Skrevet av Emne: HITman´s DC-dagbok  (Lest 159633 ganger)

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: HITman´s DC-dagbok
« #210 : 27. august 2005, 13:44 »
Cruising i dag, men tenkte jeg samtidig skulle slå min gamle pers i knebøy på 165kg:

Varmet opp til 155kg med kun belte. I lokalet var en styrkeløfter, og jeg spurte om jeg kunne låne knebindene hans, og han surret dem for meg også. "Bare helt løs surring" sa han. (Hvordan i >Cheesy skal man overleve stram surring da??!?) Dette var første gang jeg prøvde surringer i knebøy. Skikkelig vondt var det, men jeg vagget meg nå bort til stativet og tok et testløft på 1*140kg, deretter:

1*170kg, 1*180kg! Grin

Mer enn IPF-godkjent dybde ifølge styrkeløfteren, og følte jeg hadde ytterligere 5-10kg å gå på. Herlig! Cheesy

Flyttet også persen min i dips fra 32 til 34 reps. Smiley

H

Grattis! Smiley sinnsykt bra da
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #211 : 27. august 2005, 20:33 »
Det er temmelig imponerende-grattis!
Ja, jeg tror surringer hjelper "temmelig mye". Hadde vært artig og prøvd en skikkelig surring og benk-skjorte engang.

Grattis! Smiley sinnsykt bra da

kjempebra rekorder det der hitman Smiley

men jeg vurderer en runde DC selv nå, og i den forbindelse lurer jeg på om man ikke bare skal ta det rolig i cruisingen, er det ikek relativt tungt å drive med 1 RM i knebøy og kjøre så mande dips du klarer?

Takker.  Smiley Ganske støl i låra i dag ja, hehe...

Man skal som hovedregel ta det rolig i cruisingen, og det gjør jeg jevnt over. Blir ikke sliten av de øktene i det hele tatt, og kjører stort sett lette-medium vekter med en del reps. Av og til benytter jeg anledningen til å sette en pers eller to, for motivasjonens skyld. Det har iallfall funket bra så langt.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
SV: HITman´s DC-dagbok
« #212 : 27. august 2005, 20:46 »
må si at DC frister meg mer og mer. Er få som har prøvd det som ikke likte det

grunnen til at jeg spør om cruisingen er at det ser ut til at mange gjør endel der, og det ligner jo mye på høyvolumtrening, slik DC påstår fører til overtrening etc

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #213 : 27. august 2005, 20:54 »
grunnen til at jeg spør om cruisingen er at det ser ut til at mange gjør endel der, og det ligner jo mye på høyvolumtrening, slik DC påstår fører til overtrening etc

Selv kjører jeg stort sett bare 1 arbeidssett av en 7-8 øvelser under cruising, stort sett godt unna failure. Og med "vanlig" tempo. Det viktigste er at dette blir restitusjonstrening slik at muskler, sener, ledd, bånd, nervesystem og motivasjon blir klar til en ny DC-blast. Toleransegrensen din her må du nesten finne ut av selv, men nøkkelen til om du gjør det riktig ligger i om du får framgang og unngår skaderSmiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: HITman´s DC-dagbok
« #214 : 27. august 2005, 23:38 »
Gratulerer med ny pers, samt debutt med surringer! Om det var med relativt løse surringer lover det jo også godt, men det kan godt hende at strammere surringer hadde satt deg litt ut teknisk, så det er greit å ta det gradvis.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #215 : 28. august 2005, 15:42 »
Gratulerer med ny pers, samt debutt med surringer! Om det var med relativt løse surringer lover det jo også godt, men det kan godt hende at strammere surringer hadde satt deg litt ut teknisk, så det er greit å ta det gradvis.

Surringene var visstnok løse, men jeg kjente likevel at blodsirkulasjonen til leggene ikke var den aller beste.  Smile Hadde nok mye å gå på rent teknisk, var relativt ustø på vei ut fra og inn til stativet og måtte stå lenge før jeg fant balansen. Var også noe "usikker" på vei ned, men skyvet fra bunnen var vanvittig bra, og jeg er rimelig sikker på at 190 også ville gått opp. Hadde vært moro å tatt 200 da.  Cheesy

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: HITman´s DC-dagbok
« #216 : 28. august 2005, 23:52 »
Behøver ikke nødvendigvis å ta så lang tid. Kjenner du at du har overskudd til det kan du jo forsøke å bruke surringer annen hver uke en liten stund, til du ev. når en topp.

Min erfaring er at surringene ikke bør være for langt ned på leggene. For det første er det ubehagelig nok i fra før om man ikke skal gjøre det værre med å klemme leggene flate. For det andre føler jeg at knærne blir tvunget framover, og det er jo ikke ønskelig om man forsøker å gå så dypt som mulig.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

JohnBlond

  • Gjest
SV: HITman´s DC-dagbok
« #217 : 29. august 2005, 07:31 »
Gratulerer med ny pers i knebøy Smiley

Jeg lurer på en ting. Er det http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBLyingRow.html du tar når du trener den hantelroøvelsen din?

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
SV: HITman´s DC-dagbok
« #218 : 29. august 2005, 13:23 »
gjør du extreme stretching på f.eks bryst rett etter brystøvelsen? Eller tar du alle stretchinga på slutten av økta?

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #219 : 29. august 2005, 22:24 »
Behøver ikke nødvendigvis å ta så lang tid. Kjenner du at du har overskudd til det kan du jo forsøke å bruke surringer annen hver uke en liten stund, til du ev. når en topp.

Min erfaring er at surringene ikke bør være for langt ned på leggene. For det første er det ubehagelig nok i fra før om man ikke skal gjøre det værre med å klemme leggene flate. For det andre føler jeg at knærne blir tvunget framover, og det er jo ikke ønskelig om man forsøker å gå så dypt som mulig.

Skal kjøpe meg et par knebind og bruke på 8+4-settet mitt i DC-bøy.  Smiley

Gratulerer med ny pers i knebøy Smiley

Jeg lurer på en ting. Er det http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBLyingRow.html du tar når du trener den hantelroøvelsen din?

Nei. Ligger ikke på benken, men står oppreist og lener hodet mot kanten av benken slik at overkroppen er parallell med gulvet. Tenk deg at du skal "skalle hodet mot en bordflate".  Smiley

gjør du extreme stretching på f.eks bryst rett etter brystøvelsen? Eller tar du alle stretchinga på slutten av økta?

Stretcher gruppevis, altså strekker bryst/skuldre/triceps etter triceps-øvelsen, og rygg helt til slutt i økta.  Smiley

Har flyttet til nytt sted med nytt gym, som dessverre er lite og mangler både tunge hantler (45kg+), Smithmaskin, skikkelig nedtrekksaparat og en del andre maskiner. Til gjengjeld fins en skikkelig power-rack og opphevsstativ med flere grep. Så her er mitt nye DC-program:

Økt 1:
Benkpress m/stopp
Skulderpress hantler
Dips
Crunch
Opphev smalt grep
Markløft (8+4 reps)

Økt 2:
Hantelcurl i skråbenk 60 grader
Stående omvendt curl stang (ingen RP)
Stående tåhev
Sumo knebøy IPF-dybde (10-12 reps)
Rake markløft (6x6 reps)

Økt 3:
Skråbenk 30 grader
Smalbenk
Nakkepress
Decline crunch -45 grader
Opphev underhåndsgrep
Stangroing 45 grader

Økt 4:
Stående curl stang
Shrugs
Sittende tåhev
Liggende lårcurl
Knebøy IPF-dybde (8+4 reps)

Økt 5:
Decline benk -30 grader
Militærpress stang
Franskpress hantler
Liggende hofteløft
Chins
Roing to hantler 90 grader

Økt 6:
Sittende preachercurl 60 grader
Sittende hammercurl
Tåhev i benpressmaskin
Rake markløft hantler (mest for stretch - mange reps)
Ass-to-the-grass knebøy from Hell (8+WM 20 reps+)
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #220 : 29. august 2005, 22:31 »
Blast 5 - rotasjon 1 - økt 1 - 29.08:

Benkpress m/stopp - 10+3+2=15*90kg

Skulderpress hantler - 11+3+2=16*30kg (per hantel)

Dips - 12+4+3=19*10kg (ekstra vekt i belte)

Crunch - 25*30kg

Opphev smalt grep - 10+3+2=15*kroppsvekt (92kg)

Markløft - 8*130/4*165kg (lett)

Kommentar: Grei start, men jeg suger på RP-sett.  Angry
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: HITman´s DC-dagbok
« #221 : 29. august 2005, 22:37 »
Blast 5 - rotasjon 1 - økt 1 - 29.08:



men jeg suger på RP-sett. Angry

Ja, men det er ikke nødvendigvis noe dårlig tegn spør du meg...Det er også delte meninger om lengde på pause mellom hovedsett og RP sett, og mellom RP settene. Kjører du dette ihht Dcs anbefaling? Dante var jo trainee av Mentzer i sin tid, men såvidt jeg husker anbefaler Dante litt lengre pause enn MM gjorde (det finnes ikke ett eneste studie på RP, og det er litt synd).

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #222 : 29. august 2005, 23:35 »
Ja, men det er ikke nødvendigvis noe dårlig tegn spør du meg...Det er også delte meninger om lengde på pause mellom hovedsett og RP sett, og mellom RP settene. Kjører du dette ihht Dcs anbefaling? Dante var jo trainee av Mentzer i sin tid, men såvidt jeg husker anbefaler Dante litt lengre pause enn MM gjorde (det finnes ikke ett eneste studie på RP, og det er litt synd).

Kjører ihht DC-anbefalingene, litt i overkant av 20 sek pause. Selv om jeg suger på RP, så gir det jo utvilsomt resultater, og det er det viktigste.  Cheesy

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HITman´s DC-dagbok
« #223 : 30. august 2005, 08:05 »
Gitt de repsene du har syntes jeg overhodet ikke at du suger på RP-sett. 2-4 reps på første RP sett og 1-3 på andre er jo helt greit det. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #224 : 31. august 2005, 13:15 »
Gitt de repsene du har syntes jeg overhodet ikke at du suger på RP-sett. 2-4 reps på første RP sett og 1-3 på andre er jo helt greit det. Smiley

Hmm...det er kanskje det likevel da.  Smiley Er uansett så stiiiiiv i hele kroppen nå at det er vondt bare å røre på seg.  Cheesy

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!