avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 96375 ganger)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #390 : 08. mars 2006, 16:54 »
He he. Som sagt så kan du sende meg en PM om hva du vil. Jeg diskuterer ikke private PM offentlig. Men, du er flink til å overdrive:-)
Stakkar lille gutten som furter og vil ha støtte av offentligheten:-)

back to topic

Hørte på nyhetene nå at kulturminister Giske vil ha lovforbud mot doping på linje med de italienske lovene. Lover godt dette ja:-)

Det er ikkje eg som har mottatt drapstrussler, eg hadde ikkje blitt særlig redd deg, noko eg ikkje trur det er så mange som er..
Voksene barneskulelæraren på 40 år, latt seg provosere så mykje av debattene her inne, at han går rundt som ein bitter og såra mann å slenger drapstrussler rundt seg..

"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #391 : 08. mars 2006, 16:58 »
I denne tråden er det nok ikke først og fremst Hr. Thyve som er en dårlig ambassadør for sin sport...  :Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #392 : 08. mars 2006, 17:03 »

Ellers så er stort sett alle eg kjenner mot doping, og iallefall alle styrkeløfterne eg kjenner.. men dei mest fantatiske, dei som virker til å være så mot doping at dei gjerne vil sende missbrukere i fengsel. Er dei som sjølv er tidligere eller nåværende missbrukere. Som laster av seg med "gode holdninger" for å dekke sitt eget forbruk...
*Les tidligere skøyteløpere


Dette er jo en standard kommentar!
Hvorfor skal man vegre seg for å ta et standpunkt mot doping  what
Jeg mener at man bør gi et klart utrykk for hva man egentlig mener.
Jeg er medlem av en idrettsforening og mener da at all doping bør forbys!
For meg er det ingen nyanser inne i bildet.
Jeg må forholde meg til ADN`s regelverk og de har nulltoleranse. Jeg har også nulltoleranse.
Og det vil jeg jo selvsagt prøve å få frem i en hver diskusjon rundt temaet.
Kommer kanskje ikke så langt med det. Men for meg er det fin lesning å se en styrkeløfter skrive at han/henne faktisk tar avstand fra all doping. Og at han/henne har klare synspunkter på dette.
Enten det er innen idrett eller ikke!





Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #393 : 08. mars 2006, 17:05 »
I denne tråden er det nok ikke først og fremst Hr. Thyve som er en dårlig ambassadør for sin sport... :Smiley

Det fremstår i alle fall slik!
Er man medlem i organisert idrett må man forholde seg til ADN og da holder det vel å si at man er imot doping?!
Det må du jo være for å drive idrett.
Det kommer ikke så godt frem når man i samme setning sier at folk får gjøre som de vil!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #394 : 08. mars 2006, 17:07 »
Noen av oss er jo i stand til å ha flere tanker i hodet på en gang.. og selv om jeg er mot tobakk vil jeg ikke nekte naboen min å røyke.. Smiley Akkurat som jeg er fullstendig og helt klart imot doping i all idrett så ser jeg ingen grunn til at JEG og MINE personlige meninger, som faktisk ER at dop er dårlig... skal ha innvirkning på hva ANDRE mennesker får gjøre.. Det blir litt "islam" for å bruke en populær term nå til dags.. Smiley Rett og slett fordi folk faktisk MÅ få gjøre som de vil, tro det eller ei. Men la oss ta et praktisk eksempel fra det du skriver i forrige post IP, hvis en 15-16 år gammel gutt er idiot og kjører en kur eller tre.. slutter lenge før han blir 17 og ser seg aldri tilbake, skal du da nekte ham å konkurrere i noen idrettsgrener resten av livet? fordi han gjorde noe dumt som 15-åring..? Er det rettferdig?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #395 : 08. mars 2006, 17:20 »
Det fremstår i alle fall slik!
Er man medlem i organisert idrett må man forholde seg til ADN og da holder det vel å si at man er imot doping?!
Det må du jo være for å drive idrett.
Det kommer ikke så godt frem når man i samme setning sier at folk får gjøre som de vil!

Det kom mer enn godt nok frem for meg, en 'enkel sjel' som ikke engang er styrkeløfter. Hr. Thyve er imot doping innen organisert idrett (som er alt han som talsmann for en idrettsklubb skal bry seg med), men ser som menneske og tenkende individ også lengre enn styrkeløftmiljøets heller snevre horisonter, og innser de implikasjoner diverse lovgivninger vil ha for samfunnet, noe jeg vil påstå bør komme i første rekke.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #396 : 08. mars 2006, 17:23 »
Nevnte vel at det var år med misbruk, altså ikke 2-3 kurer som 15 åring.
Doper du deg fra du er 15 til du er 17 år, har du tatt valget ditt og du bør aldri få konkurrere noengang!
Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde klart å ta et klart standpunkt mot doping som 15 åring!

Tenker flere ting på en gang selv, uten at det er så veldig imponerende, men jeg foretrekker allikevel å være bastant på mine egne anti-doping holdninger.
Jeg ser litt svart hvitt på det og tenker at jeg og de jeg skal ha kontakt med bør holde seg unna doping.
Min mening  Smiley

Hr. Thyve:Ville du akseptert at en person du visste hadde misbrukt steroider over en lang periode, men nå var ren, begynte med styrkeløft?!
Ville du ikke tatt avstand fra denne persons deltagelse?
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #397 : 08. mars 2006, 17:28 »
Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde klart å ta et klart standpunkt mot doping som 15 åring!

Det er det mange som klarer, men spørsmålet er jo hvorvidt standpunktet har rot i en grundig og dyp forståelse av problemstillingen, eller et 'dop er noe dritt'-armbånd. Mange 15-åringer tar et klart standpunkt på konfirmasjonsdagen--man kan likevel i de fleste tilfeller stille spørsmål ved dette standpunktets validitet.

Men dette var jo litt off topic...

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #398 : 08. mars 2006, 17:28 »
Tja, nå vet vel både jeg og du om slike tilfeller, gjør vi ikke? Smiley Jeg vil faktisk ikke sette meg til dommer over andre menneskers bakgrunn på den måten, jeg vet med meg selv at jeg gjorde mye rart som 15-åring, da i andre kategorier enn dop o.l., men jeg vet godt at de valg man tar i alderen 15-16-17 ikke nødvendigvis burde være valg man må tvinges til å leve med resten av livet.. Det er min mening, du er uenig.. og jeg tror vi må la det ligge der, for vi blir nok ikke enige.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #399 : 08. mars 2006, 17:31 »
Det kom mer enn godt nok frem for meg, en 'enkel sjel' som ikke engang er styrkeløfter. Hr. Thyve er imot doping innen organisert idrett (som er alt han som talsmann for en idrettsklubb skal bry seg med), men ser som menneske og tenkende individ også lengre enn styrkeløftmiljøets heller snevre horisonter, og innser de implikasjoner diverse lovgivninger vil ha for samfunnet, noe jeg vil påstå bør komme i første rekke.

Jeg uttaler meg som idrettsutøver og verner om egne og sportens interresser.
Hvorfor skal en som ikke har vært underlagt testing, få lov til å melde seg inn i et idrettslag og konkurrere på likt grunnlag som rene uttøver?!
Mitt grunnlag for å lykkes henger i en tynn tråd, når alle andre kan gå "bakveien" inn og prestere bedre med hjelp av doping!



Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #400 : 08. mars 2006, 17:33 »
Så.. jeg har jo aldri blitt dopingtestet, så jeg burde ikke få lov til å konkurrere..? det er jo det du i realiteten sier.. det er notert.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #401 : 08. mars 2006, 17:38 »
Tja, nå vet vel både jeg og du om slike tilfeller, gjør vi ikke? Smiley Jeg vil faktisk ikke sette meg til dommer over andre menneskers bakgrunn på den måten, jeg vet med meg selv at jeg gjorde mye rart som 15-åring, da i andre kategorier enn dop o.l., men jeg vet godt at de valg man tar i alderen 15-16-17 ikke nødvendigvis burde være valg man må tvinges til å leve med resten av livet.. Det er min mening, du er uenig.. og jeg tror vi må la det ligge der, for vi blir nok ikke enige.. Smiley

Nei vi blir nok ikke enig.
Men du vet jo, med ditt faktagrunnlag om loven osv, at det ikke vil bli noe lov mot steroider  Smiley
Så da har du vel på mange måter rett i denne diskusjonen.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #402 : 08. mars 2006, 17:40 »
Så.. jeg har jo aldri blitt dopingtestet, så jeg burde ikke få lov til å konkurrere..? det er jo det du i realiteten sier.. det er notert.. Wink

Lenge siden jeg ble testet selv  Tongue
Du er i alle fall tilgjengelig for testing. du har ikke lov å nekte å bli testet.
Og du kan i realiteten bli testet hver gang du trener.
For meg gjør dette deg mer troverdig!
Fremgangen din kan lett følges med på. Det er for meg en liten forskjell her.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #403 : 08. mars 2006, 18:00 »
Etter et skadeavbrekk i 98,(4mnd.ble påkjørt av en bil på tur til jobb,jeg syklet).Jeg hadde aldri vært i bedre form,skulle være med i NM på 5000m 14 dager etter påkjørselen,men det ble det ikke noe av.
Ble det for tungt å starte på å løpe igjen etter skadeavbrekket,fant ikke motivasjon til å starte på nytt.Begynte i stedet med vekttrening,trente målbevisst etter gamle kroppsbyggerprog.fikk etter hvert råd om å prøve fitness og doping,ble tibudt dette mange ganger.Det ble også sagt du klarer aldri å komme fram uten dop.Starte som 15 åring på treningstudio kan være skikkelig tøft,spesiellt hvis du ikke har ryggrad!!
.Jeg har alltid vært motstander av slikt,å sagt det er bare tull,skal klare å bli best uten!I 2002 stod jeg der på senen i oslo,NM.Jeg ble nr.17 av 20.Hadde meget bra deff.,men det holdt ikke,jeg var for liten.
Prøvde på nytt året etter,BK oslo open,ble nr.14 av 15.Men det var nytteløst.i år var de ikke 5 kg ,men 10 kg større enn året før.Jeg hadde trent å spist meget bra det siste året,hvordan kunne de bli så mye større enn meg på et år?
En slik arroganse og ego har jeg ikke sett maken til...
Etter dette kom jeg i mere kont.med Sturla som fikk meg over til styrkeløft,en kjempesport som det er trist at ikke flere vet av.Alle er kjempetrivelige,ingen skuler over skulderen for å baksnakke noen.
Det jeg ser nå er det skulle ha vært mye mere dopingkontroller på treningstudioer,det er for mange som doper der som går over til org.idrett når de blir gamlere,det er trist synes jeg.Det blir å konkurrere på feil premisser.
Jeg synes straffen for dopingmisbruk skal være fengsel,på lik linje som heroin f.eks.
Det viser seg hvis man lemper litt på tøylene,så sklir det helt ut.Det blir liksom"litt"akseptert,problemet blir bare værre.Tror aldri man får bukt med dopingproblemet,men en kraftig innstramming vil til en viss grad virke preventivt.DVS.strengere staffer,både til brukere og langere.Større antidopkampanjer...
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #404 : 08. mars 2006, 18:41 »

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!