avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94563 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #405 : 08. mars 2006, 18:48 »
 2thumbsup Elsker sinte debatter!

Min mening er at det burde være forbudt i likhet med annet dop/narkotika.  Synes ikke hr. thyve skal sammenligne med tobakk og alkohol, det blir å dra debatten for langt.

Det er ett helvete å drive senter når du er bundet på hender og føtter i forhold til dette.  Skal man prøve å holde ett senter "rent" så har du ingenting du skulle ha sagt så lenge junkiene ikke er organisert i NIF.
I tillegg så har både lege og politi taushetsplikt, så det er dessverre fritt frem for doperne på treningssenterene sånn som det er nå.  Er det bra da hr. thyve?

Ønsker ikke å velge noen side i forhold til debattantene her, da det er mye usakligheter fra alle hold.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #406 : 08. mars 2006, 19:06 »
Synes ikke hr. thyve skal sammenligne med tobakk og alkohol, det blir å dra debatten for langt.

Kan du utdype dette? På hvilken måte er AAS et alvorligere samfunnsproblem enn tobakk og/eller alkohol?

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #407 : 08. mars 2006, 19:36 »
Jeg kommer med meninger og ikke påstander.  Hverken jeg eller du har inngående kunnskap om hva som er mest farlig på sikt.

Det jeg ønsker å dreie dette inn på er det som er relatert til trening.  Jeg synes det er for snevert å trekke inn tobakk og alkohol.  Da kan dere like greit involvere smør-sukker-salt etc. etc. 

Jeg sammenligner dop(sterioder etc) med narkotika, om det er riktig eller ei driter jeg egentlig i.

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #408 : 08. mars 2006, 21:59 »
Problemet oppstår når du er på ett treningssenter.  Hva med signaleffekten til de unge om det er fritt frem med dop?  Synes du at man skal tillate dopbruk på treningssenter sålenge man ikke er organisert i NIF? Seriøst?  Er du da klar over hvordan det vil bli???

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #409 : 08. mars 2006, 22:01 »
Er det ikke slik det er ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #410 : 08. mars 2006, 22:05 »
Hvis du har fulgt med i saken så var det det SATS ønsket å gjøre noe med ved å innføre frivillig testing.  Men jo, i prinsippet er det slik idag, heldigvis er det ikke så veldig kjent hvor lite senterene har å si i denne saken.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #411 : 08. mars 2006, 22:08 »
Denne saken er jo ikke endelig avgjort. ADN har klaget avgjørelsen videre, så det gjenstår jo å se hvordan det går. Jeg er for så vidt enig med Hr.Thyve i at folk får gjøre hva de vil med kroppen sin, og en "politistat" er det vel strengt tatt ingen som ønsker å leve i. MEN, jeg syns at det er så mange negative ringvirkninger av doping utover hva man gjør med sin egen kropp (tenker da på linker til annen kriminalitet (som er etter hva jeg har sett selv slett ikke uvanlig), juks ift de som driver rent, etc.) at jeg faktisk er for et totalforbud av doping. Det være seg både innførsel, oppbevaring, bruk og omsetning. Men vi får se hvordan det går :-)

En annen ting: Jeg syns dere går litt for mye på "mann i stedet for ball" i denne debatten. Det er flott at det er stor takhøyde for debatter her inne, men som sagt, syns dere skal holde dere til saken og ikke hakke på hverandre... Syns vi skal være glad for at vi har forskjellige meninger, ellers hadde det jaggu vært et kjedelig forum  Wink

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #412 : 08. mars 2006, 22:22 »
Det snakkes hele tiden om dop i idrett og det er stort sett alle i mot. Hurra  Smiley
Mens alle andre, utenfor idretten kan gjøre som de vil!
Det er holdningen hos mange her( ikke hos meg, da jeg er trangsynt)

Dette betyr vel at dere mener det er greit å dope seg utenfor idretten. Så slutter man med det og melder seg inn i en idrettsforening. Det er da helt akseptert  woot
Ingen negative tanker rundt dette  Help  furious
Doper du deg systematisk over flere år har du et fortrinn som aldri vil forsvinne.
Du er på et nivå du ikke skulle vært. I følge loven har du ikke i dag da gjort noe galt.
Men jeg må si meg sjokkert over at ikke noen form for Moral  eksisterer i det hele tatt.
Den er helt fullstendig fraværende!

Hvordan klarer en som har dopet seg over mange år plutselig melde seg inn i en
idrettsorganisasjon?!
Bør en ikke skjønne at man da er ute å kjøre. Og at man blir tatt imot er jo enda mer sjokkerende  Huh

Det nevnes hele tiden at en person må få gjøre som han vil, men det finnes en del eksempler hvor tidligere dop misbrukere melder seg inn i idrettsforeninger.
Og de får da konkurrere med uttøvere som aldri har rørt ulovlige stoffer!
Da går jo dopingen utover rene uttøvere allikevel da!
Må jeg bare akseptere at en eks-misbruker setter en rekord som han ikke ville vært i nærheten av uten sitt misbruk?!
Synes ikke det er rettferdig jeg da  No no

Moral setter jeg like høyt som lover og regler.
De henger sammen.
Skal man lovregulere moral og etikk?
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #413 : 08. mars 2006, 22:24 »
Det som er, var og nok vil være poenget mitt er at hva folk gjør med kroppen sin er en ting, det må man skille fra evt bi-effekter som skader andre.. skal man se på bieffekter kan man like gjerne dra inn passiv røyking.. og ikke minst at rundt 80% av voldsepisodene i norge skjer i alkohol-sammenheng.. Wink Jeg er og en av dem som mener at et treningssenter må få lov til å si "hvis du skal trene her, så må du være doppingfri, punktum", fordi de som driver treningssenteret i praksis bør få drive et slikt senter de vil, jeg ser ingen motstrid mellom dette og det at anabole stereoider ikke bør illegaliseres mer enn de er i dag.. og jeg synes dette er en langt bedre løsning enn å kriminalisere og dermed forskyve andelen brukere/misbrukere veldig langt over i retning misbrukere (det er da min egen, personlige teori)..

"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #414 : 08. mars 2006, 22:26 »
Nei, men er det for mye forlang å forvente at disse i det hele tatt er tilstedeværende  what

Utrolig mye lav moral ute å går. Terskelen for å begynne å dope seg virker å være lav.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #415 : 08. mars 2006, 22:32 »
Men kjære deg hr. thyve; skal jeg da spørre om han driver med dop?
henning: "doper du deg så får du ikke trene her!"
mr. X "neida jeg doper meg ikke"
henning: "så fint, ha ei fin trening!"

Sånn blir det da.  Jeg kan ikke nekte de som doper seg å trene om det ikke gjøres noe.  Ikke si at jeg kan bestemme hvem som skal trene på senteret mitt.  Det lar seg ikke gjøre rent praktisk så lenge de oppfører seg ordentlig mens de er på senteret.

silentk; hvordan skal jeg drive det som jeg selv vil da?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #416 : 08. mars 2006, 22:35 »
Nei, men er det for mye forlang å forvente at disse i det hele tatt er tilstedeværende  what

Utrolig mye lav moral ute å går. Terskelen for å begynne å dope seg virker å være lav.


Et litt sånn teoretisk spørsmål, på en måte: Er det umoralsk å dope seg hvis man ikke konkurrerer i organisert idrett? Hvis man skaffer det seg illegalt så kan man vel si at dette er umoralsk,  men hva hvis man skaffet seg det på lovlig vis?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #417 : 08. mars 2006, 22:36 »
Jeg har mange venner, som mener det er umoralsk å trene så mye som jeg gjør.. at det er umoralsk å spise dyr.. at det er umoralsk å kritisere islam for den del. Jeg kan rett og slett ikke tro på en samfunnsform der alles moral skal taes hensyn til, heller ikke min.. Så enkelt er det for meg.

og når det gjelder deg aktiviteten: om de ikke doper seg, ikke driver med dop-propaganda, og som du sier: oppfører seg ordentlig på senteret.. hva er da problemet egentlig?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #418 : 08. mars 2006, 22:46 »
På det gymmet jeg trener så skrev jeg under kontrakt som bl.a. sier at det er ulovlig for medlemmene å bruke dopingmidler som står på IOC lista. Husker ikke hva det stod om testing, og ikke om det var frivillig eller ikke å skrive under heller, men dette stod i selve treningskontrakten.

Selv om jeg ikke er aktiv styrkeløfter lenger, og ikke trener styrkeløft så kan jeg vel fremdeles teoretisk bli testet siden jeg er medlem i en styrkeløftklubb og i NSF. Det forundrer meg litt at jeg ikke ble testet på NM selv om jeg bare var dommer. Så ikke antidopingfolka hvor stor og sterk jeg var? "Du som er så sterk..." sier de til meg på yogaen.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #419 : 08. mars 2006, 22:51 »
Problemet med dopingtestene er vel personvernet enkelt og greit, det beste ville vel vært å skape en løsning der dette IKKE blir et problem, dvs alle tester lokalt, men med en "eksamensordning" slik at ingen vet hvem sitt prøve-nummer som tilhører hvem og at alle blir testet. Slik går man forbi både forskjellsbehandling og personvernproblematikk. Jeg forstår godt at mange vil vegre seg for helt uten videre å gå til mer åpne løsninger, det være seg av personlige årsaker (vil du at lokale folk skal vite om kjønnssykdommen din.. ikke at dette testes for, men det KAN jo være en mulighet.. osv).. eller andre ting. Så en fullstendig anonymisert løsning der _alle_ testes er jo et valg.. men da igjen: er dere som er for dette også for at ALLE innbyggerne i norge skal dna-testes..? hvis de er uskyldige i alt og ikke gjør noe galt må jo dette være greit.. ? eller?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!