Skrevet av Emne: Alkoholfri!  (Lest 15425 ganger)

shaunv

  • Gjest
Alkoholfri!
« : 01. juli 2005, 02:25 »
Jeg som er 16år(snart 17) har fått oppleve det at fler og fler av de rundt meg begynner å drikke. Jeg selv har aldri verken smakt eller drukket det. I en liten undersøkelse jeg selv gjorde fant jeg ut at jeg var eneste av de 30 eleven i klassen som aldri hadde gjort det!
Ja, jeg kjenner faktisk ingen som ikke drikker:o

Er jeg alene om dette? eller er jeg snål som ikke lar meg påvirke av de rundt meg???

HAr aldri følt noe drikke press, så hvorfor starte når jeg klarer la være?

Aldri prøvd andre rusmidler heller...noe "omtrent" ALLE gjør..."bak sine naive foreldre Tongue"

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
SV: Alkoholfri!
« #1 : 01. juli 2005, 02:29 »
jeg har flere kompisser som er 18-19 år som ikke rører alkohol, eller har rørt alkohol.. så du er nok ikke snål nei!

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Alkoholfri!
« #2 : 01. juli 2005, 02:37 »
Hehe, har da en del kompiser som ikke drikker, er ganske mange av dem. Er jo iogforseg greit det, men det gjør dem ikke til bedre mennesker eller noe sånt Wink Syns det er greit at man er avholds, så lenge man ikke ser ned på de som har smakt alkohol, eller er ekstremt snørrhoven. "Jeg har aldri smakt alkohol, faen så godt gjort"-holdning. For det er ikke noe problem, de fleste av dem jeg kjenner som ikke drikker er dem som holder seg vekke fra sosiale sammenkomster, selv om det selvfølgelig fins unntak. Wink

Meeen, du er jo ikke atten enda heller, så du har jo egentlig ikke lov Tongue

Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

shaunv

  • Gjest
SV: Alkoholfri!
« #3 : 01. juli 2005, 02:47 »
Nope jeg har ikke lov. Men det har heller ikke de 90%+ ungdommene som drikker her jeg bor... Kanskje det er spesielt ille her eller noe... Ikke vet jeg. Har bare bodd en plass hele mitt liv ...

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

SV: Alkoholfri!
« #4 : 01. juli 2005, 02:49 »
Vil nå heller si at det er folka som ikke har prøvd å drikke som får høre det. Wink Og det er faktisk også ikke så mange som _omtrent_ alle... som har prøvd rusmidler, selvom det er et par av dem. Men, det var vel kanskje ikke saken... skjønte liksom ikke helt hvorfor du tok det opp jeg?

700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

shaunv

  • Gjest
SV: Alkoholfri!
« #5 : 01. juli 2005, 03:28 »
Vil nå heller si at det er folka som ikke har prøvd å drikke som får høre det. Wink Og det er faktisk også ikke så mange som _omtrent_ alle... som har prøvd rusmidler, selvom det er et par av dem. Men, det var vel kanskje ikke saken... skjønte liksom ikke helt hvorfor du tok det opp jeg?


Selv om jeg ikke har prøvd, så får jeg heldigvis ikke høre det...men det har nok noe med andre grunner å gjøre;) Anngående det at"omtrent alle"ha prøvd det, så vil jeg absolutt påstå at det stemmer for de på min alder her jeg bor. Men det er her... Kanskje det er bedre der du bor? Og hvorfor jeg tok det opp, var vel litt for å høre fra sånne som deg at det faktisk ikke er sånn over alt Wink noe som sikkert er bra 2thumbsup Broren min på 21 har heller aldri drukket, så det har kanskje påvirket holdningen min litt...Hadde nok garantert gjort det om han hadde skal jeg være ærlig. Og for å dra inn et annet team:
Mange av kompissene mine bruker unnskyldningen drikke for å møte og rote med jenter. Som om at man ikke får det utenom? ehh joda! Grin

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Alkoholfri!
« #6 : 01. juli 2005, 08:24 »
Selv om jeg ikke har prøvd, så får jeg heldigvis ikke høre det...men det har nok noe med andre grunner å gjøre;)

Hvorfor får du ikke høre det?

Jeg vet om et par som aldri har prøvd alkohol, men jeg kommenterer det aldri. Det er deres valg, ikke mitt. Det er ingenting jeg kan gjøre for å påvirke det uansett. Syns det er tøft og modig gjort å ikke drikke i en alder av 17 år. Gruppepresset varierer jo overalt, men enkelte steder er det selvsagt verre enn andre.

Sitat
Mange av kompissene mine bruker unnskyldningen drikke for å møte og rote med jenter. Som om at man ikke får det utenom? ehh joda!  Grin

Bra for deg! Wink
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

SV: Alkoholfri!
« #7 : 01. juli 2005, 08:46 »
Knall. Masse props til deg for at du klarer det. Kjempe bra, men så må du ikke glemme at det ganske alright å drikke LITT i hyggelige lag osv. Drikke for å bli full er bare harry.
Og så er du egentlig ikke gammel nok heller, så fortsett slik til du er 18 år ihvertfall.
Jeg skal prøve å holde meg til jeg er 18 år.

Utlogget Mr.Rambo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

SV: Alkoholfri!
« #8 : 01. juli 2005, 09:05 »
drøbak er ganske ekstremt synes jeg og Cheesy

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Alkoholfri!
« #9 : 01. juli 2005, 09:14 »
Alkohol hjelper daglig mange stygge mennesker med å få seg et nr Smiley

Det er jo positivt for dem...

Ellers kan jeg ikke se noen andre positive virkninger med alkohol....

-Det hindrer deg i å kjøre bil, moped, båt og alt annet gøy....
-Det er håpløst å spille eller se film i fylla...
-Det er ikke gøy å trene i fylla...

 Drikke  Drikke  Drikke     Knebøy  Tongue

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Alkoholfri!
« #10 : 01. juli 2005, 09:17 »
Alkohol hjelper daglig mange stygge mennesker med å få seg et nr Smiley

Men et nummer uten alkohol er jeg mange ganger bedre da.... Smile
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Alkoholfri!
« #11 : 01. juli 2005, 09:19 »
SCB: Alright å drikke LITT i hyggelig lag. JA!! ..nettopp det det er:-) Men det har ikke Ola Nordmann skjønt (dette med LITT altså), og iallefall ikke en 14-15-16+ åring. De drikker ikke LITT i hyggelig lag. De fleste yngste drikker for å bli drita - mao så gjelder det å drikke mest mulig. De litt eldre drikker ofte til de stuper - den velkjente norske flatfyllen.

Konklusjon: Hvis drikke for å bli full er harry, ja da er vel Norge HARRY-land Nr.1  Drikke

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Alkoholfri!
« #12 : 01. juli 2005, 09:24 »
Jeg tror jeg kommer i kategorien "drikker sjelden og lite". Det hender vel at det blir mer/mye, men det hører til sjeldenhetene. Jeg synes ikke det er hverken sosialt eller økonomisk forsvarlig.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Alkoholfri!
« #13 : 01. juli 2005, 09:28 »
Alkohol kan kompletere et ellers godt måltid i form av god vin, i så tilfelle er det et nytelsesmiddel. Ellers er det et rusmiddel ....

Men dette er vel også mengdeavhengig....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Alkoholfri!
« #14 : 01. juli 2005, 09:32 »
Jeg er motstander av rusmiddler, men for nytelse Smiley

Problemet er ofte å stoppe i tide...

Mye bedre å kose seg sammen med gode venner, enn rølp på byen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!