Skrevet av Emne: dette kan bli spenende/Børge Fagerli  (Lest 6583 ganger)

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« : 09. juni 2005, 13:29 »
Oops..DC tråd ble slettet 
 
Melding postet av Børge Fagerli 04 juni 2005 kl 21:46
Forummoderator
 
 
Kom i skade for å slette tråden der jeg ble spurt om jeg fulgte et dc program. Beklager dette. 

Som jeg skriver i innlegget på IM, har jeg bestemt meg for å prøve en dc splitt. En artikkel som kommer i neste nummer av TN magasinet vil belyse dette enda mer. Det er såpass mange fellesnevnere mellom det vi står for og et dc program (nemlig en høy treningsfrekvens, fokus på belastningsprogresjon, perioder med hvile og/eller lavere intensitet etter 6-8 uker trening), at overgangen blir nesten umerkbar. Eneste forskjell er rest-pause trening og mer fokus på stretching - noe jeg forsåvidt har benyttet fra før av, men som nå blir en mer strategisk del av programmet. dc er mer styrke-orientert, og med min bakgrunn som styrkeløfter er det ingenting i veien for akkurat det. Jeg har mailet litt fram og tilbake med dc/Dante selv, siden jeg kjenner ham fra før av, og vi har pratet litt rundt de forskjellige emnene. Mange har jo dessverre satt meg i HST/RYP-båsen på bakgrunn av programmene og artiklene jeg har skrevet, til tross for at jeg har forsøkt å legge vekt på at HST egentlig bare er et sett med prinsipper som kan implementeres på mange måter. RYP er f.eks. en implementering. Jeg har en hel "verktøykasse" av metoder og teknikker jeg kan benytte når jeg skreddersyr treningsprogram og dietter til folk med vidt forskjellige målsetninger og bakgrunner (utholdende styrke, eksplosiv styrke, maks styrke, muskelmasse, teknikk, rehabilitering, osv osv), det håper jeg de fleste etter hvert begynner å få med seg. Det finnes ikke noe som heter "Det Perfekte Programmet"(tm) - det beste programmet er det som er tilpasset egne forutsetninger og målsetninger, og hvordan man reagerer på treninga (treningstoleranse og framgang).

Børge A. Fagerli
 
 
 
 
høyde 180

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: dette kan bli spenende
« #1 : 09. juni 2005, 13:31 »
Blir veldig spennende det ja, men jeg syntes uansett at Børge her setter litt for store likhetstegn mellom DC og HST. Riktignok er det flere fellestrekk med det finner man jo igjen i ethvert fornuftig program mener jeg.... Grunnprinsippene er kanskje like nok, men filosofien bak er jo meget forskjellig.

Skal uansett bli spennende å følge han på dette programmet fremover. DC  buttrock
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

SV: dette kan bli spenende
« #2 : 09. juni 2005, 13:38 »
å nei du 5 splitt med lavt volum og lite mat knuser dc Grin
høyde 180

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

SV: dette kan bli spenende
« #3 : 14. juli 2005, 12:16 »
Børge har du bestemt deg for hvilke dc splitt du skal trene. synes som sakt det blir spenende å se en topp utøver trene etter disse prinsipene 2thumbsup
høyde 180

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #4 : 14. juli 2005, 12:33 »
Finnes mange topputøvere som trener etter DC-prinsippene, særlig over i statene. Hva med failure trening? Her er jo HST og DC helt forskjellig. Med HST skal man aldri gå helt til failure men med DC tar man hvert sett til failure og beyond. Ser ærlig talt ikke de helt store likhetene mellom HST og DC, enig med UAC.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #5 : 14. juli 2005, 12:36 »
Finnes mange topputøvere som trener etter DC-prinsippene, særlig over i statene. Hva med failure trening? Her er jo HST og DC helt forskjellig. Med HST skal man aldri gå helt til failure men med DC tar man hvert sett til failure og beyond. Ser ærlig talt ikke de helt store likhetene mellom HST og DC, enig med UAC.

Jeg tror ikke det sies noe om å unngå failure alltid, men det anbefales å begrense hvor ofte du når det.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #6 : 14. juli 2005, 12:47 »
Finnes mange topputøvere som trener etter DC-prinsippene, særlig over i statene. Hva med failure trening? Her er jo HST og DC helt forskjellig. Med HST skal man aldri gå helt til failure men med DC tar man hvert sett til failure og beyond. Ser ærlig talt ikke de helt store likhetene mellom HST og DC, enig med UAC.
nå tengte eg her på forumet
høyde 180

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #7 : 14. juli 2005, 19:33 »
Jeg tror ikke det sies noe om å unngå failure alltid, men det anbefales å begrense hvor ofte du når det.

Nei, ifølge HST-artikkelen som Børge har skrevet skal man aldri gå helt til failure.

(http://www.tn.no/default.asp?go=trening&aid=27)

Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #8 : 14. juli 2005, 21:18 »
Uansett er jo verken ryp/hst eller doggcrap noe unikt. Grovt sett samme prinsipper har vært benyttet i årtier i idrett hvor styrke/størrelse har betydning.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #9 : 15. juli 2005, 15:10 »
Jeg har skrevet at failure ikke behøver å være noen målsetning i seg selv på HST, men at en regelmessig progresjon og høy treningsfrekvens kan føre til at du noen treninger vil treffe failure på noen av øvelsene.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #10 : 15. juli 2005, 15:11 »
Uansett er jo verken ryp/hst eller doggcrap noe unikt. Grovt sett samme prinsipper har vært benyttet i årtier i idrett hvor styrke/størrelse har betydning.

Riktig. Så forklaringen på at det er så mange som allikevel har middels-til-dårlige resultater er at disse prinsippene ikke brukes på en strategisk måte (hopper fra det ene til det andre på måfå), og at kostholdet ikke er bra nok.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #11 : 15. juli 2005, 15:21 »
Riktig. Så forklaringen på at det er så mange som allikevel har middels-til-dårlige resultater er at disse prinsippene ikke brukes på en strategisk måte (hopper fra det ene til det andre på måfå), og at kostholdet ikke er bra nok.

Ja du har jo nybegynnere som ønsker raske resultater som trener HST 1 uke, dc 1 uke 5x5 en uke Osv...Å som har trent totalt feks 2 mnd og som sier at ingenting virker (forde de har testet alt) samt at de ikke har anlegg for å bli stor. Å da har enn ikke sett på kostholdet demses engang...

Å i neste omgang kommer de å spør om alle mulige ulovlige medikamenter ettersom treningsprogrammene ikke virker og de ikke har naturlig anlegg for å bli stor..
Idioti spør du meg, de må jo for svarte kunne se litt lengre frem i tid en kun 1 uke eller maks to...









Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #12 : 15. juli 2005, 23:59 »
Uansett er jo verken ryp/hst eller doggcrap noe unikt. Grovt sett samme prinsipper har vært benyttet i årtier i idrett hvor styrke/størrelse har betydning.

Har lagt merke til det samme den siste tiden etter at DC har "tatt" av her inne. Kall det noe nytt, og vips så har Han (oh store Dante) funnet opp kruttet på nytt. Verken RP, strecthing, static holds, eller widowmaker (han skal ha for kult navn Grin ) er noe nytt. Han har bare satt det i system. Jeg står fast på det jeg har sagt tidligere om at jeg tror de viktigste grunnen til at folk som trener DC "etter boka" har fremgang er 1) Fokus på progresjon og 2) Vesentlig høyere kcal inntak enn tidligere. It ain't rocket science....
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

SV: dette kan bli spenende/Børge Fagerli
« #13 : 09. november 2005, 10:38 »
noen som hørt eller sett resultatene av fagerli dc trening
høyde 180

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!