avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94554 ganger)

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #270 : 28. juli 2005, 23:05 »
hvis man vil trene i et miljø som er dopingfritt, så kan man feks melde seg inn i en lokal styrkeløftklubb/atletklubb som er tilknyttet nif (de fleste har egne treningslokaler) -hvor medlemmene er tilknyttet nif, og derfor ligger under nif's reglement om antidoping.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #271 : 29. juli 2005, 01:57 »

Hvorfor er det sånn at dopere aldri står frem og innrømmer bruker sin?!
Det må jo være fordi de vet at de har gjort noe galt!

Eller kanskje fordi alle styrkeløfterne i nabolaget ditt ikke hadde latt deg få fred? Grin Grin

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #272 : 29. juli 2005, 08:54 »
Bare et spørsmål? Hvor får alle disse mosjonistene og uorganiserte utøvere tak i AAS? Hos sin lege? Eller har de fleste gjort noe ulovlig når de anskaffet seg preparatene?

Men mitt poeng var ikke lovligheten, om et senter er 100% reint eller at dette ikke var kjekke folk mm. Les mitt første innlegg så ser dere at mitt poeng var at jeg ville ha frihet til å velge et gym der man kunne bli testet hvis jeg ønsket det.  At noen gym ikke vil ha slike regler, er greit. At mange fortsatt likevel vil trene der er OK.  Men ikke at andre tar valget for meg.

Er forøvrig enig med Iceberg i at enkelte av de metodene som ble brukt i antidopingarbeidet tidligere, ikke kan forsvares på noen måte. Men har inntrykk av at ADN i dag gjør en ryddig jobb, selv om de nok har politiske motiver med noen av sine utspill.


Er det rimelig at man som individ skal kunnel legge føringer på andres livsførsel i en treningssituasjon da?
Kjernen her blir jo om vi synes det er riktig at man skal kunne pålegge andre sin moral og etikk. Når Bold sier at han vil trene i et dopfritt miljø, så pålegger han også automatisk alle andre i sin nærhet sine egne normer og regler i forhold til dette. Det ligger også en antagelse om andres livsførsel her som henter dekning i stereotype forestillinger om utseende og oppførsel. (Han store der=dopet)

Jeg må spørre meg, hvor ligger overgrepet mot Bold fra en tredjeperson som (Bold) antar bruker AAS? 

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #273 : 29. juli 2005, 09:32 »
Trener i en styrkeløft klubb, så alle være medlemmer kan testes.
Dette må de skrive under på når de vil bli medlem hos oss.
Så ulovlig er det ikke Dance Dance Dance

Det er vel de som doper seg som sliter med mindreverdighetskompleks!
Hvorfor er det sånn at dopere aldri står frem og innrømmer bruker sin?!
Det må jo være fordi de vet at de har gjort noe galt!
Først når de er i ferd med å stryke med av dopingen, står de frem og beklager seg.
De skammer seg over det de har gjort og prøver å hindre andre i å gjøre samme feil.
Men inntil de ligger der for døden, står de på sitt at de ikke bruker noe og at de er fornøyd med å ha lykkes som "rene"!

Hvis det er så uskyldig kan de jo bare stå frem og fortelle verden om hva de egentlig driver med!
Er jo tross alt lovlig dry

Når en proff bygger sier på frokost Tv at han selvsagt er ren og han aldri ville gjort noe så dumt, så viser det seg at han tildigere har blitt tatt! Da sier det meg at dette er noe som de gjør selv om de vet det er galt. Og de skammer seg.
Når alle som har trent noen år vet at Coleman og hans konkurrenter er dopet, hvorfor ikke legger de ikke kortene på bordet?
Hva er vitsen med å skjule det. Synes dopere er falske. Det respekterer jeg ikke.
Står han derimot frem med alt, skal han gjerne få lov å dope seg så mye han orker!
Selvsagt skal han ikke få sjansen til å konkurrere da han har tatt et bevisst valg

Greit at man doper seg, men stå for det du har gjort og ikke prøv å kom her å skryte av hva du løfter eller hvor stor du er!! Angry
Det er helt uinterresant for meg!
Det er to forskjellige verdener.


Snakker du med en slik person så er i allefall min erfaring at de fleste ikke har de store problemer med å innrømme det - nå kan det jo være at jeg pga at jeg ser veltrent ut blir oppfattet som en boler selv og er lettere å åpne seg for, men men ...
At de ikke vil gå ut med det i media er vel litt åpenbart synes jeg - all den tid det får så stor negativ omtale.

Hvem proff-bygger var det som satt og benektet bruk på TV foresten? Dersom det var den episoden med Borgan i 92 eller så du tenker på, så blei han avslørt etterpå i såfall. Han gjorde vel det enhver dopet "idrettsutøver" ville gjort på et slikt spørsmål fra media - det var jo på den tiden ikke så reint få styrkleøftere, som påsto seg reine, som gikk i fella også mener jeg å huske.......

Når det gjelder de som doper seg døde eller nær døden, så er det jo bare å lese i FLEX som er disse guttas høyborg - legges ikke mye skjul på hva som foregår der i allefall. At en amatør som risikerer å bli utestengt benekter bruk ligger vel litt i sakens natur vil jeg tro.......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #274 : 29. juli 2005, 10:58 »
Det er vel de som doper seg som sliter med mindreverdighetskompleks!
Hvorfor er det sånn at dopere aldri står frem og innrømmer bruker sin?!
Det må jo være fordi de vet at de har gjort noe galt!

Bare å lese innleggene til Hans Høyhet her inne det vel. Riktignok fremstår han som anonym (som de fleste andre her inne) men mer ærlig og oppriktig fortelling om sitt misbruk skal man vel lete lenge etter egentlig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #275 : 29. juli 2005, 11:34 »
Bold.. de aller fleste ser dette, det er bare du som ikke innser dette. for å snu på flisa, hadde du likt det om noen hadde funnet en negativ moralsk kvalitet med ditt liv og basert på den hadde stengt deg ute fra all treningsaktivitet i nærmiljøet? uten å ta hensyn til lovlighet eller lignende forhold? Synes du en slik løsning er ok? selv om du ikke skader noen med din fremferd...?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #276 : 29. juli 2005, 11:39 »
Jeg er fullt med på tankegangen om at et privat treningssenter godt kan stenge ute folk på forskjellig grunnlag, men da å sette en demarkasjonslinje ved _doping_ og doping alene blir meningsløst. Hvis man skal ha lov til å stenge ute utøvere som man mistenker/tror driver med doping og evt. kreve en doping-test av disse må det være akkurat like greit å stenge ute folk som er for feite fordi de spiser usunn mat og trener for lite karidio.. Eller stenge ute folk som røyker.. eller drikker kaffe for den del. Skal man prinsipiellt og med lov/moral i hånd kunne stenge ute folk som driver med anabole stereoider er det ingen forskjell på dette og det å stenge ut folk som røyker.. eller spiser sjokolade. Om du ikke klarer å innse dette bold, så er det godt mulig at jeg vil anbefale at du leser innlegget 2-3 ganger til. Jeg har prøvd å ikke være frekk her en stund nå, men jeg blir litt oppgitt når folk ikke ser den enkle overføringsverdien et slikt forbud har.

1. anabole stereoider er ikke ulovlig å bruke

2. sjokolade er ikke ulovlig å bruke

- anabole stereoider gjør deg sterk/stor raskere

- sjokolade gjør deg feit/lat raskere.

a) du vil stenge ute folk som bruker stereoider

b) jeg vil stenge ute folk som bruker sjokolade


kan du forklare meg hvordan det ikke er mulig å se den prinsipielle likheten her?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #277 : 29. juli 2005, 11:43 »
Sjokolade har sannsynligvis tatt flere liv enn steroider, også.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #278 : 29. juli 2005, 12:13 »
Sjokolade har sannsynligvis tatt flere liv enn steroider, også.

Det verste er vel muligens kombinasjonen; å fråtse i sjokolade og innta steroider i store mengder.

Det som taler til fordel for sjokoladen alene er vel at en stort sett ikke må ty til straffbare ulovligheter for å bruke den.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #279 : 29. juli 2005, 12:17 »
Er det ulovlig å kjøpe stereoider i utlandet til eget bruk (under grensen) og ta det inn i landet?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #280 : 29. juli 2005, 12:18 »
Er det ulovlig å kjøpe stereoider i utlandet til eget bruk (under grensen) og ta det inn i landet?

Ja!

Det blir i grunn å sammenligne med smuglersprit i denne sammenhengen. Ulovlig å smugle og ulovlig å kjøpe/selge....... et aldri så lite dilemma.......




Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #281 : 29. juli 2005, 12:19 »
ok, da er jo det i seg selv et poeng, men det forandrer ikke mitt syn på at om man skal kunne nekte stereoidebrukere på et senter så må man også kunne nekte sjokoladespisere. Det er min mening.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #282 : 29. juli 2005, 12:21 »
Sitat:


Forsendelse fra land innenfor EØS-området
Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. (1) og legemidler som anses som dopingmidler (2) i Norge. Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk.
Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted eller resept med påtegning fra apoteket. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten.
(1) Forskrift av 30.juni 1978 m.v. med narkotikaliste
(2) Forskrift av 30.april 1993 om hva som anses som dopingmidler, med dopingliste

Forsendelse fra land utenfor EØS-området:
Innførsel av postpakker og andre forsendelser som er legemidler i henhold til norsk lov, er ikke tillatt. Når pakker likevel ankommer tollsted, skal pakken enten returneres eller destrueres, avhengig av adressatens ønske. Dersom pakken i tillegg til legemidler inneholder andre produkter som ikke har importbegrensninger, kan disse utleveres, og legemiddelproduktet returneres/destrueres.
Statens legemiddelkontroll avgjør i tvilstilfelle hvorvidt et produkt er å regne som et legemiddel.

Kosttilskudd (næringsmidler)og urter m.v.
Helsetilsynet gjør oppmerksom på at enkelte kosttilskuddsprodukter, urteblandinger og urter m.v. i utlandet kan inneholde stoffer eller mengder av stoffer som gjør at produktet blir å regne som legemiddel i Norge. Også stoffer som er å regne som dopingmidler i Norge kan forekomme i produkter som i utlandet markedsføres som kosttilskudd. Slike forsendelser blir å behandle på samme måte som for legemidler.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #283 : 29. juli 2005, 12:44 »
Da må vi simpelthen si oss uenige om innholdet i dine innlegg Bold.
Når det gjelder normer og regler så er det et prinsipiell forskjell og det er at tredjemann rammes av dine normer, mens det ikke er tilfelle for boleren. Du innskrenker hans "rett", mens han ikke innskrenker din.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #284 : 29. juli 2005, 20:29 »
Cain:
Forskjellen er at jeg ikke vil utestenge noen.

Iceberg:
Du kjenner ikke mine normer. Hvor jeg ville trent hvis jeg hadde hatt et valg, vet du heller ikke. Du vet ikke engang om jeg ville undertegnet en slik kontrakt. Men jeg forsvarer valgfriheten.

Jeg innskrenker ingens "rett" til å bruke doping hvis det er skaffet på lovlig måte. Er den ikke det, er det lover som innskrenker denne rett.

Men la oss være uenige. Ikke noe problem. Jeg vet likevel hvor jeg vil trene.

Hm dette forstod jeg ikke. Jeg trodde du rent konkret sa at du ikke vil trene på samme gym som bolere (norm)?
 
 Din valgfrihet innbærer jo ufrihet for andre, mens det motsatte ikke er tilfelle. Dvs at du ønsker å pålegge andre å trene dopfritt, mens en doper IKKE ønsker at du skal trene med doping. Ser du ikke forskjellen da?

Vel vel mulig dette blir i overkant teoretisk og ullent...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!