

Dersom Mr Suddenly Huge har trent på senteret en stund ville nok samtalen bli til at vi ville anbefale han et annet senter der vi vet at kompetansen og interessen for bygging er større enn her. Dette er et familiesenter og en del personer som trener har desverre reagert på hans plutselige størrelse og form.

Soje

Jeg synes dette er helt vanvittig. Dersom vi skulle overføre disse prinsippene til hvilken som helst annen business ville ingen akseptert det. Hva blir det neste, at sjefen din i klesbutikken forteller deg at "nå må du sannelig ikke bli noe feitere, da må du nok slutte her"

Gym-bransjen er og blir en cowboybransje der det meste tydeligvis går an, også når det gjelder arbeidstageres og kundens rettigheter..

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #215 : 24. juli 2005, 22:12 »

Når Mr Huge kommer inn på senteret vil samtalen bli til at vi ville anbefale han et annet senter der vi vet at kompetansen og interessen for bygging er større enn her. Dette er et familiesenter og en del personer som trener her vil nok desverre reagere på hans størrelse og form.

Soje

Det sentere deres virker ganske så rart! Hva om typen driter i om "kompetansen" er større på et annet senter, grunnen til at han vil trene hos dere er pga han bor i nærheten. Nekter dere han og trene hos dere?
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #216 : 24. juli 2005, 22:20 »
Heldigvis er det ikke opp til meg. Jeg ser ikke problemet med at litt større personer enn gjennomsnittet trener hos oss. Vi er tross allt det best utstyrte treningssenteret i byen.

Policyen utad på senteret er slik som du skriver Eirik. Det sitter noen eiere som bestemmer over alle oss andre på gulvet og da har vi en jobb å gjøre.

Soje som drømmer om sitt eget treningssenter

Utlogget Ksvensen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 529
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 529

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #217 : 24. juli 2005, 22:34 »
Skjønner ikke hvorfor gym skal teste folk pga de ser store ut eller noe, ikke alle tar steroider i hensikt av å bli stor. Så lenge de som evnt bruker oppfører seg som folk på gymmet, burde det være helt greit mener jeg. Da burde de kanskje teste alle uansett for narkotikum i kroppen og, som kokain, amfetamin,hasj mm. For det er faktisk ikke lov å bruke.

Kenneth


Konkurrerende utover i Kroppsbygging.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #218 : 24. juli 2005, 22:48 »
Jeg synes dette er helt vanvittig. Dersom vi skulle overføre disse prinsippene til hvilken som helst annen business ville ingen akseptert det. Hva blir det neste, at sjefen din i klesbutikken forteller deg at "nå må du sannelig ikke bli noe feitere, da må du nok slutte her"

Slike ting skjer jo allerede i dag da. Men det er da selvfølgelig med hensyn til andre menneskers sikkerhet. Stod i VG om personen som var styrmann på skip, men fikk ikke lenger hyre fordi legen ikke går god for helsen. Dette blir selvfølgelig noe anderledes.

Jeg synes arbeidsgiver skal kunne pålegge arbeidstager visse krav for en stilling. "Klipp deg og få jobb" er vel seneste artikkel i VG på dette feltet.

Skjønner ikke hvorfor gym skal teste folk pga de ser store ut eller noe, ikke alle tar steroider i hensikt av å bli stor. Så lenge de som evnt bruker oppfører seg som folk på gymmet, burde det være helt greit mener jeg. Da burde de kanskje teste alle uansett for narkotikum i kroppen og, som kokain, amfetamin,hasj mm. For det er faktisk ikke lov å bruke.
Det kommer nok ikke til å bli testet i hytt og pine blandt de store folka heller, og det er ikke fordi folk er store man tester. Det er faktisk andre grupper man skal sikte seg inn på med dette.
Menn over 40år og jenter under 25år er hovedgruppene etter hva jeg har fått med meg. Grunnen er enkel: Det er disse gruppene som er i størst vekst når det gjelder misbruk/overforbruk av diverse preparater på dopinglista.
Helt enig med deg Kenneth, så lenge de oppfører seg som folk så burde det være helt greit.

Synd at steroider ikke blir forbudt å bruke uten resept som andre legemidler og narkotika.

Soje

Utlogget Ksvensen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 529
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 529

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #219 : 24. juli 2005, 22:56 »
Det hjelper ikke gjøre det forbudt heller, folk kommer alltid bruke det og steroider i seg selv uten blanding med mye annet rart er ikke så sinnsykt farlig som mange skal ha det til. Uviten bruk er en annen sak, syntes heller folk kunne fått litt veiledning istedet om de velger å bruke det. Men går man til fastlegen sin og spør og har litt greie på, så skjønner man fort han ikke har det, hehe!

Har jeg hørt da, for jeg bruker som sagt ikke selv    Shocked


Konkurrerende utover i Kroppsbygging.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #220 : 26. juli 2005, 03:21 »
Vi har jo noe som heter "eiers rett", selv om den kanskje ikke står spesielt sterkt i Norge. I teorien kan du da styre et treningssted, og kun la spesielt inviterte trene hos deg.  I praksis vil dette, for eksempel, kunne bety at du vurderer hver enkelt interessent, og da aktivt inviterer de du ønsker å ha som medlemmer. Man kan i stor grad velge og vrake, såfremt man gjør det på en litt kløktig måte...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #221 : 26. juli 2005, 09:57 »
Vi har jo noe som heter "eiers rett", selv om den kanskje ikke står spesielt sterkt i Norge. I teorien kan du da styre et treningssted, og kun la spesielt inviterte trene hos deg. I praksis vil dette, for eksempel, kunne bety at du vurderer hver enkelt interessent, og da aktivt inviterer de du ønsker å ha som medlemmer. Man kan i stor grad velge og vrake, såfremt man gjør det på en litt kløktig måte...

Men da snakker man om en lukket klubb, og det blir litt annerledes igjen. Forskjell på det og å drive offentlig reklame for å få medlemmer.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #222 : 26. juli 2005, 09:59 »
tja, kan man ikke reklamere for lukkede klubber...? evt, kan man ikke reklame for arrangementer som man stiller krav til medlemsskap?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget tivoli

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 355
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 355

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #223 : 26. juli 2005, 12:08 »
Et treningssenter er jo ikke en klubb ala Gutteklubben Grei eller frimurer losjen, som inviterer de  menneskene de ønsker som medlem. Et treningssenter er et offentlig kommersielt sted hvor alle som betaler kan komme å trene. Om det er drop inn timer, eller såkalt medlemskap. Det medlemskapet er ikke noe annet enn et anderledes ord for abonnement eller en kontrakt som gjør at du forplikter deg til å betale for å trene der i en begrenset periode.
Har veldig vanskelig for å tro at disse sentrene, med loven i hånden kan være selektiv med hvem som for lov til å "melde" seg inn. De kan sikkert oppfordre mot "medlemskap", men tviler på at de kan ikke nekte noen. At de prøver seg, vet man jo alle, men hvis en person ønsket å prøve denne avisningen juridisk, så tror jeg han/hun vinner.

Du kan ikke sammenligne testing av AAS på treningssenter, med testing av promille på et utested. Det finnes regler som forbyr opphold og sjenking av overstadig berusede mennesker innenfor en "skjenkesone". For å håndheve dette, så må man derfor ha en viss kontroll, og denne kontrollen er helt lovlig.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #224 : 26. juli 2005, 12:18 »
Du kan ikke sammenligne testing av AAS på treningssenter, med testing av promille på et utested. Det finnes regler som forbyr opphold og sjenking av overstadig berusede mennesker innenfor en "skjenkesone". For å håndheve dette, så må man derfor ha en viss kontroll, og denne kontrollen er helt lovlig.

Henger meg på denne. Muttern (jurist) var direktør i Næringsetaten i oslo, avdeling sjenkebevilgning til helt nå nylig da hun bestemte seg for at hun ikke gadd mer. Det jeg har hørt av henne ligner veldig på det tivoli sier.
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!