Skrevet av Emne: newbie søker råd ;)  (Lest 1281 ganger)

Utlogget rne-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

newbie søker råd ;)
« : 29. mai 2005, 00:00 »
Hei!

Jeg er en gutt på 17, er 168cm høy og veier ca102kg.
Etter alt for lang tid foran PC'en, og et møte med ei spesiell ei, har jeg bestemt meg for å få bort bilringene og få fram markeringene Wink

Jeg er ganske kraftig allerede("naturlig sterk"), dessuten har jeg den siste måneden drevet ekstra mye med "hjemme-trening"(manualer, totalgym fra tv-shop som har stått å støva ned i kjellern, og med gå-turer).

Problemet er at jeg ikke er helt sikker på om øvelsene jeg gjør er riktige, og hjelper for det jeg vil oppnå, blir mest useriøs veiving med arma pga lack of knowledge.. Har lest en god del artikler, men jeg føler det blir for mye informasjon.

Mine mål er å kunne ta av meg skjorta på stranda neste sommer.
Jeg føler at problem-områdene mine er mest: bilringer,brystet og låra.
Det var nesten hele kroppen med skitt au Wink

Så jeg lurer på om dere der ute kan dele noen tips med meg? Wink
Det jeg lurer på er:

- Øvelser? Har stort sett bare drevet med veiving Smiley

- Diett? Hva skal jeg/bør jeg spise? Tror jeg har fått med meg at fugl/fisk er bra, stort sett uansett hvor du er i treninga?

- Tilskudd? Trenger jeg noe tilskudd?

- Evt noe annet generelt??



På forhånd tusen hjertelig takk for svar!

Mvh rne-

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: newbie søker råd ;)
« #1 : 29. mai 2005, 00:05 »
Hei!

-På siden her står det en øvelses oversikt.(til venstre).
det står også mye om kosthold her, bare å bruke søkefunksjonen så finner du mye materiale.

-For å få bort fett må du ha kardio trening som spinning, løping eler svømming. For å bygge muskler må du selvfølgelig ta styrketrening.
Er viktig å trene hele kroppen og ikke bare deler av den.

-Kosttilskudd er ikke noe du trenger i første omgang. Prøv heller å få den næringen du trenger gjennom vanlig mat. Les på ulik mat hva de inneholder. du kan også se hva ulik mat inneholder her på siden(til venstre) "næringstabell".

Søk ivei, her finner du mye nyttig!

Lykke til med dietten og styrketreningen Smiley

Utlogget Kjartan Nilsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

  • Medisinstudent
SV: newbie søker råd ;)
« #2 : 29. mai 2005, 18:20 »
Hei,

Flott at du har bestemt deg for å endre livsstil! I begynnelsen kan det se ganske umulig ut å sette seg inn i all informasjonen som ligger der ute. Men det er egentlig ikke så ille som det ser ut som. Gjør det enkelt, spis sunn mat og tren etter et program. Anbefaler fullkroppsprogrammet som ligger tilgjengelig her:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=2390.0

Det er viktig å trene med rett teknikk fra dag 1, dette forhindrer skader i det lange løp samt at du får mer ut av treningen. Øvelsesguide:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1196.0

En litt mer utdypende øvelsesguide finner du her:
http://www.tn.no/default.asp?go=trening&show=guider

Det er mye forskjellig info der ute for nybegynnere, men i bunn og grunn er alle råd rimelig like. Les litt rundt på forumet om du lurer på noe, her finner du svar på alt!

PS: For å forbrenne fett kan du ta deg en joggetur i moderat tempo etter hver styrkeøkt, samt en times gåtur før frokost de dagene du føler for det. Det er viktig å ikke presse seg for hardt i begynnelsen.
Chins: 31 Dips: 41 Knebøy: 185kg x 5

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: newbie søker råd ;)
« #3 : 29. mai 2005, 18:27 »
Sjekk også ut alle artiklene på forumet og:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=20248.0

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=2390.0
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=1086.0


Når du har gjort som sakt i de forrige postene, og lest artiklene på forumene og ariklene på linkene jeg ga så har du skaffet deg basisinformasjonen om trening og kosthold, deretter er det bare å lese videre her på forumet, spørre om det du lurer på og skaffe deg erfaring selv. Lykke til!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: newbie søker råd ;)
« #4 : 29. mai 2005, 18:27 »
Om du bestemmer deg for en drastisk kostholdsendring, med mindre mat for å gå ned i vekt, så ta det i etapper. Kutt gradvis ned på matinntaket, ikke halver det til å begynne med! Wink

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: newbie søker råd ;)
« #5 : 29. mai 2005, 18:37 »
Målene dine er det så absolutt mulig å nå. For å få litt inspirasjon kan du f.eks ta en titt på enkelte medlemmer's dagbøker og bildeprofiler her på treningsforum. Shred-it, DanielP og Hemulen, ikke minst (bare for å nevne noen), har gjort en ekstremt bra jobb. Er også flere, men ikke så mange med bildeprofiler.
Ta en liten titt på "Diett og deffe" forumet. Nå for tiden er det veldig mye tråder ang. finpussing på sommerformen osv, men bla deg litt tilbake til vintertider, så ser du det er mange som starter slike dietter frem mot sommeren for å få kvitta seg med fettet og komme frem med musklene.
Når det gjelder matfronten, så ikke kutt ned brått på matspisingen, slik at det blir en en drastisk endring med det første, men kutt gradvis nedover på maten over tid.
Som kardio er det fint å starte med litt kardio etter treningene, gjerne bynn med 20 minutter og øk på etterhvert. Samme med morgenturene (som nevnt tidligere). Start med en halvtime på tom mage. Sett f.eks stoppeklokka på 15 minutter, så går du en vei, og snur når du er passerer 15 min. Gjerne gjør dette 3-4 dager i uka for å starte med.
Ta også en titt på trådene som ligger som "sticky" på forumet jeg nevnte ovenfor. Det finnes også et par artikler skrevet av medlemmer på dette forumet, ang dette. Expedite sin er bl.a veldig fin og motiverende.

Håper dette hjelper deg litt på vei. Lykke til.

Utlogget rne-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

SV: newbie søker råd ;)
« #6 : 29. mai 2005, 19:29 »
Tusen takk for svar folkens!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!