avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 96928 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #285 : 29. juli 2005, 21:44 »
Hvorfor er det sånn at dopere aldri står frem og innrømmer bruker sin?!

Hvorfor i alle dager skulle de stå frem? En som innrømmer bruk blir jo nesten sett på som en drapsmann, uavhengig av om det han har gjort er lovlig eller ikke.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #286 : 29. juli 2005, 23:28 »
Utrolig lang topic mne jeg antar at dette ikke har blitt tatt opp.

Dop bruk er ikke kriminellt men salg er. Siden import er ulovelig også så skal det ikke være mulig å bruke det uten at noen har vært kriminelle på veien med unnatk som medisin fra lege. Hvis det selget ulovelig så er det langing og det må ses på som svært alvolig.

Ta ansvar for egen kropp er faktisk IKKE et faktum. Det fordi i Norge er DIN PERSONLIGE SYKDOM et samfunnsansvar, fordi det blir brukt av FELLESKAPETS penger til personer som IKKE tar ansvar for at man er normalt frisk. Vanlige lidelser som følge av langvarig bruk er:
- Psykiske lidelser
- Hjerte og karsykdommer
- Sosiale problemer
- Sterilitet

Bald vet mye om dette men det står faktisk i folketrygdloven av du ikke har rett på de ytelsene der om du behandler din kropp og sjel sjødeløst. Det er IKKE folkets mening at  ønsker å bære din  varige nedsatteinntektsevne. Men liker man å jukse så jobber man svart ved siden av og dealer litt på si så...

Jeg vet dette er svartmaling på lik linje med at få som drikker øl er alkoholikere, men husk alkoholikeren startet med øl.

Uansett er det mer moro å oppnå resulteter uten hjelp av noe slag synes jeg da...

MVH
Stian

Jeg er enig i det du sier her, men samtidig uenig i hele opplegget.
Helse er helt klart en viktig faktor her. Men igjen, man er selv ansvarlig for hva man putter i seg her. Man er selv ansvarlig for sin egen helse.


En annen ting:
Hvor omfattende vil en slik test være? En ordentlig dopingtest koster vel flere tusen kroner, så hva blir testet? Må en som sier seg frivillig til å bli testet bli like fanatisk over diverse kosttilskudd med tanke på at det kan inneholde sporstoffer av andre ting, slik som styrkeløfterene er i dag?


Jeg skjønner tanken bak dette, men for meg blir dette en slags overvåkning av privatlivet til folk faktisk. De som konkurrerer i styrkeløft må jo selvsagt godta å bli testet, men for den vanlige hobbybyggeren så må man da få være i fred.


Det blir som å stoppe alle på vei ut fra kiwi for å sjekke lommene deres, i tilfelle de har stjålet noe. Jeg hadde handlet et annet sted i såfall, til tross for at jeg ikke stjeler. Men da hadde jeg vel blitt stemplet som butikktyv uansett.



Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #287 : 29. juli 2005, 23:35 »
Utrolig lang topic mne jeg antar at dette ikke har blitt tatt opp.

Dop bruk er ikke kriminellt men salg er. Siden import er ulovelig også så skal det ikke være mulig å bruke det uten at noen har vært kriminelle på veien med unnatk som medisin fra lege. Hvis det selget ulovelig så er det langing og det må ses på som svært alvolig.

Ta ansvar for egen kropp er faktisk IKKE et faktum. Det fordi i Norge er DIN PERSONLIGE SYKDOM et samfunnsansvar, fordi det blir brukt av FELLESKAPETS penger til personer som IKKE tar ansvar for at man er normalt frisk. Vanlige lidelser som følge av langvarig bruk er:
- Psykiske lidelser
- Hjerte og karsykdommer
- Sosiale problemer
- Sterilitet

Bald vet mye om dette men det står faktisk i folketrygdloven av du ikke har rett på de ytelsene der om du behandler din kropp og sjel sjødeløst. Det er IKKE folkets mening at ønsker å bære din  varige nedsatteinntektsevne. Men liker man å jukse så jobber man svart ved siden av og dealer litt på si så...

Jeg vet dette er svartmaling på lik linje med at få som drikker øl er alkoholikere, men husk alkoholikeren startet med øl.

Uansett er det mer moro å oppnå resulteter uten hjelp av noe slag synes jeg da...

MVH
Stian


Er du helt på tur eller?

Sitat
Ta ansvar for egen kropp er faktisk IKKE et faktum. Det fordi i Norge er DIN PERSONLIGE SYKDOM et samfunnsansvar, fordi det blir brukt av FELLESKAPETS penger til personer som IKKE tar ansvar for at man er normalt frisk

Kan du ikke finne noen som røyker og plage med din formaning?

Sitat
Jeg vet dette er svartmaling på lik linje med at få som drikker øl er alkoholikere, men husk alkoholikeren startet med øl.

Ja man må ikke drikke øl, da kan man bli alkoholikere Grin Bra sakt

Sitat
Uansett er det mer moro å oppnå resulteter uten hjelp av noe slag synes jeg da...

Slike utsagn kan du jo ikke komme med uten å ha prøvd begge deler vennen =)
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #288 : 30. juli 2005, 00:03 »
De sosiale konsekvensene og kostnadene grunnet Alkohol og Tobakk overstiger de grunnet dopingmisbruk med MILLIARDER!!

Og hvis vi begynner å gå inn på ødelagte liv, personlige tragedier, vold, ugang, kriminalitet, slossing, selvskading og selvmord... da vinner kong Alkohol overlegent!!

Igjen, så er jeg ikke FOR doping, men jeg er IMOT mangel på perspektiv og overdrevent sneversyn (smør på flesk her? Smiley )

Utlogget tivoli

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 355
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 355

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #289 : 02. august 2005, 14:50 »
Sitat
Er det et juridisk, gitt premiss at et treningssenter skal være åpent for alle?

Ja

Sitat
I hvilken paragraf står dette?
Har ikke peiling

Sitat
At det er vanlig praksis er èn ting; men det er ikke dermed sagt at en eier er juridisk forpliktet til å ta imot absolutt alle som ønsker å trene hos ham.
Jo, alt annet er forskjellsbehandling

Sitat
I hvilken paragraf står dette?
Har ikke peiling

Sitat
Når det gjelder det prinsippielle (min normative mening - ikke hva som står i Norges lover), så synes jeg at en eier bør kunne kreve dopingtester av sine kunder, dersom dette kommer tydelig frem før de undertegner en kundekontrakt.

Den meningen er din demokratiske  rett til å ha. Men en slik kundekontrakt er lovstridig. Dette har bla blitt fasslått av de rette instanser som i dette tilfellet visstnok var markedsrådet. Eller var det forbrukerrådet?

Sitat
I hvilken paragraf står dette?
Se over

Sitat
Hvis det er i eierenes egeninteresse å ikke ha bolere, høyreekstreme, folk som nekter å dusje eller raddiser med Palestinaskjerf blant sitt kundeklientell; så burde han da også ha rett til å nekte disse adgang. Det er ingen naturgitt menneskerett å få trene på et kommersielt treningssted mot eierens vilje.

Jo.
Det er forøvrig heller ikke ulovlig å være høyreekstrem, eller raddis heller. Uansett om du har palestina skjerf eller ikke. Hvis du nekter å dusje, så er det en privatsak på samme måte som boling er.

klart hvis du setter boleskudda dine på selve studioet, eller går rundt å stinker fjorårets svette, så regner jeg med at eier kan foreta sanksjoner. Da dette er til sjenanse og bry for andre medlemmer. Men hvis du begrenser dine "uanstendige aktiviteter" til husets fire vegger, eller iallefall på ett annet område enn treningsstedet, så har ikke eier noe han/hun skal ha sagt.

Sitat
I hvilken paragraf står dette?
Har fortsatt ikke peiling.

Som det sikkert har kommet frem av denne (flåsete) posten Smiley, så er ikke jeg noen advokat, så jeg kan ikke remse opp paragrafer i hytt og pinevær heller. Men jeg tror/håper at jeg har en såpass bra samfunnsoppfatning, at jeg kan se hva som er diskriminering eller ikke, og hva de komersielle instansene har/har ikke lov til å foreta seg. Vi diskuterer tross alt vurderinger basert på trynefaktoren, og så vidt jeg vet, så finnes det heller ikke en trynefaktor lov av 1814 som tillater slike vurderinger.

Noen spørsmål?

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #290 : 02. august 2005, 14:54 »
Tja, nå blander du jo sammen sunn fornuft/lovverk/ting du drar ut av ræva til en god blanding da.. Smiley så jeg ville ikke gått til rettsak basert på det du sier der.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #291 : 02. august 2005, 15:41 »
Jeg må si at Tivoli foretar en glimrende oppsumering som står til laud etter en vurdering hos fagdommer.

Enda bedre kunne det blitt om "har ikke peiling" byttes ut med "alminnelig kontraktsrett/allmenne rettsprinsipper"

TT, fagdommer Book


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget tivoli

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 355
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 355

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #292 : 02. august 2005, 15:42 »
Tja, nå blander du jo sammen sunn fornuft/lovverk/ting du drar ut av ræva til en god blanding da.. Smiley så jeg ville ikke gått til rettsak basert på det du sier der.

He he, er helt enig Smiley
Jeg mener/håper jeg har rett, eller ihvertfall er inne på noe, men må innrømme at innlegget kanskje ikke var mitt mest seriøse Smiley

Utlogget tivoli

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 355
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 355

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #293 : 02. august 2005, 15:48 »
Jeg må si at Tivoli foretar en glimrende oppsumering som står til laud etter en vurdering hos fagdommer.

Enda bedre kunne det blitt om "har ikke peiling" byttes ut med "alminnelig kontraktsrett/allmenne rettsprinsipper"

TT, fagdommer Book

Sist gang jeg hadde kontakt med en fagdommer, så var man ikke ferdig med resonnementet, før Knut Bjørnsen spurte om svaret var avgitt først.
Det betyr at jeg fremdeles har mulighet til å redigere innlegget mitt etter en nøje vurdering av dine forslag  Wink

Utlogget fransken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #294 : 02. august 2005, 16:12 »
Må vi ikke blande kortene her. Kontroller i idretten er det mange argumenter for. Sponsorkroner, like konkurransevilkår, påvirkning av yngre utøver ol.
Men å teste Ola Helsestudiomann, blir vel som å teste medlemmer av hvilken som helst annen klubb. Pedikyrsalaongen, frisørsalongen, sentralbadet, nudiststranda...
95% av helsestudiotrenende trener ikke for konkurranser. De vil bare holde på med sitt i fred og seff. skal de få det uten at de må føre dagbok for hvor de beveger seg og bli med ut å pisse i et glass en lørdagskveld. Slike forhold assosieres med andre regimer enn de vi har i den vestlige verden.
Og gymtrening har ikkeno med sunnhet og idrett og gjøre. En undersøkelse gjort i USA, viste at bare 5% av de som trente for styrke på helsestudio, var opptatt av sunnhet.
Nei, test de som konkurrerer innen idretten, la gymrottene få drive med sitt uten en Høybraatenmentalitet som dikterer hvordan de skal leve livet sitt og hva de skal putte inn i kroppen sin.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #295 : 02. august 2005, 16:45 »
Jeg synes du mangler en "vinners" innstillig! Vær gang jeg trener med noen som er større, sterkere, bedre form en meg selv etc, etc.. blir jeg bare enda mer gira på og forbedre meg selv og presse meg ytterligere!

Det vil bestandig være noe som er bedre en deg selv, tåler du ikke og møte dem kan du like godt holde deg hjemme!

Helt enig med deg Eirik!!

Ivrig Pingle; synes du virkelig at en som er tykkere enn deg selv setter deg selv i et bedre lys?
Setter virkelig en som er i bedre form enn deg et dårlig lys på deg?

Når du skriver slik synes jeg at jeg kan lese mellom linjene at du allerede ser din egen begrensning. Og det er ikke en vinners innstilling.
Ivrig Pingle, du må heve deg over de synspunkter andre måtte ha om deg så lenge du selv vet hva du står for og hva du praktiserer.

Har trent på 7-8 forskjellige steder, "Kraften" har klart best miljø, om det er doping motstanden som gjør det eller at folk har fokus på styrkeløft og ikke speilet, er ikke så lett å si, litt av begge muligens.
Har trent på tre forskjellige steder. Det stedet med dårligst miljø var SATS, ingen snakker jo med hverandre Huh Et sted er typisk kjellergym som er åpent for alle og der var det liv og alle snakker med alle. Det samme gjelder Family som jeg nå jobber og har trent i mange år tidligere.
Løsningsorientering fremfor problemorientering! Hvis man kan rydde opp i organisert idrett, så vil mosjonister kanskje ha mer respekt for idrettsfolk, og akseptere egen dopfri utvikling... Hvis "supermennene" forsvinner, kan kanskje ting normalisere seg?? Eller vil det bare bli mer og mer doping?
De beste vil vel alltid bli sett på som supermennesker, i hvertfall blandt folk i gata.
Selv om det testes mye blandt langrennsutøvere og folk blir tatt på løpende bånd, i hvertfall de siste fire-fem årene og det norske landslaget fortsatt ikke er blandt de så finnes det fortsatt folk som hardnakket mener at norge bare ligger et skritt foran jegerne hele tiden.

Slik vil det vel være med f.eks. fitness hvis det hadde blitt medlem av NIF også?

Soje

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #296 : 02. august 2005, 16:48 »
Hadde det vært jevnlige tester i fitness, så hadde det vel blitt tatt en del... Det er vel en grunn for at bygging og fitness ikke er medlem av NIF.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #297 : 02. august 2005, 16:59 »
Det er jo det som er sørgelig Pål. Hvorfor kan ikke for eks. fitnessen skille seg ut, danne eget forbund og bli medlem av NIF for å rydde opp i egne rekker i stedet for å bli nektet fordi det er for mye doping i idretten. Det blir bakvendt for meg....

Soje

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #298 : 02. august 2005, 17:18 »
Det er jo det som er sørgelig Pål. Hvorfor kan ikke for eks. fitnessen skille seg ut, danne eget forbund og bli medlem av NIF for å rydde opp i egne rekker i stedet for å bli nektet fordi det er for mye doping i idretten. Det blir bakvendt for meg....

Soje

Penger, penger og atter penger...... Bygging er en bakgårdsidrett, fitness er betydelig mindre.... Da er det ikke lett å skille seg ut i et eget forbund skal jeg love deg, selv om tanken selvfølgelig er meget god.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #299 : 02. august 2005, 17:34 »
Bygging er en bakgårdsidrett, fitness er betydelig mindre.... Da er det ikke lett å skille seg ut i et eget forbund skal jeg love deg, selv om tanken selvfølgelig er meget god.

Jeg er enig. Spørsmålet er om NIF i det hele tatt vil være villig til å definere dette som idrett. Det tviler jeg sterkt på. Om jeg skal være helt oppriktig tror jeg ikke de ønsker å ha noe som helst med kroppsbygging og fitness å gjøre. Det hadde vært hyggelig om jeg tok feil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!