Skrevet av Emne: Mine Bilder  (Lest 2093 ganger)

Utlogget ThaBoZZ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Mine Bilder
« : 22. mai 2005, 23:40 »
Heisann folkens!Cheesy

Etter mye titting på andre medlemmer her på forumet bestemte jeg meg for og hive ute noen bilder selv
Begynte og trene i januar hvor jeg ikke fulgte noe program eller noe slikt men bare trente etter det som passet meg (ca 3 ganger i uken)
Satt sammen eget 3 Splitts program for 1 måneds tid siden som jeg har fulgt og mest sannsynlig kommer til og følge en god stund framover

Har også begyntt litt smått med kardio trening hvor jeg går lange turer med hunden (rask gange) Så jeg får litt fart på forbrenningen.
Blir vel kansje noe sykkling og jogging etthvert også  Kardio

Programmet jeg bruker er som følger  Deal

Mandag, Bryst-Triceps-Mage:
Benkpress (Eget program)
Skråpress Flyes + Skråpress med vri (vet ikke helt hva den øvelsen kalles) 3sett x 10reps pr øvelse
Franskpress 3sett x 10reps
Hantel Kickback 3sett x 10reps
Mage (Eget Program)

Onsdag, Skuldre-Rygg-Biceps-Mage:
Sidehev 3settx10reps
Skulderpress 3sett x 12reps
En Arms Hantel Roing 3sett x 12reps
Stående Armcurl 3sett x 12reps
Sittende Manualcurl 3sett x 10reps
Hammercurl 3sett x 12reps
Mage (Eget Program)

Fredag, Bryst-Ben-Mage:
Benkpress (Eget program)
Skråpress Flyes + Skråpress med vri (vet ikke helt hva den øvelsen kalles) 3sett x 10reps pr øvelse
Knebøy 3sett x 10reps
Strake Markløft 3sett x 12reps
Utfall 3sett x 12reps
Mage (Eget Program)

Trener med vekt slik at jeg ligger mellom 8-12 rep på hvert sett
(sett bortifra benkpress og mage hvor jeg kjører eget program)

Bilder (ikke så bra kvalitet, tatt med webkamera)

Tatt før jul en gang:


Tatt for noen uker siden:


[/i]

Regner med og komme med noen bedre bilder etterhvert, ikke så lett og ta bildene selv  :oops:

Kom gjerne med kritikk til bilder/program

Mvh Kristoffer

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Kommentarer til 3-splitt:

- Skråpress med vri? Her er jeg ikke helt med...kjører du vanlig skråbenk? (enten med stang eller hantler) Hvis ikke ville jeg lagt inn det.
- En øvelse for rygg er altfor lite! En arms hantelroing som du har satt opp er greit. Du kan f.eks. legge inn nedtrekk foran, samt stangroing (http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html) til å begynne med. Evt. vanlig sittende kabeltrekk med smalt grep. Markløft bør du også legge inn sånn etterhvert...(ser forresten nå at du har lagt inn strake markløft på fredagen...blir en vurderingssak om du vil kjøre dette på rygg -eller beindag)
- Videre ville jeg muligens vurdert å droppe magetrening på onsdagen. Det holder å kjøre mage 2 ganger i uken.
- Iom at du kjører 2 brystøkter per uke så ville jeg kjørt benkpress som basis (slik som du altså her har satt opp), men variert litt på de andre øvelsene. Eks. incline (skråbenk) den ene dagen, decline den andre.
- Ser også at du har glemt en øvelse som tar skikkelig på bakside skuldre - som eks. omvendt pec-dec.
- Bra du har lagt inn knebøy på beindagen din (samt strakt markløft), men du har glemt leggene. Du bør legge inn calf-raises.

Ble noe rotete dette her, men gir deg iallefall en liten pekepinn på et par justeringer du bør foreta. I bunn og grunn så ville jeg endre litt på hele 3-splitten:

Man: Bryst / Triceps / Mage
Ons: Rygg / Biceps
Fre: Bein / Skuldre / Mage

Skal du kjøre bryst 2 ganger i uken så synes jeg det beste er å dele opp i en 4-splitt...

8-12rep på hvert sett er greit å ligge på for deg. Passe på at du får i deg nok næring nå så du får noe ut av treningen.Kanskje greit å opplyse om alder, høyde, vekt også.

Du har et fint utgangspunkt ut ifra bildene! Husk at det viktigst for deg nå blir å få riktig løfteteknikk - kjør strikt og få god kontakt.

Utlogget ThaBoZZ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Skråpress kjører jeg med manualer. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare skråpress med vri:P
Ligger på skråbenk med og presser manualene opp som om det var benkpress med stang og på toppen vrir jeg 90 grader og slår manualene mot hverandre på en måte som flyes.
Vet at en øvelse for ryggen er lite, så jeg vurderer og legge inn en øvelse til eller to på ryggen.
Men er ikke alle øvelser jeg får gjort ettersom jeg trener hjemme og ikke har tilgang til så mange apparater som er på et treningsstudio.


Har en slik benk jeg bruker bare at jeg bruker en større stang og tyngre vekter enn det som fulgte med ettersom den som fulgte med var så kort og det var så lette vekter med.
(Veldig billig vekter på europris til de som ikke er klar over det, dobbelt så billig som sportsbutikker)
Bruker den lille stanga til ting som: skulderpress, bicepscurl, franskpress, knebøy etc...
Har også 4 manauler og en haug av vekter så har jo litt og velge mellom i hvertfall Smiley
Grunnen til at jeg trener så mye bryst er fordi jeg vil få litt større og markert bryst...
Synes ikke det blir nok med bare benkpress programmet jeg kjører
(Følger forresten benkpress programmet som ligger på iform.no)
(Mage programmet jeg følger har jeg hentet fra trening.no)
--> http://www.iform.no/pub/art.php?id=40
--> http://www.trening.no/mndtips.php?PHPSESSID=1a5fd0ee50027f955b331693e2ed346b


Løfteteknikken min er nok i boks på alle øvelsene jeg kjører vil jeg tro  2thumbsup

Er forresten 19år og veier 65kg Høyden er jeg ikke helt sikker på har ikke målt.
Er vel rundt 1.70 vil jeg tro...

Tok noen bilder i går kveld:








Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
Heisann folkens!Cheesy

Etter mye titting på andre medlemmer her på forumet bestemte jeg meg for og hive ute noen bilder selv
Begynte og trene i januar hvor jeg ikke fulgte noe program eller noe slikt men bare trente etter det som passet meg (ca 3 ganger i uken)
Satt sammen eget 3 Splitts program for 1 måneds tid siden som jeg har fulgt og mest sannsynlig kommer til og følge en god stund framover

Har også begyntt litt smått med kardio trening hvor jeg går lange turer med hunden (rask gange) Så jeg får litt fart på forbrenningen.
Blir vel kansje noe sykkling og jogging etthvert også Kardio

Programmet jeg bruker er som følger Deal

Mandag, Bryst-Triceps-Mage:
Benkpress (Eget program)
Skråpress Flyes + Skråpress med vri (vet ikke helt hva den øvelsen kalles) 3sett x 10reps pr øvelse
Franskpress 3sett x 10reps
Hantel Kickback 3sett x 10reps
Mage (Eget Program)

Onsdag, Skuldre-Rygg-Biceps-Mage:
Sidehev 3settx10reps
Skulderpress 3sett x 12reps
En Arms Hantel Roing 3sett x 12reps
Stående Armcurl 3sett x 12reps
Sittende Manualcurl 3sett x 10reps
Hammercurl 3sett x 12reps
Mage (Eget Program)

Fredag, Bryst-Ben-Mage:
Benkpress (Eget program)
Skråpress Flyes + Skråpress med vri (vet ikke helt hva den øvelsen kalles) 3sett x 10reps pr øvelse
Knebøy 3sett x 10reps
Strake Markløft 3sett x 12reps
Utfall 3sett x 12reps
Mage (Eget Program)

Trener med vekt slik at jeg ligger mellom 8-12 rep på hvert sett
(sett bortifra benkpress og mage hvor jeg kjører eget program)

Bilder (ikke så bra kvalitet, tatt med webkamera)

Tatt før jul en gang:


Tatt for noen uker siden:


[/i]

Regner med og komme med noen bedre bilder etterhvert, ikke så lett og ta bildene selv :oops:

Kom gjerne med kritikk til bilder/program

Mvh Kristoffer

Du har et godt utgangspunkt. bare spis mye og tren jevnt, så blir dette bra!! Stå på og lykke til videre!!

Mvh. Lunah Grin

Utlogget ThaBoZZ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Takk for det Smiley
Har ikke noe sånn spesielt kosthold jeg følger, spiser det vi har og det som er til middag Smiley
Lager meg noen brødskiver til kvelds og kansje litt havregryn en gang i blandt  Food
Prøver også og spise rett etter trening.
Trener altid 1 time etter middag og drikker ikke annet enn vann hver eneste dag  Drikke  2thumbsup

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
Takk for det Smiley
Har ikke noe sånn spesielt kosthold jeg følger, spiser det vi har og det som er til middag Smiley
Lager meg noen brødskiver til kvelds og kansje litt havregryn en gang i blandt Food
Prøver også og spise rett etter trening.
Trener altid 1 time etter middag og drikker ikke annet enn vann hver eneste dag Drikke 2thumbsup

Høres bra ut!!  2thumbsup Husk: Vil du vokse må du spise!!!  Smile

Utlogget RoBeRt0

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 410
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 410

sånt blir det bra resultater av , stå på Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!