Skrevet av Emne: HITman´s DC-dagbok  (Lest 159617 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #15 : 10. mai 2005, 00:44 »
Økt 4 - 09.05:

Stående curl stang - 17*42,5kg (+2,5kg, +1 rep)  Grin

Sittende hammercurl - 18*20kg (per hantel) (+2,5kg per hantel, -2 reps)  Smiley

Tåhev i beinpressmaskin (DC-style) - 15*177,5kg (+12,5kg, samme reps)  Grin

Sumo knebøy i Smithmaskin (dype, kun 2-3 sek negativer) - 18*115kg (+5kg, +4 reps) Grin  Grin  Grin

Rake markløft  (2-3 sek negativer, 6*6 reps uten pause, ikke til utmattelse) - 6*60/65/70/75/80/82,5kg (5kg mer enn sist)  Grin

Kommentar: Trodde dette skulle bli en ræva økt etter tre travle nattevakter på rad og spinnvill døgnrytme, men neida: Det ble en kanonøkt, og økte greit i alt! Hadde en god del mer å gå på i bøyen. 6*6 rake markløft var helt fra outer space syreproduserende for korsryggen!!!
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #16 : 10. mai 2005, 00:50 »
Pinglevekter kan dette ihvertfall ikke kalles.

Litago er forresten noe av det mest anabole som finnes.

De helt store vektene er det vel ikke da, men greit nok siden negativene varer så lenge som 4-5 sek. Litago er tingen.  Cool



Hver kapsel inneholder 500 mg førsteklasses marine fiskeoljer fra dypvannsfisk, og gir tilskudd av Omega-3 fettsyrer med EPA og DHA. En spesiell formel hjelper til med å redusere ubehaglig ettersmak under fordøyelsen. Produktet inneholder også tre essensielle oljer - Timian, peppermynte og kløver - som hjelper til med å holde fiskeoljen frisk og ren. Små gelekapsler som er lette å svelge. Jeg ta mellom 6 og 12 daglig. I tillegg har jeg 1-2 fiskemåltider hver uke og spiser en del makrell i tomat, laks i tomat, røkelaks og sild i karri.
Cashewnøtter i helga.
Holder dette?


Ser ut som om du er godt dekket på fettfronten ja.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HITman´s DC-dagbok
« #17 : 10. mai 2005, 07:47 »
Hvordan kjører du bein egentlig ? Du bruker ikke :
- en tung 8'er
- en tung 4'er
- widowmaker

Men her er det snakk om et straight sett ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #18 : 10. mai 2005, 13:43 »
Hvordan kjører du bein egentlig ? Du bruker ikke :
- en tung 8'er
- en tung 4'er
- widowmaker

Men her er det snakk om et straight sett ?

På de to andre beindagene bruker jeg tung 8-er og widowmaker i bøy (tung 4-er utgår pga. frykt for å slå opp ryggskade samt mangel på power-rack der jeg trener), men akkurat denne beindagen (økt 4) kjører jeg kun straight sett 10-15 reps i sumobøy i Smithmaskin, ikke minst fordi jeg synes rake markløft som jeg kjører rett etterpå er en forferdelig tappende øvelse. Se for øvrig detaljert programbeskrivelse på side 1 i loggen. Låra er for øvrig den muskelgruppen jeg har økt mest på i DC.  Wink


Noen kroppsmål jeg tok i dag (på tom mage sent på formiddagen, litt dehydrert. Er ikke på kreatin for tiden.):

*Vekt 91,5kg
*BMI = 91,5/(1,80*1,80) = 28,2 (midt mellom overvekt og fedme  Tongue )
*Midje 78,5cm
*Hofte (ræv) 104cm
*Midje/hofte-ratio = 78,5/104 = 0,75 (laveste jeg har hatt noensinne  Grin )
*Bryst 116cm
*Skuldre 132cm
*Overarmer 42cm
*Midje/overarm-ratio = 78,5/42 = 1,87 (et godt mål på om deffen er på rett vei, at ikke for mye muskler går tapt)
*Underarmer 37,5cm
*Lår 68cm
*Legger 42,5cm (første gang de er større enn overarmene. Takk DC!  Cheesy )

Ting går framover, sakte men sikkert.  Cool

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: HITman´s DC-dagbok
« #19 : 10. mai 2005, 13:46 »
Milkyforearms lurer på hvordan du måler underarma dine til 37,5. Tviler på at det er målt med strak arm?
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HITman´s DC-dagbok
« #20 : 10. mai 2005, 13:47 »
Da er jeg med igjen ja. Stemmer forøvrig ganske godt merd mine egne mål mye av det der, med unntak av midjemålet altså.... Grin.

Og velkommen i klubben for de med "større legger enn overarmer" Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #21 : 10. mai 2005, 13:57 »
Milkyforearms lurer på hvordan du måler underarma dine til 37,5. Tviler på at det er målt med strak arm?

*Busted* Du har rett. De er målt med en god del bøy og fleksjon av håndleddet. *Måle igjen, med helt strak arm og ingen bøy i håndleddet* Er det mulig? Usle 34,5cm  :Smiley Men de ser ikke sååå små ut da, og jeg har faktisk 15 reps som pers med CoC #2!!!  >Cheesy

Da er jeg med igjen ja. Stemmer forøvrig ganske godt merd mine egne mål mye av det der, med unntak av midjemålet altså.... Grin.

Og velkommen i klubben for de med "større legger enn overarmer" Wink

Takk!  Smiley Tydelig at leggene har hatt godt av tåhev DC-style, selv om øvelsen er død-og-pine vond på de siste repsene.  Undecided

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: HITman´s DC-dagbok
« #22 : 10. mai 2005, 14:02 »
*Busted* Du har rett. De er målt med en god del bøy og fleksjon av håndleddet. *Måle igjen, med helt strak arm og ingen bøy i håndleddet* Er det mulig? Usle 34,5cm :Smiley Men de ser ikke sååå små ut da, og jeg har faktisk 15 reps som pers med CoC #2!!! >Cheesy

Da er dem mindre enn mine, heldigvis, hehe. Mine er 35 med helt strak arm og ingen bøy i håndleddet. Ustrammet også.

Milkyforearms
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #23 : 10. mai 2005, 14:11 »


Da er dem mindre enn mine, heldigvis, hehe. Mine er 35 med helt strak arm og ingen bøy i håndleddet. Ustrammet også.

Milkyforearms

Genetic freak!  Cheesy

Prøvd CoC-gripperne da? Hva tar du evt.? Burde være i stand til å lukke #3 før du har fylt 20 du tror jeg. Mangler selv i underkant av centimeteren på treern, håper på å ta den i løpet av de nærmeste 3-4 årene. Men jeg er ingen genetic freak som du da, hehe, naturlig tynn som en hyssing jeg dessverre.  Undecided

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: HITman´s DC-dagbok
« #24 : 10. mai 2005, 14:13 »
Hvordan fungerer egentlig et sånt widowmaker-sett? Hvor mange repetisjoner er det? Tror jeg hadde kollapset etter et sånt tera-sett. Jeg sliter jo med bare femten repetisjoner med mini-vekter. Kanskje jeg lider av laktat-allergi eller no sånt.

Uansett, kult å følge med loggen din her!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: HITman´s DC-dagbok
« #25 : 10. mai 2005, 14:18 »
Hm, husker det var noe snakk om testosteronnivåene dine. Du er jo lege, så du har jo lett tilgang til å måle de selv, har du ikke? Mistenker også at du har noe høye naturlige nivåer. Det stemmer jo også med det studiet jeg leste om at intelligens korrelerer med testo-nivåene (til et viss punkt). Uhm, jeg prøver ikke å sjekke deg opp, asså.

Har du sjekket det, eller? Bare nysgjerrig, jeg.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #26 : 10. mai 2005, 14:22 »
Hvordan fungerer egentlig et sånt widowmaker-sett? Hvor mange repetisjoner er det? Tror jeg hadde kollapset etter et sånt tera-sett. Jeg sliter jo med bare femten repetisjoner med mini-vekter. Kanskje jeg lider av laktat-allergi eller no sånt.

Uansett, kult å følge med loggen din her!

Takk.  Smiley

Jo, først tapper du deg med en tung 8-er (du skal ikke kunne klare iallfall den tiende), evt. umiddelbart fulgt av en tung 4-er. Så tar du av vekter slik at du står igjen med en vekt du i øyeblikket ville kunne klare, si, 12 reps med, og så tar du 20 reps (eller flere). Kun max 1 min pause mellom 4-eren og widowmakersettet, sånn at du er rimelig mørnet i beina allerede før du påbegynner widowmakeren. Selvfølgelig klarer du ikke å nå 20 reps uten å pause noen ganger (med stanga på skuldrene!), men 20 reps skal du altså ta!  Smiley

Hm, husker det var noe snakk om testosteronnivåene dine. Du er jo lege, så du har jo lett tilgang til å måle de selv, har du ikke? Mistenker også at du har noe høye naturlige nivåer. Det stemmer jo også med det studiet jeg leste om at intelligens korrelerer med testo-nivåene (til et viss punkt). Uhm, jeg prøver ikke å sjekke deg opp, asså.

Har du sjekket det, eller? Bare nysgjerrig, jeg.

Har ikke sjekket de, nei. Men jeg er jo naturlig ectomorph da (naturlig "tynn som en slaur"), så jeg har aldri tenkt at testo-nivåene mine var høye heller...  Undecided

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Sixton

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

SV: HITman´s DC-dagbok
« #27 : 10. mai 2005, 19:34 »
Stående tåhev - 16*160kg (DC-style: 5 sek negativer, 15 sek stretch i bunnposisjonen på hver eneste rep. SYRE!!!)


15 sekunder i bunnposisjonen???
Kan det ta så lang tid før akilles-senen er maks tøyd og klar for en ny repetisjon da? Eller er dette noe sånn max-DC stretch midt inne i settet? :-/

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: HITman´s DC-dagbok
« #28 : 10. mai 2005, 19:47 »
Hva er det COC greine dere snakker om? Er det noen spesielle håndklemmer?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: HITman´s DC-dagbok
« #29 : 10. mai 2005, 19:50 »
Hva er det COC greine dere snakker om? Er det noen spesielle håndklemmer?

Ja, Captain of Crush, kan jeg tenke meg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!