Skrevet av Emne: Mener doping må kriminaliseres  (Lest 15856 ganger)

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #60 : 19. juli 2005, 10:54 »
Da kan amatører i teorien bli raskere, sterkere, større osv enn konkurrerende uttøvere.. helt skrudd spør du meg.

Ja hvem gidder da å følge med på sport når F.eks. Naboen din både er større, sterkere, raskere og utklasser enhver idrettsutdøver.. Blir liksom litt for teit..

Enten så må det tilates ergogene hjelpemiddler i idretten eller så må det bli et totalforbud med strengere og bedre kontroll på de som produserer og selger slike medisiner slik at tilgangen blir kraftig redusert.
Straff for ulovlig produsering (undergrunsvirksomhet) distrubiering og oppbevaring burde da komme på lik linje med narkotikalovgivningen. Tipper de som bruker slike middler ville tenkt seg om to ganger før de ville vurdert det da.






Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #61 : 19. juli 2005, 20:53 »
Her er du ute og sykler BPM... hvis en utøver ifra NIF blir utestengt for doping, så vil han fortsatt være underlagt testing. Dette fordi han fortsatt er medlem av klubb tilknyttet NIF. Ergo... DU kan være medlem av Oslo Sjakkselskap, og bli testet når som helst. Bli tatt, utestengt, og testet igjen etter 7 dager. Wink

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #62 : 19. juli 2005, 23:06 »
Hva om medlemet sier opp medlemskapet i NIF da?




Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #63 : 19. juli 2005, 23:18 »
Hva om medlemet sier opp medlemskapet i NIF da?
Fra NIF sine lover
(http://www.nif.idrett.no/files/{D178B938-C7D8-4CE2-8D9A-6653A83223A7}.pdf):

(1) Dopingbestemmelsene gjelder for følgende;
a) Ethvert medlem av idrettslag tilsluttet NIF, eller hund og hest brukt av denne. Den
som melder seg ut av idrettslag tilsluttet NIF er fortsatt pliktig til å underkaste seg
dopingkontroll i ett år etter utmelding. Den som melder seg ut og samtidig uteblir fra
dopingkontroll, kan ikke gjeninntre som medlem før to år etter uteblivelsen.


Dvs at man kan bli testet i et år etter man har meldt seg ut av NIF, slik jeg forstår det.
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #64 : 20. juli 2005, 13:43 »
Dopfri...? Blir alle der testet eller? Skulle jo bare nok en gang bevise at det er mulig å bli brukbart stor uten dop..



Og du tror vel ikke at de er rene? Med dagens kunnskap kan de fleste med litt erfaring lure hver eneste dopingtest som finnes.

Hiver inn et sitat fra Massive G på Intensemuscle, det har hannes mening om Mr Universe(les den med kursiv og fettet skrift.

http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=9860&page=2&pp=25
anbefaler egentlig alle å lese innleggene skrevet at lats og massive g i tråden
Sitat
Awesome post LATs glad to see you expressing your opinion over here.
I posted over on PM the following in your thread http://www.professionalmuscle.com/f...ead.php?t=12086 .....
"BB'ing of any type will NEVER be mainstream as America keeps getting fatter and fatter and furtherer away from fitness.

Wanna kill BB'ing??... Drug Test!! and or put the beach body's at the top.
nobody wants to see the type of body's they see in the gym.


Anybody remember the IFBB MR UNIVERSE? That used to be THE contest to win and carried worldwide recognition.
All the great were launched from that contest....what happened the dip shit Weiders satrted drug testing it to get it into OLYMPICS. Well guess what?? it never happened, hell we can have badminton and poker as olympic sports but not BB'ers.
Now the Mr Universe is a non contest and dominated by foreigners that now to for the most part know how to beat the drug test.


I don't mean to offend people and it is just my opinion but bodybuilding is about building eating and building your body with basic foods exercises and chems as a last resort. It's not about hammer strength leverage presses side laterals cable movements continuos tension and 200 lb bodies and eating like a bird. It's not always about who takes the most drugs it's about getting under some heavy ass weight in the basics and pounding food.

Today bb'ers look they came off an assembly line. Same diets drug protocols routines etc. Like a blue print For "failure" and bad health.

Everyone points to Ronnie as the problem because he is the top gun but BB'ers are chasing the size dragon becasue the purpose after all is to build.

The problem starts at the very deepest bottom at all in the amatuer level on these boards and in the gyms where the kids are abusing chems at an early age with no real experience in diet and training or any muscle maturity at all.
I get sick every time I see an elaborate proteocol over analysed and laid out with GH IGF-1 'slin an array of anabolics and test Anti-E's, Clen T3 etc....

Again just my opinion."

I agree with LATS nobody wants to see beach or gym bodies on stage those with good genetics. Nobody wants to see synthol laden drug abused bodies that come off an assembly line either by those chasing something they are not.
We can have it both ways, but that's up to those that are "running" this sport.
Now I hate to bring up the drug issue and well very few reading the boards will make it to the upper levels of even the amatuer ranks.

Who used to dominate BB'ing? Grimek and Park Clancy Ross Arnold Lou Sergio Leroy Colbert Harold Pooole all big boys trained basic and heavy before the machine era and the industrialized contest prep and routines that litter the sport today.
I don't wanna see any childish Arnold Vs Ronnie threads or posts on here. Call it censorship but we call it common sense. This is bb'ing and it's about advancement, nobody can expect ronnie to stay at 260 and refine that for 6-8 years now can they?
The man is over 40 and peaking as we speak in his career. I have been told he is training like a man possesed...so hard in fact that the overall temperature has risen 2 degrees in Texas this year so. Nobody will take the title from him...nobody.
I told the Ronnie haters on MM I'd put up to bet $5K to their $500 that he wins this year as they were saying Ronnie will lose because Pecker head wants a change.
Guys read this forum..do the basics, eat big, do your cardio and carb cut offs and stay natural...you'll set yourself up to be bigger better and stronger than you ever thought possible. Stay the course and don't let any haters steer you wrong here or anywhere else in life.
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #65 : 20. juli 2005, 14:01 »
Sitat
do the basics, eat big, do your cardio and carb cut offs and stay natural...you'll set yourself up to be bigger better and stronger than you ever thought possible.

Ja det er jo dette jeg alltid har sagt, bare synd disse "dop" hodene ikke klarer å fatte det.
Mange av de jeg snakker med på gymet som bruker dop diskuterer jo bare medikamenter og bruk, stacking osv... Når jeg spør de om kosthold, kardiotrening etc så ser de bare rart på meg for det trenger jo ikke de.. De har jo dop som skal gjøre jobben...

kardio= tap av muskelmasse mener de
kosthold= spis hva du vil så lenge du er i kcal plus..

Flere av disse "dop" hodene spiser hamburger, pomfritt etc som vi alle vet øker dårlig kolesterol.
Steroider øker også dårlig kolesterol og messe opp lipidprofilene skikkelig.
Kombinasjonen sier jo sitt for helsa deres, og når de i tilegg ikke trener kardio (som redusere disse dårlige verdiene) så sier resultatet seg selv i lengden..

I tilegg så ser flere av disse "dop" hodene ikke ut til å hverken bruke dop eller å trene så hvorfor de skal trykke i seg så mye dritt som feks 11 ulike sterioder er for meg et mysterium...

Sitat
It's not always about who takes the most drugs it's about getting under some heavy ass weight in the basics and pounding food.

Helt riktig,
Jeg er stolt over å kunne benke, bøye og markløfte mer enn disse "dophodene" som kjør lett vekt, ikke blir svett og foralt i verden ikke skal "presse" seg litt på trening forde det gjør vont..

No pain no gain som det heter og tunge basøvelser bygger store muskler med symetri..
Alt for ofte ser man jo luringer som trener kun for å vokse og de blir jo usymetriske som bare det. Med bisepser som er 2x så stor som trisps og ingen ben i det hele tatt.
Når en spør de om hvorfår de ikke trener bøy/markløft så har de bestandig "vondt" i rygen eller knærne eller en annen lur unskyldning som at det er tungt....

Spis, løft tungt og riktig, hvil og voks er oppskriften til suksess..





Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Suchianu

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Correct me if I'm wrong.
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #66 : 20. juli 2005, 15:17 »
Tror at fristelsen til å begynne med AAS når det gjelder ungdom på 14-17 år er at de er utålmodig, har manglende viten om kosthold og trening og derfor har hatt dårlig fremgang i treninga deres. En jeg har trent med i ett år nå har gått opp 3kg, jeg har gått opp betydelig mer kg, han skjønner ikke hvordan folk får det til, og han vurderer å begynne på AAS. Jeg prøver å fortelle han at han må spise mer, trene ordentlig, og slutte å drikke. Men når man drikker hver helg, ikke spiser nok mat og tar lange pauser fra treningen ofte og når man trener, trener man 2-3 timer hver dag i ei uke , blir det lite fremgang. det er ca en måned siden han sa at han skulle begynne med AAS, da satte jeg meg ned med han og forklarte litt nærmere om kosthold og trening, tror han lærte masse der. Prøver også å "reklamere" litt for TF sånn at de kan komme hit å lese mer om kroppsbygging, og kanskje spørre noen spm i ny og ne. Så må bare si unnskyld for alle nye 14'sene som kommer hit blush men der er vel bedre at de søker hjelp/(trøst?) her på TF en at de begynner med AAS?
Show your scars!

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #67 : 20. juli 2005, 16:01 »
Ja det er jo dette jeg alltid har sagt, bare synd disse "dop" hodene ikke klarer å fatte det.
Mange av de jeg snakker med på gymet som bruker dop diskuterer jo bare medikamenter og bruk, stacking osv... Når jeg spør de om kosthold, kardiotrening etc så ser de bare rart på meg for det trenger jo ikke de.. De har jo dop som skal gjøre jobben...

kardio= tap av muskelmasse mener de
kosthold= spis hva du vil så lenge du er i kcal plus..

Flere av disse "dop" hodene spiser hamburger, pomfritt etc som vi alle vet øker dårlig kolesterol.
Steroider øker også dårlig kolesterol og messe opp lipidprofilene skikkelig.
Kombinasjonen sier jo sitt for helsa deres, og når de i tilegg ikke trener kardio (som redusere disse dårlige verdiene) så sier resultatet seg selv i lengden..

I tilegg så ser flere av disse "dop" hodene ikke ut til å hverken bruke dop eller å trene så hvorfor de skal trykke i seg så mye dritt som feks 11 ulike sterioder er for meg et mysterium...

Helt enig, har en i parallell klassen min er ganske så langt inne i miljøet, men ennå ikke har hevet seg på aas. En dag kom han bort til meg å spurte hvorfor jeg gadd å bry meg så mye om kosten og brukte penger på kosttilskudd Huh Enkelt å greit jeg la ut i 10min om hvordan opptak, restrutsjon etc fungerer.

Sitat
Helt riktig,
Jeg er stolt over å kunne benke, bøye og markløfte mer enn disse "dophodene" som kjør lett vekt, ikke blir svett og foralt i verden ikke skal "presse" seg litt på trening forde det gjør vont..

No pain no gain som det heter og tunge basøvelser bygger store muskler med symetri..
Alt for ofte ser man jo luringer som trener kun for å vokse og de blir jo usymetriske som bare det. Med bisepser som er 2x så stor som trisps og ingen ben i det hele tatt.
Når en spør de om hvorfår de ikke trener bøy/markløft så har de bestandig "vondt" i rygen eller knærne eller en annen lur unskyldning som at det er tungt....

Spis, løft tungt og riktig, hvil og voks er oppskriften til suksess..

Der fikk du meg å tenke på at alle som har vondt i ryggen på gymmet har 2/3bicep og 1/3tricep på gymmet mitt Grin Er jo de som enten står og ser dumt på meg eller måpper når jeg løfter så jeg holder på å kollapse eller når jeg skriker av smærte på mark/bøy.

Er egentlig syn og skam at de fleste newbieene på gymmene kun har bryst og bicep i hodet sitt og er villig til å gjøre alt for å få dem større. Spør du de hvorfor de ikke trener bein/rygg/tricep etc så får du "det er ikke kult, jentene digger jo bryst og bicep". Spør du en jente som det er kult så får du "NEI" til svar enkelt å greit så lenge jenten ikke er 14-15år gammel  Grin. Egentlig forstår jeg jo de gutta som trener for å få damer, å ha en bra kropp gir jo alltid et lite pluss, men ikke når en bare har bryst og bicep. "trenden" per dagsdato viser jo at bb'ere er de som er mer foretrukket enn beach-muscle-cable-training-isolation-30-grams-protein-per-meal-absorbing-cluster guttene.

ok dette ble litt OT Ops
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #68 : 20. juli 2005, 22:54 »
Fra NIF sine lover
(http://www.nif.idrett.no/files/{D178B938-C7D8-4CE2-8D9A-6653A83223A7}.pdf):

(1) Dopingbestemmelsene gjelder for følgende;
a) Ethvert medlem av idrettslag tilsluttet NIF, eller hund og hest brukt av denne. Den
som melder seg ut av idrettslag tilsluttet NIF er fortsatt pliktig til å underkaste seg
dopingkontroll i ett år etter utmelding. Den som melder seg ut og samtidig uteblir fra
dopingkontroll, kan ikke gjeninntre som medlem før to år etter uteblivelsen.


Dvs at man kan bli testet i et år etter man har meldt seg ut av NIF, slik jeg forstår det.

Vil dette si at det er lov å dope ei ku som faen, og så kle den ut som en hest og bruke den i hesteveddeløp?

Forøvrig så synes jeg å underkaste seg dopingkontroll høres temmelig dystert ut. Jeg ser for meg at den som "underkaster" seg dopingkontroll kneler foran dopingkontrolløren, og så er det kontrolløren som avgir en urinprøve, på ryggen til den som underkaster seg kontrollen!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Mener doping må kriminaliseres
« #69 : 20. juli 2005, 23:05 »
Jeg har et forslag til hvordan man skal stoppe de som selger AAS. Hvis de blir tatt for salg så må de selv konsumere all AASen de i besittelse av. Så vil de dævve av bivirkningene! Dette tipper jeg vil virke avskrekkende.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget iceknight

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 255

  • In too deep..
SV: Mener doping må kriminaliseres
« #70 : 30. august 2005, 00:29 »
Kvifor kriminalisere ei stoffgruppe som opp igjennom historien har vist seg å har få alvorlige bivirkninger? Å kriminalisere all befatning vil vere med på å skape meir hard kriminalitet i landet. -Kriminaliser ei etterspurt vare, og det kriminelle miljøet vil vokse, med dei alvorlige følgene det har.
Spre heller fakta og kunnskap. Antidoping norge vil aldri "vinne" slik dei arbeider.
Av: Avisenes Nyhetsbyrå

Oslo (ANB):
Anti-Doping Norge mener anabole steroider burde kriminaliseres i Norge. I dag er besittelse tillatt, men oppbevaring forbudt.


– Det er ikke forbudt å kjøpe og bruke anabole steroider, men ulovlig å selge eller oppbevare for salg. Dette gjør det vanskelig for politiet å trekke skillelinjene mellom lovlig og ulovlig. Hvis vi ikke tør å si tydelig i fra om at dette ikke er noe vi ønsker, får vi i hvert fall ikke tatt tak i det, sier daglig leder Anders Solheim i Anti-Doping Norge til Dagsavisen.

Han får støtte av sosionom Tommy Moberg ved Salgrenska sjukhuset i Göteborg som har jobbet i 15 år mot bruk av anabole steroider. Sverige kriminaliserte all befatning med anabole steroider i 1998.

– Jeg tror det er lurt å kriminalisere all håndtering av anabole steroider. Jeg tror det er et godt signal til unge som lurer på om de skal begynne, men tross alt ikke vil gjøre noe ulovlig. Det ville også være bra om kriminaliseringen ble et nordisk konsept. Da ville man kunne samarbeide bedre i kampen mot doping, mener Moberg. (ANB)


No Risk, No Fun!
Live your life in the Fast Lane!
Pain is weakness leaving your body!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!