Skrevet av Emne: Lei av løgnaktige kroppsbyggarar og andre idiotar  (Lest 18626 ganger)

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Er det noko som eg verkeleg er drit lei så er det kroppsbyggarar og andre idrettsutøvarar som juger på seg sinnsjuke/hinsidige løft i knebøy, benkpress og markløft. Løft som sjølvsagt er gjort utan utstyr og som ville gjort alle til noregs-/verdsmeistrar - alt ettersom. Og dette utan "å trene øvelsane noko særleg" - kan dei for faen ikkje drite i eige reir!

Still for faen opp og løft i IPF-sanksjonerte stemne eller hald kjeft!

Sint bøy frå listefyll Angry
listefyll returns

Utlogget benkmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

hehe............ vi har klart oss uten disse folkene, ja.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Er det noko som eg verkeleg er drit lei så er det kroppsbyggarar og andre idrettsutøvarar som juger på seg sinnsjuke/hinsidige løft i knebøy, benkpress og markløft. Løft som sjølvsagt er gjort utan utstyr og som ville gjort alle til noregs-/verdsmeistrar - alt ettersom. Og dette utan "å trene øvelsane noko særleg" - kan dei for faen ikkje drite i eige reir!

Still for faen opp og løft i IPF-sanksjonerte stemne eller hald kjeft!

Sint bøy frå listefyll Angry

Få høre noen eksempler da!
Gloria in Excelsis Deo


SteamHammer

  • Gjest
Er det noko som eg verkeleg er drit lei så er det kroppsbyggarar og andre idrettsutøvarar som juger på seg sinnsjuke/hinsidige løft i knebøy, benkpress og markløft. Løft som sjølvsagt er gjort utan utstyr og som ville gjort alle til noregs-/verdsmeistrar - alt ettersom. Og dette utan "å trene øvelsane noko særleg" - kan dei for faen ikkje drite i eige reir!

Still for faen opp og løft i IPF-sanksjonerte stemne eller hald kjeft!

Sint bøy frå listefyll Angry
Har egentlig ikke noe problem med dette, men jeg takler det på en annen måte. Når en bygger, eller en annen "ræser" forteller at han har tatt En viss mengde f.eks. i benken, spør jeg tilbake: Hvor mye har du i BenkPRESS? Å ha f.eks. 200 i benken er ikke det samme som å ha 200 i Benkpress.  Cheesy. Alle de tre STORE er definert etter internasjonale regler og et løft som avviker fra diss reglene, er for meg ikke det samme.  Jeg sier det er forskjell på knebøy og Knebøy (med stor K), og forskjell på markløft og Markløft (med stor M) er det også. Men skal si det er moro å bivåne de folka når de laster på tunge vekter  Grin Jeg tror at en av grunnen til at de ikke vil delta på noe Styrkeløftstevne, er nok at de ikke vil dumme seg ut. Og bra er det. Pluss et par andre vektige grunner , da.... Smiley Og enda bedre er det!

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Det artigste er jo flex og andre byggeblader med bilder av blodsprengte karer som løfter pappvekter. Tror jeg også skal begynne å trene med solbriller, handsker og militærstøvler  8)
question everything

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
La meg ta eit lokalt eksempel frå mine studet-dagar. Eg trente tung bøy ein dag - utan utstyr. Trur eg gjorde tre treerar på 170 eller noko liknande. Det var i allefall jævlig tungt for meg. Då eg la på plass stonga etter siste serien vart eg møtt av eit overberande blik frå ein tynn slyngel. Det viste seg å vere ein sprintar som stod og venta på å overta "rack`n". listefyll er ein hyggeleg kar så eg kom sjølvsagt i prat med stilken i tights. Han kunne fortelje meg at han ikkje skulle kjøyre så tungt i bøy dag - hun skulle berre ta nokon seriar på 200 kg.
Så byrja han å lesse på - og han avslutta med tre treerar på 200 kg. Dersom du brukte godvilja så kan du vel seie at ein så antydning til "knekk" i knea - det som er heilt sikkert er at fyren skalv som eit aspeløv og eg aldri har sett ein meir nervøs "spottar" - som faktisk var dama hans!!!

Kort bøy frå listefyll Undecided

PS! Eksempel på norsk bygger - noen av dere husker vel kanskje ei byggeravis som vart gitt ut i ein to til tre eksemplarar før det heile kollapsa. Der kunne ein lese om den fantastiske Tommy Thorvildsen - som blant anna kjørte seriar på 8 til 10 repitisjonar i benkpress på 200 kg. Vi fekk faktisk heile programmet med vekter - her snakkar vi om prestasjonar utan utstyr som ville fått mang ein ukrainar til å rødme. Ein eg kjenner var kort tid etter på Haralds og såg tilfeldigvis "The Kid" kjøyre benk - la oss si at han var ei "båtlengde" unna førehandsomtalen... Grin Grin Grin
listefyll returns

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

hehe. Hørtes kjent ut. Har sett ein del slike eg og.
Der finnes sjølsagt byggere som er sterke, og dei har som oftest trent styrkeløft nokre år først  Smiley
Svend Karlsen (ex styrkeløfter og bygger) og Ronnie Coleman for å nevne ett par ekstreme.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Ja Johnny Jackson er også en svak bygger.....

Min litt uærbødige påstand er at de fleste byggere kjører mye bedre benk enn de fleste styrkeløftere. At en holder seg innenfor regelverket sier i grunn ganske lite om hvor "riktig" en kjører benk...........

Den sprinteren som ble nevnt lenger oppe her kommer nok i samme bolk som J.Koss som også kjørte 8-12 reppere på 250 kilo i bøy (eller var det knikssing d het?). Da er det jo greit å vite HVORFOR han gjorde det på den måten - hadde han hatt bedre utbytte av å kjøre med ræva til bakken så hadde han garantert gjort det. Det som er bra sikkert er at han ikke gjorde for å imponere en eller annen kilofokusert galning.........

Hvorfor i all verden skal foresten en som ikke forholder seg til styrkeløft forholde seg til IPF-regler - de er ikke nødvendigvis tilpasser best mulig utbytte av øvelsen heller.

mvh
Tric

PS! Jeg har foresten ynkelige 195 kilo i benken - uten hvite lys.......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Eg gløymde følgjande kommentar frå stilken - "eg går berre ned til 90 grader for å spare knea". Tricepsmann ha tydelegvis trent så mykje triceps at det har gått ut over kapasiteten på andre område Wink, trur du må lese innlegget ein gong til eg.

Kor mange av oss har ikkje blitt fullstendig full av flir når vi har lest "treningspersane" til norske byggjarar - som ofte er fulgt av følgjande kommentar - "men eg trenar no ikkje som mykje benk eller bøy då..."

Det er utruleg merkeleg er at mange kroppsbyggjarar oppgir persar som sjølv dopa østeuropeerar ikkje er i nærleiken av.

Djup bøy frå listefyll Tongue
listefyll returns

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Vel, ang de knebøyløftene andre idrettsutdøvere gjør, (meeeget korte bøy) så er det fordi at det DE er ute etter er bare "startstyrke" eller evnen til å sparke fra bra akkselerasjon når de løper eller hva de gjør..

Eks: En kamerat av meg som går fotball/idrettsfag sier at han har p.r på 170 i bøy...Vekta for en styrkeløfter er ikke så stor, men når du ser denne gutten tviler du MED EN GANG.. (meget tynn)

Jeg ba han bevise det, og det han gjorde var å senke seg...tja...10cm ca, for å så gå eksplosivt opp igjen..

Folk som ikke driver vektløfting/styrkeløft trenger ikke alltid kjøre dype bøy...

En annen ting....Har hørt mange "allvitende" som kaller beinpress for knebøy..... Wink

Lars H.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
Poenget er at dette ikkje kan kallast knebøy. Eg og kan springe ein kjapp 60-meter i 15 graders nedoverbakke...

Stutt bøy frå listefyll Cheesy
listefyll returns

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Vi alle har jo også hørt om knebøy resultatene til skyteløperne.. bla. skal Ådne Søndrål gjort over 300kg. Men ett sted kommer jo også ordet "skøyte knebøy" ifra Smiley Skulle egentlig tro at når det heter knebøy så skulle man forså at man skal bøye i knærne og ikke bare gi en liten svikt.

Men derimot har jeg hørt ifra en styrkeløfter som trener på toppidrettssenteret at alpingutta kjører ganske dype bøy. Bortimot godkjent dypde, og dette tatt i betraktning da er ikke Kjetils resultat på 230 uten utstyr så værst, men han skulle visst ligge ett stykke foran de andre gutta..

Enkelte tror ikke det er noen forskjell på hvor dypt man går. Bare for å nevne ett eksempel så gjorde Matt Dimel (Westside løfter) 458kg godkjent i ett disse amerikanske forbundene (regner med at det ikke var IPF dypde, men dog ganske dype bøy.) Han skal på trening i følge Louie Simmons ha gjort bortimot 800kg i  1/4 del knebøy (og det er vel tilnærmet en skøyteknebøy). Tviler på at han greide å gå med det, men det slipper man jo disse med monolift stativene......

Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Eg tru det stort sett er i Norge at andre idrettsutøvere berre kjører halve bøy.
Dette er ein av dei store feila dei gjere.
For det første er det større belastning av Patella når du skyver knea frem og såvidt knikser i dei, enn om du hadde fullført et djupt bøy med meir moderate vekter.

For det andre gir det rett og slett ikkje den effekten det er meint å gjere.


Vist du tenker deg at Vektløftere, Styrkeløftere og kastere er stort sett dei som er aller mest eksplosive, både i rein spenst og på korte løp, 40 til 60 meter. Så er jo egentlig dette bevis godt nok for at det er tunge og DJUPE knebøy som er øvlelse Nr. 1
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926


Vist du tenker deg at Vektløftere, Styrkeløftere og kastere er stort sett dei som er aller mest eksplosive, både i rein spenst og på korte løp, 40 til 60 meter. Så er jo egentlig dette bevis godt nok for at det er tunge og DJUPE knebøy som er øvlelse Nr. 1

Ja det er jo ev av våre tidligere junior verdensmestere ett eksempel på, han var en enrom knebøyer i verdensklasse.
Han hadde visst en test utført av idrettshøyskolen den beste spensten målt noen sinne, og jeg hørte flere år etter at ingen av våre 90talls stjerner i fridrett slo ham i denne testen. Stille høyde med samla ben.

Men det som overrasker meg er at det på kvinnesiden er det en tidlige landslagsspiller i håndball som har rekorden.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Vi alle har jo også hørt om knebøy resultatene til skyteløperne.. bla. skal Ådne Søndrål gjort over 300kg. Men ett sted kommer jo også ordet "skøyte knebøy" ifra Smiley Skulle egentlig tro at når det heter knebøy så skulle man forså at man skal bøye i knærne og ikke bare gi en liten svikt.

Men derimot har jeg hørt ifra en styrkeløfter som trener på toppidrettssenteret at alpingutta kjører ganske dype bøy. Bortimot godkjent dypde, og dette tatt i betraktning da er ikke Kjetils resultat på 230 uten utstyr så værst, men han skulle visst ligge ett stykke foran de andre gutta..

Enkelte tror ikke det er noen forskjell på hvor dypt man går. Bare for å nevne ett eksempel så gjorde Matt Dimel (Westside løfter) 458kg godkjent i ett disse amerikanske forbundene (regner med at det ikke var IPF dypde, men dog ganske dype bøy.) Han skal på trening i følge Louie Simmons ha gjort bortimot 800kg i  1/4 del knebøy (og det er vel tilnærmet en skøyteknebøy). Tviler på at han greide å gå med det, men det slipper man jo disse med monolift stativene......



Paul Anderson kjørte tilsvarende bøy med en stang som var festet til 2 stk 55 gallon tønner fyllt med sement. Jeg husker ikke egenvekten på sement nå, men jeg regnet ut en gang at vekten av tønnene med sement var ca 1500 kg.

Her er en video av løftingen:
http://www.bootydown.com/freaks/images/pauldrums.rm
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!