Skrevet av Emne: Fedons pastaskruer  (Lest 6753 ganger)

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Fedons pastaskruer
« #15 : 03. juli 2005, 20:03 »
Helt enig! Hvorfor får vi ikke noen som viser med sin egen kropp at de vet hva de snakker om, som er fremtredende og gir råd offentlig! Må si jeg får lite lyst til å følge råd fra en fyr med dobbelhake og kulemage...

Celina Middelfart lanserte jo Atkins her i Norge. Er ikke hun er godt forbilde da?
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Fedons pastaskruer
« #16 : 03. juli 2005, 20:17 »
Da begynner det jo å komme seg da.. Men jevnt over er ikke opprinnelsen noe forbilde(roede, lindberg, etc)
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Fedons pastaskruer
« #17 : 03. juli 2005, 22:03 »
Da begynner det jo å komme seg da.. Men jevnt over er ikke opprinnelsen noe forbilde(roede, lindberg, etc)

Forbilde eller ei, hun holder seg i hvert fall utrolig bra. Så vidt jeg vet er hun høyt respektert og godt likt over hele landet. Kanskje hun ikke blir Norges neste slankedronning, men i motsetning til Fedon har hun en fin og sunn kropp.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Fedons pastaskruer
« #18 : 06. juli 2005, 00:31 »
Snakket om opprinnelsen jeg, som er atkins, fedon og roede. Om atkins var fet kan diskuteres, men ihvertfall fedon og roede. Har større respekt for dem som viser det med kroppen at det funker! lenge siden jeg har sett midelfart, men kan tenke meg at hun er bedre forbilde ja.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Fedons pastaskruer
« #19 : 06. juli 2005, 09:18 »
Snakket om opprinnelsen jeg, som er atkins, fedon og roede. Om atkins var fet kan diskuteres, men ihvertfall fedon og roede. Har større respekt for dem som viser det med kroppen at det funker! lenge siden jeg har sett midelfart, men kan tenke meg at hun er bedre forbilde ja.

Ja, men i teorien vet vi jo at både Atkins, Fedon og Roede fungerer. Det kan jo hende de trives med kroppen sin, selv om den kanskje bærer på et par kilo ekstra. Det er tross alt ikke alle som vil være super-slanke, og det har jeg god forståelse for.

Dessuten skal Fedon ha ros for at han har fått mange nordmenn til å sperre opp øynene for enkelte matvarer. Roede har også bidratt med mye bra med sine fettfattige dietter. Personlig har jeg større tro på henne. Tror det er lettere å holde seg unna fete melkeprodukter enn brød, ris og pasta dersom du foretar en livsstilsendring. Likevel skal jeg ikke nekte for at jeg spiser Fedons Pastaskruer nesten hver eneste dag, men så er ikke jeg på diett heller da.

Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Fedons pastaskruer
« #20 : 06. juli 2005, 11:30 »
Ja, men i teorien vet vi jo at både Atkins, Fedon og Roede fungerer. Det kan jo hende de trives med kroppen sin, selv om den kanskje bærer på et par kilo ekstra. Det er tross alt ikke alle som vil være super-slanke, og det har jeg god forståelse for.

Dessuten skal Fedon ha ros for at han har fått mange nordmenn til å sperre opp øynene for enkelte matvarer. Roede har også bidratt med mye bra med sine fettfattige dietter. Personlig har jeg større tro på henne. Tror det er lettere å holde seg unna fete melkeprodukter enn brød, ris og pasta dersom du foretar en livsstilsendring. Likevel skal jeg ikke nekte for at jeg spiser Fedons Pastaskruer nesten hver eneste dag, men så er ikke jeg på diett heller da.



Kan det være så vanskelig å forstå hva jeg mener?? Jeg sier jo ganske enkelt at jeg ville stolt mye mer på det om de viste med seg selv at det faktisk fungerer! Det er alt jeg vil frem til! Fungerer helt sikkert, men blir for dumt når de ikke gidder bry seg så altfor masse om det selv!

Takk for et bra og opplysende innlegg, Nameless! Honnør!
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Fedons pastaskruer
« #21 : 06. juli 2005, 15:11 »
Det er viktig å stille seg kritisk til hva disse slanke ekspertene råder deg til. Det største problemet til roede deltagerne er ironisk nok å holde vekta nede. Hvorfor tror dere det? Ved å sette kroppen over i en sultfase (som 1200 kalorier faktisk er!) vil de organene som er metabolsk aktive (de som gjør at du faktisk forbrenner noe),i tillegg som hormonene som IGF-1, fritt testosteron, leptin m.m minske i et ugunstig høyt tempo. Forbrenningen vil etter hvert bremse kraftig opp (alt etter kalori inntak, fettprosent/vekt, og karbohydrat inntak), i tillegg som at hormonbalansen kommer i ubalanse. De metabolske adapsjonene kroppen gjør under en så lite gjennomtenkt diett som hva jeg mener grethe roede dietten er, er svært ugunstig, om man vil ned i vekt permanent.

Det fokuseres for mye på slanking; "en slankekur skal få meg ned i vekt". Hva med å legge mer fokus på HVA man spiser - som faktisk er en viktig forutsetning for at det man går ned ikke kommer tilbake.

Å gå ned i vekt får alle til. Å være noe kostholdsekspert er slettes ikke nødvendig. Det beste tipset for å rase ned i vekt er å slutte å spise og drikke mye vann. Da går man fort ned i vekt skal jeg si dere. Det beste tipset for VARIG - KVALITETS-nedgang er derimot å fokusere på sunn, god mat i moderate mengder hvor man spiser moderate mengder stivelse (karbohydrater), moderate mengder fett (kokosolje, EFA), og en god del protein. Dette stimulerer metthetsfølelsen mest, det gjør at sjansen for at muskelprotein blir brukt som glukose (gjennom glukoneogenesis er mindre), og at hormonbalansen er mer inntakt. Hvis man da legger til litt styrketrening er man langt på vei med å endre til en sunnere livsstil, som vil gjøre biomarkørene for aldring svært gunstig (dvs et lengre liv med mer vitalitet), samtidig som man vil se mye bedre ut, og få mye bedre resultater - kanskje over like kort tid også!


Du aner ikke hvor frustrert jeg blir over alle de ukebladene som reklamerer med at Anne Kåre gikk ned 60kg ved hjelp av inulin (some fabolous unknown supplement), som er kjent for de aller fleste om har lest litt om kosthold.

Ja, jeg er helt enig med deg, men likevel har jeg større tro på Roede enn Fedon. Uansett er det er viktig å foreta en livsstilsendring med matvarer du kan leve med, i steden for å presse i deg tunfisk, olivenolje og klibrød resten av livet. Da spekker du. Nok en honnør til deg Nameless!

Kan det være så vanskelig å forstå hva jeg mener?? Jeg sier jo ganske enkelt at jeg ville stolt mye mer på det om de viste med seg selv at det faktisk fungerer! Det er alt jeg vil frem til! Fungerer helt sikkert, men blir for dumt når de ikke gidder bry seg så altfor masse om det selv!

Takk for et bra og opplysende innlegg, Nameless! Honnør!

Jeg forstår hva du mener, men jeg er ikke helt enig. Det er ikke nødvendig å hisse seg opp. Jeg er fullstendig klar over at Fedon har fått mye kritikk for kroppsfasongen og det grunnløst.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Fedons pastaskruer
« #22 : 06. juli 2005, 19:51 »
Det kan det godt være at du mener, men det ville hjelpe alle om han viste det med seg selv at det virket så bra. Det er alt jeg sier. kan dette være så vanskeli å forstå?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Anine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

SV: Fedons pastaskruer
« #23 : 06. juli 2005, 19:59 »
ehhh...Grete Roede er ingen sylfide hun heller....

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Fedons pastaskruer
« #24 : 07. juli 2005, 08:27 »
Det kan det godt være at du mener, men det ville hjelpe alle om han viste det med seg selv at det virket så bra. Det er alt jeg sier. kan dette være så vanskeli å forstå?

Nei, det er ikke vanskelig å forstå hva du mener, men jeg er som sagt bare ikke helt enig Smiley

ehhh...Grete Roede er ingen sylfide hun heller....

Nei, men kanskje hun ikke har behov for å være noen sylfide heller. Det er tross alt mange eldre kvinner som ikke har komplekser for litt ekstra rundt magen eller hoftene.

Kari Jaquesson for eksempel, er en svært dyktig instruktører og det er ingen tvil om at hun er en veltrent dame. Men hvis jeg ikke husker helt feil, er hun ganske kraftig bygd. Hun er heller ingen sylfide.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Fedons pastaskruer
« #25 : 07. juli 2005, 08:38 »
Utseende til en person har lite å si om kunnskapsnivået til vedkommende.

Om utseende skulle være avgjørende så ville jo de som skulle slanke seg bare kunne ta imot råd fra "mindre smarte" amfetaminsniffende supermodeller som bare spiser et eple om dagen..

ikke spesielt sundt i lengden spør du meg..

Om en tar F.eks Fedon, grete roede eller hvem det måtte være så har de jo klienter som de tester ut sine ting (teorier, hypoteser etc) på og de ser dermed hva som virker og hva som ikke gjør det, å det er uavhengig hvordan de ser ut selv. Det er jo tross alt ikke alle som ønsker å være tynn som en strek heller da..






Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Fedons pastaskruer
« #26 : 07. juli 2005, 08:45 »
Celina Middelfart lanserte jo Atkins her i Norge. Er ikke hun er godt forbilde da?

Jeg vil no absolutt si at Celina er smart, begavet, inteligent, vakker, pen fremgangsrik m.m..

Hvordan hun ser ut og er har jo ikke noe med atkins å gjøre. hun så jo akkurat lik ut før atkins lanseringen som etter...

Smiley




Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Fedons pastaskruer
« #27 : 07. juli 2005, 08:58 »
Jeg vil no absolutt si at Celina er smart, begavet, inteligent, vakker, pen fremgangsrik m.m..

Hvordan hun ser ut og er har jo ikke noe med atkins å gjøre. hun så jo akkurat lik ut før atkins lanseringen som etter...

Smiley

Ja, men jeg tror ikke akkurat hun lever på Grandiosa og brus. Spiser nok en del at Atkins produkter selv, tror du ikke?
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Fedons pastaskruer
« #28 : 07. juli 2005, 14:03 »
Ja, men jeg tror ikke akkurat hun lever på Grandiosa og brus. Spiser nok en del at Atkins produkter selv, tror du ikke?

Ja, mulig hun gjør det å. Men hun har da sett schmekker ut så lenge en kan huske, og sikkert siden før hun begynte på atkins. så det trenger ikke ha så mye med hennes utseende og gjøre. Men bra innlegg, benpressmannen! Jeg ser hva du mener. Jeg synes bare det kunne kommet bedre frem hvilke resultater de har vist, i media og sånne ting. En ser jo bare disse ekspertene, som ikke alltid er så skarpe i kantene, og får se lite av resultatene. En finner dem nok om en leter, men det burde være mer fremtredende hvilken god effekt mye av det de sier faktisk har..
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Fedons pastaskruer
« #29 : 07. juli 2005, 15:48 »
Utseende til en person har lite å si om kunnskapsnivået til vedkommende.

Om en tar F.eks Fedon, grete roede eller hvem det måtte være så har de jo klienter som de tester ut sine ting (teorier, hypoteser etc) på og de ser dermed hva som virker og hva som ikke gjør det, å det er uavhengig hvordan de ser ut selv. Det er jo tross alt ikke alle som ønsker å være tynn som en strek heller da..

Akkurat! Det var det jeg mente.. Bør kanskje meg å formulere setningene og meningene mine bedre blush Uansett.. Honnør til deg benkpressmannen  Smile
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!