Skrevet av Emne: Benkpress skjorte?  (Lest 9394 ganger)

Utlogget powerlift

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

SV: Benkpress skjorte?
« #30 : 17. juni 2005, 21:03 »
det er bra,men lurer på hvor mye du har nå på stevne uten skjorte

Pål N.

  • Gjest
SV: Benkpress skjorte?
« #31 : 17. juni 2005, 22:27 »
det er bra,men lurer på hvor mye du har nå på stevne uten skjorte
Er vel ikke noen vits for henne å legge opp til en formtopp uten skjorte nå så lenge hun konkurrerer med skjorten.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Benkpress skjorte?
« #32 : 17. juni 2005, 23:01 »
Det kommer jo helt an på hvordan man trener da, man blir ikke automatisk svak i bunn av å løfte med skjorte. Noen trener nesten bare med klosser, og da er det klart at man mister en del av styrken i bunn. Selv trener jeg fortsatt "vanlig" benk, og har ikke blitt noe svakere i bunn.

Hva er verdensrekorden i bunn?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Benkpress skjorte?
« #33 : 18. juni 2005, 00:20 »
Skal jeg være med i noen stevner noen gang skal det desidert være uten skjorte!  Synest det blir for dumt å løfte tungere en grunnstyrken fordi man pusher på seg en skjorte!    Synest hele konseptet med skjorta er "uetisk", uviss om jeg kan bruke det ordet til tross for liten erfaring i styrkeløft....!
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Benkpress skjorte?
« #34 : 18. juni 2005, 00:32 »
Hva er verdensrekorden i bunn?

Muligens 2strongs forsøk på 245,5 kg oppe i Ålesund i mai. Stanga gikk i hvertfall godt ned i bunnen da.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


2strong

  • Gjest
SV: Benkpress skjorte?
« #35 : 18. juni 2005, 00:45 »

Muligens 2strongs forsøk på 245,5 kg oppe i Ålesund i mai. Stanga gikk i hvertfall godt ned i bunnen da.

 Grin


Utlogget Smilejærvo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 971
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 971

  • Tidligere Steinkjer SK
SV: Benkpress skjorte?
« #36 : 18. juni 2005, 10:41 »
Skal jeg være med i noen stevner noen gang skal det desidert være uten skjorte! Synest det blir for dumt å løfte tungere en grunnstyrken fordi man pusher på seg en skjorte! Synest hele konseptet med skjorta er "uetisk", uviss om jeg kan bruke det ordet til tross for liten erfaring i styrkeløft....!

Det er jo bra Smiley Men mange MÅ bruke benskjorte hvis man vil hevde seg i styrkeløft! Derfor velger jeg å bruke utstyr i bøy (og deriblant også benskjorte) fordi man tjener så mye på det. Sier seg vel selv at når min hardeste konkurrent i styrkeløft bruker utstyr og tjener maaange kg på det, så er jeg nødt til å bruke det også for å kunne greie å slå henne (og jeg har henne snart  >Cheesy ...hihi). Egentlig så synes jeg det er bare moro med utstyr jeg! Selv om det kan være vondt, ubehagelig, smertefullt og alt det der.

Likevel synes jeg utstyr blir helt feil å bruke. For noen får MASSE på utstyret, andre nesten ingenting. Er det ikke styrke vi skal måle da? Og det jeg løfter er ikke min styrke. Halvparten er utstyrets styrke. Men-nå er det bare en gang slik at utsyr er tillatt, så da får jeg bare kose meg med det så lenge Grin

Tidligere perser styrkeløft:
Juniorløfter, klasse 72, trent i 8 måneder.

Knebøy: 125 kg
Benk: 75 kg
Mark: 155 kg
Sammenlagt: 355 kg

Med utstyr!



Konkurrerende utøver i Styrkeløft

Mesterinne

  • Gjest
SV: Benkpress skjorte?
« #37 : 18. juni 2005, 18:54 »
det er bra,men lurer på hvor mye du har nå på stevne uten skjorte

Jeg løfter selvfølgelig med skjorte på stevner nå.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Benkpress skjorte?
« #38 : 18. juni 2005, 19:42 »
Diskusjonen er veldig enkel... Hvis man vil være med i en idrett, så må man akseptere at den idretten har de regler, det utstyr og den form som den allerede eksisterer i.
Det er demokratisk avgjort i Styrkeløft-Norge at vi skal følge det internasjonale utstyrsopplegget, og da er det SLIK idretten ER. Hvis man ikke VIL bruke utstyr, så lar man enten være, eller finner en annen idrett!

Syns jeg ser en kajakk-padler nekte å bruke de beste årene, og heller velge å bruke bare armene/håndflatene, fordi det er "feil" å bruke årer...  woot
Eller skihoppere som heller vil hoppe i nikkers og lusekofte, fordi de gjorde det for 100 år siden...  woot

Idrettene er i konstant utvikling, enten kan man være med og tilpasse seg, eller stå ved siden av og klage!  Deal

Jeg syns utstyr er gøy, vondt og vanskelig! Det gir en ekstra dimensjon til både trening og konkurranse. Man må KUNNE mer, LÆRE mer, LØFTE mer og prestere mer! Og det er en god følelse, å ta siste tunge bøy uten utstyr, og så smekke på seg drakt og tjoringer for å ta 50 kg mer! Det er et rush på lik linje med å hoppe i fallskjerm, og jeg har prøvd begge deler!

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Benkpress skjorte?
« #39 : 18. juni 2005, 19:47 »
Skal man først drive idretten styrkeløft slik den er blitt i dag, så er det ingen vits å la være å bruke utstyr. Da får man la være å delta, for styrkeløft er en utstyrssport. (Så får man like det eller ikke, i mitt tilfelle ikke.... Wink )

Utlogget Smilejærvo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 971
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 971

  • Tidligere Steinkjer SK
SV: Benkpress skjorte?
« #40 : 18. juni 2005, 19:49 »
Enig med deg Expedite-honnør for den!
Tidligere perser styrkeløft:
Juniorløfter, klasse 72, trent i 8 måneder.

Knebøy: 125 kg
Benk: 75 kg
Mark: 155 kg
Sammenlagt: 355 kg

Med utstyr!



Konkurrerende utøver i Styrkeløft

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Benkpress skjorte?
« #41 : 18. juni 2005, 22:06 »
Men har dere trent kunn klosser? Det har vel vært en blanding, eller er det kloss fra begynnelse til slutt på hver benktrening?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Benkpress skjorte?
« #42 : 18. juni 2005, 22:26 »
Det er jo klart, men trodde ikke det var klosstrening i benken hele tiden, blei litt overraska der da jeg selv ikke har hørt om folk trener kun kloss i benken. Men det må jo være noe riktig i hva dere gjør, da dere er landets suverent beste klubb hva angår benkpress.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!