avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94525 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #375 : 08. mars 2006, 13:49 »
Jeg vil at alle skal være klar over problemene anabole stereoider fører med eg, og at de skal betale i dyre dommer for dette i form av avgifter (dette er det som skiller mitt syn fra et fullstendig liberalistisk syn kan man si). Akkurat som man i dag gjør det med tobakk.. alle vet at tobakk er skadelig, 50% av de som røyker dør av røykrelaterte årsaker.. en stor belastning både menneskelig og økonomisk. Videre kan man se på voldskriminalitet og alkohol.. man vil finne en skarp korrelasjon der som bør la det gå opp et lys for mange.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #376 : 08. mars 2006, 13:50 »
Du har en liberal holdning til dopingbruk. Da spiller det ingen rolle hvilken "hatt" du har på deg. En privat "hatt" i dette øyemed forsvarer ikke liberale uttalelser.

PS! Kjent for balltrær rofl  


Diskusjonen dere har her er jo hvorvidt Hr.Thyve bør unnlate å ytre uttalelser, som du mener står i strid med meninger en leder av en styrkeløft klubb skal ha. Sånn jeg forstår det er han IMOT anabole steroider på alle plan. Han mener derimot at forbud ikke nødvendigvis demper bruk, og retter søkelys mot legaliseringen av hasjbruk i Nederland og vil utvikle diskusjonen derfra. Dette er et interessant poeng, og fremmer grunnlag for diskusjon. Videre er jeg helt enig i at Hr.Thyve kan sitte i sin egen stue og poste på et anonymt forum sine egne meninger uten at hans rolle som leder/kompis/far/danser (ikke vet jeg  Grin), skal trekkes inn i dette.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #377 : 08. mars 2006, 13:58 »
Denne tråden handler om antidopingsarbeidet.

 Offtopic
forbud ikke nødvendigvis demper bruk, og retter søkelys mot legaliseringen av hasjbruk i Nederland og vil utvikle diskusjonen derfra. Dette er et interessant poeng, og fremmer grunnlag for diskusjon.

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #378 : 08. mars 2006, 14:03 »
Tja, nå er det vel ingen hemmelighet at du har en lei tendens til å komme med trusler, du har jo sendt en PM til meg også, under et annet brukernavn, som var alt annet enn koselig.

 Men ganske riktig så er dette en debatt om dopingkontroll på treningskjeder, ikke om min rolle som leder i en styrkeløfterklubb, ikke om din rolle som leder i en styrkeløfterklubb og ikke om Bentes posisjon som styremedlem i NSF, så enkelt er det faktisk. Så la oss komme tilbake til den faktiske debatten! Der personvern, dopingbruk og treningskjeder står i sentrum.  Offtopic
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #379 : 08. mars 2006, 14:11 »
Det er kanskje ikke så artig at folk provoserer deg som du synes det er å provosere andre SOF? Wink Det bør du tenke litt over før du gjør det neste gang kanskje..

:Offtopic:
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #380 : 08. mars 2006, 14:33 »
Jeg er ikke enig med Hr Thyve sine meninger her. Jeg synes likevel det skal gå an å ta på seg et verv som klubbleder uten å få munnkurv på et diskusjonsforum. Han uttaler seg ikke på vegne av klubben.

Ser at diskusjonen har tatt en annen retning siden jeg var inne, men jeg må få komme med tilsvar.

Uttalelsene om åpning av regelverket for bruk av anabole sterioder var oppsiktsvekkende i seg selv på et treningsforum. Når det kom fra en styrkeløfter og klubbleder syntes jeg det var legitimt å reagere.

Selvsagt skal ikke et verv som klubbleder føre til munnkurv. En klubbleder må også kunne mene det vedkommende vil. En kan sikkert også ha en type holdning til et tema, her dopinbruk, som privatpersom og en holdning som klubbleder, selv om jeg personlig ville hatt problemer med dette. Problemet oppstår når meningene kringkastes, som her på forumet, for hvem er det som uttaler seg? Privatpersonen, styrkeløfteren eller klubblederen? Balansegangen er i såfall hårfin, da det er opp til den enkelte å tolke budskapet som gis og hvem som gir det. Dermed er det opp til den enkelte å så tvil, i denne saken, om holdninger til dopingbruk i styrkeløftmiljøet. Dette synes jeg isåfall er alvorlig.

Er det bare meg som reagerer, ja da har ingen skade skjedd, men er det flere så er det som sagt både ille og flaut.

Per Ove

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #381 : 08. mars 2006, 14:47 »
Så, hvordan kan du være i noen som helst slags tvil etter at jeg har påpekt dette gjentatte ganger nå? om ikke annet for å være et troll... og skape unødig konflikt der det ikke er nødvendig? Jeg har gjentatt meg selv _særs_ mange ganger nå, men kan godt gjøre det igjen: dette er MINE meninger, mine PERSONLIGE meninger og har ingenting med OSK å gjøre, jeg mener videre at mine løsninger på dette er de beste både for å unngå dopingproblematikk på lang sikt utenfor idretten og for å forenkle situasjonen for organisasjoner som ADN. Du kan selvsagt være uenig i dette og kan diskutere på en saklig måte om dette.. men når du i stedet for å diskutere dette legger deg på en linje der du ene og alene skal kritisere mine uttalelser i lys av min "stilling" i OSK blir det bare trist.. ille OG flaut..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #382 : 08. mars 2006, 15:01 »
Røkken røll!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #383 : 08. mars 2006, 15:10 »
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Otriv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #384 : 08. mars 2006, 15:46 »
Jeg har gjentatt meg selv _særs_ mange ganger nå, men kan godt gjøre det igjen: dette er MINE meninger, mine PERSONLIGE meninger og har ingenting med OSK å gjøre.
Så de meningene du kommer med på styremøter i osk er hvem sine? Det er vel samme personen som snakker der? Att dette er dine personlige meninger skjønner vi alle nå, og det er det som er så skremmende.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #385 : 08. mars 2006, 15:52 »
Jasså..... Otriv er tilbake når det passer som best..... :Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #386 : 08. mars 2006, 16:03 »
Otriv, vår alles kjære troll.. :Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #387 : 08. mars 2006, 16:17 »
Neimen, fikk du sjansen til å slenge dritt igjen da Bente Arntsen - Styremedlem i NSF. Den hatten har du hele tiden på deg uansett så lenge du er styremedlem i styrkeløftspørsmål og klubbspørsmål.

Tror du bør sjekke om hva som er fakta før du uttaler deg. Men, du er jo kjent for å handle etter rykte uten å verifisere. Bygdetrollet kalte man det i gamle dager.

Innlegget ditt fortjente et svar iallefall.

Dessuten heter det Styrkeløftklubben ASK

Denne tråden handler om antidopingsarbeidet.

 Offtopic



Eg er nok rimelig sikker på at det finne rimelig gode bevis for dette. Når du sender trusslene fra adresser som spores tilbake til deg, så kan vel det knapt kalles eit rykte...

Ellers så er stort sett alle eg kjenner mot doping, og iallefall alle styrkeløfterne eg kjenner.. men dei mest fantatiske, dei som virker til å være så mot doping at dei gjerne vil sende missbrukere i fengsel. Er dei som sjølv er tidligere eller nåværende missbrukere. Som laster av seg med "gode holdninger" for å dekke sitt eget forbruk...
*Les tidligere skøyteløpere

Å missbruke doping er fusk, og moralsk forkastelig innad i idretten, men det er stort sett ein sjølv det går utover, og er i det store og heile ikkje så forferdelig grusomt, set i forhold til Drap, vold, pedofili, og psykisk terror i form av drapstrussler.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #388 : 08. mars 2006, 16:33 »
Hva personer skriver til hverandre på PM, eller på privat e-mail er nettopp privat mail og dette har ingen andre hverken her eller på andre linker "out in the open" noe med.

Når ein av partene velger å offentliggjere dette, så har han vel full rett til det, men det er klart drapstrussler, burde jo heller vært politiannmeldt.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #389 : 08. mars 2006, 16:52 »
Det snakkes hele tiden om dop i idrett og det er stort sett alle i mot. Hurra  Smiley
Mens alle andre, utenfor idretten kan gjøre som de vil!
Det er holdningen hos mange her( ikke hos meg, da jeg er trangsynt)

Dette betyr vel at dere mener det er greit å dope seg utenfor idretten. Så slutter man med det og melder seg inn i en idrettsforening. Det er da helt akseptert  woot
Ingen negative tanker rundt dette  Help  furious
Doper du deg systematisk over flere år har du et fortrinn som aldri vil forsvinne.
Du er på et nivå du ikke skulle vært. I følge loven har du ikke i dag da gjort noe galt.
Men jeg må si meg sjokkert over at ikke noen form for Moral  eksisterer i det hele tatt.
Den er helt fullstendig fraværende!

Hvordan klarer en som har dopet seg over mange år plutselig melde seg inn i en
idrettsorganisasjon?!
Bør en ikke skjønne at man da er ute å kjøre. Og at man blir tatt imot er jo enda mer sjokkerende  Huh

Det nevnes hele tiden at en person må få gjøre som han vil, men det finnes en del eksempler hvor tidligere dop misbrukere melder seg inn i idrettsforeninger.
Og de får da konkurrere med uttøvere som aldri har rørt ulovlige stoffer!
Da går jo dopingen utover rene uttøvere allikevel da!
Må jeg bare akseptere at en eks-misbruker setter en rekord som han ikke ville vært i nærheten av uten sitt misbruk?!
Synes ikke det er rettferdig jeg da  No no

Moral setter jeg like høyt som lover og regler.
De henger sammen.


Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!