Skrevet av Emne: Integrasjon  (Lest 3802 ganger)

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Integrasjon
« #15 : 04. juni 2005, 18:12 »
Begynner å skjønne nå hvorfor jeg nesten fikk stryk i 2MX, klarer ikke henge med i denne tråden engang.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Integrasjon
« #16 : 05. juni 2005, 11:21 »
Det er ikke en dømmende påstand fra meg, men en klargjøring siden jeg har vært gjennom studiet og det har ikke du. Eller tar jeg feil ?

Jepp, det gjør du nok. Det kan vel kalles dømmende, når du ikke engang vet hvem jeg er. Hva som er skryt og ikke blir vel opp til den enkelte leser å bestemme, men du går i alle fall inn i diskusjonen med en oppfatning av at du er "bedre" enn alle andre. Det er ikke alltid så smart.

...tilbake til tema. Jeg kan gå med på at de enkelte fagene på universitetet er praktisk rettet mot sitt område. Men det er på høyere nivå. På videregående danner du grunnlaget, som skal gi den nødvendige basiskunnskapen for å kunne gå videre. Da vil jeg fortsatt påstå at  teorien i høyeste grad er viktigere enn praktisk erfaring. De som går ut av videregående nå har ikke engang lært nok til å ta fatt på de enkleste "allmenne" mattefagene uten å få problemer.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Integrasjon
« #17 : 05. juni 2005, 11:31 »
Da vil jeg fortsatt påstå at teorien i høyeste grad er viktigere enn praktisk erfaring. De som går ut av videregående nå har ikke engang lært nok til å ta fatt på de enkleste "allmenne" mattefagene uten å få problemer.

Se dette derimot kan jeg isolert sett være meget enig med deg i, for all del. Jeg er selv av den oppfattning. Men problemet slik jeg ser det ligger ikke bare i bakgrunnen for hva de kan, men også på bakgrunn av hva de skjønner. Spør du meg lærer de ting på feil måte i dag, om de lærer det i det hele tatt - og det er på grunn av, svært ofte, at de ikke ser noen praktisk utnyttelse av faget, interessen blir laber og følgelig kunnskapenen også......
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Integrasjon
« #18 : 06. juni 2005, 20:28 »


Se dette derimot kan jeg isolert sett være meget enig med deg i, for all del. Jeg er selv av den oppfattning. Men problemet slik jeg ser det ligger ikke bare i bakgrunnen for hva de kan, men også på bakgrunn av hva de skjønner. Spør du meg lærer de ting på feil måte i dag, om de lærer det i det hele tatt - og det er på grunn av, svært ofte, at de ikke ser noen praktisk utnyttelse av faget, interessen blir laber og følgelig kunnskapenen også......

Ja, det kan du si. Men tror du at de som interesserer seg for faget heller ikke lærer noe? Jeg snakker selvfølgelig bare av egen erfaring, og ut ifra det de rundt meg forteller, så jeg kan jo ikke si noe helt generelt. Men jeg har vel intrykket av at de som har interessen har også forståelsen.
(Så kan man jo spørre seg: Hva kommer først? Høna eller egget?) Jeg har i alle fall sett flere av de som er yngre enn meg slite seg igjennom en del fag, bare på grunn av at pensum er kuttet ned i videregående.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Integrasjon
« #19 : 07. juni 2005, 07:09 »

Men jeg har vel intrykket av at de som har interessen har også forståelsen.

Det er faktisk veldig mange som ønsker å forstå, men ikke klarer å få det inn på en fornuftig måte pga. en dårlig pedagog eller et dårlig oppsatt læresystem. Dette har jeg sett utallige eksempler på, både på venner, medstudenter og andre studenter jeg av diverse grunner har observert.

Men, det er klart at en grunnleggende intresse bygger jo oppunder muligheten til å forstå, men som du også sier - blir litt høna og egget ja.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!