Skrevet av Emne: Hvor mye har all protein pulver osv å si?  (Lest 1449 ganger)

neonX

  • Gjest
Hvor mye har all protein pulver osv å si?
« : 16. juni 2005, 11:27 »
Hvor mye har protein pulver og alt dette å si? Blir jeg større/sterjere like fort uten å drikke/spise denne varen? Jeg spiser nokså mye vanlig mat. Har ikke sånn pulver av alt mulig rart..

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hvor mye har all protein pulver osv å si?
« #1 : 16. juni 2005, 11:35 »
Spiser du nok mat trenger du ikke tilskudd overhodet. Maten er BEDRE enn tilskuddet. Det som er avgjørende er om du klarer å holde et kosthold uten pulver av noe slag. For de fleste av oss er dette vanskelig pga. tid og ikke minst muligheten til å få ned all maten vi behøver. For å nevne noe...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Hvor mye har all protein pulver osv å si?
« #2 : 16. juni 2005, 11:38 »
Hvor mye har protein pulver og alt dette å si? Blir jeg større/sterjere like fort uten å drikke/spise denne varen? Jeg spiser nokså mye vanlig mat. Har ikke sånn pulver av alt mulig rart..

Haha Tongue sorry, burde ikke le, men dette kunne du lett ha funnet ut ved å søke etter proteinpulver via søk-funksjonen her i forumet.

Proteinpulver er et kostilskudd. Dvs du tar protein i pulverform for å få i deg mer protein enn du får gjennom kosten din. Protein er en av en de store faktorene i muskeloppbygging (oppbygging av celler over hodet) og folk flest er enige om at med mindre du kan tilberede deg måltider med masse proteiner flere ganger om dagen, hver dag, så er et tilskudd på sin plass. Når man trener tungt med vekter så vil man jo gjerne ha størst mulig utbytte av slitet du legger inn. Får ikke kroppen din nok protein så får den ikke bygd så mye som den kunne ha gjort etc.

Nei nå orker jeg ikke å forklare mer her Tongue det står MYE om dette hvis du bare gidder å søke! Smiley
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

neonX

  • Gjest
SV: Hvor mye har all protein pulver osv å si?
« #3 : 16. juni 2005, 11:42 »
Spiser du nok mat trenger du ikke tilskudd overhodet. Maten er BEDRE enn tilskuddet. Det som er avgjørende er om du klarer å holde et kosthold uten pulver av noe slag. For de fleste av oss er dette vanskelig pga. tid og ikke minst muligheten til å få ned all maten vi behøver. For å nevne noe...

Allright.. bra.. orker ikke pulver.. hehe.
Maten min går ofte i kylling/ris, brødmat med baconpostei.. drikke er juice/iste  og vann. Håper dette er greitt nok. Under trening så drikker jeg et slags pulver.. for å få igjen mer energi..

neonX

  • Gjest
SV: Hvor mye har all protein pulver osv å si?
« #4 : 16. juni 2005, 11:43 »


Haha Tongue sorry, burde ikke le, men dette kunne du lett ha funnet ut ved å søke etter proteinpulver via søk-funksjonen her i forumet.

Proteinpulver er et kostilskudd. Dvs du tar protein i pulverform for å få i deg mer protein enn du får gjennom kosten din. Protein er en av en de store faktorene i muskeloppbygging (oppbygging av celler over hodet) og folk flest er enige om at med mindre du kan tilberede deg måltider med masse proteiner flere ganger om dagen, hver dag, så er et tilskudd på sin plass. Når man trener tungt med vekter så vil man jo gjerne ha størst mulig utbytte av slitet du legger inn. Får ikke kroppen din nok protein så får den ikke bygd så mye som den kunne ha gjort etc.

Nei nå orker jeg ikke å forklare mer her Tongue det står MYE om dette hvis du bare gidder å søke! Smiley

Okey.. skal søke litt.. hehe. Er litt lat når det gjelder leting/søking Tongue

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

SV: Hvor mye har all protein pulver osv å si?
« #5 : 16. juni 2005, 14:32 »
Prøv å holde deg til mat så lenge som mulig. Med mat så mener jeg mat uten kosttilskudd ved siden av.

Utlogget Alex12345

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 89

SV: Hvor mye har all protein pulver osv å si?
« #6 : 16. juni 2005, 17:03 »
Regn ut hvor mye proteiner du spiser gjennomvanlig mat per dag  og regn ut hvor mye proteiner du trenger i løpet av dagen:
 http://www.bodybuilding.com/fun/calpro.htm vist du spiser mye under dette bør du kjøpe protein tillskudd
*et liv uten trening er et liv uten mening*

neonX

  • Gjest
SV: Hvor mye har all protein pulver osv å si?
« #7 : 18. juni 2005, 00:26 »
Okey.. skal teste den litt.. den utregningen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!