Skrevet av Emne: Fedons pastaskruer  (Lest 6760 ganger)

Utlogget Anine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

SV: Fedons pastaskruer
« #30 : 07. juli 2005, 20:04 »
Utseende til en person har lite å si om kunnskapsnivået til vedkommende.

Om utseende skulle være avgjørende så ville jo de som skulle slanke seg bare kunne ta imot råd fra "mindre smarte" amfetaminsniffende supermodeller som bare spiser et eple om dagen..

ikke spesielt sundt i lengden spør du meg..

Om en tar F.eks Fedon, grete roede eller hvem det måtte være så har de jo klienter som de tester ut sine ting (teorier, hypoteser etc) på og de ser dermed hva som virker og hva som ikke gjør det, å det er uavhengig hvordan de ser ut selv. Det er jo tross alt ikke alle som ønsker å være tynn som en strek heller da..






var akkurat det jeg mente også,måtte bare påpeke at Grete Roede ikke er noe bedre enn Fedon med tanke på kroppsfasong....Og dessuten stoler jeg mer på Fedon enn på Grete Roede. Roede sin teori er for det meste basert på å telle kalorier og kosemerker osv...(mamma har gått på kurs opptil flerte ganger:))
Mens Fedons teori er delvis basert på grekernes livsstil med sunt fett, lav GI osv...Noe som er lettere å holde seg til i det lengre løp tror iallefall jeg...Men bare min mening sef..Atkins derimot har jeg ikke noe til overs for...egg og bacon til frokost,ja sunt det...

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Fedons pastaskruer
« #31 : 08. juli 2005, 08:49 »
Hva du klarer å holde deg til, er individuelt. For mitt vedkommende hadde det vært helt umulig og levd på proteiner og fett. Men du sier jo selv at det er din mening.

Nei, jeg liker ikke kosemerkene til Grete Roede. De gjør det altfor lett å sprekke. Det som bekymrer meg, er at mange legger ansvaret på Roede, Fedon eller Atkins. Du må jo selv se hva som fungerer for deg, ikke for andre. Kroppen din er ditt ansvar. Det meste handler om viljestyrke. Er du sterk nok til motstå fristelsene du kommer til å møte? Jeg vet ikke om du så «The Biggest Loser» på TVNorge, men der lot de deltakerne jobbe blant masse søtt og godt (kaker, boller etc) for å sjekke om de klarte å unngå smakebitene. Enkelte program fokuserer på de ukene eller månedene, men denne unike serien tenkte også på framtida. Alle vil komme til å oppleve selskaper, fester o.l. hvor de vil bli tilbydd tonnevis med godsaker. Ingen har sagt at du aldri skal unne deg noe, men stikkordet i denne sammenhengen er moderasjon. Det tror jeg deltakerne i slankekrigen lærte seg. Du kan ikke spise hva du vil hvis du vil holde den slanke linja. Du må jobbe for kroppen din - enten du deffer eller bulker.

Men for å komme til poenget, handler det jo om å finne det som fungerer for deg, enten det er Fedon, Roede, Atkins eller en kombinasjon av utallige dietter. Kanskje er det ikke nødvendig å telle kalorier, men bare spise sunt og trene nok. Jeg har mye større tro på en livsstilsforandring enn en kur. Forandringen innebærer matvarer du kan leve med og treningsformer du kan utføre bestemt av deg selv. Det er ikke vits å basere hele kostholdet ditt på tunfisk hvis du ikke kan fordra smaken eller styrketrening hvis du kjenner motivasjonen dale når du tenker på å løfte vekter.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!