Skrevet av Emne: Trøbbel med armer...  (Lest 1383 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Trøbbel med armer...
« : 02. mai 2005, 18:26 »
Sliter jeg, folkens, arma vil ikke vokse no særlig og det finnes ikke det program jeg ikke har prøvd  Undecided Frustrerende.... Har kjørt armprogrammet som ligger her på forumet, har prøvd både høyt og lavt volum, høy og lav frekvens, har prøvd å la være å trene de og bare kjøre tungt i benk og chins. Ingenting ser ut til å fungere særlig bra... Noen tips? Noen her som har hatt god fremgang i det siste som har noen hemmeligheter å dele med meg kanskje...?  :Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Trøbbel med armer...
« #1 : 02. mai 2005, 18:38 »
Øker kroppsvekta di da? Wink
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Trøbbel med armer...
« #2 : 02. mai 2005, 18:44 »
Joda, gjør det.. Why?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Trøbbel med armer...
« #3 : 02. mai 2005, 20:18 »
Armene mine er nok også ganske genetisk hemmet. Det jeg har erfart er at det kan være smart med et ganske høyfrekvent opplegg på dem. Jeg ville prøvd å trene de så ofte du kan egentlig. Bruk øvelsen bakoversittende dobbel hammercurl. Den gir bra strekk i biceps. Begynn på lave vekter tidlig i treningssyklusen, for så å øke jevnt hele veien. Tren et sett hver dag, gjerne hele uken. På treningsdager tar du settet før du trener ryggen og før andre øvelser hvor biceps brukes mye. På den måten vil du aktivere biceps mer. Et kalorioverskudd er essensielt.

yngve

  • Gjest
SV: Trøbbel med armer...
« #4 : 02. mai 2005, 20:22 »
Baahh sier det som skal til om du vil prioritere biceps. Smiley

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: Trøbbel med armer...
« #5 : 02. mai 2005, 20:28 »
Nå er det jo triceps som er en stor arm verdig da.
Kjør få, intensive sett med smalbenk og franskpress 1 gang i uken. Øk gradvis(det vet du allerede)
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Trøbbel med armer...
« #6 : 02. mai 2005, 20:30 »
Jah, hva tenker jeg med. Smiley Bruk samme prinsippet på triceps også.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Trøbbel med armer...
« #7 : 02. mai 2005, 22:23 »
Nå er det jo triceps som er en stor arm verdig da.
Kjør få, intensive sett med smalbenk og franskpress 1 gang i uken. Øk gradvis(det vet du allerede)

Ai nåvv.. (Kunne like godt kalt posten "sliter med biceps", egentlig.. Tongue) Triceps vokser som bare juling, men blir liksom litt merkelig når biceps ikke vokser noe.. Tenker på at det kan komme av at jeg har en jobb der det er en del løft med biceps, til dels ganske tunge løft...  Noe som igjen kanskje kan gjøre at biceps aldri klarer å restituere skikkelig.. Flere som er med på den tanken eller?

Pleier å kjøre triceps rimelig hardt, egentlig, har 12 +- et par sett hver gang jeg trener triceps. (Som oftest 1 gang pr uke) Men biceps NEKTER plent å vokse med den typen trening.. Arrfgfhh!!

Baahh, kommer vel til å teste det der du foreslo...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Trøbbel med armer...
« #8 : 03. mai 2005, 00:43 »
Ett tips er at du kan teste ut å forandre på grepet. Prøv f.eks. å gjøre grepet rundt stanga/hantelen tykkere ved å surre noe rundt. Små endringer kan gi ny stimulans. Ett annet triks som jeg leste om ett sted, handlet om russiske teknikker hvor cluet var å "klemme" så hardt man klarer (rundt stanga) under utførelsen av biceps. Dette skulle vist være veldig effektivt. Du kan også eksperimentere med tempoet, for eksempel gjøre super-slow negativer, eller eksplosive reps.
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

SV: Trøbbel med armer...
« #9 : 03. mai 2005, 22:42 »
For min del så har det å ikke gjøre noe som helst isolasjonsøvelse for biceps hjulpet.
Og bruk drareimer på alle draøvelser, så du kan ha flere kg.

Etter jeg begynte med reimer har arma økt veldig nære 2cm  på kort tid. Og det meste i biceps.

Konebanker og totalonanist

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Trøbbel med armer...
« #10 : 03. mai 2005, 22:49 »
For min del så har det å ikke gjøre noe som helst isolasjonsøvelse for biceps hjulpet.
Og bruk drareimer på alle draøvelser, så du kan ha flere kg.

Etter jeg begynte med reimer har arma økt veldig nære 2cm på kort tid. Og det meste i biceps.

Tenker du da på øveler for andre muskler enn biceps, men at biceps likevel får kjørt seg?
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget slappen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

SV: Trøbbel med armer...
« #11 : 03. mai 2005, 22:58 »


Ai nåvv.. (Kunne like godt kalt posten "sliter med biceps", egentlig.. Tongue) Triceps vokser som bare juling, men blir liksom litt merkelig når biceps ikke vokser noe.. Tenker på at det kan komme av at jeg har en jobb der det er en del løft med biceps, til dels ganske tunge løft...  Noe som igjen kanskje kan gjøre at biceps aldri klarer å restituere skikkelig.. Flere som er med på den tanken eller?


Hva jobber du med?

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

SV: Trøbbel med armer...
« #12 : 03. mai 2005, 22:58 »


Tenker du da på øveler for andre muskler enn biceps, men at biceps likevel får kjørt seg?

Jeg tenker på draøvelser som chins, nedtrekk og div. roøvelser.
Også kjører jeg tunge vekter uten å konsentrere meg på trege negativer.
Jeg trener på den måten at jeg drar "napper" vekta opp for å holde den igjen ned uten for lavt tempo. Etter jeg begynte med det har jeg gått opp 3-4kg i vekt og blitt mye sterkere når jeg kjører stricte reps.
Biceps harjeg også blitt mye sterkere i når jeg testa noen curls.

Det er sånn det har funka for min del værtfall

Konebanker og totalonanist

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

SV: Trøbbel med armer...
« #13 : 03. mai 2005, 23:10 »
Baahh - Bruk øvelsen bakoversittende dobbel hammercurl.

Hørtes fiffig ut. Cheesy Hva med å ta cheatcurl? En av Arnolds hemligheter for at han fikk den massen i arma. Om man skal få stor kasse f.eks, så er det ikke en hemlighet at man må trene tung benk (80-90%). Hvorfor skal biceps være noe unntak? (I det hele tatt små muskelgrupper) Det mange gjør feil er at de rett å slett trener biceps for lett.  Kjør oppmot 80-90% av hva du er i stand til her også. Varier med å kjøre både tunge cheats, og tunge strikte sett, avogtil litt lett. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

SV: Trøbbel med armer...
« #14 : 03. mai 2005, 23:22 »
Øyvind88

Da er vi ganske enige faktisk;)
Jeg jukser opp vektene i f.eks stangroing, men jeg får lagt på 15-20kg mere, og holder passlig lange negativer.

Og har dere noen gang sett de størte gutta (Coleman, Svand Karlsen) kjøre strikte roøvelser?  :Smiley
Konebanker og totalonanist

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!