Skrevet av Emne: Sticky: Egg usunt på grunn av kolesterolet? Les her...  (Lest 108401 ganger)

Utlogget SFSimonsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Jeg anbefaler alle som er interessert i dette å lese boka "Det store kolesterolbedraget" av Malcom Kendrick.
Det er en lettlest og til dels morsom bok på norsk. Skrevet av en lege, som legger fram sannheten om kolesterol. Blant annet at høyt kolesterol inntak i mat, ikke påvirker kolesterolnivåene i kroppen. Ingen forskningsresultater tyder på at kolesterol har sammenheng med hjerte og karsykdommer.
Dagens leger læres opp med en forståelse av kolesterol som farlig. Forskningen de legger til grunn for dette er enten forfalsket, eller feilaktig konkludert.
Absolutt verdt å lese.

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Interessant lesning! For meg så virker kolestrolnivået som et symptom og ikke som en årsak. Men det er jo logisk å legge sammen to og to når kolestrol i kroppen = hjerte-/karsykdommer, så er kolestrol i kosten synderen. Men om det er som dere sier, så virker det som å gi paralgin forte for å kurere hjernekreft. (fjerner symptomet)

Det at det er holdt studier ang. egg og kolestrol er overbevisende. Men vær skeptiske til det dere leser! Jeg falt tidligere for noen konspirasjonsteorier, hvilket har lært meg mye om å sette spm. tegn! Wink Det at noe står på en nettside betyr ikke at det er fakta. En hvilken som helst idiot kan legge ut en nettside for 300kr/året. Og mange bøker er uvitenskapelige. Studier er det eneste som kan gi en reell pekepinn. BRUK SCHOLAR.GOOGLE.COM! Wink (Les Abstract-biten)

Utlogget Sixtus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Er  i bulkeperioden...Da snakker vi noen egg pr dag
BULKING IN PROCESS:
70kg [||||||||||||||||||||||||||||||||] 80kg

TRENGER DU HJELP TIL VEKTØKNING KLIKK HER

Utlogget Arfas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

egg har vel verdt et viktig dyre produkt i alle år. Kan vel same lignes med mors melken. Når baby kylingen spiser næringa i plomms når den vokser i egget? Moder natur Smiley
Beklager for skrive feil

Utlogget Taskmaster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Sticky: Egg usunt på grunn av kolesterolet? Les her...
« #34 : 01. september 2014, 12:26 »
On german Televison, a Girl eat 15 eggs a day for 14 days, no change in "Kolesterol". The "Kolesterol"l think was a mistake from the 60s which somehow has stuck in the media.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!