avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 97082 ganger)

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #240 : 28. juli 2005, 02:31 »
Og for å fortsette den prinsipielle diskusjonen: Dette blir som å prøve å nekte folk i nabolaget mitt å ha våpen fordi jeg ikke liker våpen (hypotetisk sett). Skal folk i nabolaget måtte ta hensyn til _mine_ valg og _mine_ preferanser i så måte? Jeg synes dette er en viktig prinsipiell diskusjon. Så lenge folk ikke bryter noen lover/skader noen, så synes jeg ikke det er riktig å nekte dem noe som helst. Hadde jeg startet en restaurant og begynt å nekte feite folk fordi noen av kundene mine mislikte feite folk hadde jeg nok blitt stoppet av myndighetene for lenge siden, hvorfor skal det være noe anderledes for et treningssenter?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #241 : 28. juli 2005, 03:05 »
Hva har sjokolade, hasj, alkohol eller røykere med dette å gjøre? Dette handler om dopingkontroll på treningssentere. Der er riktignok hasj med i bildet, men ingenting av det andre du nevner. Men det har ingenting med poenget å gjøre - heldigvis.
Forskjellen på oss er nok at jeg vil ha mulighet til å trene i et dopingfritt miljø, mens du ikke bryr deg om det. Og det er greit, men frihet handler om muligheten til å velge. Og det har man ikke hvis man "tvinges" inn i miljøer man kke ønsker å være en del av.

(Tar gjerne en diskusjon om fargede, aparteid o.a. men det må du lage en egen tråd om. Send meg i tilfelle en PM).

Er enig med deg Bold og jeg skjønner absolutt hva du mener  2thumbsup
Hos oss er det heldigvis slik at alle må skrive under på en kontrakt hvor det står at medlemmene våre kan testes  Cheesy

Jeg vil ikke assosieres med dopere!
 Jeg vil trene et sted hvor alle har samme syn på doping som meg. Det gjør jeg nå og jeg er veldig glad for det  Smiley
Det hender det kommer noen idioter(les: dopere) innom, men disse skremmes lett vekk med en forespørsel om en doping test  2thumbsup

Folk kan være så feite de bare orker og spise mengder med sjokolade, selv i treningslokalet!
Det gjør meg ingen ting. Det vil aldri ramme meg, med mindre de skulle komme til å sette seg på meg  woot

Eksempel:
Hadde jeg spilt fotball, da hadde jeg faktisk reagert på om en medspiller var feit og i dårlig form,
Hadde han vært det ville laget lidd under det, så da måtte vi gjort noe med det!
Diett eller exit!
Men på et treningssenter setter tjukkasen meg i et godt lys  Smiley

Samme når man trener vekter, man trener for å komme i form. Men noen jukser og kommer i enda bedre form. De blir større, sterkere og slankere enn deg!
Dette putter deg i et dårlig lys, og jeg ville ikke følt meg vel i en sånn situasjon.
Motivasjon til å trene hadde gått ned, da mine resultater ikke hadde vært like gode!
Damene kunne jo la seg imponere av turbomannen og jeg med mine redyrkede muskler måtte holde sofaen hjemme i sommer været, da turbo ruler stranda  Embarrassed


Jeg har ingen gode konstruktive meninger å komme med. Kun mine egne synspunkter på dette temaet!
Er enig med Bold i alle fall  2thumbsup
På topp av min liste for grunner til å trene står: godt treningsmiljø!
For meg er det synonymt med et dopingfritt miljø  2thumbsup







Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #242 : 28. juli 2005, 09:56 »
Hvordan kan bold være sikker på at han er i et dopmiljø? Selv om et studio ikke er erklært dopfritt, behøver ikke det å bety at det foregår doping der.

For å være sikker på det, må man teste.

Testing av privatpersoner som ikke er tilsluttet NIF er ikke lov. I alle fall ikke på så tynt grunnlag som utseende. Er det således et større overgrep å bli testet enn at noen må trene sammen med deg med en mistanke om at du bruker blir vel spørsmålet da. Der vil jeg svare ja.

Problemet med Anti-dopingen er at alle ser ut til å miste oversikten over hva som er rett og rimelig. Man blir så blind i forhold til dopingproblematikken at man med glede setter alle rimelig hensyn til side for å få testet. Det blir også brukt mye argumentasjon der man anklages for å være FOR doping fordi man ikke vil akspetere at lover og regler brytes i jakten på dopingbrukere.

Jeg våger påstanden om at angrepet på den uorgansierte dopingen i første rekke er et politisk virkemiddel for å styrke ADN posisjon som organisasjon.

Utlogget tivoli

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 355
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 355

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #243 : 28. juli 2005, 10:03 »
Hos oss er det heldigvis slik at alle må skrive under på en kontrakt hvor det står at medlemmene våre kan testes Cheesy

Dette hørtes ut som en helt ulovlig kontrakt, og som kan koste senteret dyrt hvis det blir klaget inn til de rette instansene. Unntaker er selvsagt hvis utøveren er tilknyttet NIF.

Men hvis jeg forstår Mr. bold riktig, så ønsker ikke du å direkte fjerne bolerne fra treningsstudioet, men du ønsker derimot å vite hvem disse er, slik at du kan unngå å trene på de plassene de trener. Er det korrekt?

Jeg har litt problemer med å forstå hva som er så skummelt med en boler. Hva er det med dissee personene som gjør at en hel rekke mennesker skyr disse som pesten?
Høres ut som en blanding av misunnelse og mindreverdighetskomplekser, samt en evne til å vurdere seg selv som et bedre menneske enn disse forferdelige individene som doper seg.

Det ironiske er at på dette forumet, så er jeg overbevist om at det finnes en hel rekke respekterte medlemmer som doper seg, eller har dopet seg tidligere. Med 5000 medlemmer, så er det uungåelig.
Skal man miste respekten for de dette eventuelt gjelder, eller skal man heller fokusere på hva disse personene har bidratt med for å gjøre dette til et bra forum, og la dette tale for seg selv?
Jeg sier ikke at man skal like hva de driver på med, men man trenger ikke å mislike personen pga det.

Huff, føler jeg gjentar meg selv her. Forstår ikke hvorfor, da jeg egentlig driter i det selv. Men synes hykleriet og i denne sammenhengen er til å ta og føle på.

Utlogget Vaskeball

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 243

  • Klen, men ren (på evig bulk)
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #244 : 28. juli 2005, 10:06 »
Problemet med Anti-dopingen er at alle ser ut til å miste oversikten over hva som er rett og rimelig. Man blir så blind i forhold til dopingproblematikken at man med glede setter alle rimelig hensyn til side for å få testet.

Det er en ting jeg ikke har forstått i denne debatten. Hvorfor er det et så graverende overgrep å be noen tisse i en kopp eller ta noen dråper blod ? Du snakker om at rimelige hensyn blir tilsidesatt, men jeg har problemer med å se hva dette rimelige hensynet består av.
Wannabe raw styrkeløfter, 180-125-215

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #245 : 28. juli 2005, 10:35 »
Det er en ting jeg ikke har forstått i denne debatten. Hvorfor er det et så graverende overgrep å be noen tisse i en kopp eller ta noen dråper blod ? Du snakker om at rimelige hensyn blir tilsidesatt, men jeg har problemer med å se hva dette rimelige hensynet består av.

Fordi du som privatperson faktisk ikke gjør noe ulovlig. Dette går nok på grunnleggende holdninger. Jeg mener man bør  være aktsom og tilbakeholden med inngrep i enkeltmenneskers liv, spesielt når det begrunnes med felleskapets beste. De farligste handlinger kommer i de beste forkledninger.

Når felleskapets beste legges til grunn for å innskrenke privatlivets fred, og enkeltindividets integritet er det grunn til å være på vakt. Å teste en  privatperson og enkeltindivid for AAS og narkotika er da ingen oppgave for en stiftelse? Spesielt ikke all den tid AAS ikke er ulovlig å bruke.

Snakker vi om organisert idrett stiller saken seg selvfølgelig annerledes. I så måte ville jeg ikke ha de samme innvendingene mot testing dersom man som medlem av et helsestudio også var medlem i NIF

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #246 : 28. juli 2005, 10:43 »
Eksempel:

Samme når man trener vekter, man trener for å komme i form. Men noen jukser og kommer i enda bedre form. De blir større, sterkere og slankere enn deg!
Dette putter deg i et dårlig lys, og jeg ville ikke følt meg vel i en sånn situasjon.
Motivasjon til å trene hadde gått ned, da mine resultater ikke hadde vært like gode!
Damene kunne jo la seg imponere av turbomannen og jeg med mine redyrkede muskler måtte holde sofaen hjemme i sommer været, da turbo ruler stranda Embarrassed



Jeg synes du mangler en "vinners" innstillig! Vær gang jeg trener med noen som er større, sterkere, bedre form en meg selv etc, etc.. blir jeg bare enda mer gira på og forbedre meg selv og presse meg ytterligere!

Det vil bestandig være noe som er bedre en deg selv, tåler du ikke og møte dem kan du like godt holde deg hjemme!
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #247 : 28. juli 2005, 11:28 »
Folk ser tydeligvis ikke poenget mitt her.. sjokolade er lovlig.. for mye sjokolade gjør deg feit, fedme kan man dø av.. det er nok en større prosent av befolkningen som dør av fedmerelaterte problemer enn som dør av bol.

bol er lovlig, for mye bol kan gjøre at du for helsemessige problemer.

en på gymmet som boler har _ingen_ og jeg gjentar. INGEN innvirkning på deg på andre måter enn at du kanskje synes det er dårlig gjort at han er sterkere enn deg, men det er strengt tatt ditt problem, ikke hans.

Hvordan folk kan unngå å se denne sammenligningen er meg et mysterium.. Sad


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #248 : 28. juli 2005, 11:33 »
Et annet vikig poeng er å se på argumentasjonen for disse testene. I konkurranse-sammenheng snakker man jo om urettmessige fortrinn og moral rundt bruken av ulovlige midler. Disse forholdene bør ikke innvirke på en privatperson i mine øyne.

Det helsemessige aspektet rundt dopingtestingen av aktive utøvere strekker seg nok mer til effekten av dårlig pr dersom en utøver skulle tippe over i vanngrava, kontra bekymringen for utøverens langsiktig helse tror jeg..


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #249 : 28. juli 2005, 11:34 »
Jeg vil ikke assosieres med dopere!
 Jeg vil trene et sted hvor alle har samme syn på doping som meg. Det gjør jeg nå og jeg er veldig glad for det Smiley
Det hender det kommer noen idioter(les: dopere) innom, men disse skremmes lett vekk med en forespørsel om en doping test 2thumbsup

Enten du liker det eller ikke assosieres du jo med en doper i det du er såpass stor og sterk at du tar mer enn 140-150 kilo strikt i benkpress. Trist men sant.

Har forøvrig vært en livlig debatt dette her, og jeg må jo innrømme at jeg forsto Cain sitt velfunderte, og ikke så lite fundamentalt viktige, spørsmål. Til Bold er det jo ikke annet å anbefale enn at han selv finner seg et gym der han garanteres den dopingfriheten han krever. Jeg personlig tror han må leite vel og lenge før han finner et der han med 100% sikkerhet finner det han søker - dopingtester eller ikke.

Trente selv På Akropolis i Drammen sist de hadde den type kontrakter det er snakk om her. Ingen blei tatt i den perioden så vidt jeg veit, men gudbedre der fløyt det over av dop kan jeg love. Mest blandt styrkeløftere og strand-dandys men dog  (jepp det er noen år siden dette - sånn at de hissigste styrkeløftere ikke går i strupen på meg ...) ........


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #250 : 28. juli 2005, 11:48 »

en på gymmet som boler har _ingen_ og jeg gjentar. INGEN innvirkning på deg på andre måter enn at du kanskje synes det er dårlig gjort at han er sterkere enn deg, men det er strengt tatt ditt problem, ikke hans.

 

Jeg er vel det mange ville kalle "bolestor", det samme kan en nok si om de fleste bra styrkeløftere.
Til tross for det har jeg til dags dato, etter omlag 15 år med omtrentlig denne størrelsen, aldri opplevd det som noe negativt i forholdt til hvordan andre ser på meg i gymmet. Mye handler jo om hvordan en fører seg blandt folk, og hvordan en behandler vekter og utstyr. Jeg har trent på alt fra SATS til Haralds og det som verre er i begge ytterligheter - overalt er folk like hyggelige, selv om det nok er lettere å komme i kontakt med folk på SATS enn på det mest intense kjellergymmet der gutta boyz trener........

I forhold til størrelsen har folk tvert i mot mye lettere for å komme bort og spørre om råd når de står fast mht hva de skal gjøre med treningen m.m. når de ser at jeg "åpenbart" må ha gjort noe riktig mht trening og kosthold.

At noen en sjelden gang alikevel spør om dopingrelaterte ting er så sin sak men det er utrolig sjelden tross alt. Da får en heller være seg sitt ansvar bevist og i allefall prøve å få dem fra det


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #251 : 28. juli 2005, 12:15 »
IP.... "Idioter=bolere"?! Den scora du poeng på....  :Smiley

Her er mye rare følelser ute og går.. EN slags overdrevet rettferdighetssans, med kjempeønske om å gjøre Doping til et større problem enn det egentlig er, slik at INGEN andre enn toppidrettsutøvere kan dope seg....  rofl

Jeg SER hva Bold og IP mener, jeg ser hva de ØNSKER seg, og Bold sa det best: JEG VIL!!!
Jeg vil, jeg vil, jeg vil.... Bold VIL trene i et dopfritt miljø. Om det er fordi han syns doperne er slemme, eller at han er redd umoralen smitter over, det vet jeg ikke. Men sålenge ingen pisser i koppen din for deg, Bold, så tviler jeg på at et bolehode vil gjøre deg noe...  Wink

Saken er, og dette har jurister og Kripos gitt opp å prøve å forklare media og folk, Doping er ikke narkotika, doping kommer inn under legemiddelloven og man straffes deretter for innførsel, smugling og salg, siden man ikke er et apotek.
Det er altså, for n'te gang, ikke ulovlig å dope seg... like lite som det er ulovlig å være neger. (men jeg vil bli straffa om jeg prøver å selge en neger til noen..)

Jeg har hørt uttalelser som; "Greier man over 100 i benk, så er man dopa!" og "Veie mer enn 100 kg greier man ikke uten å enten være tjukkas, eller dopa"..  blush (tjukkas jeg da)

Som flere har fått med seg, så har det vært storhelvete her ute på mørekysten. Kriminelle elementer som tidligere har drevet med narkotika har prøvd seg på dopingimport... Noe som media greide å slenge på styrkeløftere... (heldigvis rettet opp).. Dagen etter arrestasjonen ringte det folk på mitt telefonnummer, for å "Sjekke om jeg tok telefonen".. altså for å sjekke om den eneste styrkeløfteren de visste om var en av de som var tatt... Da jeg tok telefonen, ble ingen av dem (2 forskjellige) særlig flaue, og de syntes det var helt naturlig å sjekke om det var meg...

At jeg følte meg urettmessig mistenkt og anklaget for å dope meg tok de ikke så alvorlig.. heller morsomt.
De jeg trener sammen med, som doper seg, har fått lite pes etter den kriminalsaken, sammenlignet med hva vi styrkeløfterne har måttet tåle. Dette grunnet media sine framstillinger selvfølgelig.

Jeg og Kikki er by the way de eneste på vårt gym som er undelagt testing, og vi blir vennskapelig mobbet for det av de slemme og ekle bolerne... Kikki drar forresten mer i mark enn et par av dem, og tar mer i nedtrekk også... noe som selvfølgelig fører til godhjertet mobbing andre veien... vi har det skikkelig fælt sammen, bolerne og oss rene...  :Smiley

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #252 : 28. juli 2005, 12:36 »
en soleklar honnør til expedite!!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #253 : 28. juli 2005, 12:37 »
Om de som "boler" (les: stapper i seg ulovlige substanser) holder seg på matta, dvs oppfører seg som vanlige folk på gymmet, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å trene på samme sted.

Men så lenge gymmet's medlemmer er tilknyttet forbundet aksepteres ikke "bolere" det sier seg selv.

Om noen ønsker å trene på et "reint" sted så har de muligheten, men det kan hende de må lete litt.

Problemet med dop på studio er hva det gjør med miljøet, og miljøet er veldig viktig for meg som trener. Hvor store/sterke og hvor bra kropp de som trener der har spiller ikke så stor rolle, men heller et gym med godt trente folk enn et gym med bare pingler.

De som har blitt store må jo som nevnt ha gjort noe riktig, om dette er flaks, gode gener, dop eller dyptgående kunnskap er ikke alltid like lett å vite. Men skal jeg først spørre noen om råd så går veien først til de som er bedre enn meg selv, dvs større og sterkere.

Så det man kanskje skulle skrive under på var en erklæring som hovedsak omtalte oppførsel, god folkeskikk.

-Ikke plage andre på gymmet. (mobbe, erte, banke opp osv.)
-Rydde etter seg!
-Bruke apparatene til å trene med, ikke bare henge over de så andre ikke får brukt de.
-La andre få slippe til, dvs ser du en som sterkt ønsker å trene litt bøy/benk, men som ikke tørr å spørre, tilby personen å trene i mellom da vel!
-Holde en nogenlunde personlig hygiene, ikke subbe rundt i samme uvaska treningsbukse hver eneste gang!

-Om noen lurer så er jeg anti dop, og har ingen respekt for folk som doper, men så lenge de oppfører seg så hadde jeg klart å trene på samme gym, men stod valget mellom et gym med tester og et uten, så velger jeg det med tester, og det er vel neppe tilfeldig at det er det gymmet med best miljø.

Har trent på 7-8 forskjellige steder, "Kraften" har klart best miljø, om det er doping motstanden som gjør det eller at folk har fokus på styrkeløft og ikke speilet, er ikke så lett å si, litt av begge muligens.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #254 : 28. juli 2005, 12:40 »
Jeg har trent med endel bekjente som doper seg fra tid til annen.. og jeg kan nok ikke si at jeg har merket at folk som bruker anabole stereoider på et fornuftig vis (ikke fjortisgutter som tror dette er et vidundermiddel) har dårligere folkeskikk enn andre.. tror nok dette på lang vei også er en myte.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!