Skrevet av Emne: her er da meg.  (Lest 12985 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: her er da meg.
« #15 : 19. mai 2005, 13:26 »
Spør du meg, burde alle de du beskriver heller lære seg benkpress SKIKKELIG i stedet for å lete etter alternative øvelser. Baseøvelser er og blir best, og benk alene kan faktisk gjøre jobben og vel så det. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Daedelus

  • Gjest
SV: her er da meg.
« #16 : 19. mai 2005, 13:26 »
Etter sommeren når jeg får rå skal jeg kjøpe 20 kilo gainer pulver og kommer til og bruke dette i 2 måneder. vil liggge på 5500 kalorier ver dag. håper noe kommer til og sje da.

Du vil da ligge på ca. 78 kalorier per kg kroppsvekt med andre ord. Er vel litt overkill det inntaket? For de som vil opp i vekt er det anbefalt å ligge på ca. 45 kalorier per kg kroppsvekt. Husk at du bør får i deg mesteparten av kaloriene gjennom kostholdet ditt og ikke gjennom kosttilskuddet.

yngve

  • Gjest
SV: her er da meg.
« #17 : 19. mai 2005, 13:28 »
akuratt nå har jeg byttet program som jeg har gjort altfor mange ganger. jeg sliter med en skadet skulder så må være ganske forsiktig.
dag1: benkpress, flies
dag2: hvile
dag3: knebøy, legger, nedtrekk bredt grep, kansje biceps curl
Dag4: hvile
osv........

Fornuftig splitt, men det blir kanskje litt mange øvelser på ene dagen i forhold til den andre? Du kan med fordel flytte legger til dag1. Ville også ha tatt noen set triceps etter brystet.

Skriv opp hvor mange set og reps også, ellers blir det vanskelig å gi tilbakemeldinger! Smiley



Trenger ikke å harve igjennom 3-4 øvelser som tar omtrent likt på brystet. Det han bør fokusere på er base, base, base, base og enda litt baseøvelser. Det er DET som bygger masse, ikke 10 forskjellige øvelser som angriper brystet fra forskjellige retninger.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: her er da meg.
« #18 : 19. mai 2005, 13:29 »
Spør du meg, burde alle de du beskriver heller lære seg benkpress SKIKKELIG i stedet for å lete etter alternative øvelser. Baseøvelser er og blir best, og benk alene kan faktisk gjøre jobben og vel så det. Smiley

Jeg prøver å fokusere på å trene brystet når jeg trener benk, istede for å ta 10kg mere og glemme brystet..
Men Hva om han feks. tok Benkpress, Dips, Skråbenk med hantler og flyes da? Da ville han jo trent det meste av brystet(nå vet ikke jeg om brystet faktisk er delt opp i forskjellige deler, men han vil uansett trene alle "potensielle" deler.. øvre, midtre og nedre del av brystmuskelen.)
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: her er da meg.
« #19 : 19. mai 2005, 13:32 »


Jeg prøver å fokusere på å trene brystet når jeg trener benk, istede for å ta 10kg mere og glemme brystet..
Men Hva om han feks. tok Benkpress, Dips, Skråbenk med hantler og flyes da? Da ville han jo trent det meste av brystet(nå vet ikke jeg om brystet faktisk er delt opp i forskjellige deler, men han vil uansett trene alle "potensielle" deler.. øvre, midtre og nedre del av brystmuskelen.)

Bryst muskelaturen har bare 2 deler. Øvre del og nedre del. Finnes ingen "midtre" del.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: her er da meg.
« #20 : 19. mai 2005, 13:33 »


Bryst muskelaturen har bare 2 deler. Øvre del og nedre del. Finnes ingen "midtre" del.

For alt jeg vet kan det være fem deler.. men okey, den er grei Smiley
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: her er da meg.
« #21 : 19. mai 2005, 13:34 »


Jeg prøver å fokusere på å trene brystet når jeg trener benk, istede for å ta 10kg mere og glemme brystet..

Beundringsverdig dersom du er en av de få som klarer å legge fra deg egoet og trene slik du beskriver !! For det er slik det bør gjøres. Smiley


Sitat
Men Hva om han feks. tok Benkpress, Dips, Skråbenk med hantler og flyes da? Da ville han jo trent det meste av brystet(nå vet ikke jeg om brystet faktisk er delt opp i forskjellige deler, men han vil uansett trene alle "potensielle" deler.. øvre, midtre og nedre del av brystmuskelen.)

Poenget er jo at brystet ikke kan isoleres på den måten der fullt ut, desverre. Så en øvelse vil i prinsippet gjøre mye, se på styrkeløfterene f.eks. Utformingen av brystet har mye mer å gjøre med gener enn om du løfter skrå eller flat benkpress.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: her er da meg.
« #22 : 19. mai 2005, 13:39 »
Less is more.. Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

yngve

  • Gjest
SV: her er da meg.
« #23 : 19. mai 2005, 13:42 »
Less is more.. Smiley

That's right! Smiley

Er bare å glemme alle myter og slikt når man skal trene for masse. Cluet er noen få baseøvelser, korte og intensive treninger, hvile og nok mat.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: her er da meg.
« #24 : 19. mai 2005, 13:57 »


That's right! Smiley

Er bare å glemme alle myter og slikt når man skal trene for masse. Cluet er noen få baseøvelser, korte og intensive treninger, hvile og nok mat.

Her er noen som har skjønt det ja. Selve CLUET er å finne ut hva som fungerer best for DEG og ikke være opphengt i regler og andre når du trener. Jeg har aldri vokst bedre på armene etter jeg fant ut at med 4-5 sett, 8-15 reps, høy intensitet og korte pauser var det som fungerte best for meg. Derfor, hver gang jeg trener eksperimenter jeg og prøver ut nye ting for å finne ut hva det gjør med kroppen min både positivt og negativt. Treningsstudioet er som en labyrint med mange låser som du må prøve å låse opp. Og når du gjør det, vel da er du på sikker vei mot mål! Wink
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget sterno87

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

SV: her er da meg.
« #25 : 19. mai 2005, 19:11 »
Sier ikke at den er bedre, hvor ser du det? Sier at for å få best kontakt med brystet burde han også ha Dips, Skråbenk med hantler og Flyes..
Å trene benk og flyes 1gang i uka som eneste brystøvelser tror jeg blit litt for tynnt. Trener du skulder og triceps i det heletatt utenom i benken?

jeg har prøvd "alle" program! husk at jeg har trent i 5,5 år så jeg vet jo hvordan jeg setter opp program osv. er ikke så flink innen kostn da. grunnen til at jeg kjører så tynt programm er fprdi jeg har en skadet skulder og føler at jeg har trent for mye med de andre programenne. jeg har prøvd alle splitt programm og mange styrkeløft programm. har trent mye franskpress. men jeg tenkte at alle isolasjonsøvelsene ikke gjør meg så stor så jeg satser mer på baseøvelsene som tar flere muskelgrupper om gangen.

yngve

  • Gjest
SV: her er da meg.
« #26 : 19. mai 2005, 19:15 »


jeg har prøvd "alle" program! husk at jeg har trent i 5,5 år så jeg vet jo hvordan jeg setter opp program osv.

Du trener jo uten fremgang! Hvordan kan du da si at du vet hva som er optimalt for deg?

Utlogget sterno87

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

SV: her er da meg.
« #27 : 19. mai 2005, 19:23 »


enda ett bilde

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: her er da meg.
« #28 : 19. mai 2005, 19:25 »
If you always do what you have always done, you will always get what you always got.

- Ronnie Coleman


Og det er faen meg sant!!!

Utlogget sterno87

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

SV: her er da meg.
« #29 : 19. mai 2005, 19:27 »


Du trener jo uten fremgang! Hvordan kan du da si at du vet hva som er optimalt for deg?

problemet ligger vell i kosten. har nokk en smule dårlige gener også. har jo prøvd alt man! det jeg lurte på her var jo hvilken muskelgrupper som var bra og ikke bra.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!