avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94522 ganger)

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #225 : 27. juli 2005, 00:46 »
Jeg siktet ikke til promilletest, men til at enkelte utesteder opererer med f.eks. dresskode, eller en aldersgrense som eksluderer personer som for øvrig har lov til å drikke både øl, vin og sprit. Dette er standarder utestedene selv velger for å påvirke hvem klientellet stort sett skal bestå av (eksempelvis personer over 27 år).
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #226 : 28. juli 2005, 01:02 »
Har ikke noe imot å trene med folk som tar stoffer som er på dopinglisten i Norge. Kan ikke se for meg hvorfor de skal vekk, med tanke på at de bare trener der og er til 'inspirasjon' for nybegynnere(de som ikke vet at det er steroider inn i bildet).. Er jo bare rått at det ligger folk å pumper 180kg i benken, kontra 18 svette spinkle studenter på 3d-møllene døgnet rundt..
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #227 : 28. juli 2005, 01:08 »
Det sa jeg heller ikke noe om. Jeg sa at jeg ville ha mulighet til å velge om jeg ville trene med dopere eller ikke. Først når jeg vet hvilke studioer som KAN ha dopere, har jeg et valg. Ikke når jeg ikke vet noenting.

Hva er problemet uansett da? Er de slemme med deg bare fordi de har satt noen skudd testo? Plager ikke meg, synes bare det er rått å ha noen skikkelig bamser på gymmet Smiley
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #228 : 28. juli 2005, 01:19 »
Ja. Og du vet nok ikke hva du snakker om. (Sløyfet resten). Help

Hm, okey? Daså.. Leste litt hva Soje skrev på forrige side, om at de som trener på visse familie treningssenter vil reagere på 'bolernes' størresle etc.
Bolerne vil ikke ødlegge treningen vår, eller være til bry for oss andre? Omtrent alle som trener og ikke har så mye kunnskap om kosttilskudd tror jo at kreatin er bol..
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #229 : 28. juli 2005, 01:20 »
Jeg ser ikke helt problemet her, om folk har lyst til å gjøre forskjellige ting med kroppen sin så må de få lov til det. Det jeg lurer på.. har et treningssentre lov til å nekte folk som drikker alkohol.. eller røyker? for det blir jo det samme som å nekte en som bruker anabole steroider, det er ikke ulovlig.. så om jeg starter et treningssenter skal jeg forby folk som røyker.. Grin


men igjen: hvorfor plager det deg at det er folk som bruker dop? plager de deg på noen som helst slags måte?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #230 : 28. juli 2005, 01:30 »
Det som plager meg er at kammerater av meg begår selvmord eller blir innlagt i psykiatriske institusjoner i årevis. Embarrassed

Kan skjønne at det er tungt for deg at kameratene dine har det tungt, men hva kan gymmet gjøre med det? Å stenge dem ut fra deres største glede her i livet vil jo ikke stoppe dem fra å trene.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #231 : 28. juli 2005, 01:30 »
og hva har det med ukjente personer på et treningssenter bruker anabole steroider?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget ArildW

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 141
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 141

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #232 : 28. juli 2005, 01:32 »
og hva har det med ukjente personer på et treningssenter bruker anabole steroider?

De kan jo påvirke f.eks kompiser av deg til å starte med steroider..


Konkurrerende utøver i styrkeløft og strongman

Perser ; 225 - 200 - 205

Treningsdagbok

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #233 : 28. juli 2005, 01:36 »
De kan jo påvirke f.eks kompiser av deg til å starte med steroider..

Skjønner tankegangen, men skal de bli forbudt å røyke utendørs fordi det kan påvrke andre til å begynne? Hvis den påvirkede begynner med bol er det jo hans helt egne avgjørelse..Kan være at det er lettere å bli påvirket hvis det er mye steroider i omløp, men da bør man endre på mangt mer en treningssentrene i Norge ja.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #234 : 28. juli 2005, 01:36 »
vel, jeg har få om ingen kompiser som ville valgt å bruke dette, MEN om de nå ville valgt å bruke 100% lovlige, men dog usunne, substanser er det deres valg, ikke mitt. Jeg kan ikke tvinge kompiser til å slutte å snuse.. eller nekte dem å begynne å røyke. Jeg kan godt påpeke at det er dumt.. men å nekte kompiser av meg å omgås røykere.. eller snusere.. eller folk som drikker mye alkohol.. Det er ikke veldig rasjonellt? jeg mener at folk skal få bestemme over sitt eget liv.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #235 : 28. juli 2005, 01:45 »
da bestemmer du med det at andre IKKE skal få lov til å trene der.. Det er ikke bare et valg som innbefatter deg, men ganske mange andre også. Om jeg nå ikke likte sorte folk? skulle jeg fått trene i et gym som forbød svarte å trene? siden jeg med statistikken i hånd kan hevde at det er flere kriminelle svarte enn anabolbrukere? eller..? Hvorfor er det et stort problem for deg at du IKKE kan bestemme over andre menneskers valg?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #236 : 28. juli 2005, 01:55 »
Hvis du ikke vil trene med "bolerne" så kan du vel vel kjøpe vekter hjemme? igjen, jeg tror ikke du ser det grunnleggende problemet med tankegangen her. De som doper seg bestemmer ikke at de SKAL trene med deg, de bare velger å trene på det senteret som er nærest og mest praktisk, men det vil du nekte dem, fordi du har fordommer mot dem og ikke vil la dem trene der. Så i stedet for å ta konsekvensene av at du har problemer med bolere og ikke omvendt, så vil du la DEM ta konsekvensene av dine valg. Ser du ikke urettferdigheten her?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #237 : 28. juli 2005, 02:03 »
*sukke* du ser virkelig ikke poenget her.. gjør du? du vil at DE skal ta konsekvensene av et valg DU tar. DE velger å trene der de finner det mest praktisk, uten at det affekterer deg personlig, direkte eller på noen annen måte.. DU velger å synes at DE bør ta konsekvensene av valg DU tar fordi du har fordommer/misliker dem.


for å konkludere enkelt: du vil at de skal ta konsekvensene av dine valg. Ser du parallellen til "whites only" plakater i sør-afrika for noen få år siden  og i usa for endel tiår siden? du vil nekte en gruppe mennesker trene på samme sted som deg uten noen rasjonell grunn. I stedet for å ta konsekvensene for dine egne valg vil du at noen andre skal ta dem. Dette er ikke som med røyking der man kan få skader av passiv røyking.. eller som med alkohol der overstadig berusete mennesker kan skade deg. Dette er snakk om folk som mest sannsynlig trener mer seriøst enn deg og vet mye mer om trening enn de fleste.. Likevel vil du sparke dem ut av gymmen og nekte dem inngang fordi de bruker et 100% lovlig middel? Igjen, mener du at det er riktig om jeg vil ha gym der man nekter røykere? eller folk som spiser sjokolade og blir feite? eller folk som drikker..?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #238 : 28. juli 2005, 02:13 »
du svarer ikke på spørsmålene mine, hvis jeg misliker folk som spiser for mye sjokolade og blir feite.. skal jeg kunne kreve å få trene på sentre som nekter folk som er feite uten å vite om de spiser sjokolade eller ei? og om det så er bevist at de spiser for mye sjokolade..? synes du det er rettferdig at jeg skal få trene på et senter fritt for slike?

hva med røykere? om jeg vil trene på et senter uten folk som røyker? skal jeg få lov til det?

hva med hasj.. hva om jeg vil trene på et senter uten folk som røyker hasj ellers?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #239 : 28. juli 2005, 02:27 »
ok, du forstår tydeligvis ikke spørsmålet mitt her.. jeg lurer på om du ser den prinsipielle likheten det er mellom det å stenge ute noen for å gjøre en lovlig handling bare fordi du ikke liker denne handlingen, med å stenge uten noen basert på en annen lovlig handling som JEG ikke liker... ser du virkelig ikke den prinsipielle likheten her? du vil stenge ut dopere fra ditt treningssenter fordi du ikke liker folk som doper seg, jeg vil stenge ute feite folk som spiser for mye sjokolade fordi jeg ikke liker feite folk som spiser for mye sjokolade. ser du sammenhengen her nå? Jeg prøver bare å vise deg at det du gjør er diskriminering basert på alt annet enn norsk lovverk. Det er akkurat like relevant for meg å nekte folk som er feite å trene på min gym som det er for deg å nekte folk som bruker prestasjonsfremmende midler å trene på din gym, i prinsippet, satt på spissen. Er du med?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!