Skrevet av Emne: Andreas trener bicepscurl!  (Lest 91412 ganger)

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Andreas trener bicepscurl!
« : 10. mai 2005, 04:08 »
Tenkte å skrive en sånn greie her slik at jeg klarer å følge med sjæl:

Før høsten '04 hadde jeg kanskje vært ti ganger på studio og trent med en kompis.
Så:

Høst '04:
4-splitt -- jobbet litt med teknikk, men kunne ikke så mye om det i grunn. Hadde trege negativer og kjørte aldri forced reps hvertfall Smiley Var i USA, så fikk tak i billig kjøtt og kosttilskudd. DIGG!

Vår '05---ca begynnelsen av '06:
DoggCrapp -- fikk litt masse og sånn, var veldig gøy. Var veldig fokusert på trening, kosthold osv denne tiden. Leste mye, men mest om DC Tongue Kjørte mitt livs mest seriøse deff med kostholdsplan fra en kompis.

Vår '06:
Testet litt styrketrening. Sturla styrkeløft program. Gikk greit, men økte ikke kjempebra. Problemer med korsryggen og sånn. 1RM'et med 165kg i mark første året mitt, men tror ikke korsryggen min egentlig var sterk nok til det. Fikk litt problemer med korsryggen under sturla. 5x3 med tunge vekter i mark var tungt når en legger lista litt for høyt!
Litt mer DC, men er ikke like seriøs mtp mat og sånn. Dette fortsetter senere også Smiley

Høst '06:
Militæret. 6-splitt, litt DC og en del tull. Mer fyll enn før i militæret, men billig mat, dog random og hadde lite kontroll på vektoppgang, nedgang, pauser etc.

Vår '07:

Fortsatt militæret og samme som over, men tester 5x5.

Høst '07:
5x5 ftw! Hadde planlagt ting bra og sånn, men var syk periodevis, eksamensperioden kom fort osv. Gjorde noen 1RM-tester mot slutten når jeg hadde planlagt pumpetreninger for fun, og disse ble bedre enn forventet Smiley Smiley

Vårhalvår '08:
Trente sheiko seks uker med en fyllapause som varte ca en uke på midten. På makstesten etterpå tok jeg 155 i bøy, 115 i benk og 200 i mark. Var meget fornøyd.

Etter dette trente jeg litt forskjellig får jeg joinet noen gutter på et cross-fit program. Treningene var lange og jævlige, men lærte meg cleans og rykk og ble langt sterkere i chins.

Plan for sommeren og høsthalvåret er først et mengdeprogram, så en oppkjøring og se om jeg klarer å få opp noe tungt til slutt. Skal jobbe mye med benken!

Høst '08
Trente en dietmar mengde og deretter sheiko oppkjøring. Ble muligens overtrent eller noe, for gjorde det ikke særlig bra når jeg RM-testet i konkurranse. Var et par andre grunner til det også. Glemte bl a å vente på "på plass"-signal i bøy _to_ ganger og krasjet nedi sikringsgreia den tredje i tillegg til at jeg hadde litt vondt i skulderen. Uansett, forøvrig ganske lette mål i sheiko (tidligere perser), men mye fyll og andre "lite-sove-netter" på siden. La på meg litt masse da, selv om dette ikke var noe mål.

Resultat:
Bøy: 155 dypt og pent
Benk: 110 (5kg mindre enn gammel pers)
Mark: 210 (pers!)
Tror det blir styrke



______________________________________________________________
Originale førsteposten:

Height; 5.75feet (175cm ca)
Weight; 175lbs (79.5kg ca)
Fat%; around 12

Workin out mon-wed-fri after the DC concept. In addition, I walk 45mins in the morning b/f breakfast, (which keeps me hungry and gives me longer nights of sleep) Smiley And of course keeps the fat% down for the summer.

Gotta keep this log in english since I'll compare it w/ my friend here who doesn't understand a single word in norwegian ^^

Today's work-out will come here tomorrow ^_^
Strength-stats will come next week some time.

Jepp, da var det tid for mat, lesing og soving Smiley

______________________________________________

Yea,
I've splitted my body up in two:

1st part:
Chest
Shoulders
triceps
back width
back thickness

2nd part:
Biceps
Forearms
Calfs
Thighs
Hams/glutes

-For each 'part' I've got three different 'days' where I have different exercises for the muscles.

Warm-up:
Every work-out starts with a 10 minute jog to the gym or a 5min bike-ride + 2mins on the ellipticals.
In addition I do some warm-up sets for each muscle group, 1-2 for small ones such as biceps (none for forearms) and 3-5 for bigger muscle groups such as thighs/chest.

Stretch:
Traditional DC-stretching for everything except backwidth, where I do a 'pullover-stretch' instead.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: The Foreign Kid's DC-trening(+ spising?)
« #1 : 10. mai 2005, 23:29 »
Part1, day3:

Declined bench, 3WU and 21 reps wicked slow reps of 110lbs, stretch
Military press front, 1WU and 50lbs for 12 reps, stretch
Cable pressdown, FAILED
Pulldown, 3WU and 19 slow reps of 105lbs, stretch
Deadlift, 2WU and 19 reps of 160lbs, stretch

Yup, this was a fearly light day with many new exercises.
As you will see, my shoulders are pretty weak, but I'm hoping to get stronger there in not too long. My shoulders have always been like that though..
I might try to beat what I did today next time (12-13reps of 50lbs)

Til DC-folka!
Kan jeg ha skuldrene i begynnelsen saa jeg vil vaere sikker paa at jeg ikke bruker mye skulder i benk eller lignende?
DC sier jo at programmet er perfekt, og saa klart tror man ham, men han sier jo ogsaa at man _kan_ skifte om en dag om det er lang koe for aa vente paa aa gjoere en oevelse.

Utlogget TheFonz

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 939
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 939

SV: The Foreign Kid's DC-trening(+ spising?)
« #2 : 11. mai 2005, 00:01 »
Kan vel ta deg litt tid til å skrive på Norsk siden det er et Norsk forum Smiley Ellers kan jeg vel si det samme som HITmann sa til meg når jeg prøvde DC første gang; pass på å ikke starte for tungt på noen øvelser (nå tenker jeg på militærpressen din) hvor du hadde litt få reps Smiley Ellers ser det vel greit ut

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: The Foreign Kid's DC-trening(+ spising?)
« #3 : 11. mai 2005, 00:29 »
Takk Smiley

Norsk:
Jeg skriver dette ned kun en plass i tillegg til loggboken min: Her.
For aa slippe aa gjoere det om til norsk og saa til engelsk, lar jeg min ikke-norske venn lese her istede <Shocked) Saa oevelser og vekter blir paa norsk, samt andre viktige ting. Han er min treningspartner og er veldig ivrig + at han stoler 100% paa meg siden jeg fikk han til aa begynne aa trene og _spise_ i hoest og er veldig fornoeyd med hva jeg har faatt han til aa bli. Han har hatt bedre fremgang enn meg :O SELV om jeg spiser dobbelt saa mye som han fortsatt.
Han er sterkere enn meg i en muskelgruppe, skuldre (jeg slo den ganske hardt og hadde 2-3 maaneders pause i vinter), tar meg snart igjen i biceps, men er laaangt bak meg i ryggtykkelse og laar/legger :>

Jeg hadde som du kanskje forsto ikke endret den (faktisk den eneste uendrede oevelsen i gaar), og som du ogsaa ser, proever jeg aa klare ca 20 reps foerste gang med oevelsen, saa plusser jeg paa vekter saa jeg klarer 13-15, gjoer fler repetisjoner for hver gang til jeg er oppe i rundt 20 (2-3 ganger) og adder paa igjen. Dette til jeg feiler og ikke klarer aa oeke altsaa.

Gjoer foerste gangen med nye vekter med saktere negativer enn vanlig (dvs rundt 6-7 sekunder) og tar ingen static holds selv om jeg normalt gjoer det.

Har brukt DC i to-tre maaneder naa og er utrolig fornoeyd Smiley

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: The Foreign Kid's DC-trening(+ spising?)
« #4 : 11. mai 2005, 00:30 »
Lurer forresten fortsatt paa det med aa sette skuldre foerst paa part1-dagene forresten.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #5 : 11. mai 2005, 02:20 »
Lurer forresten fortsatt paa det med aa sette skuldre foerst paa part1-dagene forresten.

Ikke kjør skuldre før bryst, men følg den opprinnelige DC-splitten, er mitt tips.  Wink Kjører du skuldre før bryst, preuttrøtter du skuldrene, slik at når du kjører brystøvelsen rett etterpå (benkpress el. lign.) så vil skuldrene "faile" lenge før du har tatt ut alt fra brystmusklene dine. Resultatet blir mest sannsynlig dårligere utviklet bryst.

Ellers ser jo dette seriøst og bra ut!  2thumbsup

Lykke til!  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #6 : 11. mai 2005, 03:28 »
Takk, takk Smiley
Jeg blir aa hoere paa mr DC da.
Som du kanskje forsto var det jo det motsatte jeg var redd for; at jeg skulle slite ut skuldrene saa mye i benken (ved noe daarlig teknikk i inclined bench for eksempel), at jeg ikke ville ha noe igjen naar jeg kom til skuldrene.
Men jeg vil jo egentlig faa trent skuldrene hardt i begge tilfeller, og bryststoerrelse er jo viktigere enn skuldre selv om alt er like viktig =P

Ellers skal jeg faa ut dietten min her snart, proevde aa kopiere over fra excel og word foer i dag, men det blir feil pga ..instantiate.. aka saann som naar du klikker tab i word.

Blir litt forskjellig fra dag til dag, siden jeg noen dager hiver inn proteinshaker, yogurt, noetter osv innimellom maaltid fordi jeg blir sulten, men i gaar spiste jeg:
(277proteiner, 90fett, 360karbs) = 3402kcal. Til vanlig ligger jeg litt laver paa protein, litt hoeyere paa fett og en del lavere paa karbs (spiste 500 i karbs bare i pasta mellom 17.30 og 21.30 og i tillegg fikk jeg i meg 120gram kylling og x antal gram sushi).
Var fornoeyd med dagen though, og spiste mye groent/salat. Var bare veldig sulten etter en lang morgentur om morgenen etter en spisedag som var ganske heftig  Food

Blir aa gaa sakte naermere og naermere 2500kcal om dagen naa som det lir mot sommer, men vet ikke hvor lite jeg toer aa spise mens jeg gjoer DC. Jeg ligger jo (normalt sett) et godt stykke unna DC'erne naar det kommer til mat og spesielt proteiner.


Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #7 : 11. mai 2005, 17:26 »
Ahh.. Vil bare bli ferdig med skolen saa jeg kan gaa aa trene naa.
Bein er saa sykt deilig aa trene siden man blir saa sjukt deilig svett om man effektiviserer treningen og faar den til aa vaere 45mins-1time <3
Saa er det saa mye psyke som kreves naar man gjoer squats og spesielt legger. (Kjoerer 5sek negativ, 15sek strekk, eksplosivt opp paa calf).

Lala. Tid for mat.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #8 : 11. mai 2005, 22:36 »
2part, day3:

BB-curl: 50lbs for 24 reps (could possibly have taken a few more)
Fore-arm-behind-back-roll: 60lbs for 15 reps
Calf-LegPress: 145lbs for 12 reps (could've taken more)
Squat: 180lbs for 18 reps, FAILED
SLDL on the calf-blaster in SM: 170lbs for 17 reps

Comments:
BB-curl was wicked light, new exercise so I started light.
Calfs were decently light, but I try to hold about 12 reps there. The stretches buuuurn.
Squat: :-//
SLDL: My lower back hurts now b/c of it. Was like that in the fall as well, when I started w/ the HST-program.

Well.. I guess the energy isn't what it should be. The Squat was even embarrassing and I definitely failed it. Gonna cruise next week, just hoping for a better work-out friday.
I got exhausted today at least  blush

Spoersmaal paa NORSK:
Noen som har en ide om hvorfor korsryggen min blir saa sliten av SLDL?
Det skjedde i hoest, men har altsaa ikke skjedd paa en god stund naa bortsett fra i dag og for to uker siden  Huh

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #9 : 13. mai 2005, 23:03 »
Startet ut med inclined benk som var ny oevelse og gjorde 15 ekstra trege repetisjoner a 90lbs. Ikke saerlig tungt, men faar heller ha litt ekstra progresjon naar jeg starter opp igjen etter cruise-uke, saa foeler jeg meg glad osv.

EZ-skulder/nakke, 21 reps a 50lbs

scull-crunch var ogsaa utrolig lett og utrolig sakte, 25 reps a 40lbs. Blir aa oeke en del der ogsaa, men det var og en ny oevelse.

Chins hadde jeg tatt med selv om jeg feilet den forrige gang, men naar jeg ikke gjorde det noe bedre i dag heller, faar jeg vel kaste den bort Sad

Saa gjorde jeg 17 kontrollerte reps a 100lbs i stille kabelroing.

Jepp har gaatt over til norsk.

Og: *Gjenta meg selv*
Noen som har en ide om hvorfor korsryggen min blir saa sliten av SLDL?
Det skjedde i hoest, men har altsaa ikke skjedd paa en god stund naa bortsett fra i dag og for to uker siden  Shocked

Naa er det tid for store mengder mat <3
Fredagskveld foer cruiseuke o_0

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #10 : 13. mai 2005, 23:04 »
Kan være fordi du kjører bøy og SLDL i økten etter du har markløft.... jeg har lagt det litt langt fra hverandre med hensikt. Det kan være en mulighet.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #11 : 13. mai 2005, 23:35 »
Vel, det foeles som om jeg akkurat har gjort rygghev uten vekter i en halvtime der med masse melkesyre og faele greier. Ble mer 'sliten' i korsryggen enn i glutes/hams, noe som ikke er riktig :|
Skal kutte squads, men blir aa putte det inn neste gang jeg feiler. Er fortsatt saar etter onsdagstreningen <3

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #12 : 13. mai 2005, 23:36 »
saar som i sore, sliten/0m eller hva det blir paa norsk :>

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #13 : 14. mai 2005, 02:28 »
'Støl'.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: HeeLo, The Foreign Kid's DC-lifting
« #14 : 14. mai 2005, 02:29 »
Det er det! Cheesy
Er morsomt naar amerikanere spoer meg om hva forskjellige ord er paa norsk, saa maa jeg bare finne paa noe fordi jeg ikke husker det ordentlige navnet Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!