avstemning
Spørsmål: Ville du skrevet under på en slik egenerklæring?
JA - 154 (57.7%)
NEI - 93 (34.8%)
VET IKKE - 20 (7.5%)
Stemmer totalt: 250

Skrevet av Emne: Dopingkontroll på treningskjeder  (Lest 94524 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #480 : 15. mars 2006, 07:04 »
Kan jeg utestenge deg for manglende fortann ?? Det kan jo hende du er en slosskjempe (riktignok en dårlig en, men uansett.... )
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #481 : 15. mars 2006, 10:57 »
Sjelden jeg er enig med UAC og hans frigjorte doptanker(vet du er imot dop), men det å stenge ut folk fordi man ikke vil ha de der vil ikke holde i det hele tatt. 
Så lenge man oppfører seg ordentlig og ikke plager andre på senteret så kan man ikke stenge ut folk fordi de er f.eks. stor(feit eller muskuløs), stygg, svart, hvit etc etc.

Det holder rett og slett ikke.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #482 : 15. mars 2006, 11:20 »
Og for første gang i denne diskusjonen (og tilsvarende), så er jeg enig fullt og helt med Aktiviteten!  Deal

Det er ved lovendring at medlemsreguleringen må kunne håndheves. Ikke ved lovBRUDD!
Selv om hensikt en god, motivet er økonomisk og forsvarbart mtp "vanlige medlemmers tilstedeværelse", så kan man ikke bryte loven for å nekte mennesker som gjør noe lovlig (men muligens medisinsk umoralsk).  Deal

For å kunne utestenge, må det være juridisk hjemmel for å utstede kontrakter som forbyr enkelte praksiser.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #483 : 15. mars 2006, 11:28 »
Det sier seg selv at man ikke kan nekte folk inngang på ett offentlig sted fordi man ikke liker de eller utseende deres....  Men det vi ikke er enig om er loven ang. dette.  Jeg mener det bør kriminaliseres ved bruk av steroider etc.  Da har senterene kunne bestemme og regulere dette selv ved f.eks. oppfordring til doptest, og de senterene som synes det er greit med dopbruk hadde ikke trengt å gjøre noe.

Dette er da i min enkle verden, skjønner at det er MYE mer komplisert enn som så! Wink
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #484 : 15. mars 2006, 11:38 »
Kan treningssentrene la være å teste om det kriminaliseres?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #485 : 15. mars 2006, 11:42 »
Selvfølgelig kan de det, med mindre de blir lovpålagt å gjøre dette. Og det er en utgift sentrene kanskje ikke vil ha skulle jeg tro...

Et forbud medfører ikke automatisk noe plikt om testing fra sentrene sin side. Og om det skulle gjøre det, så er det sikkert de som gir pokker også.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #486 : 15. mars 2006, 11:44 »
OK. Så for meg at en slik lovendring ville medføre en påleggelse om å følge opp.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #487 : 15. mars 2006, 11:47 »
Finnes en rekke forbudte stoffer å bruke pr.i dag som du også finner på dopinglisten. Ser ikke helt forskjellen fra at de ikke kan teste for de i dag.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #488 : 15. mars 2006, 11:47 »
Hvis bruk av reseptbelagte medisiner kriminaliseres, så ER vi også enige, Aktiviteten, i at lovbryterne kan utestenges.
Men inntil det foreligger en lovendring, så ER bruk lovlig, og brukere kan derfor ikke diskrimineres.

Når det gjelder "synlig" misbruk osv... Dopere som er STORE er viktige å få vekk, men hva med utholdenhetsmosjonister, slankere og folk som bruker "slankende og forbrennende medisiner", herunder hgh? det VISES jo ikke på samme måte som vannfylte bolehoder gjør... Er denne "skjulte" brukerskaren like viktig for sentrene å få vekk?? de gir jo ikke den store pengemassen "feil" inntrykk av gymmet??

Vi må jo ikke glemme grunnen til at sentrene vil ha disse folka vekk... hadde bolerne generert mer penger, så vill det vært stille fra SATS og ELIXIA sin side.. sann mine ord!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #489 : 15. mars 2006, 11:55 »
Hvis bruk av reseptbelagte medisiner kriminaliseres, så ER vi også enige, Aktiviteten, i at lovbryterne kan utestenges.
Men inntil det foreligger en lovendring, så ER bruk lovlig, og brukere kan derfor ikke diskrimineres.

Når det gjelder "synlig" misbruk osv... Dopere som er STORE er viktige å få vekk, men hva med utholdenhetsmosjonister, slankere og folk som bruker "slankende og forbrennende medisiner", herunder hgh? det VISES jo ikke på samme måte som vannfylte bolehoder gjør... Er denne "skjulte" brukerskaren like viktig for sentrene å få vekk?? de gir jo ikke den store pengemassen "feil" inntrykk av gymmet??

Vi må jo ikke glemme grunnen til at sentrene vil ha disse folka vekk... hadde bolerne generert mer penger, så vill det vært stille fra SATS og ELIXIA sin side.. sann mine ord!

Helt enig i dette. Blir for dumt å diskriminere noen over en viss grense eller hvorvidt om dopresultatene er synlig eller ikke (les bolestore eller ikke).

vannfylte bolehoder

Det verste er at det ligger sannhet i dette!  Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #490 : 15. mars 2006, 12:00 »
Vannfylte bolehoder er en generalisering igjen fra min side... Det er en stor brukermasse som IKKE ser ut som vannballonger, som IKEK ser svære ut, som IKKE jobber som torpedoer og som IKKE skiller seg nevneverdig ut....

Enkelte trekker jo 2 liter vann bare de ser en T-skjorte med teksten: " Get Big! - Anadrol 50"  rofl

edit.. ikek, faktisk..  dry

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #491 : 16. mars 2006, 18:31 »
Vi er nok ganske enig ja.   Men jeg mener det bør kriminaliseres da.  Sprøyter og treningsglede henger ikke helt sammen synes jeg. Wink
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget thomas-1973

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #492 : 16. mars 2006, 21:29 »
Dagbladet.no: Giske vil ha egen antidopinglov

Og justisministeren gjennomgår straffeloven.

LES OGSÅ:
Helse
ELIN DAVIDSEN
Torsdag 16.03.2006, 12:31
oppdatert 12:33 (Dagbladet.no): Våren 2005 lanserte Antidoping Norge arbeidet med å få dopingmidler bort fra treningssentrene. Et av elementene i antidopingprogrammet var frivillige dopingkontroller for medlemmer på treningssentre.
I forrige uke sa Datatilsynet nei til dopingkontrollene fordi det er brudd på personvernet. Det fikk kultur- og kirkeminister Trond Giske til å reagere.

- Jeg har et godt samarbeid med justisminister Storberget, og sammen vil vi se på en lovendring og en kriminalisering av dopingmidler, sier Giske til Dagbladet.no.

I henhold til dagens lovgivning er det ikke forbudt å bruke doping utenfor idretten, det er heller ikke ulovlig å være i besittelse av dopingmidler, og det må forandres mener statsråden, og foreslår en egen antidopinglov.

- Vi må huske på at doping ikke bare er et helseproblem, men også et kriminalitetsproblem. Derfor er det viktig å finne en løsning på problemet så fort som mulig.


Gjennomgår straffeloven


Giske sier at justisminister Knut Storberget vil se på en lovendring i forbindelse med en gjennomgang av straffeloven, og at saken har høy prioritet i departementet.

- På vår side så ser vi på en endring allerede før Storberget går gjennom straffeloven. Vi vil ha det bort fra treningssentrene så fort som mulig, sier ministeren.

Han legger til at han forstår at Datatilsynet må gjøre jobben sin og verne om personvernet, men vil arbeide rundt avslaget.


- Ikke økende


Under årets olympiske leker kunne vi se at doping fortsatt er å finne blant toppidrettsutøvere verden over.

Kulturministeren tror ikke doping er et økende problem i norsk idrett, men at det er det i samfunnet ellers.

- I den organiserte idretten har de kontroller som gjør at ingen kan føle seg trygg. Det er mange gode kontrollmekanismer i idrettsnorge, og problemet ligger heller i kroppsbyggermiljøene, sier Giske, som legger til at det er på den arenaen den eventuelt nye lovgivning vil tre i kraft.


Egen dopinglov


Antidoping Norge er en organisasjon som ble opprettet av Kirke- og kulturdepartementet og Norges Idrettsforbund og Olympiske komité (NIF) i 2003, og som jobber for bekjempelse av doping både i idretten og i samfunnet ellers.

- Det at Trond Giske vil ha en lovregulering og en hjemmel for å teste også utenfor idretten er veldig positivt for oss, og ensbetydende med at Antidoping Norge kan foreta tester ved treningssentre, sier spesialrådgiver i Antidoping Norge, Andreas Høistad, til Dagbladet.no.

Høistad sier at det beste ville være å få en lov lik det Danmark har. Og han tror det er det Giske tenker på.

- Antidopingloven de har i Danmark går ikke på kriminalisering. Det er kulturministeren i Danmark som har fastsatt egne regler for antidopingen, og de kan blant annet foreta tester og fremme kompetanse rundt dopingproblematikken, sier han.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #493 : 17. mars 2006, 03:19 »
Honnør til Trond Giske  Cheesy
Visste han var en fin fyr. Så han på alarmprisen  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

SV: Dopingkontroll på treningskjeder
« #494 : 19. mars 2006, 20:52 »
Honnør til Trond Giske Cheesy
Visste han var en fin fyr. Så han på alarmprisen Smiley

Prøvde du deg på han?  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!