avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94576 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #330 : 09. august 2005, 14:23 »
Det skal nå nevnes at de jeg sikter til ikke er like flinke med den derre maten og mengden trening og gener Wink Men de er nå ganske så flinke lell. Ikke noen gymrotter som bare er ute etter å vise seg frem akkurat.
Hvis "han" stiller hardere enn meg nå så er det nok jeg som ikke har gjort jobben min skikkelig.
Forutsatt at gener er like tilstedeværende så ville han nok økt mer ja. Sånn er det bare. Men det er det som er den lille hemmeligheten da vet du, hvordan et seriøst osthold og treningsopplegg er Wink

Soje

Du har en avslappet og fin holdning til det.
Det er godt å høre  2thumbsup
Og du har jo bevist at det er det som sitter mellom ørene som gjelder til syvende og sist  Cheesy
Flink Soje  2thumbsup

Hvis jeg noen gang skal på deff, så kommer du nok til å høre fra meg. Du har overbevist meg om at du har den rette kunnskapen  Bow
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #331 : 09. august 2005, 18:53 »
Du har en avslappet og fin holdning til det.
Det er godt å høre 2thumbsup
Og du har jo bevist at det er det som sitter mellom ørene som gjelder til syvende og sist Cheesy
Flink Soje 2thumbsup

Hvis jeg noen gang skal på deff, så kommer du nok til å høre fra meg. Du har overbevist meg om at du har den rette kunnskapen Bow

Hyggelig å høre IP Smiley

Man må ha et avslappet forhold til alt rundt seg. Ikke ta seg selv så høytidelig med andre ord, men likevel være klar overfor andre hvilke verdier og holdninger man har her i livet.

Soje

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #332 : 10. august 2005, 10:29 »
Hyggelig å høre IP Smiley

Man må ha et avslappet forhold til alt rundt seg. Ikke ta seg selv så høytidelig med andre ord, men likevel være klar overfor andre hvilke verdier og holdninger man har her i livet.

Soje

Nå høres du veldig ut som meg gitt  Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #333 : 10. august 2005, 10:42 »
Veldig godt at det finnes sånn som deg Cheesy
*honnør* Bow
Så lenge du er ærlig med bruken og ikke konkurrerer i noen idrett har du jo din fulle rett til å gjøre akkurat hva du vil.
Ikke alltid jeg klarer å skjønne det da, dessverre Tongue
Jeg bør nok tenke litt før jeg kommer med visse kommentarer!

En som doper seg kan selvsagt ha enorme kunnskaper som jeg kan dra nytte av, men jeg ville nok vært litt tilbakeholden med å ta imot rådene. Selv om de sikkert kunne være veldig bra.
Hadde jeg kjent noen som dopet seg personlig ville jeg sikkert vært litt mer forsiktig med å generalisere! Mangel på kunnskap er vel et stikkord for meg Smiley


Jeg kjenner mange som doper seg, og har i allefall ingen som helst problemer med å motta råd og tips - nå går rådene og tipsene som oftest andre veien men det er en annen sak.....

Både trening og kosthold i styrkeidrett, for en som doper seg og en som ikke doper seg, eruansett i praksis identisk. Den som doper seg kan nok nyttiggjøre seg proteinene han/hun inntar mer effektivt, men det er stort sett det hele også.
Det med at dopede utøvere i snitt trener så mye mer og hardere enn alminnelige folk er en seiglivet myte som jeg tror er direkte feil. Greit at restitusjonstiden blir noe bedret, men de fleste trener uansett med såpass lav rotering at det neppe er av avgjørende betydning reint treningsmessig mht resultater.
Det eneste jeg ville vært skeptisk til å motta råd om fra en seriøst dopet utøver er vel selve formkurvetoppingen - all den tid de, ved rett bruk nok kan gjøre mer ekstreme oppkjøringer enn folk flest...

Uansett så veit en jo oftest ikke om den andre doper seg heller, uansett hva han/hun måtte påstå. Dessuten så er mye av den kunnskapen styrkeløftere og byggere har samlet om trening stammer jo fra tildels seriøst dopede utøvere - type den kunskapen en har fått fra "Østblokklandene" fra den tid det var fritt fram........
At kunnskapen til treneren etter all sannsynelighet stammer fra slike undersøkelser ser jo ikke ut til å være noe hinder liksom  :Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #334 : 10. august 2005, 11:04 »
Nå høres du veldig ut som meg gitt Wink

Satt farlig nærme deg på NRK's IQ-test og siden jeg analyserte dine inntastinger så vet jeg nå akkurat hvordan du tenker... :Smiley

.....eller er det bare det faktum at jeg faktisk begynner å nærme meg 30 og derved blir mer og mer lik andre menn som har passert den alderen  Undecided

Soje

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #335 : 10. august 2005, 11:11 »
Satt farlig nærme deg på NRK's IQ-test og siden jeg analyserte dine inntastinger så vet jeg nå akkurat hvordan du tenker... :Smiley
Soje

Håper for din del at du ikke hermet etter meg i inntastingen da..... for da er du ikke bare nærmere 30 år gammel, men på papiret også lite inteligent  Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #336 : 10. august 2005, 11:25 »
Nei, for all del Wink

Soje

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #337 : 29. desember 2005, 09:02 »
Ser at kontrollene på treningskjedene møter motstand fra Datatilsynet, og at opplegget kanskje går i vasken:
http://www.anti-doping.no/t2.asp?p=39504&x=1&a=152835

Sitat
Datatilsynet har varslet Antidoping Norge om at dopingkontroller av mosjonister må opphøre. Det skal ikke lenger være anledning for nordmenn å frivillig la seg dopingteste på treningssentre.

Tidligere i år lanserte Antidoping Norge et program for treningssentre som blant annet inneholdt frivillig dopingkontroll basert på egenerklæringer. Medlemmene skal altså kunne inngi ett frivillig samtykke til å la seg dopingteste. Datatilsynet mener at ordningen er en for stor inngripen i personvernet.

Datatilsynet anfører i sitt varsel om vedtak at dopingtestene, etter Datatilsynets mening, ikke vil være egnet til å skape et dopingfritt treningsmiljø.

Daglig leder i Antidoping Norge, Anders Solheim, stiller seg uforstående til Datatilsynets varslede pålegg.

”Datatilsynet mener at dopingprøver kun har en begrenset preventiv effekt og ikke vil være egnet til å skape et dopingfritt treningsmiljø. Dette er helt i strid med de erfaringene man har fra idretten og det vi har sett så langt i treningssentermiljøene” sier Solheim.

Antidoping Norge mener det er en klar nytteverdi for antidopingarbeidet å gjennomføre frivillige dopingtester på treningssentre. Vi mener videre at det ikke kan anses som ett uforholdsmessig inngripen i personvernet så lenge ordningen er basert på frivillig deltagelse.

Norge er en ledende nasjon innen antidopingarbeid i idretten og har vært det i flere tiår. Den kompetanse og erfaring Antidoping Norge har opparbeidet må kunne nyttegjøres på treningssentre og i miljøer utenfor idretten. Vi har registrert en klar økning i tilgang på stoffer som anabole steroider blant ungdom.

”Dersom Datatilsynet fatter det varslede vedtaket vil det svekke det nasjonale antidopingarbeidet. Vårt internasjonale renommé som ledende antidopingnasjon vil også kunne svekkes. Vi oppfatter at det er bred politisk enighet om å intensivere antidopingarbeidet, også utenfor den organiserte idretten” avslutter Solheim.

Antidoping Norge vil i innen 25. januar 2006 komme med merknader til Datatilsynets varslede vedtak.
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #338 : 29. desember 2005, 12:26 »
Er det noen andre land som har det opplegget som Norge har nå med frivillig dopingtesting på treningsstudioer?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #339 : 29. desember 2005, 19:46 »
Hvis jeg vil testes, må jeg da betale eventuelle utgifter selv?
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Jens Pikenes

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #340 : 30. desember 2005, 00:28 »
Hvis jeg vil testes, må jeg da betale eventuelle utgifter selv?

Nei, det må du ikke, men du får ikke velge selv om du blir testet, det bestemmer ADN.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #342 : 30. desember 2005, 14:50 »
Hm,carl?arne måtte betale han, dengang han ble testa...
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #343 : 30. desember 2005, 21:09 »
Arne som nettopp kom ut fra militæret, eller han STORE Arne?
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #344 : 31. desember 2005, 02:24 »
Arne som nettom dimma
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!