Skrevet av Emne: HITman´s DC-dagbok  (Lest 160436 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HITman´s DC-dagbok
« #615 : 22. mars 2006, 06:58 »
Håndleddsskaden på venstre side er bedre, men begynner nå å kjenne det i høyre albue og skulder, og venstre kne. Kroppen sier rett og slett ifra at det er på tide med 10 dagers treningsfri. Begynner på igjen med lette vekter, mange reps. Smiley


Syntes jeg har sett og hørt dette før, og litt klassisk DC-problematikk i mine øyne. Håndleddene vet jeg om mange som sliter med på DC, så det er jo ikke nytt.

Men det kan godt være at du nå er kommet på et nivå her hvor du seriøst bør begynne å vurdere korte blaster; type 4 uker fullt kjør, 2 uker hvile, 4 uker kjør, 2 hvile osv. Og dette uavhengig om du kunne klart en rotasjon til, det klarer du alltids på neste blast.

De fleste av de som har holdt på en stund med DC går gjerne over til dette nettopp pga. intensiteten og skaderisken, og 4 harde uker av toalt 6 er noe de fleste klarer å håndtere.

Du har kanskje ikke trent rolig nok i cruisingperiodene heller ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: HITman´s DC-dagbok
« #616 : 22. mars 2006, 11:35 »
Syntes jeg har sett og hørt dette før, og litt klassisk DC-problematikk i mine øyne. Håndleddene vet jeg om mange som sliter med på DC, så det er jo ikke nytt.

Men det kan godt være at du nå er kommet på et nivå her hvor du seriøst bør begynne å vurdere korte blaster; type 4 uker fullt kjør, 2 uker hvile, 4 uker kjør, 2 hvile osv. Og dette uavhengig om du kunne klart en rotasjon til, det klarer du alltids på neste blast.

De fleste av de som har holdt på en stund med DC går gjerne over til dette nettopp pga. intensiteten og skaderisken, og 4 harde uker av toalt 6 er noe de fleste klarer å håndtere.

Du har kanskje ikke trent rolig nok i cruisingperiodene heller ?

En smartere løsning, som vil bedre grunnlaget og restitusjonsevnen/tilhelingen, er å kjøre et mengdeopplegg med lav og middels intensitet i 6-10 uker. Ta en DC-pause.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HITman´s DC-dagbok
« #617 : 22. mars 2006, 11:39 »
Det er jeg enig med deg i, jeg snakket på et mer generelt grunnlag jeg - etter han er bra igjen. Var kanskje litt uklar...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: HITman´s DC-dagbok
« #618 : 22. mars 2006, 11:46 »
Mener dere alstå at det er intesnsiteten som er problemet i DC-trening? Belastningsprosentene blir da ikke så veldig høye?? Hvor høyt er du i forhold til 1RM når du "mister" en øvelse somregel UAC?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HITman´s DC-dagbok
« #619 : 22. mars 2006, 11:55 »
Det har jeg i grunn ikke noe godt svar på egentlig, men jeg "bommet" først dersom jeg klare 3-4 reps i første arbeidssettet og var nok derfor ikke så langt unna 1RM vil jeg tro, men testet aldri 1RM i etterkant. Men i forhold til % av 1 RM så ligger man jo å trykker opp mot den grensen hele tiden ikke sant, siden styrken øker kontinuerlig (optimalt sett, i større eller mindre grad) ? Kan være noe av dette som er problemet.

Det er jo en grunn til at gutta f.eks. ikke trener flatbenk overhodet, og at håndleddsstøtter og drareimer er velkomment - nettopp med tanke på håndledd og underarmer.

Problemet slik jeg ser det er nok at man pusher grensen sin hele veien, og at det er dette som er problemet. Det kan selvsagt være av viktighet her hvor stor og hva slags bakgrunn en har rent treningsmessig også. Men akkurat dette med håndleddstrøbbel har jeg sett mye av når det kommer til DC.

Jeg for min del økte styrken min bra gjennom DC perioden, og det i seg selv kan jo være grunnen siden jeg økte %-messig mer enn hva som vanlig er ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: HITman´s DC-dagbok
« #620 : 22. mars 2006, 11:59 »
Ville nok tro at for lavt volum og muligens for rask økning i belastning kan gi problemer for sener og ledd som trenger lengre tid og mer arbeid for å tilpasse seg. Det å alltid gå til failure er jo også noe som mange forbinder med høy skaderisiko.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HITman´s DC-dagbok
« #621 : 22. mars 2006, 12:03 »
Det er akkurat det, og HITman her har jo også økt bra i styrke på forholdsvis kort tid og med tanke på DC lite volum. Det var nok også noe av mitt problem. For meg er det som regel curløvelser, og øvelser som setter press på selve håndleddet som var problemet, noe det til tider også er i dag - etter såpass langt avbrekk som jeg tross alt har. Det er jo noe av grunnen til at jeg pr. i dag prøver ut forholdsvis høyt volum kombinert med lave men progresive vekter.

Ellers har nok Gammer'n mye rett i sitt forslag her også.

Men for en skadefri person på et bra nivå, så holder jeg på mitt opprinnelige innlegg, at det vil være en fordel å gå inn mot korte blaster på 4 uker (3-4 rotasjoner) og så 2 uker cruising slik cruising er ment å være. Enten det, ellers hadde jo nok hevet "reps-kravet" noe og byttet øvelser oftere. Men alt bør jo samtidig tilpasses individuellt også, og det er jo det som er det store poenget med Trainee-ordningen DC praktiserer.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #622 : 22. mars 2006, 18:59 »
Fikk Coc klipene mine i går, manglet noen cm på 2'er gripperen med høyrehånda..
Hvordan trener du med disse?

Tar slik som står på esken jeg nå..

Redigert:
Mener da sett og reps, skjønner at de skal klemmes sammen :Smiley

Har brukt å trene 1 sett med #1 og 2 sett med #2 1-2 ganger i uka, men skal begynne å force-reppe #3 også snart.
Pga. en begynnende venstresidig håndleddsbetennelse har jeg pause fra grippertreningen noen uker, men skal klare #3 i løpet av et par år!  Deal
Har ca. 40 reps med #1 og 15 reps med #2 som bestenotering så langt.
Mangler 5-6mm på #3.

Du har kanskje ikke trent rolig nok i cruisingperiodene heller ?

Et par mnd siden siste DC-blast nå.  Cool ...men er vel på´n igjen snart.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: HITman´s DC-dagbok
« #623 : 22. mars 2006, 20:04 »
Pga. en begynnende venstresidig håndleddsbetennelse har jeg pause fra grippertreningen noen uker, men skal klare #3 i løpet av et par år!  Deal

Du må straffe håndleddene. Hvis de prøver seg på en betennelse! Straffe dem! De må ha straff. Håndleddene!! Med ekstra trening!!! Trening!!!! Hundre sett. Om dagen!!!!! HVER DAG!!!!!! I 5 ÅR!!!!!!!!! Slik må det være.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: HITman´s DC-dagbok
« #624 : 23. mars 2006, 17:26 »
Hvorfor trener dere med "grippere"?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #625 : 23. mars 2006, 17:48 »
Hvorfor trener dere med "grippere"?

For å få mer kjøtt på underarmene.  Cool

Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: HITman´s DC-dagbok
« #626 : 23. mars 2006, 17:54 »
For å få mer kjøtt på underarmene.  Cool
Hehe,der sa du noe,jeg målte mine underarmer nå rofl

29,5 cm rofl
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HITman´s DC-dagbok
« #627 : 25. mars 2006, 17:36 »
I gang igjen etter en drøy ukes treningsfri som kroppen hadde godt av. Kjenner fremdeles håndleddsskaden, men den hemmer ikke nevneverdig.
Fortsetter å redusere fettprosenten, og kjører nå en mellomting av 2-splitt og fullkroppsprogram, med en innebygd målsetting om å pulverisere persene i chins (23) og dips (39). Ser ca. slik ut:

Økt 1:
Knebøy
Rygg vidde og tykkelse (utenom markløft)
Skuldre
Triceps
Mage (hvis jeg gidder)
Avslutte med 1 sett dips til failure

Økt 2:
Markløft
Bryst
Biceps
Bakside lår
Legger
Avslutte med 1 sett chins til failure

Øvelsene blir som jeg føler for, men stort sett bare basisøvelser. Begynner høyt på reps.

Dagens økt 15.03:
*Ass-to-the-grass knebøy - 12*90, 15*110, 12*120kg
*Chins - 4*12*bw (91-92kg)
*Militærpress - 12*55, 12*60, 12*65kg
*Smalbenk - 12*80kg
*Dips - 20*bw (kun gjennomkjøring, langt unna failure)
*Litt kabelroing, enhånds hantelekstensjon, liggende hofteløft, vektede crunch

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: HITman´s DC-dagbok
« #628 : 25. mars 2006, 17:46 »
Kjører du fortsatt trege negativer? Kjører selv 2 splitten til dc nå som jeg er på deff, og kjenner det ville vært umenneskelig for meg å kjøre 3 splitten. Føler at hovedvekten under diett-perioden min vil være å opprettholde styrken mest mulig og har håp om å klare dette. Hva tror du? Har fulgt lenge med på loggen din, og må si jeg er imponert over de store vektene du slenger rundt på!
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HITman´s DC-dagbok
« #629 : 25. mars 2006, 17:55 »
Umennskelig med 3-splitten ? Det er jo lettere å kjøre 3-splitten på deff enn 2-splitten. Det er nå min erfaring.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!