Skrevet av Emne: Low-Carbs, hvor effektivt?  (Lest 17636 ganger)

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #90 : 16. juni 2005, 20:54 »
OK. Trodde man burde holde seg rundt 150 gram på treningsdager jeg!

Men er det mulighet for at jeg kan legge til mer karbs på treningsdag då? Eller burde jeg helst ikke gå høyere?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

yngve

  • Gjest
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #91 : 16. juni 2005, 21:05 »
Det finner du fort ut av selv. Dagen etter oppkarbing kan du godt ha litt ekstra karbs, og senke gradvis hver dag og variere litt. Du kan for eks. kjøre slik:

Lø: oppkarbing
Sø (styrketrening): 200g
Ma (kardiotrening): 150g
Ti (Styrketrening): 100g
Ons (fri): 50g
Torsdag (karbiotrening): 50g
Fredag (oppkarbing): Måltidene før trening som torsdag, deretter oppkarbing

Husk bare på å øke proteinmengden (og fett) når du senker karbsene.

yngve

  • Gjest
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #92 : 16. juni 2005, 22:15 »
Glemte å legge til; Kreatin kan du ta under oppkarbing og dagen etter oppkarbing. For min del blir det en dose etter trening, 2-3 doser lørdag og 1  dose før og etter trening på søndag. Slik kan du gjøre det om du ikke vil ta kreatin under (resten av) deffen, men....

...Forskning viser at det ikke er optimalt å innta kreatin på deff (kan lete frem noe dokumentasjon hvis du vil), men tror strengt tatt dette gjelder først når du begynner å komme lavt i fettprosent. Kreatin vil bidra til at du kan øke i styrke og utholdenhet, så det kan være en fordel for deg å bruke det hele tiden.

Svarte forresten ikke ordentlig på spørsmålet ditt. Ja, du skal definitivt ha høyere karboinntak treningsdager (prøv å time mesteparten før og etter trening) enn treningsfrie dager. Det trenger dog nødvendigvis ikke å være høyere enn 150g, se svaret jeg ga ovenfor.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #93 : 17. juni 2005, 20:03 »
Du har virkelig vert til hjelp! Du og Flexxo! Har tro på at dette skal ordne seg.

Jeg tror jeg kommer til å ta 6 gram kreatin hver dag, med mindre dette har noe negativt å si, med at man "holder" igjen karbohydratene (glykogenene) i musklene, pga vannbindingen fra kreatinen.

Rart, jeg har alltid hørt at det er en stor fordel med kreatin på deff, dersom man vil ungå tap av muskelmasse. Men dersom man vil ned i vekt no matter what, så er det like greit å kutte kreatinen.

Tror jeg holder meg på ca 90 gram karbs på treningsfriedager, og de EDIT: 250 (Det var litt mye, må kutte et sted  Undecided )grammene karbsene på treningsdager. I begynnelsen vertfall, før jeg blir vant til å kostholdet, og finner ut hva jeg kan kutte på treningsdager.

Kommer tilbake med noen spørsmål jeg har seinere, dersom det er greit. Eg har notert de på mobilen, men den er ikke her med meg akkuratt no. Wink

God helg, forløpig! Wink 
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

yngve

  • Gjest
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #94 : 17. juni 2005, 21:20 »
Kreatin på deff er ikke optimalt med tanke på fettforbrenningen, men du får veldig mye energi og styrke ut av det og det kan hjelpe deg til å forbrenne mer. Har selv brukt kreatin på deff tidligere, og gikk da ned 0,5 til 1kg i uka likevel. Tror ikke det har noen stor betydning, i hvert fall ikke med din fettprosent! Smiley Kan legge til at Benkpressmannen bruker kreatin på deff.

Har du fettklype? Hvis ikke, bør du kjøpe deg ei. Det er ikke alltid så bra å ta midjemål da det varierer med væskebalansen og dermed vil gi feil måleresultat.

90 grams hørtes helt greit ut! Husk bare for all del å gå gradvis ned etter oppkarbingen så du ikke setter kroppen på sultemodus. Har allerede skrevet hvordan du kan gjøre det. Smiley

Bare hyggelig å hjelpe, vettu! Bare jeg ikke lærer bort feil nå... Håper ikke det, det har i hvert fall funket veldig bra for meg!

God helg!

Hilsen chinzer, som koser seg med 4 hamburgere.. Oppkarbing får deffing til å virke fornuftig!

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #95 : 18. juni 2005, 11:27 »
Jeg tror jeg kjører styrketrening søndag, istedenfor mandag, slik at jeg får den gradvis senkingen av karbs, slik du mener, og slik du satt opp et eksempel.

Har fett klype, men får så veldig forskjellige målinger/resultater. Tar bare fettklype mål med lange mellomrom, slik at jeg virkelig ser om det er noen forandringer.

Bare noen små spm til slutt:

1: Er det en fordel å drikke mye vann? Går det greit og drikke lett brus dersom jeg har lyst på noe godt?

2: Jeg trener 25 min rolig sykkling etter styrketrening som kardio, bør jeg ha noe mer. Sommeren blir hektisk, treningsdagene har jeg ikke fri før ca 20.00 tiden. Wink

3: Ville du invistert i krom? For å dempe søt behovet (karbs behovet).

4: Har du noen dressinger å anbefalle dersom jeg har veldig lyst på noe til middag/kvelds? Til tunfisken og sånn.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

yngve

  • Gjest
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #96 : 18. juni 2005, 11:59 »
1: Drikk så mye du bare orker! Vann er bare bra, spesielt på deff. På Oppkarbingsdagene MÅ du drikke mye vann pga alle karbohydratene.

2: 25 minutter høres greit ut, det. Smiley

3: Jeg personlig klarer å holde meg, så det er ikke noe problem.

4: Nei, men om du krydrer tunfisken litt og spiser den sammen med salat og olivenolje, blir det som et godt lite måltid. Jeg har også opplevd at den er lettere å spise om den varmes i microen.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #97 : 18. juni 2005, 13:21 »
Ja, jeg har samme erfaring. Wooker den i 5 min, då slipper  du den råsmaken. Wink
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #98 : 28. juni 2005, 19:12 »
Er det forbudt å ta litt steikt løk til tunfisk+grønnsaken? Tok litt steikt løk av mamma idag, og det smakte himmelsk til tunfisken. Wink

6 karbs per 100 gram vare. La oss si en halv løk eller noe sånt hver dag, det skulle da ikke vere så gale. Smiley
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

yngve

  • Gjest
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #99 : 28. juni 2005, 19:13 »
Løk er sunt og godt! =)

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #100 : 28. juni 2005, 19:13 »
Mener du stekt løk på pose, eller løk stekt i panne? Løk på pose er ikke så bra, men løk ellers er genialt. Bare å spise løk.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #101 : 28. juni 2005, 19:30 »
Stekt løk i panne. Wink
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Figuz

  • Gjest
Sv: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #102 : 02. august 2009, 18:14 »
Gammel post, men hvordan gikk deffen? Smiley

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #103 : 05. august 2009, 23:53 »
Gammel post, men hvordan gikk deffen? Smiley

leste akkurat hele posten, og lurer på akkurat det samme, hehe. Jeg synes det virker skummelt å ligge så lavt på karbs. Har det noen ulemper? Jeg er først og frems redd for å miste muskelmasse, samt bli sløv, trøtt og ha lite energi.

mens vi er i gang, er rapsolje en bra fettkilde, og er det samme om du drikker en SS eller steker i en SS? Smiley
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget Jimii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Low-Carbs, hvor effektivt?
« #104 : 29. august 2009, 18:28 »
Driver selv å deffer akkurat nå, og lurer på om knekkebrød kan erstatte brød som low-carb? Er litt usikker på hva jeg skal spise om jeg ikke skal spise brød...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!