Skrevet av Emne: Andreas trener bicepscurl!  (Lest 91310 ganger)

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #405 : 08. desember 2007, 18:05 »
Åssen går treningene dine a? Dårlig med logging! Shocked

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #406 : 08. desember 2007, 18:13 »
Ja.. det har du rett i. Glemmer det hele tiden.

Treningen går kjempebra. Er dødsgira og gleder meg som en unge på julaften hver trening. Trener mengde i massevis. Mandag-Fredag. Høyt tempo, føler meg som en kroppsbygger til tider.. Huh Er begynt med sumomark for en periode, faktisk, og får det litt til, faktisk:)

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #407 : 08. desember 2007, 18:45 »
Cheesy
Du får logge et par treninger av og til hvertfall! Smiley

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #408 : 11. desember 2007, 21:05 »
Dagens trening:
Teknikktrening i mark og benk pluss litt pumping Tongue

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #409 : 13. desember 2007, 21:39 »
Trening i dag:

Mer utforskning, og har spørsmål!

Hvor mye tar man egentlig i flies? Har en hendene helt strake og går til maks ROM, klarer en jo ikke mer enn 14kg for reps, men åpner man for litt bøy kan en plutselig øke betraktelig.

Hvor høy skal mark-klossen være når en tar mark fra kloss?
Fant ut at det selvsagt er snakk om trekvart-mark/racked deads nå når jeg så hvilke vekter det var meningen en skulle ta, men lurte skikkelig på det på treningen likevel.

Er lunges vanskelig?
Med riktig teknikk osv, hvilken vektbelastning bør jeg starte med? Har aldri trent lunges, men tror jeg skjønner poenget; altså; kneet såvidt framfor foten når på det dypeste og komme seg opp igjen. Får lete etter hvor langt steg jeg må ta ol.

Er sittende good mornings primært en korsrygg-øvelse?
Hvorfor trene det i så fall?
Prøvde en del på den i dag, og fant ut at om en skal hindre dynamisk trening av korsryggen får en sykt lite ROM. Har fått det for meg (ganske sterkt!) at dynamisk trening av korsryggen ikke er bra for noe annet enn dynamiske bevegelser av korsryggen, noe jeg på sett og vis prøver å unngå i alle andre øvelser.

EvenS

  • Gjest
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #410 : 14. desember 2007, 12:27 »
Halla!

Kom over en her om dagen på treninga, som gikk datateknikk første året, trente Brazilian og hadde planer om å begynne med Sheikotrening. Kan det være deg eller? Tongue

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #411 : 14. desember 2007, 12:35 »
Verdt å nevne:
Jeg er skikkelig støl etter de to 15rep-setsa med null vekt i flies i går! Forsåvidt støl i nakke/rygg etter ørten sett i mark fra boks også. Ble mye rart der; mark fra boks høyere enn tærne slik at en måtte la seg falle fremover for ikke å knuse føttene var ganske udigg bl a Tongue

Halla!

Kom over en her om dagen på treninga, som gikk datateknikk første året, trente Brazilian og hadde planer om å begynne med Sheikotrening. Kan det være deg eller? Tongue

"Nei" Cheesy

Står bra til?
Noen comments til spørsmåla mine du?
Hvilke dager trener du forresten?

EvenS

  • Gjest
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #412 : 14. desember 2007, 13:19 »
Så det var du ja!  Grin

Hvor mye tar man egentlig i flies?
Flies skal - etter det jeg har lest - trenes lett. Poenget er vistnok å få økt blodsirkulasjon i brystet. 8-10 reps er passelig, og såpass lett at man kunne klart et par-tre ekstra reps etter settet.

Selv trener jeg ikke flies noe særlig, og foretrekker heller manualpress. Men det er nok en smaksak.

Hvor høy skal mark-klossen være når en tar mark fra kloss?

Når jeg trener mark-fra-kloss, så bruker jeg såppass mye høyde på stanga at den havner såvidt under kneskåla.

Når jeg trener mark-på-kloss derimot - hvor man selv står på en forhøyning - så prøver jeg å få til kanskje en 5 cm forhøyning i forhold til vanlig mark-trening. Dette for å trene en større del av bevegelsen enn ved ordinær markløft.

Er lunges vanskelig?
Denne har jeg omtrent ikke trent, så her har jeg ikke så mye å tilføye Tongue Regner med det finnes noen gode animasjoner på nettet, om man søker litt.

Er sittende good mornings primært en korsrygg-øvelse? Hvorfor trene det i så fall?
Den tar mye på korsrygg ja. GM trener hovedsaklig den "bakre kjede" (eng: Posterior Chain). Dvs: korsrygg, rumpe og bakside lår. GM trener mye av de samme muskelgruppene som f.eks strake markløft.

Hvis man sitter veldig bredt med føttene under sittende GM, så tror jeg man får til litt lengre ROM enn om man sitter med føttene smalt.

Har variert litt når jeg har trent. Men har trent hovedsaklig: man, tirs, tors, fre i det siste. Tenkte meg en tur bortover nå snart. Hvilke dager trener du?

Har du trent DC også? Tongue Har jeg ikke prøvd jeg, men har prøvd et annet kroppsbyggerprogram som veksler mellom 15, 10 og 5 reps. Også har jeg trent mye 5x5, og det fungerer bra!

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #413 : 14. desember 2007, 13:27 »
Takk for svar!
Tenkte på mark-på-kloss, ja Wink

Forskjellen på strake mark og GM vs sittende GM blir, slik jeg ser det, at sittende GM vil trene korsryggen dynamisk, mens de andre to trener den statisk (ellers trener alle tre glutes og hams, men sittende har jo mindre ROM for de to og trener de mindre). Skjønner ikke poenget med sittende gm's Tongue

Jeg har også trent HST! Ellers har jeg trent DC som du sier, høy-volum, 5x5, styrkeprogram a la sturla (5x3-opplegg tre ganger i uken), dog med litt vri.
Beginnerprogrammet er på tre ganger i uken, og de fleste programmene jeg har trent har holdt seg til det. Blir mao mandag, onsdag og fredag pluss evt kondisjonstrening på lørdag.
Har trent høy-volum med 6 dager i uken også, men trives på høy-frekvens, lav-volum og rimelig høy intensitet. Sheiko blir uvant Smiley

Kommer til å pumpe lett i morgen og mandag, men blir ikke noen ordentlige treninger før julaften ca tipper jeg Smiley

Ellers så jeg at du har trent på kk-67?

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #414 : 15. desember 2007, 01:01 »
Det er forøvrig helt greit med litt bøy i armene når man skal kjøre flies. Prøv å få så god kontakt med brystet som mulig, men fortsett å kjøre lett. Vektene hadde nok vært spesifiserte om det var meningen at man skulle kjøre tungt.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #415 : 16. desember 2007, 19:29 »
Thx Smiley

Treningen i dag:
En tier i bøy
Sparkemaskin (tror det er første gangen jeg har testa den!)
Flies, noen åttere og to femmere
GMs noen småsett og to 6'ere
Bicepscurl, pinw curl
Skulderpress
Mark fra boks og mark stående på boks

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #416 : 25. desember 2007, 15:58 »
Er litt sjuk og sånn, så må vente litt med å begynne programmet. Ser ut som om jeg ikke blir ferdig med det før jeg skal til Åre i Januar, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Kan ta trekvart før, ta en uke om igjen når jeg kommer tilbake, ta sisteuken og teste perser.
Eller noe Cheesy

Så gav DNG meg ideen om å teste benkprogget (sheiko) siden han er stygg og tar 135 mens jeg ikke har mer enn noen få reps på 105 på boken Tongue

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Andreas spør om sheiko!
« #417 : 25. desember 2007, 16:01 »
Forresten:
I sheiko:
Skal en skrive inn målet sitt i cellene, hva man tror man kan ta, eller hva man har tatt? Og om det er hva man tror man kan ta; skal man være optimistisk? Cheesy

Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #418 : 25. desember 2007, 16:09 »
Syns du jeg er stygg Huh

Forresten:
I sheiko:
Skal en skrive inn målet sitt i cellene, hva man tror man kan ta, eller hva man har tatt? Og om det er hva man tror man kan ta; skal man være optimistisk? Cheesy

Snakker du om benkpressprogrammet nå? I så fall, ta ca 10kg over maksen din. Det er det alle jeg vet om har gjort, og de har klart alle løftene alle sammen inkl. meg Cheesy

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas kjører 5x5 video s24
« #419 : 25. desember 2007, 16:41 »
Syns du jeg er stygg Huh
Haha, så klart! Cheesy
Også er det litt _stygt_ at du tar så mye i benk leom!
Sitat
Snakker du om benkpressprogrammet nå? I så fall, ta ca 10kg over maksen din. Det er det alle jeg vet om har gjort, og de har klart alle løftene alle sammen inkl. meg Cheesy
Snakker egentlig om vanlige progget. Tenkte at det kanskje var meningen at en ikke skulle trene til failure på programmet?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!