Skrevet av Emne: Andreas trener bicepscurl!  (Lest 91379 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Andreas prøver sheiko!
« #510 : 08. februar 2008, 22:51 »
Gokvell Smiley Var dette en som hadde kort hår, type 2-3 mm kanskje?

Deg?

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #511 : 08. februar 2008, 22:57 »
Gokvell Smiley Var dette en som hadde kort hår, type 2-3 mm kanskje?
Det er godt mulig! Er ikke så militær at jeg alltid husker korte guttesveiser Cheesy

Ingen som har et svar på spørsmålet forresten? Har prøvd å lese litt rundt, men de fleste skriver jo om hva en skal gjøre ved en makstest og at en skal ha spenn også på trening, men intet om begrenset vs maks spenn. Høres for meg dumt ut å trene en annen løftebane, ha stopp en plass utenfor ROM'en til maksløftet osv, men om det er svært belastende over tid ser jeg jo poenget. (Men da burde en vel trent med litt decline og en liten kloss?)

EvenS

  • Gjest
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #512 : 08. februar 2008, 23:09 »
Deg?

Hehe, kunne vært meg ja Tongue Tror jeg vet hvem dere snakker om, for jeg har fått et par lignende kommentarer selv fra en fyr med svart styrkeløft-skjorte der. Spurte meg blant annet om hva jeg studerte. Når jeg svarte at jeg gikk data, så svarte han at: "data og trening, det var en merkelig kombinasjon".

Etterpå trente jeg knebøy sammen med han og en del andre der. I knebøy har jeg nesten alltid fått god kritikk for teknikk, men han sa at: "du må jobbe mye med teknikken din. Tenker du over hvordan du løfter når du trener?" Dette til tross for at jeg trente med både mere kg og flere reps enn han Tongue Godt mulig teknikken min har blitt litt dårligere enn tidligere, men tror ikke den er såå håpløs Tongue

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Andreas prøver sheiko!
« #513 : 08. februar 2008, 23:11 »
Hehe, kunne vært meg ja Tongue Tror jeg vet hvem dere snakker om, for jeg har fått et par lignende kommentarer selv fra en fyr med svart styrkeløft-skjorte der. Spurte meg blant annet om hva jeg studerte. Når jeg svarte at jeg gikk data, så svarte han at: "data og trening, det var en merkelig kombinasjon".

Etterpå trente jeg knebøy sammen med han og en del andre der. I knebøy har jeg nesten alltid fått god kritikk for teknikk, men han sa at: "du må jobbe mye med teknikken din. Tenker du over hvordan du løfter når du trener?" Dette til tross for at jeg trente med både mere kg og flere reps enn han Tongue Godt mulig teknikken min har blitt litt dårligere enn tidligere, men tror ikke den er såå håpløs Tongue

Virker som en fin fyr. Wink
Hvordan er styrken din nå da?

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #514 : 08. februar 2008, 23:13 »
Hehe, kunne vært meg ja Tongue Tror jeg vet hvem dere snakker om, for jeg har fått et par lignende kommentarer selv fra en fyr med svart styrkeløft-skjorte der. Spurte meg blant annet om hva jeg studerte. Når jeg svarte at jeg gikk data, så svarte han at: "data og trening, det var en merkelig kombinasjon".

Etterpå trente jeg knebøy sammen med han og en del andre der. I knebøy har jeg nesten alltid fått god kritikk for teknikk, men han sa at: "du må jobbe mye med teknikken din. Tenker du over hvordan du løfter når du trener?" Dette til tross for at jeg trente med både mere kg og flere reps enn han Tongue Godt mulig teknikken min har blitt litt dårligere enn tidligere, men tror ikke den er såå håpløs Tongue
Synes teknikken din var fin sist jeg så den. Da var det maxløft det var snakk om også.Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #515 : 08. februar 2008, 23:23 »
EvenS er sterk!
Var han ntnui SL-duden høy? Ikke overstor? Så han bare varme opp i bøy, og da trente han dypere enn parallell, altså dypere enn hva som strengt tatt var nødvendig slik som meg Smiley



Treningen i dag:
Bøy:
70-100kg ca 5 sett
7x3 112

Benk:
55-79 ca 5 sett
6x2 90kg

Flies:
5x10 14kg

Utfall:
5 60
2x5 70
Frontbøy 2x5 80 (Savnet frontbøy og måtte bare.)

Dips:
5x5-8 BW-BW+15kg


SISTE SHEIKODAG! Cheesy

Sliter dog med matlyst nå etter den dietten. Er jo også litt klein da. Hadde noen kommet med en pizza nå hadde jeg ikke vært keen. Det er skummelt. Skal dog presse i meg noe mer om ikke så lenge.

Fått i meg følgende i dag:
3.5dl havregryn med 25g prot og noe olje i vann
En porsjon risengrynsgrøt med 25g prot pluss en banan
2xPWO-shakes (30-40p 60-70 karb)
En kjøpepizza og tre tortillas med masse mais og 300g kjøttdeig

Ikke akkurat en bra matdag, men helt grei og hadde seriøst ikke klart kyllingfilet med pasta etter trening i dag uans.

EvenS

  • Gjest
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #516 : 08. februar 2008, 23:34 »
Virker som en fin fyr. Wink
Hvordan er styrken din nå da?

Hehe Wink

Er litt usikker på hvor jeg ligger for øyeblikket, siden det er bortimot et år siden jeg maksa sist. Men tror jeg ligger på omtrent det nivået jeg har vært på tidligere. Sikkert rundt: 215 - 140 - 240  eller noe slikt. Trener en del med 10 reps akkurat nå, for å prøve å legge på litt masse. Ellers har jeg tatt 5'ere på 180 i bøy, og 6'er på 220 i mark ganske nylig. Benken er jeg litt svak i enda Tongue

Trener også mye kondisjon i tillegg til styrke for tiden, gjennom intervalltrening. Synes det er motiverende når pusten holder ut stadig hardere og lengre økter etter hvert som man blir i bedre form. Merker også at jeg blir mindre og mindre andpusten av 10-15 reps i basisøvelser av kondistreninga. Målet er best mulig "allround-form", dvs både maksimal styrke og aerob kapasitet (utholdenhet) Tongue

Enn du, har du bra fremgang? Du har bygd en solid fysikk iallefall, som jeg så innpå loggen din! Cheesy

Synes teknikken din var fin sist jeg så den. Da var det maxløft det var snakk om også.Smiley

Det er godt å høre Smiley

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Andreas prøver sheiko!
« #517 : 08. februar 2008, 23:39 »
Hehe Wink

Er litt usikker på hvor jeg ligger for øyeblikket, siden det er bortimot et år siden jeg maksa sist. Men tror jeg ligger på omtrent det nivået jeg har vært på tidligere. Sikkert rundt: 215 - 140 - 240  eller noe slikt. Trener en del med 10 reps akkurat nå, for å prøve å legge på litt masse. Ellers har jeg tatt 5'ere på 180 i bøy, og 6'er på 220 i mark ganske nylig. Benken er jeg litt svak i enda Tongue

Trener også mye kondisjon i tillegg til styrke for tiden, gjennom intervalltrening. Synes det er motiverende når pusten holder ut stadig hardere og lengre økter etter hvert som man blir i bedre form. Merker også at jeg blir mindre og mindre andpusten av 10-15 reps i basisøvelser av kondistreninga. Målet er best mulig "allround-form", dvs både maksimal styrke og aerob kapasitet (utholdenhet) Tongue

Enn du, har du bra fremgang? Du har bygd en solid fysikk iallefall, som jeg så innpå loggen din! Cheesy

Det er godt å høre Smiley

Veltrent fyr på alle måter du. Wink
Hadde bra fremgang inntil 2 uker siden. Aldri følt meg i bedre form tidligere.
Fikk kyssesyken da i følge legene, men var en mild versjon så begynner å bli frisk nå.
Skal sånn smått begynne å bygge meg opp igjen nå. Smiley

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Andreas prøver sheiko!
« #518 : 08. februar 2008, 23:43 »
Provoserende med svake idioter som skal hevde seg selv ved å belære andre. Har lyst til å ta en økt på Gløs når vedkommende er tilstede - kun for å be ham dra til helvete, hvis han belærer meg.

EvenS

  • Gjest
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #519 : 08. februar 2008, 23:49 »
EvenS er sterk!
Var han ntnui SL-duden høy? Ikke overstor? Så han bare varme opp i bøy, og da trente han dypere enn parallell, altså dypere enn hva som strengt tatt var nødvendig slik som meg Smiley



Treningen i dag:
Bøy:
70-100kg ca 5 sett
7x3 112

Benk:
55-79 ca 5 sett
6x2 90kg

Flies:
5x10 14kg

Utfall:
5 60
2x5 70
Frontbøy 2x5 80 (Savnet frontbøy og måtte bare.)

Dips:
5x5-8 BW-BW+15kg


SISTE SHEIKODAG! Cheesy

Sliter dog med matlyst nå etter den dietten. Er jo også litt klein da. Hadde noen kommet med en pizza nå hadde jeg ikke vært keen. Det er skummelt. Skal dog presse i meg noe mer om ikke så lenge.

Fått i meg følgende i dag:
3.5dl havregryn med 25g prot og noe olje i vann
En porsjon risengrynsgrøt med 25g prot pluss en banan
2xPWO-shakes (30-40p 60-70 karb)
En kjøpepizza og tre tortillas med masse mais og 300g kjøttdeig

Ikke akkurat en bra matdag, men helt grei og hadde seriøst ikke klart kyllingfilet med pasta etter trening i dag uans.

Bra økt Smiley Kyllingfilet synes jeg er litt sånn småtørt og kjedelig på smak jeg, så det er ikke favorittmaten Tongue Mulig det glir ned bedre med litt god saus til kanskje?

Han er ikke så lang han jeg tenker på nei. Litt vanskelig å beskrive hvordan folk ser ut noen ganger. Blir som når noen spør om du har sett den filmen med: "litt bilkjøring og krasjing i. Og litt skyting.." Tongue

Veltrent fyr på alle måter du. Wink
Hadde bra fremgang inntil 2 uker siden. Aldri følt meg i bedre form tidligere.
Fikk kyssesyken da i følge legene, men var en mild versjon så begynner å bli frisk nå.
Skal sånn smått begynne å bygge meg opp igjen nå. Smiley

Vet hvordan det er ja. Fikk kyssesyke selv i fjor høst. Hadde høy feber i 10 dager i strekk, og var slapp i flere uker etterpå. Også gikk det en liten mnd før leververdiene hadde stabilisert seg, slik at jeg fikk trent igjen. Formen var rimelig råtten de første ukene etter jeg begynt med treninga igjen ja Tongue

Provoserende med svake idioter som skal hevde seg selv ved å belære andre. Har lyst til å ta en økt på Gløs når vedkommende er tilstede - kun for å be ham dra til helvete, hvis han belærer meg.

Kan være litt provoserende med "forståsegpåere" noen ganger ja. Trening er et felt hvor det er veldig mye synsing og forskjellige meninger da, så det er vanskelig å vite hvem man bør ta imot råd fra noen ganger.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #520 : 09. februar 2008, 00:03 »
Jeg skjønner altså at, jo, det er bra med mye spenn/bue også når en trener styrkebenk.

Føler ofte for å belære andre sjæl, men ikke om jeg ikke er sikker eller ser at fyren har et visst nivå og må ha kommet dit på en eller annen måte.


Kyllingfilet går ned med krydder. Bare stek den ganske hardt bittelitt først før du senker varmen drastisk og venter leenge på at den skal bli ferdig. Krydre _etter_ steking!
Kyllingfilet og pasta er ganske kjedelig, men er billig og sunt (superris er self sunnere, men jævlig å spise veldig mye av).

Har en kompis som ofte er i sverige; noen som vet hva karbonadedeig heter på svensk og hva det koster der? Er _litt_ diggere enn kyllingfilet og en del sunnere enn kjøttdeigen jeg vanligvis spiser.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #521 : 09. februar 2008, 00:05 »
Kan være litt provoserende med "forståsegpåere" noen ganger ja. Trening er et felt hvor det er veldig mye synsing og forskjellige meninger da, så det er vanskelig å vite hvem man bør ta imot råd fra noen ganger.
Tar fyren 50kg mer enn meg i dype raw-bøy, 30kg mer i benk med stopp og trener pene mark på over 200kg hører jeg gjerne på uansett hvor feil jeg tror han har. Tar han derimot 80kg i sprettbrobenk eller 100kg i knee-bends lukker jeg ørene Smiley

EvenS

  • Gjest
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #522 : 09. februar 2008, 12:34 »
Tar fyren 50kg mer enn meg i dype raw-bøy, 30kg mer i benk med stopp og trener pene mark på over 200kg hører jeg gjerne på uansett hvor feil jeg tror han har. Tar han derimot 80kg i sprettbrobenk eller 100kg i knee-bends lukker jeg ørene Smiley

Snakket nettopp med vedkommende som kommenterte benken din, som jeg forøvrig synes er en veldig trivelig fyr! Virker som det bare var en misforståelse. Det var ikke ment som noen kritikk fra hans side, men bare et innspill om at han selv ikke bruker å "brigde" fullt så mye med ryggen på submaksimale vekter. Det var derfor ikke ment som noen befaling om hvordan du burde legge opp teknikken.

Angående han som kommenterte bøyen min, så var vist det også en misforståelse. Vedkommende har vist sagt i ettertid at jeg hadde god teknikk. Skal forresten sies at jeg setter pris på tilbakemeldinger på teknikk, om det er med en god utdypelse av hva som er galt med teknikken i tillegg Smiley

Er nok fort gjort å misstolke signalene, når begge parter er på slutten av en knallhard 2-timersøkt i f.eks Sheiko eller Dietmar Smiley

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Andreas prøver sheiko!
« #523 : 09. februar 2008, 12:45 »
Ja, posten du siterer der var ikke siktet til personen fra NTNUI SL (han kunne jo tilhørt hvilken som helst av gruppene jeg nevnte). Jeg burde fått med i første posten at det var jeg som spurte han om teknikken min og ikk han som kom for å være belærende. Og, som jeg skrev tidligere; jeg lurte helt ærlig på hva som var rett. Har ikke trent styrke så lenge at jeg er spesielt sikker på om det jeg har "lært" er riktig.

Har nettopp snakket litt med duden og han virket, som EvenS sier, som en hyggelig fyr Smiley

Digger også tilbakemeldinger på teknikk; var derfor jeg spurte en med skjorte!

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Andreas prøver sheiko!
« #524 : 09. februar 2008, 14:07 »
Bra ting er litt klarere nå ihvertfall. Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!