Skrevet av Emne: Slankere uten kardio?  (Lest 4761 ganger)

Utlogget HeY oH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

SV: Slankere uten kardio?
« #15 : 13. juni 2005, 21:36 »
Kort sagt : vær aktiv og spis sunt som det blir sagt her..
Men den BMI er noe tull, så ikke bry deg for mye om den Smiley eg hadde samme som deg eg, fikk opp at vekta mi gjor at eg var i helsefare Tongue
If you even dream of beating me you'd better wake up and apologize...

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

SV: Slankere uten kardio?
« #16 : 13. juni 2005, 22:28 »
Jeg skrev fotball osv. OSV-det betyr da ikke bare fotball.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Slankere uten kardio?
« #17 : 13. juni 2005, 22:29 »
Jeg måtte bare få ut mitt hat mot fotball Grin

Utlogget chillbill

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

SV: Slankere uten kardio?
« #18 : 15. juni 2005, 16:51 »
hmmm.. kan man tene kardio etter stytrke uten at det "skader" musklene på noe vis?

Utlogget Liz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 579
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 579

  • Tough aint enough
SV: Slankere uten kardio?
« #19 : 16. juni 2005, 15:57 »
Om du ønsker å få bort noe av fettet uten å trene spesielt mye cardio,er den beste måten og gå(/sykle) en time før frokost.mer enn en time tærer på musklene.
Etter styrke kan du ta et mindre karbo inntak om du ønsker det.. men det er strengt tatt ikke nødvendig om du ikke føler på deg at du er tom for karbo da...
Selv hater jeg jeg å jogge på mølla,så jeg trener intervaller... veksler mellom spurt og gåing..spurtingen øker den anaerobe kapasiteten og dermed også Vo2 max (oksygenopptaket).. dette kan igjen øke fettforbrenningen utenom treningen (den basale energiforbrenningen). (mye mer motiverende,og tiden går mye raskere).
Karbo inntak etter 20-30 min kardio er absolutt å anbefale.. og protein shake el liknende en halv time senere, når restitusjonen har startet (så slipper du at proteinet går med på å fylle opp energilagrene)
Det skal mer til å miste muskler når man bruker dem... så så lenge du trener styrke skal det mer til for å miste muskler enn for en inaktiv person...
Kroppen er energiøkonomisk og fjerner det som ikke blir brukt.. og kroppen din kan ikke avse muskler,for de trenger den jo til å klare styrketreningen...
Høyde: 173 cm
Vekt.. 58-64 kg (off season - 70 kg)

"I never saw a wild thing
sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for itself". 
DH Lawrence

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Slankere uten kardio?
« #20 : 16. juni 2005, 21:04 »
Om du ønsker å få bort noe av fettet uten å trene spesielt mye cardio,er den beste måten og gå(/sykle) en time før frokost.mer enn en time tærer på musklene.
Etter styrke kan du ta et mindre karbo inntak om du ønsker det.. men det er strengt tatt ikke nødvendig om du ikke føler på deg at du er tom for karbo da...
Selv hater jeg jeg å jogge på mølla,så jeg trener intervaller... veksler mellom spurt og gåing..spurtingen øker den anaerobe kapasiteten og dermed også Vo2 max (oksygenopptaket).. dette kan igjen øke fettforbrenningen utenom treningen (den basale energiforbrenningen). (mye mer motiverende,og tiden går mye raskere).
Karbo inntak etter 20-30 min kardio er absolutt å anbefale.. og protein shake el liknende en halv time senere, når restitusjonen har startet (så slipper du at proteinet går med på å fylle opp energilagrene)
Det skal mer til å miste muskler når man bruker dem... så så lenge du trener styrke skal det mer til for å miste muskler enn for en inaktiv person...
Kroppen er energiøkonomisk og fjerner det som ikke blir brukt.. og kroppen din kan ikke avse muskler,for de trenger den jo til å klare styrketreningen...

Tusen takk for flott svar! Honør til deg
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
SV: Slankere uten kardio?
« #21 : 25. juni 2005, 02:36 »
1. Du bygger bedre når du har fett masse, det er det som er pointet med å bulke.

Tror ikke det er helt rett.
Man trenger kalori-overskudd for å bygge, det betyr ikke at man bygger bra hvis man har mye fett. Smiley
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: Slankere uten kardio?
« #22 : 25. juni 2005, 13:00 »
Kanskje jeg har missforstått litt da what

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

SV: Slankere uten kardio?
« #23 : 27. juni 2005, 13:23 »
Når man spurter så vil muskelfibrene konverteres til fast-twitch typen som vokser lettere enn slow twitch, når man jogger konverteres de til slow twitch eller type I som det heter, og de vokser ikke like fort som type IIa og IIb (fast twitch).
Se på en sprinter, han har store muskler som er fast twitch, mens en maraton-løper har utholdende type I fiber og tynne bein...
Derfor vil jeg anbefale intervallspurt fremfor jogging når det gjelder cardio. Smiley

Se denne artikkelen for min kilde:
http://www.bodybuilding.com/fun/other21.htm

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

SV: Slankere uten kardio?
« #24 : 27. juni 2005, 13:30 »
Når man spurter så vil muskelfibrene konverteres til fast-twitch typen som vokser lettere enn slow twitch, når man jogger konverteres de til slow twitch eller type I som det heter, og de vokser ikke like fort som type IIa og IIb (fast twitch).
Se på en sprinter, han har store muskler som er fast twitch, mens en maraton-løper har utholdende type I fiber og tynne bein...
Derfor vil jeg anbefale intervallspurt fremfor jogging når det gjelder cardio. Smiley

Se denne artikkelen for min kilde:
http://www.bodybuilding.com/fun/other21.htm

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

SV: Slankere uten kardio?
« #25 : 27. juni 2005, 13:36 »
network error på biblioteket.. fikser dobbelpost når jeg kommer hjem.

Utlogget xyli

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

SV: Slankere uten kardio?
« #26 : 28. juni 2005, 07:59 »
Hvis du oppnår lavere fett% vil du få gunstigere
hormonforhold i kroppen, dvs mer testo vs østrogen.
Så jeg vil anbelfale deff/slanking før evt mer bygging ja....

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Slankere uten kardio?
« #27 : 28. juni 2005, 08:01 »
Hvis du oppnår lavere fett% vil du få gunstigere
hormonforhold i kroppen, dvs mer testo vs østrogen.

Hvor har du dette i fra ?? Alt er relavtivt, og går du for langt ned i fett% så er ikke forholdene slik du beskriver, snarere tvert i mot.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Slankere uten kardio?
« #28 : 28. juni 2005, 09:13 »
Hei og hopp, noe jeg lurer på her

Saken er den at jeg vil bygge mest mulig muskelmasse og kan ikke fordra kardio.
Jeg har en BMI på ca 24-25 og har litt for mye å ta i for å si det sånn  buttrock
Vil jo gjerne ha vekk lovehandels og litt valker og slikt MEN jeg føler ikke noe spesielt hastverk. første prioritet er å bygge. Jeg har bare litt for dårlig forbrennning, drikker ikke burs i det hele tatt og sjelden godteri! Men , så til spørsmålet. Kan jeg bli slankere ved å fortsette å pume jern uten kardio? En vanlig dag for meg:

Frokost ca kl 7 : 30gram protein + 2 brødskiver med f.eks roastbeef + en banan

Skole lunsjpause ca kl 12: 30gram protein + 2 chiabattaer med roastbeef og salat + eple

Etter skolen ca kl 15: Gjerne et måltid med bare noe frukt

Middag kl 17.00: det som er til middag.

før trening 30gra protein + Cee kreatin

etter trening 60gram protein + Cee kreatin og havegryn og melk.

Lurer på om jeg vil bli slankere etterhvert som jeg får mer og mer muskelmasse? Vil sikker økte litt på proteininntaket da. Med slankere tenker jeg få bort luvehandles og litt mage. trenger ikke være helt rippa lzm Tongue

(ikke misforstå, er jeg ikke blitt no slankere innen ca februar 2006 så erre kardio fettforbrenning for harde livet Wink)

Du trenger ikke spesifik kardio-trening for å gå ned, men det hjelper jo dah. Det mest gunstige med kardiotreninga er at en kan spise litt mer - ellers ingen vesentlige forskjeller.

Det kostholdet du har satt opp er svart marginalt, og dersom du trener bra på studio 4 dager i uka og spiser sånn så vil du garantert gå ned.

Det er forøvrig fullt mulig å bygge muskler samtidig som du reduserer fettprosenten. Har opp igjennom årene mange ganger veiledet virkelig overvektige folk og de har blitt både slanke, sterkere og mer muskuløse i prosessen. En særdeles hyggelig bivirkning av økt muskelmasse er at disse nyervervede musklene også trenger energi for å opprettholdes - noe som øker kroppens energibehov...... Holder en konstant matinntak, og muskelmassen øker så må energien hentes fra reservene, og da er fettet en naturlig plass å hente det fra...... Pass bare på å gi musklene plenty med proteiner, sunne karbs samt passelig med sunnt fett.

Når jeg selv går på diett er min erfaringen at en snarere bygger muskler enn taper dem de første 2-3 månedene (når fett-tapet er størst). Mye av dette kan nok skyldes at en blir veeeldig fokusert på å spise riktig i disse periodene.
Når en begynner å få virkelig lite fett på kroppen (under 8-10% eller så), er saken derimot en helt annen.........
Dette med at en øker i begynnelsen av dietten har jeg pratet med mange om, og jeg er ikke alene om å ha denne erfaringen.

Det viktigste mht å gå ned i fettgehalt er å gjøre det sakte - prøv å ikke gå ned mer enn en halvkilo eller så i uka. Går du ned 1-1,5 kilo i uka slik svært mange på diett gjør, så går det garantert ut over muskelmassen også.

BMI'en din kan du forøvrig se bort fra - slik mange allerede har nevnt! Jeg for min del er ganske slank, og har alikevel en BMI på over 34, så for oss som trener sier den ikke annet enn at vi ofte er ganske tunge sammenlignet med normalbefolkningen.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!