Skrevet av Emne: HITman´s DC-dagbok  (Lest 160487 ganger)

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: HITman´s DC-dagbok
« #390 : 25. oktober 2005, 22:53 »
Gratulerer med overstått ja!
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #391 : 26. oktober 2005, 16:27 »
Jeg spurte faktisk tjenesteleder for pleie og omsorg om det ville bli muligheter for å få til et trimrom på noen av disse stedene, men det var visst ikke kalkulert med dette, og han så ikke behovet? Spurte om jeg tenkte for de ansatte Grin

 Shocked For en kop.

Har du de(n) forskningsartiklene om muskelvekst hos eldre du trakk frem?

Har den ikke present, men skal se om jeg kan rote de fram...

Den tåheven.. Var den med 15s stretch? :O

Alltid 15s stretch.  Smiley

Takk for gratulsjoner.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

silentk

  • Gjest
SV: HITman´s DC-dagbok
« #392 : 26. oktober 2005, 17:31 »
HITman: Hva synes du om markløft stiffleg? Kan da umulig være bra for ryggen på sikt?

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #393 : 26. oktober 2005, 17:46 »
HITman: Hva synes du om markløft stiffleg? Kan da umulig være bra for ryggen på sikt?

Som alle gromøvelser er rake merkløft en av de beste øvelsene som finnes hvis du gjør den riktig, men også en av de med størst skadepotensial hvis du utfører den feil. Best effekt får du hvis du virkelig greier å "henge ut" vekten skikkelig på bakside lår (tenk: kontakt med bakside lår), slik at ryggen jobber mest mulig statisk. En selvfølge å holde ryggen rett (ved å puste inn/"blokke" på vei ned, brystet fram, skuldrene tilbake, blikket opp), og ikke gå lenger ned enn du er myk nok til. (Du blir mykere etter hvert.)

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: HITman´s DC-dagbok
« #394 : 26. oktober 2005, 17:53 »
HITman: Hva synes du om markløft stiffleg? Kan da umulig være bra for ryggen på sikt?

Vennligst utdyp dette...

silentk

  • Gjest
SV: HITman´s DC-dagbok
« #395 : 26. oktober 2005, 18:04 »
Som alle gromøvelser er rake merkløft en av de beste øvelsene som finnes hvis du gjør den riktig, men også en av de med størst skadepotensial hvis du utfører den feil. Best effekt får du hvis du virkelig greier å "henge ut" vekten skikkelig på bakside lår (tenk: kontakt med bakside lår), slik at ryggen jobber mest mulig statisk. En selvfølge å holde ryggen rett (ved å puste inn/"blokke" på vei ned, brystet fram, skuldrene tilbake, blikket opp), og ikke gå lenger ned enn du er myk nok til. (Du blir mykere etter hvert.)

H

Gode tips. Takker så mye. Aldri kjørt denne øvelsen før jeg begynte med Dietmar, og jeg syntes ikke den så bra ut for korsryggen. Men kjenner at korsryggen også får seg litt trening av denne øvelsen.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: HITman´s DC-dagbok
« #396 : 26. oktober 2005, 18:45 »
Curls ser ikke bra ut for biceps heller, men du skal se at det går bra...

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #397 : 26. oktober 2005, 22:57 »
Dagens aktivitet: 1 time cardio diverse apparater, inkludert noen intervaller.
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: HITman´s DC-dagbok
« #398 : 27. oktober 2005, 17:30 »
Alltid 15s stretch. Smiley

Sykt :O
Både jeg og de jeg trener med ligger sånn 100kg under deg. _Og_ skjærer masse grimaser Tongue Har hatt veldig fin økning, men på 195kg tror jeg noe hadde gått ut av ledd eller noe, eller jeg hadde begynt å grått etter sånn 4 reps ;P

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HITman´s DC-dagbok
« #399 : 27. oktober 2005, 17:35 »
Sykt :O
Både jeg og de jeg trener med ligger sånn 100kg under deg. _Og_ skjærer masse grimaser Tongue Har hatt veldig fin økning, men på 195kg tror jeg noe hadde gått ut av ledd eller noe, eller jeg hadde begynt å grått etter sånn 4 reps ;P

For leggene sin del er det ekstra viktig med guts IMO, siden potensialet for store økninger der er sjeldent bra. Selv har jeg aldri hatt noe problem med å følge progresjonen der, og da med ganske store økninger i vektbelastning også. Det handler kun om smerte egentlig, and it is all in your mind. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #400 : 27. oktober 2005, 18:20 »
Smerten i leggene fra 7.-8. reppen og utover er omtrent slik andre beskriver hjerteinfarkt, nyrestein og fødselssmerter, men den er jeg i og for seg vant til. Det som begrenser meg, er den positive fasen, altså om jeg klarer å klemme vekten opp.  Smiley

No pain, no gain.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: HITman´s DC-dagbok
« #401 : 27. oktober 2005, 18:47 »
For leggene sin del er det ekstra viktig med guts IMO, siden potensialet for store økninger der er sjeldent bra. Selv har jeg aldri hatt noe problem med å følge progresjonen der, og da med ganske store økninger i vektbelastning også. Det handler kun om smerte egentlig, and it is all in your mind. Smiley

Jeg har økt med 7.5-10kg pr gang, så tipper jeg bare prøver å øke med ti hver gang og begynner å ta med meg en klut å bite på for å være sikker på at jeg ikke knuser noen tenner eller noe.
På mine usle 90 kg og sånt (nei, jeg tuller ikke, men tok ekstrareps), skjærer jeg grimaser som ingen andre, vrikker meg på setet og har det generelt sett ganske fælt.

Smerten i leggene fra 7.-8. reppen og utover er omtrent slik andre beskriver hjerteinfarkt, nyrestein og fødselssmerter, men den er jeg i og for seg vant til. Det som begrenser meg, er den positive fasen, altså om jeg klarer å klemme vekten opp. Smiley

No pain, no gain. Smiley

H

Au. Som sagt; biteklut! Tongue
Også tipper jeg dere ikke kan gå etterpå :>
(Siden jeg føler jeg går på skyer, samtidig som jeg står litt på vannski og må bøye meg bak.)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #402 : 30. oktober 2005, 12:59 »
Skal bytte ut noen øvelser til neste DC-blast. Noen som har forslag til øvelser/favorittøvelser som jeg kan ha med? (Foruten de jeg allerede har med.)

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: HITman´s DC-dagbok
« #403 : 30. oktober 2005, 13:08 »
Skråbenk med hantler er den desidert beste øvelsen jeg tar. Utrolig bra å pushe seg her, for du kjører jo bare på til du ikke får dem opp fra kassen. Litt vanskelig å gjøre dette med stang med endel kg på liksom. Jeg slipper dem verfall(dog noe forsiktig) ned på gulvet når jeg ikke klarer å rikke dem mer.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #404 : 30. oktober 2005, 13:13 »
Skråbenk med hantler er den desidert beste øvelsen jeg tar. Utrolig bra å pushe seg her, for du kjører jo bare på til du ikke får dem opp fra kassen. Litt vanskelig å gjøre dette med stang med endel kg på liksom. Jeg slipper dem verfall(dog noe forsiktig) ned på gulvet når jeg ikke klarer å rikke dem mer.

Takk for tips, men problem: Hantlene der jeg trener går bare til 40kg, og jeg har tidligere kjørt 14 reps (10+2+2) med 45kg hantlene i skråbenk...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!